Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 710 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika výměny permanentního močového katetru u mužů - ambulantní péče vs. domácí zdravotní péče
CAHOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou výměny permanentního močového katetru u mužů - ambulantní péče vs. domácí zdravotní péče. Tato práce se v teoretické části zaměřuje na postup katetrizace, na správnou ošetřovatelskou péči o močový katetr, zmiňuje také nejčastější komplikace vzniklé z důsledku zavedení katetru. Dále se velká část zaměřuje na domácí péči a edukaci. Cílem bylo zmapovat výměnu permanentního močového katetru, dále také zjistit rozdíly při výměně v urologické ambulanci a v domácí péči, v neposlední řadě bylo cílem porovnat zkušenosti pacientů s oběma formami výměny. Byl zvolen kvalitativní výzkum, pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Dotazovány byly čtyři sestry z domácí péče a čtyři sestry z urologické ambulance. Stejně tak čtyři pacienti z domácí péče a čtyři pacienti z urologické ambulance. Byly stanoveny tři cíle, ke každému byla zvolena jedna výzkumná otázka. Výzkumné otázky zjišťovali specifika při výměně katetru a ošetřovatelskou péči o močový katetr v urologické ambulanci i v domácí péči. Poslední výzkumná otázka zjišťovala role sester při tomto výkonu. Výsledky výzkumu ukazují rozdíl v pečlivosti sester. Sestry z urologické ambulance nedodržují dané zásady při katetrizaci močového měchýře. Edukace pacientů probíhá v urologické ambulanci i v domácí péči, ale sestry z domácí péče, edukují pacienty lépe a častěji než sestry z urologii. Edukace by se měla více zaměřit na pohyb s katetrem, aby se předcházelo komplikacím. Pacienti jsou spokojení z oběma formami výměny, ale je jasně vidět, že domácí péče je nejen pro pacienty, ale i pro nemocnice mnohem výhodnější a snazší. Výstupem práce je podklad pro zlepšení nedostatků při výkonu, ale také může sloužit jako motivace pro rozšiřování spolupráce mezi nemocnicí a domácí péči.
Role asistenta pedagoga při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách v Jihočeském kraji se zaměřením na ukrajinské žáky
DŘEVOVÁ, Pavla
Téma bakalářské práce se zaměřuje na podporu vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím asistenta pedagoga. Cílem celé práce je analyzovat roli a význam asistenta pedagoga při edukaci žáků z Ukrajiny. Bakalářská práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, které obsahují základní teoretický pohled do uvedené problematiky. První kapitola se věnuje základní charakteristice žáka s odlišným mateřským jazykem, jeho vymezení, legislativnímu ukotvení a poslední část pojednává o jazykové podpoře. Druhá kapitola se zaměřuje na inkluzivní vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem. V kapitole budou nastíněna využívaná podpůrná opatření u této skupiny, faktory ovlivňující jejich edukaci a specifika žáků z Ukrajiny. Poslední kapitola se zabývá profesí asistenta pedagoga. V kapitole je popsána legislativa, kvalifikační připravenost, náplň pracovních činností asistenta pedagoga a kooperace mezi ním a učitelem. Praktická část zkoumá roli asistenta pedagoga a jeho podporu při vzdělávání žáků z Ukrajiny. Tento úsek je realizován pomocí dotazníkového šetření, které je následně doplněno polostrukturovanými rozhovory s asistentkou pedagoga a učitelem, kteří mají zkušenosti s výukou ukrajinských žáků. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 226 respondentů. Z výsledků se dozvídáme, při jakých pracovních aktivitách se uplatňuje asistent pedagoga, dále o využití didaktických pomůcek i o vzájemné kooperaci při vzdělávání žáků z Ukrajiny. Výsledky vycházející z kvantitativního výzkumu byly následně doplněny prostřednictvím rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Bakalářská práce může posloužit k optimalizaci vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách.
Jak pedagogové vybrané základní školy vnímají svoji práci ve vztahu k představám, které o ní dříve měli?
ŠINDELÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá otázkou, jak různí pedagogičtí pracovníci (učitelé, vychovatelé a asistenti pedagoga) vybrané základní školy vnímají a prožívají jejich práci v kontrastu s představami, které o pedagogické profesi dříve měli. Jádrem diplomové práce je kvalitativní výzkumné šetření formou rozhovorů s jedenácti respondenty. Úvod zahrnuje výchozí nazírání a osobní náhled. Metodologie a průběh výzkumu jsou podrobněji popsány v kapitole druhé. V dalších kapitolách následuje představení výsledků výzkumu. Mezi hlavní řešená témata patří pocit nedostatečné připravenosti, (ne)sdílení materiálů a pomůcek, postoje k rodičům, kolegům i samotným žákům.
Protaetia
Zandálková, Marie ; Karous,, Pavel (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomový projekt rozehrává téma vymírání druhů. Memoriál vymírajícímu hmyzu, který je ve spolupráci s entomologem navržený jako jeho útočiště, nenabízí spásné praktické řešení, ale impuls k pohybu v mezeře mezi lidským a více-než-lidským světem. Prostřednictvím svého memoriálu/útočiště usiluji o přiblížení se vymírajícím druhům, konkrétně hmyzí říši, eticky a esteticky. Vytvořením memoriálu zároveň tematizuji své úsilí o smysluplnou uměleckou monumentální činnost na poli mezidruhového umění, reflektující vlastní privilegovanou pozici lidské tvůrkyně i vědomí vzájemné propojenosti v prekaritě, ve které se společně s jinými druhy nacházíme.
