Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj měst v raném postsocialismu. Dopad liberalizace devadesátých let 20. století na plánovanou výstavbu socialistické moderny
Sedlák, Jaroslav ; Kováč, Bohumil (oponent) ; Wittmann, Maxmilian (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Sídlištní čtvrtě městských struktur vybudované v období socialismu doznávají v současnosti nezbytných proměn a urbánních novotvarů. Zatímco u nás i v řadě dalších zemí bývalých sovětských satelitů je podoba sídlišť a jejich vývoj svázán regulativy, které determinují radikálnější architektonické či urbanistické změny, v oblastech bývalého Sovětského svazu je současná podoba sídlištních celků výsledkem shora neřízených architektonických i urbanistických zásahů. Byť se v mnoha případech jedná o expanzivní projevy hraničící s „lidovou tvořivostí“, lze na jejich příkladech sledovat funkční urbanistické principy „městskosti“. Ty mohou představovat potenciál pro budoucí náhled na potenciál rozvoje sídlišť i v České republice. Práce bude konkrétně tematizovat proces užívání sídlištních částí měst u nás a v ekonomicky málo výkonných státech, konkrétně v Moldávii a v Gruzii. Po rozpadu Sovětského svazu sice nový ekonomický systém rozrušil původní urbanistickou strukturu tzv. mikrorajonu, ale s rozvojem drobného individualismu soukromého sektoru se proměnila i podoba sídlištního města. Celkový ekonomický kolaps a absence prostorových regulací začala v sídlištích nabízet přístupnou variantu bydlení i místa k podnikání. Začínají se objevovat kiosky a postupně se rozrůstající partery „městského“ typu. Současně vznikají nové představěné ulice reagující na prostorové rezervy a vzdálenosti, stejně tak se objevují vertikální ulice uvnitř domů. Stavba samotná už není pouze místem pro bydlení, ale mnohé byty jsou využívány jako kanceláře i malé provozovny. Rozvíjí se služby a celková hodnota diverzity prostředí začíná rapidně narůstat. Charakteristická monotónnost sídlištních celků se začíná vytrácet a přetváří se v síť sledující pohyb a potřeby obyvatel. Na periferii tak vznikají svébytné části města.
Návrh marketingové strategie pro firmu
Kovárníková, Jaroslava ; Vodrážková, Lenka (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh marketingové strategie pro nákupní centrum. Teoretická část se zabývá problematikou maloobchodu a marketingového plánování. V praktické části jsou vypracovány analýzy současné situace, které slouží jako podklad k návrhu marketingové strategie a remodelingu prvního patra nákupního centra.
Marketingový mix maloobchodu
Hon, Marek ; Koudelková,, Petra (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Hlavním předmětem této bakalářské práce je vypracování návrhu marketingového plánu pro maloobchodní prodejnu. Zavedení těchto marketingových strategií do podniku. Tento podnik se zabývá prodejem smíšeného zboží, masa, masných výrobků a farmářských produktů. První část práce je zaměřena na teorii marketingového plánování. V druhé části je pozornost věnována podniku a jejímu popisu. V části návrhové je pak cílem analýza jejího současného stavu a vytvoření návrhu marketingového plánu.
Zhodnocení existence synergických efektů u vybraných konsolidujících subjektů
Schreiber, Adam ; Kubovic, Pavel (oponent) ; Rajchlová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku synergických efektů u vybraných konsolidujících subjektů v České republice. Cílem práce je vyhodnocení, zda u vybraných koncernů oboru "Velkoobchod, maloobchod; oprava a údržba motorových vozidel" dochází ke vzniku synergických efektů. Rozhodnutí o působení synergických efektů je provedeno na základě porovnání hodnot vybraných indikátorů u mateřského podniku a koncernu.
Proposal of Motivational Programme in the Company Karafa, Ltd.
Lužová, Alice ; Tieber, Michael (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Objective of this thesis is to analyze the HRM functions within the company Karafa Ltd. Company is leading retailer sales of flowers in Czech Republic and currently is solving issues with high fluctuation of manpower as well as lack of motivation. Author of this thesis is going to apply particularly questionnaire and other research methods to determine how employees are satisfied with their work and what motivates them. The purpose of this thesis is to suggest feasible solution that can improve HRM functions in Karafa Ltd.
Marketingový výzkum maloobchodního trhu
Nesvačilová, Dana ; Novotný, Milan (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je marketingový výzkum v oblasti maloobchodního trhu s rychloobrátkovým zbožím v souvislosti s nakupováním potravin přes internet. První část této práce se věnuje teoretickému popisu maloobchodu, aktuálních trendů a aspektů spojených se zákazníkem. Druhá část obsahuje analýzu vývoje maloobchodu poslední dekády a další analýzy, z nichž získané závěry poslouží jako východiska pro zpracování marketingového výzkumu. Získané informace z tohoto výzkumu budou základem pro formulaci návrhů podoby nové služby pro obchodníky, k odhalení perspektivy nakupování potravin a rychloobrátkového zboží pomocí internetu či jiných komunikačních služeb.
