Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podoba a funkce didaktické hry ve 4. a 5. ročníku základní školy
Vélová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá podobou a funkcí didaktické hry pro žáky 4. a 5. ročníku. Na základě jejich emocionálního, intelektového a sociálního vývoje hledá vhodné typy her pro žáky této věkové skupiny. Dále se zabývá rozdělením didaktických her a jejich zařazením do výuky. V praktické části se zabývá srovnáním názorů na hru zkušených a začínajících učitelů a jak jsou vybrané hry oceněny samotnými žáky. Obsahuje také kartotéku didaktických her, která je rozdělena podle klasifikace vyvozené z praktické části.
Socio-economic Analysis of the Informal Economy in San Diego County
Kubánková, Marie Alice ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Hornát, Jan (oponent)
V akademické oblasti je neformální ekonomika zastoupena vágně a většina výzkumu je zaměřena na rozvojové země s mnoha socioekonomickými problémy. Neformální ekonomika ve vyspělém světě, zejména v zemích Evropské unie a Spojených státech amerických, má minimální podíl na světové neformální ekonomice, a proto se tak často nediskutuje mezi akademiky. Některé země po celém světě se aktivně snaží s tímto sektorem bojovat, aby jej minimalizovaly a tím i minimalizovaly jeho dopad na ekonomiku státu a na jednotlivé komunity. Pro provedení účinnějších nařízení je důležité vědět, které faktory nejvíce přispívají k převládání neformální ekonomiky. Hledání těchto faktorů se stalo cílem této práce. Vzhledem k tomu, že ve vyspělých zemích chybí výzkum o neformální ekonomice, je hlavní těžiště práce kladeno na geografickou oblast okresu San Diego, a to především pro jeho různorodou demografii. Faktory jsou identifikovány a podrobně analyzovány v kapitole 4. V "Diskusi" jsou faktory hodnoceny tak, aby byly vidět ty nejdůležitější. Bylo zjištěno, že nejpříznivějšími faktory jsou "zatěžující regulace" a "individuální preference". Dalšími faktory, které silně ovlivňují neformální ekonomiku v okrese San Diego, jsou "nízké monitorování" a "vymáhání a vysoká ekonomická nerovnost". Nabízené poznatky nemají pouze...
Kooperace a její projevy u dětí předškolního věku
Dočkalová, Barbora ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kooperace dětí předškolního věku při zadané úkolové hře. Práce se tedy zabývá významným aspektem sociálního vývoje - fenoménem kooperace, kterému je však věnována větší pozornost až od mladšího školního věku. Hlavním cílem práce je proto zmapovat počátky kooperace u dětí na konci docházky do mateřských škol a pomocí standardní hrové úkolové situace zjistit, jak děti před nástupem do školy spolupracují. Prostřednictvím metody zúčastněného pozorování třiceti šesti párů dětí při zadaném konstruktivním úkolu bylo zjištěno, že je již v tomto věku možné identifikovat některé dětmi používané strategie kooperace. Pozorované strategie byly následně analyzovány a porovnány na základě genderu, nadání a dosaženého věku dětí.
