Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 186 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Dopravníkový střídač - návrh zvedacího mechanismu.
Zálešák, Martin ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem koncepčního řešení dopravníkového střídače, který se používá pro změnu směru europalety o 90° mezi válečkovým a řetězovým dopravníkem podle zadaných technických parametrů. Práce obsahuje kompletní 3D návrh, konstrukční a funkční řešení, které je podloženo pevnostními a kontrolními výpočty. Zdvih střídače je prováděn za pomoci pákového mechanismu elektromotorem.
Automatický stavěč kuželek – separace a transport kuželek
Nevoral, Tomáš ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konstrukčním návrhu bezprovázkového automatického stavěče kuželek pro kuželkářský sport. V první části této práce byl proveden souhrn pravidel a technických norem důležitých pro konstrukci automatického stavěče kuželek. V další části byl proveden průzkum trhu a ověření patentové nezávadnosti. Poslední část práce je zaměřena na popis koncepčního návrhu konstrukce automatu na stavění kuželek. Kompletní konstrukční a technologický návrh shrnovače, horizontálního a vertikálního výtahu kuželek a jejich praktická realizace. Návrh pohonů (AC) pro pohon sestavených částí.
Přesuvna
Bartel, Jindřich ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu přesuvny svazků plechu se zdvihem pomocí šroubových zvedáků. Práce obsahuje technickou rozvahu konstrukce elektromechanické a hydraulické přesuvny. Hlavní náplní práce je popis koncepčního řešení a popis zvolených komponent. Součástí práce jsou výpočty pohonu pojezdu a zdvihu, návrh a kontrola kolových bloků a pojezdového řetězu. Závěr práce obsahuje pevnostní analýzu metodou konečných prvků s určením maximálních napětí a deformací. Součástí práce je přiložená výkresová dokumentace.
Systém pro haptickou odezvu a jeho spolehlivost
Horpatzká, Michaela ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Práce se věnuje koncepčnímu návrhu a hodnocení spolehlivosti systému haptické odezvy pro piloty malých letounů kategorií UL2, EASA CS-LSA, EASA CS-VLA a EASA-CS-23. Koncepční návrh je rozdělen na tři části. V první je shrnut vývoj testování haptického systému na leteckém simulátoru, dále pak jsou rozebrány možnosti zapojení systému do letounu pro letovou zkoušku a ve třetí části jsou nastíněny možnosti pro zástavbu do letounu. Součástí poslední části koncepčního návrhu je analýza spolehlivosti systému a shrnutí možných problémů při zástavbě systému do letounu.
Regálový zakladač plných palet systému FIFO
Čechmánek, Lukáš ; Bukovský, Radim (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem regálového zakladače plných palet pro skladování metodou FIFO. První část práce obsahuje rešeršní rozbor podobných konkurenčních řešení. Po něm následuje popis vytvořeného koncepčního návrhu regálového zakladače. Součástí návrhu je volba rychlostí a zrychlení pohybů zakladače, které jsou nezbytné pro výpočty naklápěcího, zdvihového a pojezdového ústrojí. Další částí práce je pevnostní kontrola rámu zdvihacího vozíku. V příloze je vložena výkresová dokumentace navrženého zařízení.
Náhrada stávajícího zdroje vytápění průmyslového objektu
Novák, Jan ; Fiedler, Jan (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracování návrhu pro rekonstrukci centrální výtopny průmyslového areálu. V rešeršní části je stručně popsán vývoj teplárenství, rozdělení kotlů a podmínky pro výběr vhodného zdroje tepla pro danou lokalitu. Dále jsou v práci uvedeny klasické možnosti zdrojů tepla pro průmyslový komplex, který získané teplo nepoužívá k technologickým účelům, ale pouze k vytápění a ohřevu teplé užitkové vody. Praktická část obsahuje popis stávajícího energetického zásobování a návrh dvou variant koncepčního řešení modernizace kotelny. Podle ročního a denního diagramu potřeby tepla jsou stanoveny potřebné výkony, které mají být distribuovány do otopné sítě areálu a také spotřeba paliva. Jedna z variant uvažuje použití akumulační nádrže. V závěru jsou porovnány obě navržené možnosti řešení.