Kdo najde malíře/malířku, najde poklad
Dvořák, Jakub ; Klyuykov, Alexey (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje autorskou spolupráci malíře a malířky – Jakuba Dvořáka a Michaely Novákové. Programově se věnují společnému malování jednotlivých obrazů, přičemž výsledek vychází z několika rovin: samotného vizuálního obsahu, ve kterém se prolínají malířské rukopisy obou autorů, i pro diváka neviditelný, nicméně neméně podstatný proces neustálé vzájemné komunikace, hledající společný konsenzus během procesu tvorby - od samotného výběru námětu po rozdělování malířsky pojednávaných ploch. Společně vytvářené obrazy tématicky zobrazují výjevy z prostředí (pří)městské krajiny maloměsta na Vysočině, což se vztahuje ke skutečnosti, že se oba autoři v tomto prostoru pravidelně pohybují. Z technického hlediska se bude jednat o olejomalby v různých formátech. Cílem je vytvořit cyklus olejomaleb provedených autorskou dvojicí. Kromě tématu spolupráce, které bude prostupovat každým obrazem, je neméně podstatná samotná spojující tématika vybraných námětů – cílem je tedy nejen forma vzniklá prolínáním rukopisů obou malířů, ale i obsah.
Vztah učitele a asistenta pedagoga v jejich vzájemném pohledu
HEROUTOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi učiteli a asistenty pedagoga v českých základních školách, zdůrazňující význam jejich vzájemné spolupráce a komunikace. Práce prostřednictvím rozhovorů s oběma skupinami odhaluje, jak spolupráce ovlivňuje pedagogický proces, přístup k inkluzi a adaptaci na individuální potřeby žáků. Analyzuje výzvy, kterým čelí obě role ve vzdělávacím systému, a nabízí náhled na to, jak efektivní vzájemná spolupráce může podporovat inkluzivní vzdělávací prostředí a pozitivně ovlivnit vývoj a vzdělání žáků.
Plýtvání potravinami a potravinové banky ve zvoleném regionu
SCHULDESOVÁ, Simona
Bakalářská práce zkoumá plýtvání potravinami a potravinové banky v regionu se zaměřením na přístup velkých supermarketů a organizací. Teoretická část se zaměřuje na udržitelný rozvoj a jeho pilíře. Cílem je posoudit, zda velké řetězce efektivně spolupracují s potravinovými bankami, prozkoumat stávající podmínky spolupráce a předvídat budoucí výsledky. Praktická část obsahuje rozhovory se zástupci supermarketů a potravinových bank, zkoumá aktuální kroky ke snížení plýtvání potravinami a identifikuje jejich vize a plány pro budoucnost. Bakalářská práce zdůrazňuje důležitost tématu a představuje postoj organizací k problematice plýtvání potravinami.
Artefiletika v lesní mateřské škole
KRATOCHVÍLOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou v lesní mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké artefiletické činnosti může pedagog realizovat v podzimních měsících ve venkovním prostředí mateřské školy. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část seznamuje s lesní mateřskou školou a pojmem artefiletika a dále shrnuje prosociální vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část nabízí náměty na artefiletické činnosti mimo budovu mateřské školy se zaměřením na prosociální chování ve skupině. Ve výsledcích jsou shrnuty poznatky, které byly v průběhu realizace zjištěny.
Spolupráce středních škol a zaměstnavatelů ve strojírenství jako součást personální politiky podniku
VOLÁK, Petr
Tato bakalářská práce se zaměřuje na spolupráce středních škol a zaměstnavatelů v Jihočeském kraji v oboru strojírenství. Práce mapuje síť probíhají spolupráce, charakterizuje probíhající formy spolupráce a poukazuje na problémy, výhody i nevýhody. První část je teoretická. Zabývá se personálním řízením podniku. Popisuje modely a formy spolupráce. Další oblastí, kterou se teoretická část zabývá je nábor zaměstnanců a požadavky na ně. Praktická část je výsledkem dvou dotazníkových šetření rozeslaného mezi respondenty a rozhovoru. Dotazníky ve svém kompletním znění jsou přílohou č.1 a přílohou č.2. bakalářské práce.
Hodnocení efektivity porad
VRABCOVÁ, Karolina
Tato bakalářská práce zkoumá efektivitu porad ve firemním prostředí. Cílem je tvorba metodiky pro hodnocení porad, provedení zhodnocení efektivity porad a následné navržení doporučení. Pro zajištění komplexní analýzy je použit smíšený metodologický přístup, který zahrnuje jak kvantitativní, tak kvalitativní metody sběru dat. Pomocí dotazníkového šetření, rozhovorů s respondenty a přímého pozorování se zjistilo, že efektivita porad závisí na různých faktorech, včetně detailní přípravy, vhodného složení účastníků a sladění porady s cíli společnosti. Zjistilo se, že nejčastějšími chybami jsou špatný styl vedení, chybějící přípravné materiály a pozdní příchody účastníků. Proto je zde sestavena šablona metodiky, která eliminuje tyto chyby. Slouží jako vodítko pro sestavení efektivní porady a také je lze podle ní zpětně zhodnotit. Navrhovaným doporučením byly townhall meetingy a s tím související Kaizen pro velké podniky a dále také zakončení výrobních porad otázkou, zda bylo v předešlém dni vše v pořádku. Výsledky práce ukazují, že přínosy efektivních porad jsou zásadní pro úspěch podniku, což je důvodem k jejich důkladnému zhodnocení a případným změnám či zdokonalením v této práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 710 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.