Hodnocení výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Mužíková, Tereza ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni základní školy. V první části této práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k problematice hodnocení žáků ve společném vzdělávání. Tento teoretický základ je dále uplatněn v části praktické. V praktické části byla nejdříve představena sada výzkumných otázek, které byly následně podrobeny kvalitativnímu výzkumu. K zodpovězení otázek byl použit akční výzkum doplněný rozhovorem a dotazníky předložené učitelům a rodičům. Vzory dotazníků jsou součástí příloh. V závěru práce byly výzkumné otázky zodpovězeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, formativní hodnocení, společné vzdělávání, inkluze, sociální vývoj, socializace, mladší školní věk
Vybrané psychologické aspekty vývoje dětí z homoparentálních rodin
Medová, Julie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Franke, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty ovlivňující psychický vývoj dětí v homoparentálních rodinách. Motivací ke zkoumání těchto aspektů je rostoucí počet dětí vychovávaných v homoparentálních rodinách, což vyvolává diskuzi ve společnosti o možných dopadech na psychický a sociální vývoj těchto dětí. Cílem této diplomové práce je prozkoumat úroveň socio-emočních kompetencí dětí v homoparentálních rodinách a odhalit případné odlišnosti v jejich vývoji. Tohoto cíle bylo dosaženo testováním socio- emočních kompetencí vzorku čtyř dětí mladšího školního věku pomocí normovaného testu IDS a dotazníkem zaměřeným na náročné školní a životní situace. K prohloubení znalostí o rodinách a pochopení pozadí výchovy dětí, byl rodinám zaslán před osobními setkáními biografický a anamnestický dotazník základních údajů a dále byl veden s každým dítětem a jeho matkou či matkami polostrukturovaný rozhovor. Z výsledků testů a dotazníků vyplývá, že děti z homoparentálních rodin nevykazují odchylky od průměru heteronormativní společnosti v rozpoznávání a regulaci emocí, porozumění sociálním situacím a sociálně-kompetentním jednání. Děti v rozhovorech zmínily, že se cítí být v životě šťastné a odlišnou strukturu své rodiny nevnímají negativně. KLÍČOVÁ SLOVA homoparentální rodina, emoční vývoj, sociální vývoj,...
Podoba a funkce didaktické hry ve 4. a 5. ročníku základní školy
Vélová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá podobou a funkcí didaktické hry pro žáky 4. a 5. ročníku. Na základě jejich emocionálního, intelektového a sociálního vývoje hledá vhodné typy her pro žáky této věkové skupiny. Dále se zabývá rozdělením didaktických her a jejich zařazením do výuky. V praktické části se zabývá srovnáním názorů na hru zkušených a začínajících učitelů a jak jsou vybrané hry oceněny samotnými žáky. Obsahuje také kartotéku didaktických her, která je rozdělena podle klasifikace vyvozené z praktické části.
Hodnotová orientace adolescentů
PAVLŮ, Blanka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současných adolescentů. Skládá se ze dvou částí: 1. Teoretická část navazuje na současnou literaturu a vysvětluje pojmy dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace a sebepojetí. Dále vymezuje období adolescence. Blíže se věnuje i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Práce také krátce popisuje systém současných středních škol. Poslední bod teoretické části se zaměřuje na porovnání determinantů vývoje osobnosti a jejich vlivu na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. 2. Praktická část se opírá o interpretaci výsledků výzkumného šetření, které bylo provedeno u současných maturantů formou dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit hodnotové orientace současných adolescentů. Praktická část podává také informace o hodnotových žebříčcích respondentů. Výsledky šetření jsou prezentovány jak celkově, tak jednotlivě, tzn., dle pohlaví, takže vzniká prostor pro srovnávání mezi chlapci a dívkami.
Sociální vývoj v období adolescence
MANKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce {\clqq}Sociální vývoj v období adolescence`` má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části se práce zabývá termíny dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita a socializace. Dále popisuje jednotlivé fáze adolescence. Pozornost je věnovaná i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Dále nás stručně seznamuje s charakteristikou středních škol. Praktická část se zabývá dotazníky a testy osobnosti, které byly vyplněny studenty prvního, druhého a třetího ročníku víceletého gymnázia. Cílem praktické části je objasnit vztahy adolescentů ke studiu, k sobě samému, k autoritám a vrstevníkům. Praktická část zjišťuje i kognitivní a emoční vyspělost a žebříčky hodnot dotazovaných adolescentů. Navíc měla ukázat případné rozdíly ve vývoji a vyspělosti chlapců a dívek.
Makroekonomické souvislosti Velké hospodářské krize v Československu
Patková, Kateřina ; Stellner, František (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent)
The work analyses an economic development of Czechoslovakia mainly during the thirties. The work deals with origins and consequences of the Great Depression, which is in most cases associated with the economic collapse in the United States after the stock market crash in October 1929. In most of other countries the business cycle was characterized by decline of product, deflation, record-breaking unemployment and had a destructive impact on economic, social and political arrangements. In Czechoslovakia the crisis hits all economic branches and under the pressure of the catastrophic results the economic policy changed. Economic recovery was slow and even at the end of the thirties most of the economic indicators were below their 1929 levels.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.