Prodlužovač dojezdu elektromobilu
Jelínek, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konstrukčním návrhu čtyřdobého motoru se dvěma válci, sloužícímu jako prodlužovač dojezdu. První kapitola stručně popisuje firmu Škoda Auto a.s., pro níž byl výsledný prodlužovač dojezdu navrhován a uvádí dostupná elektrická a hybridní vozidla vyráběna touto firmou. Další kapitola pojednává o rozdělení hybridních vozidel, jakožto určitém mezikroku pro využití elektromobilů, důvodu jejich využití a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých variant hybridních vozidel. Třetí kapitola obsahuje popis vzniku koncepčního návrhu celého motoru a podrobněji je zde popsán popis návrhu a „rozvážení“ klikového hřídele. V poslední kapitole je popsán výpočet dynamiky klikového hřídele a zatížení jednotlivých částí. Výsledná bezpečnosti klikového hřídele je určena porovnáním vypočtených hodnot se sériově produkovaným motorem 1,0 MPI evo, z něhož popisovaný prodlužovač dojezdu vychází.
Budova občanské vybavenosti
Tesař, Ondřej ; Svoboda, David (oponent) ; Berková, Petra (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh základní umělecké školy ve Slavkově u Brna jako samostatně stojící, dvoupodlažní, nepodsklepenou budovu občanské vybavenosti s plochými střechami. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první je řešeno konstrukční řešení stavby, ve druhé návrhem koncepčního řešení technických systému budovy a součástí třetí části je zpracování hlukové studie. Objekt je provozně rozdělej na dvě provozní části se společným vchodem – prostory výuky základní umělecké školy a koncertní sál. První z nich se nachází v západní části budovy a je tvořeno prostory sekretariátu, šesti učebnami, místností určenou pro hudební nauku, sborovnou, skladem a hygienickým zázemím. Druhou část na východní straně objektu zaujímá koncertní sál společně s galerií, foyer, přípravnou místností účinkujících a také hygienickým zázemím. Technické zařízení budovy je umístěno ve druhém nadzemním podlaží. Konstrukční systém stavby je zděný, založen na základových pasech z prostého betonu. Obvodové zdivo je navrženo z keramických zdících prvků. Stropní konstrukce je řešena železobetonovými monolitickými stropy. Střešní konstrukce je volena plochá, nad prostory výuky ZUŠ se zatěžkávacím kačírkem a FVE panely a nad koncertním sálem extenzivní plochou střechou. Fasáda novostavby je navržena v kombinaci zeleně s provětrávací fasádou z velkoformátového obkladu. Technika prostředí stavby řeší vytápění a chlazení objektu tepelnými čerpadly. Výměna vzduchu je zajištěna vzduchotechnickými jednotkami. Práce obsahuje také návrh systému nakládání s dešťovými vodami, které se v objektu využívají ke splachování toalet a závlaze zeleně. Dále je navržen systém FVE a umělé osvětlení vybraných místností. Hluková studie je zpracována na problematiku neprůzvučností stavebních konstrukcí, dobu dozvuku vybraných místností a studii urbanistické akustiky. Poznatky z této části byly dále implementovány do samotného konstrukčního návrhu stavby.
Koncept design automobilu pro dálkové cestování
Baka, Michal ; Siebert, Petr (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je koncept design automobilu budoucnosti, pro dálkové cestování, s využitím elektrického pohonu. Hlavním cílem je řešení analyzovaných problémů, které se promítají do koncepčního návrhu vozidla splňujícího ergonomické, technické a vizuální aspekty, se zaměřením na interiér vozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 186 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.