Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Plánování budoucnosti v rodinách s dítětem s mentálním postižením
Gažiová, Magdalena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou plánování budoucnosti v rodinách s dítětem s mentálním postižením. V teoretické části je vymezena definice rodiny, specifika rodiny s dítětem s mentálním postižením, sociální služby pro dospělé lidi s mentálním postižením a specifika plánování budoucnosti lidí s mentálním postižením. V rámci praktické část bakalářské práce je vymezena metodologie zvoleného přístupu a interpretovány výsledky výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem přistupují v rodinách s dítětem s mentálním postižením k plánování budoucnosti. Zvolenou metodou výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s deseti respondenty. Výpovědi rodičů a sourozenců dětí s mentálním postižením poskytly náhled do přístupu a plánování budoucnosti, obtížích s tímto tématem spojených a jedinečných příběhů jednotlivých rodin.
Komunikace s rodiči na školních akcích 1. stupně z pohledu učitelů
Kotěrová, Ludmila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje komunikaci učitelů s rodiči na školních akcích 1. stupně základního školství mezi různými typy škol, konkrétně katolickou, židovskou, soukromou a státní. Cílem práce je analyzovat a porovnat postupy učitelů z rozdílných škol při komunikaci s rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA školní akce, komunikace, učitel, rodič, školní klima
Asistent pedagoga v předškolním vzdělávání a dítě s vývojovou dysfázií
Staňková, Anežka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním práce asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, kde je zařazeno dítě s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce se zaměřuje na dvě hlavní témata, a to asistent pedagoga a vývojová dysfázie. Vývojová dysfázie je poruchou řeči, resp. druhem narušené komunikační schopnosti. V první části, se práce zaměřuje na asistenta pedagoga, jeho náplň práce, formy spolupráce a komunikace s ostatními pedagogy. Druhá část popisuje problematiku narušené komunikační schopnosti a bližší specifikace k vývojové dysfázii, její druhy a dítě s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Výzkumná část je případovou studií třech asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, které navštěvují děti s vývojovou dysfázií. Výzkum je realizován prostřednictvím vybraných výzkumných metod, a to strukturovaného rozhovoru a také nezúčastněného pozorování. Každý výzkumný vzorek obsahuje charakteristiku prostředí a charakteristiku asistenta pedagoga. Zároveň část, která je zaměřená na dítě s vývojovou dysfázií, kde je uvedena jeho osobní anamnéza a vlastní interpretace poskytnutých dokumentů. Výsledky výzkumu obsahují analýzu pozorování a analýzu rozhovorů vedených s učiteli a asistenty pedagogů v mateřské škole. Cílem výzkumné části práce je porovnat práci asistentů pedagoga,...
On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ
Čerplová, Lucie ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce s názvem On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ se zabývá otázkou on-line výuky žáků v prvních třídách základní školy. Cílem diplomové práce je porovnání této problematiky z pohledu třídních učitelů, rodičů a žáků, kteří absolvovali on-line výuku. V teoretické části se diplomová práce zabývá tématy jako je charakteristika žáka v prvním ročníku základní školy, a to jak po stránce psychické, tak po stránce fyzické. Jsou zde popsány obecné zásady práce se žákem v prvním ročníku základní školy. Dále metody a formy práce využívané v běžné školní třídě při výuce čtení a psaní. Diplomová práce dále popisuje základní témata jako on-line výuka, distanční výuka a prezenční forma výuky. Práce se také zabývá programy a aplikacemi, které jsou vhodné pro on-line formu výuky v prvním ročníku základní školy. Praktická část se pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru zabývá riziky, a především přínosy on-line výuky v prvních třídách ZŠ z pohledu tří různých skupin zúčastněných respondentů, které formu on-line výuky absolvovaly. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, žák, rodič, výuka, on-line, přínos, rizika
Rodič a autorita: Výchova a respekt vůči rodičům
ŠŤASTNÁ, Monika
Hlavním cílem práce je vysvětlit pojmy autorita v rodině, výchova u rodin a její styly. Snažím se naznačit, jak autorita a výchova dítěte může pomoci, či ublížit dítěti v jeho samotném vývoji a jak se může odrazit v jeho samotném chování. Práce je složena z teoretické a praktické části, přičemž teoretická část se dělí na dvě hlavní kapitoly, a to Autorita, Výchovné styly rodičů. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum realizovaný metodou dotazníkového šetření. V dotazníku se zabývám tématem Rodič a autorita, kdy se snažím pomocí otázek přicházet na to, jak v dnešní době respondenti přemýšlí o autoritě a chování svých rodičů (těch, kteří je vychovali).