Maloobchod na pražském Smíchově: prostorová diferenciace večerek a cen zboží
Šebesta, Jan ; Pospíšilová, Lucie (vedoucí práce) ; Sýkora, Jan (oponent)
Práce se zabývá specifickým druhem maloobchodních jednotek s potravinami - tzv. večerkami - v lokalitě centrálního Smíchova v Praze. Cílem práce je prozkoumat prostorovou diferenciaci těchto prodejen a jejich cen a zjistit souvislosti mezi jednotlivými charakteristikami a cenovou úrovní večerek. Výzkum byl situován do území silně diferencovaného svojí socioekonomickou úrovní, stavem fyzického prostředí i funkčním využitím s příslibem odhalení významnějších rozdílů. Teoretická část je zaměřena na přesné vymezení večerek a vývoj maloobchodu v Praze s důrazem na vnitřní město. Rozebírány jsou v ní také principy cenotvorby a lokalizace maloobchodu, z nichž pro svůj výzkum vycházím. V metodické části vymezuji a popisuji zkoumané území, použitá data, jejich sběr a následné zpracování. V poslední kapitole jsou především za pomoci map prezentovány zjištěné výsledky. Práce je založena zejména na rozsáhlých terénních šetřeních a průzkumu prostorových dat. Hlavním faktorem ovlivňujícím diferenciaci večerek a jejich cen se ukázala být lokalizace provozovny, naprosto klíčový vliv mělo umístění prodejny na některé z hlavních ulic. Klíčová slova: maloobchod, večerky, ceny, diferenciace, lokalizace, Smíchov, Praha.
Nákupní atmosféra ve vybraném obchodním centru
CINÁDROVÁ, Veronika
Cílem této diplomové práce je zhodnocení nákupní atmosféry ve vybraném obchodním centrum v rámci terénního výzkumu a vytvoření návrhů na zlepšení aktuální situace nákupní atmosféry. Teoretická část práce bude zaměřena na vymezení základních pojmů, co se týká obchodu, maloobchodu a územní analýzy. Podrobněji budou od historie po současnost popsána nákupní centra, jež jsou podstatnou částí literární rešerše. Teorii značně obohatí nákupní atmosféra jejími vnějšími stimuly, ke kterým patří architektura jednotky, vstupní prostory, výlohy, nápisy, parkovací plochy a vnitřními stimuly, mezi které se řadí použitý stavební materiál, obchodní zařízení, osvětlení, barevné řešení, hudební kulisa, vůně a mikroklimatické podmínky atd. Následně bude krátce charakterizován marketingový výzkum, jenž je základem pro praktickou část práce. V praktické části práce budou předem vymezeny hypotézy, které budou po zrealizování průzkumu buďto potvrzeny nebo vyvráceny. Terénní výzkum se uskuteční formou dotazníkového šetření v rámci zvoleného obchodního centra v Jihočeském kraji. Následně bude zjištěno, jak jsou návštěvníci obchodního centra spokojeni či nespokojeni s jednotlivými prvky nákupní atmosféry, a tak na základě výsledků z dotazování bude provedeno vyhodnocení. Na závěr práce budou shrnuty veškeré poznatky a sepsány návrhy, které mohou přispět ke zlepšení prostředí ve vybraném obchodním centru.
Vývoj aplikace pokladního systému s podporou EET pro maloobchod
Nguyen Manh, Tho ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je návrh a vývoj aplikačního softwaru pro pokladní systém. Hlavním kritériem vyvíjeného systému je podpora elektronické evidence tržeb, jež splňuje podmínky stanovené zákonem č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. V rámci této práce je pokladní systém určen k podpoře prodejních procesů maloobchodu. Teoretická část je zaměřená na popis pokladního systému a jeho komponentů. K vyřešení problematiky elektronické evidence tržeb se provedl rozbor legislativy a analyzoval trh s pokladními systémy. Práce dále představuje analýzu procesů a požadavků, návrh řešení systému a implementace aplikace založené na jazyce Java. K otestování funkčnosti vytvořené aplikace se použil případový test. Závěrečná kapitola shrnuje obsah práce a nastiňuje možnosti budoucího vývoje. Výsledkem práce je funkční pokladní aplikace, která bude dostupná ke stažení pod open-source licencí. Tato práce by mohla dále sloužit jako podnikatelská příručka k porozumění problematiky pokladního systému a elektronické evidence tržeb.
Specifika řízení lidských zdrojů v maloobchodě
BEDNÁŘOVÁ, Michaela
Hlavním cílem mé bakalářské práce je doporučení pro zkvalitnění řízení lidských zdrojů ve vybrané maloobchodní jednotce s využitím výsledků terénního výzkumu realizovaného u zaměstnanců nejen v ní pracujících včetně ekonomického zhodnocení. Teoretická část je zaměřena na studium teoretických východisek a vysvětlení jednotlivých pojmů. Jako je obchod, maloobchod a jeho funkce. Dále se zabývá specifiky řízení lidských zdrojů a lidskými zdroji v maloobchodě. V praktické části bude provedeno dotazníkové šetření nejen u vybrané maloobchodní jednotky, ale i u dalších maloobchodních jednotek v rámci ČR. Důvodem je porovnání řízení lidských zdrojů vybrané maloobchodní jednotky a ostatních maloobchodů v okolí. Na základě toho budou vypracovány návrhy na zlepšení řízení lidských zdrojů ve vybraném maloobchodě Trefa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.