Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proces stávání se matkou: Změny v prožívání mateřství u prvorodiček před porodem a po porodu
Martinčíková, Lucie ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi prvorodiček v procesu stávání se matkou a jejich změnami v prožívání mateřství před porodem a po porodu. Teoretická část obsahuje šest hlavních kapitol, které se věnují hlavním otázkám mateřství z pohledu provedených výzkumných studií a odborné literatury. Cílem této diplomové práce je popsat zkušenost prvorodiček s mateřstvím a prožívání procesu stávání se matkou. Pro výzkumné účely byl zvolen kvalitativní design. Metoda sběru dat spočívala v realizaci polostrukturovaných rozhovorů. Do výzkumného souboru bylo vybráno šest těhotných žen - prvorodiček, se kterými byly realizovány dva rozhovory, z nichž jeden proběhl před porodem a druhý po porodu. Analýza dat byla uskutečněna na základě interpretativní fenomenologické analýzy textu. Výsledkem práce je ucelený popis témat vztahující se k mateřství. Z výsledků výzkumu vyplývá, že proces stávání se matkou je bezesporu jedinečnou a nepřenositelnou zkušeností. Výzkum rozšiřuje povědomí o faktorech, které mají vliv na prožívání mateřství a mapuje základní oblasti potencionálních změn v období mateřství. Významné změny se projevily zejména v oblastech režimu dne a spánkového rytmu, v partnerském vztahu a prioritách. Výzkumná část se zaměřovala také na komparaci původní představy mateřství s následnou realitou,...
Specifika utváření vztahu dítěte k přechodovému objektu
TŘÍSKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce se zabývá tématem specifika utváření vztahu dítěte k přechodovému objektu. Vlastním cílem práce je popsat a analyzovat, jak se vztah dítěte k přechodovému objektu utváří. Teoretická část popisuje problematiku přechodových jevů a objektů s důrazem na citovou vazbu, kterou si dítě k tomuto předmětu utváří. Zaměřuje se také na zdroj primární vazby a attachment, jakožto významné činitele během utváření této vazby. Praktická část je tvořena v kvalitativním designu a pro získání dat využívá hloubkových rozhovorů s učitelkami v mateřské škole a s rodiči dětí.
Mateřská očekávání a jejich konfrontace s realitou
KÁBRTOVÁ, Linda
Tato práce se zabývá očekáváním těhotných matek - prvorodiček, porovnává tato očekávání s jejich reálnými prožitky porodu a šestinedělí. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky ohledně přechodu žen k mateřství. Pojednává o prožívání těhotenství, očekáváních spojených s mateřstvím a rané poporodní adaptaci. Dále se zabývá tím, jak žena prožívá první týdny po porodu. Praktická část je vypracována jako kvalitativní výzkum. Za cíl si dává prozkoumat očekávání těhotných žen, prožívání porodu a šestinedělí a případné rozpory mezi očekáváními a realitou raného mateřství u čtyř respondentek. Data byla analyzována v rámci intra- i interkazuistického srovnání. Ukázalo se, že budoucí matky mají největší očekávání od porodu, pomoci partnera a od sebe v nové roli. Tyto následné změny prožívají velmi individuálně.
Dětská skupina. Přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let
Kuruczová, Stanislava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská skupina - přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let" se věnuje společensky aktuálnímu tématu, kterým je umisťování dětí raného věku do mimorodinných zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí. Úkolem první, teoretické části, je s využitím odborné literatury shromáždit a přehledně zpracovat dostatek informací vztahujících se k tématu. Pozornost je zaměřena na rodinu s malým dítětem, na její současnou podobu, na faktory, které ovlivňují výchovu dítěte a jeho následné zapojení do širší společnosti. Podrobně se také věnuje jejím jednotlivým členům - dítěti, jeho potřebám a možnostem jejich naplňování, matce a otci, kteří společně, zodpovědně přistupují k výchově dítěte a zároveň řeší již zmiňované slaďování profesních a rodinných životů. Součástí teoretické části je také pohled na současnou situaci ve společnosti - na systém pro-rodinných opatření ze strany státu, na možnosti, které se rodičům a jejich dětem nabízejí, s podrobným popisem dostupných forem péče o děti raného věku. Snahou je popsat tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody a zaměřit se na jednu z nich, nově legislativně podporovanou dětskou skupinu. K tomu by měla pomoci i druhá, praktická část práce. Jejím cílem bylo zkoumat již fungující dětskou skupinu v Brandýse nad Labem a zaměřit se na...