Ošetřovatelská péče u dětí s rozštěpovými vadami rtu a patra
PRÁŠKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá ošetřovatelskou péčí u dětí s rozštěpovými vadami rtu a patra. Výskyt rozštěpových vad se zásluhou moderní prenatální diagnostiky snížil, ale stále je rozštěp patra a rtu na začátku žebříčku mezi nejčastějšími vrozenými vývojovými vadami. Práce se dělí na dvě části, teoretickou část a empirickou část. V teoretické části je popsaná anatomie a fyziologie oronasální oblasti, prenatální péče, klasifikace rozštěpů rtu a patra, historie léčby a současná chirurgická léčba, ošetřovatelský proces a multidisciplinární péče. V této bakalářské práci byly stanoveny tři cíle. Prvním cílem bylo zjistit ošetřovatelskou péči v oblasti výživy u dětí s rozštěpovou vadou rtu a patra. Druhým cílem bylo zjistit ošetřovatelskou péči po operaci dítěte s rozštěpovou vadou. Posledním třetím cílem bylo zjistit informovanost rodičů o rozštěpové vadě rtu a patra u jejich dětí. Výzkumné šetření bakalářské práce bylo provedeno kvalitativním výzkumem formou případové studie. Případová studie obsahuje popis situace, popis faktorů, které situaci způsobily, popis použitých postupů a jejich dopady na řešení situace, a zejména vyhodnocení řešení situace, popřípadě návrhy na další opatření. Obsahovou strukturou se staly kazuistiky: charakteristika klienta a jeho výchozí situace. Pro získání těchto informací byla provedena analýza zdravotnické dokumentace, ošetřovatelské dokumentace, sledování dítěte a ošetřovatelského procesu k vytvoření podrobné ošetřovatelské kazuistiky dětí s danou problematikou za pomocí Nanda taxonomie II. Ošetřovatelský plán jsme sestavily na podkladě získaných informací a vytvořily jsme ošetřovatelský plán pro dvě děti s chirurgickou korekcí této vady. Byla provedena kategorizace případové studie. Dle podrobné analýzy ošetřovatelských kazuistik jsme vytvořily kategorie a podkategorie, které podrobně rozebíráme a popisujeme pod jednotlivými schématy. Výzkumné šetření probíhalo na specializovaném pracovišti zaměřeném na léčbu vývojových vad rtu a patra u dětských pacientů. Výzkum probíhal od února do poloviny dubna roku 2023. Pro doplnění informací byl proveden rozhovor s rodiči dětí s rozštěpovými vadami. Všechny tyto informace, které byly zjištěny, jsou zcela anonymní. Rozhovor obsahoval celkem 23 předem připravených otázek. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány na mobilní telefon a následně doslovně přepsány do programu Microsoft Word. Poté byla provedena analýza a kategorizace rozhovorů rodičů metodou tužka papír. Na základě výzkumného šetření vyplynulo, že je péče poskytována individuálně, dle vrozeného defektu v oblasti rtu a patra a rozsahu jeho poškození. Od toho se odvíjí včasnost operační léčby a s tím spojená výživa. Byla provedena podrobná analýza ošetřovatelského procesu a vytvoření ošetřovatelských diagnóz vztahujících se ke konkrétnímu pacientovi s vrozenou vadou v oblasti rtu a patra. Z výzkumu vyplynulo, že se dbá na pečlivou odbornou informovanost rodičů. Přes to, že matky sdělily dostatečnou informovanost, některé vyhledávaly další informace na internetu anebo v letácích od lékaře. Z hlediska ošetřovatelské péče u dětí po operaci, jsou tyto děti hospitalizovány co nejdříve po narození. Tyto časné operace se uskutečňují z důvodu rychlejšího hojení a z psychického hlediska. Tato bakalářská práce může být využita v teoretické výuce v ošetřovatelském procesu zaměřeném na chirurgickou problematiku. Dle mého názoru by tato práce mohla být využita i pro rozšíření povědomí o rozštěpových vadách zdravotníků v praxi.
Jak rodiče regulují chování svých předškolních dětí
BANDOROVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce zkoumá pohled rodičů na to, jak regulují chování svých předškolních dětí, jakými způsoby se snaží dětské chování usměrnit, jak tyto postupy a jejich vliv na dítě vnímají a co podle nich vstupuje do kontextu jejich výchovného vedení. V teoretické jsou popsána vývojová specifika předškolního věku, role rodiče, determinanty rodičovského chování, výchova a výchovné prostředky. Praktická část se opírá o kvalitativní výzkumný design, konkrétně mnohonásobnou případovou studii. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se šesti rodiči předškolních dětí. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že rodiče usměrňují chování svých předškolních dětí čtyřmi základními způsoby. Analýza získaných dat rovněž poskytuje vhled do kontextu regulace dětského chování, do něhož rodiče řadí své vlastní prožitky a různorodé determinanty, které modifikují podobu jejich rodičovského chování.
Syndrom CAN
KŘÍŽOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na téma syndrom CAN, neboli syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. V práci jsou obsaženy dva cíle, jedním z nich je zpracovat dostupný literární přehled z tuzemských i zahraničních zdrojů. Tento cíl je vypracován z většiny v teoretické části. Druhý cíl je zaměřen na praktické ověření možnosti výskytu skrytého syndromu CAN u dětí za pomocí diagnostického testu. K jeho splnění byla využita metoda rapid testu v praktické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.