Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reprezentace záporných postav ve filmech z produkce společnosti Disney
DÖBLOVÁ, Kristýna
V bakalářské práci jsou rozebírány filmy z produkce společnosti The Walt Disney Company a poetika postav v těchto filmech. Jsou analyzovány zejména reprezentace záporných postav, jejich konstrukce a charakteristiky. Důležitou roli zde hrají genderové, etnické a tělesné poetiky příslušných záporných postav v porovnání s postavami "opačnými", tedy kladnými, a to nejen v rámci zobrazeného světa příběhu, ale i v širším kulturně-společenském kontextu a jeho proměnách. Práce se zaměřuje na filmy z období "Renesance Disney" a pro srovnání nejnovější produkcí studia po roce 2013.
Na velikosti záleží: Kvalitativní analýza diskuzí pod články o plus-size módě v dámských online magazínech
Jonášová, Mirka ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
V digitálním věku se online platformy staly kritickým prostorem, který usnadňuje výměnu názorů na mnoho témat. Kromě informací je tak internet současně poskytovatelem prostoru pro demokratizaci hlasu, toxicitu a časté diskurzivní střety. Do centra pozornosti se v posledních letech dostává například fenomén online deliberace kolem zobrazování "body standards" a reprezentace jedinců plus-size velikosti. Plus-size móda se totiž v posledních letech stává významnou součástí módního průmyslu a s tím i mediálního diskurzu. Přestože se stále častěji objevuje v mainstreamových médiích, její přijetí a reprezentace se stále setkává s určitým odporem a objevuje se jev zvaný fat shaming. Médium debat - online diskuze - totiž často umocňuje nezdvořilost a propůjčuje se fenoménu online toxicity. Téma plus-size reprezentace žen není jen debatou o estetice nebo osobních preferencích, protíná se s většími společenskými problémy, včetně nastavení genderových rolí, standardů krásy a samotné povahy společenské přijatelnosti. Předpokladem pro výzkum je, že genderové stereotypy ohledně standardů a zobrazování těl jsou často ovlivněny patriarchálními strukturami a že tyto standardy se mohou pravděpodobně odrážet i v online diskuzích. V kontextu mediálních studií se tento výzkum nezaměřuje přímo na postoje jednotlivců, ale...
Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Kroupová, Adéla ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje menstruačnímu tabu a způsobu jakým je menstruace prezentována v reklamě. Cílem práce bylo analyzovat pohled spotřebitelek menstruačních produktů na marketingovou komunikaci české značky Snuggs, které skrze svou marketingovou komunikaci otevírá tabuizovaná témata spojená s menstruací. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila kvantitativní metodu výzkumu, konkrétně online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že daná marketingová komunikace firmy Snuggs, která se zabývá detabuizací menstruace, je respondentkami převážně vnímána jako pozitivní a sympatická. Zjištění tedy naznačuje, že komunikování menstruace v marketingovém prostoru je především pozitivně vnímáno ve chvíli, kdy se o menstruaci hovoří otevřeně a realisticky. Výsledky práce přinášejí informace užitečné pro firmy prodávající menstruační produkty, které se snaží otevřeně komunikovat téma menstruace v České republice.
The history and current status of advice columns adn "agony aunts" in both English and Czech and Slovak journalism with a focus on the question of gender
Grestyová, Natália Jane ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práca "História a súasnosť poradenských stĺpekov a 'agony aunts' v anglosaskej a tuzemskej žurnalistike s prihliadnutím na otázku genderu" analyzuje publicistický žáner poradenských stĺpekov, ktoré skúma z pohľadu genderovej a feministickej optiky. V historickej asti práca približuje dejiny tohto žánru od jeho vzniku po súasnosť a to v prostredí Veľkej Británie, Spojených štátov amerických a aj v esku a na Slovensku. V metodologickej asti sú v krátkosti nartnuté teoretické východiská výskumu, genderová ideológia, ako aj doterajšie štúdie v tejto oblasti. V analytickej asti práca skúma deväť rôznych poradenských rubrík; štyri z Veľkej Británie, dve zo Spojených štátov amerických a tri z eskej republiky, a to z rôznych typov médií (národných denníkov, bulvárnych denníkov, dámskych magazínov, rádia). V konkrétnych príkladoch z týchto rubrík hľadá odpovede na dve kľúové otázky; a to ako daný stĺpek vykresľuje genderové roly a aké ideologické inklinácie je možno nájsť v stĺpekoch, najmä na osi konzervatizmu-liberalizmu a feminizmu-patriarchátu. Vo výsledkoch analýzy poukazuje na aj prípadné rozdiely v týchto hodnotách medzi stĺpekmi z anglosaského vs. eského prostredia, aj stĺpekmi z komerných i bulvárnych médií vs. celoštátnych denníkov.