Matky a otcové v komunikaci se školou
Šrámková, Monika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Práce se zabývá zapojením otců a matek do komunikace se školou. První část práce je věnovaná teoretickým poznatkům z oblasti vztahů rodiny a školy. V úvodu se snažíme přiblížit pojmy komunikace, interakce a socializace. Věnujeme se také legislativnímu vymezení vztahu. Představujeme modely, které se snaží vztahy mezi rodinou a školou kategorizovat. Poslední část je věnovaná poznatkům z oblasti genderu. Druhou významnou část práce tvoří empirický výzkum. Jedná se o čtyři případové studie, data do těchto studií byla získána prostřednictvím rozhovorů, uskutečněných s vyučujícími, žáky a jejich rodiči. Na základě analýzy těchto dat, jsme zjistili, kdo obvykle komunikuje za rodinu a jaké faktory se na výběru osoby zastupující rodinu podílejí. V závěru jsme provedli porovnání jednotlivých zjištění. Tato zjištění jsme následně konfrontovali se současnými poznatky o vztahu mezi rodinou a školou.
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.
Zobrazení matky ve výtvarném projevu předškolních dětí
Nevoralová, Eva ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku zobrazení matky ve výtvarném projevu předškolních dětí se zřetelem na případné odrazy změn v pojetí role matky ve společnosti. Teoretická část je zaměřena na současný stav poznání o matce a mateřství z hlediska sociologie a genderových studií. Zabývá se též zobrazením matky s dítětem ve výtvarném umění první poloviny dvacátého století. Výzkumná část přináší nálezy o zobrazení matky s dítětem v současném výtvarném umění a dále deskripci a zhodnocení současné praxe vedení výtvarných činností v mateřské škole. Poslední etapou výzkumu je pedagogický experiment, který současně tvoří jádro didaktické části práce. Spolu s dalšími výzkumnými nálezy je i východiskem pro návrhy nových přístupů k tématu "Matka", zaměřených na překonávání dosavadních námětových stereotypů ve výtvarných činnostech vedených učitelkami v mateřské škole. Závěry práce tvoří shrnutí všech výzkumných nálezů, které vybízejí k didaktickému zhodnocení.
Role matky očima prvorodiček
VOSÁTKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá problematikou role matky očima prvorodiček. Práce si klade za cíl zjistit, jak je role matky vnímána samotnými prvorodičkami, co je součástí této role a co naopak její součástí už není. Současně se práce zaměřuje na otce a jejich povinnosti ve vztahu k dítěti a odlišnost původních představ od reality matek prvorodiček. K dosažení cíle práce bylo využito kvalitativního výzkumu ve formě osobních rozhovorů a následné vytyčení kategorií, jejich vlastní interpretace a definice pojmů z pohledu respondentek. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Zatímco teoretická část poskytuje literární rešerši tuzemské i zahraniční literatury, v praktické části práce bylo zjištěno, že do role matky patří kromě péče o dítě, také péče o domácnost. Za pomoci výzkumu se zjistilo, že u oslovených respondentek dělba práce mezi rodiči dítěte příliš mnoho nefunguje a současně bylo zjištěno, že role otců je v rodině zejména okrajová. Současně bylo zjištěno, že prvotní představy žen se od reálného života s dítětem značně liší, častokrát v negativním pojetí. Práce tak dosáhla velice zajímavých, avšak autorkou očekávaných výsledků. Na základě učiněných zjištění byly položeny hypotézy pro další odborné a vědecké práce.
Sestra a její volba péče o vlastní dítě
Holubová, Alena ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Vlachová, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Sestra a její volba péče o vlastní dítě" se zabývá otázkou sladění pracovního a soukromého života sester. Práce má obvyklou strukturu složenou ze dvou částí, teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na témata, která by mohla ovlivňovat volbu péče o dítě a přináší základní poznatky ke stanovenému tématu práce analýzou českých i zahraničních literárních a časopiseckých zdrojů informací. Hlavními body, které jsou v ní rozebrány, zahrnují profesi sestry, role, rodinu, mateřství a možnosti, které vedou k harmonizaci dvou věcí jako je práce a rodina, oblasti, které mohou mít vliv na volbu péče o dítě. Empirická část má tradiční strukturu a je zde popsáno vlastní šetření, které proběhlo ve FN Motol v rámci Gynekologicko - porodnické kliniky. Na úvod byly stanoveny cíle a pracovní hypotézy vztahující se k danému tématu, dále metodika, vlastní dotazníkové šetření a charakteristika zkoumaného vzorku. V závěru byla provedena diskuze, s dříve realizovanými studiemi na podobná témata a ukončena závěrečným shrnutím práce. K samotnému šetření byl použit anonymní dotazník, který obsahoval základní informace pro respondenty/ky (oslovení dotazovaných, téma, cíl, způsob vyplnění a odevzdání dotazníku a v závěru poděkování za čas a ochotu podílet se na výzkumu).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.