Mediální reprezentace stáří v českém tisku: proměny v souvislosti s pandemií covid-19
Folprechtová, Kamila ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Jeřábek, Hynek (oponent)
Bakalářská práce řeší mediální reprezentaci stáří v českém tisku a její proměnou před, během a "po" pandemii covid-19. Pandemie covid-19 byla pro mediální reprezentaci stáří zásadním obdobím, protože senioři byli označeni za jednu z nejrizikovějších skupin, věk se stal hlavní určující proměnnou rizika a došlo k velké vlně ageismu. Výzkum byl prováděn pomocí kvantitativní obsahové analýzy, přičemž mediální články (n=450) byly manuálně kódovány. Pro vyhodnocení statistické významnosti byl použit chí-kvadrát test. Hlavním zjištěním je, že ve všech obdobích je stáří spojováno více s negativním sentimentem a v období pandemie došlo ke statisticky významným změnám ve zobrazování. Stáří bylo v tomto období výrazně méně spojováno s pozitivním sentimentem a došlo k velkému nárůstu ambivalentního sentimentu (pozitivního a negativního zároveň). Stáří bylo v době pandemie nejvíce spojováno s tématem pomoci a zabezpečení, kdy senioři a seniorky byli zobrazováni jako pasivní, nemocní a nekompetentní, a proto se musejí spoléhat na ostatní aktivní členy společnosti. Stereotypní a zkreslené zobrazování může vést diskriminaci a marginalizaci seniorů a seniorek, a to v době krize i mimo ni, a proto je důležité se tomuto tématu ve veřejné debatě věnovat. Se zrychlujícím stárnutím společnosti je toto téma stále aktuálnější.
"We're here, we're queer, get used to it!" Reprezentace charakteristických problémů LGBTQ komunity v televizní seriálové produkci po roce 2000
SKALÁK, Pavel
Diplomová práce se soustředí na vybrané specifické problémy, se kterými se setkávají LGBTQ osoby (lesby, gayové, bisexuálové, transsexuálové a jiné queer osoby) kvůli své odlišné neheteronormativní sexuální a genderové identitě. Pozornost je věnována konkrétně otázkám diskriminace, stereotypizace, uzavření partnerského svazku (manželství vs registrované partnerství), rodičovství, přisuzované promiskuity a problematiky HIV / AIDS. Autor se na fikční seriálové tvorbě vysílané mezi lety 2000-2021, která se zaobírá queer tématy a obsahuje v hlavních nebo vedlejších rolích LGBTQ postavy, zaměřuje na způsoby zobrazení těchto postav a reflexi vybraných problémů, které kvůli své identitě zažívají. V zahraničních seriálech jako např. Glee, Taková moderní rodinka (Modern Family), Holky za mřížemi (Orange Is the New Black), Pose, Výstřední společnost (Tales of the City), Sexuální výchova (Sex Education), Politik (The Politician), Byl by to hřích (It's a Sin) a v českých seriálech Ulice a MOST! jsou analyzovány způsoby, jakým seriál prezentuje LGBTQ postavy, v jakém diskurzu se o nich hovoří a jaký vliv mohou mít tato zobrazení na většinového heterosexuálního cisgender diváka. V práci je rovněž zpracován přehled nejběžnějších narativních archetypů LGBTQ postav objevujících se v mediální produkci. Ty jsou taktéž doplněny o příklady postav ze seriálů posledních 20 let. Skrze kritickou analýzu vybraných seriálů a jejich recepce se autor práce snaží poukázat na důležitost zobrazování osob s odlišnou sexuální a genderovou identitou a vliv této televizní reprezentace na vytváření názorů a postojů vůči LGBTQ osobám.
Stereotypical Portrayals of Native Americans in Lynne Reid Banks's The Indian in the Cupboard
Morozová, Kateřina ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Stereotypní zobrazování původních obyvatel Ameriky v knize Indián a kouzelná skříňka autorky Lynne Reid Banks se zaměřuje na fenomén stereotypního zobrazování původních obyvatel Ameriky v knize Indián a kouzelná skříňka autorky Lynne Reid Banks. Teoretická část se věnuje tématu stereotypu a etnocentrismu se zaměřením na původní obyvatele Ameriky. Obsahuje též stručný přehled historického vývoje literárních děl vztahujících se na původní obyvatele Ameriky a pojednává o důležitosti akurátnosti v dětské literatuře. Praktická část je zaměřena na analýzu konkrétních stereotypů v knize a její kritice. Klíčová slova Indián a kouzelná skříňka, Lynne Reid Banks, původní obyvatelé Ameriky, Indiáni, western, Rasismus, Stereotyp, dětská literatura, akurátnost
Zobrazení severoamerických Indiánů v americké kinematografii v 80. a 90. letech 20. století
Vodňanský, Martin ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Raková, Svatava (oponent)
Práce se zabývá procesem zobrazování severoamerického Indiána v americké kinematografii. Popisuje vývoj, proměny a stereotypy tohoto zobrazovaní od úplného počátku kinematografie až do konce 90. let. Podrobněji práce popisuje indiánsky tematizovanou filmovou tvorbu 80. a 90. let a akcentuje, dle autora, nejdůležitější snímky. Těžiště práce leží v rozboru dvou filmů Powwow Highway a Kouřové signály, které vznikly v indiánské produkci na konci 80. a 90. letech. Cílem práce je prostřednictvím zkoumání těchto filmů odpovědět na otázku zda "byli Indiánští herci a režiséři klíčoví v procesu zobrazování severoamerického Indiána v americké kinematografii realističtěji?" Po rozboru zmiňovaných snímků a předložených argumentech na tuto otázku v závěru práce odpovídá kladně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.