|
Motivace, vzdělávání a odměňování zaměstnanců ve vybraných podnicích
SINNLOVÁ, Eliška
Hlavním cílem mé bakalářské práce byla analýza systému motivace, vzdělávání a odměňování ve dvou podnicích odlišného odvětví, a to na základě studia odborné literatury a výsledků získaných z dotazníkového šetření doplněného o řízený rozhovor s managementem, a navrhnout možné alternativy doporučení na zlepšení zjištěných nedostatků, které povedou k vyšší prosperitě. Teoretická část se zaměřuje na studium odborné literatury zaměřené na kapitoly motivace, teorie motivace, pracovní motivaci, manažerské strategie zvyšování motivace, vzdělávání, metody a proces vzdělávání, subjekty vzdělávání, ohodnocení výsledků, odměňování, mzdovou strukturu, tvorbu systému odměňování a mzdové formy. V praktické části byly představeny vybrané podniky Avire, s.r.o. a Š+H Bohunice, s.r.o. a poté byly vyhodnocovány získané dotazníky. Na závěr byly výsledky obou podniků vyhodnoceny do tabulek podle výzkumných otázek, které jsem si stanovila jako dílčí cíl a byly doporučeny návrhy na zlepšení současného systému motivace, vzdělávání a odměňování. Na základě průzkumu lze říci, že zaměstnanci Š+H Bohunice, s.r.o. jsou o něco spokojenější než zaměstnanci v Avire, s.r.o., kde byl zjištěn nedostatek vybavení, chudá škála benefitů a neustálé krácení norem, podle kterých jsou odměňováni. Podnik Š+H Bohunice sice měl lepší výsledky, ale i tady si zaměstnanci stěžují na nedostatek pracovní síly, ale také na nedostatečnou nabídku vzdělávacích kurzů. Lidské zdroje jsou pro všechny podniky nejdůležitějším vstupem, proto by se systémy motivace, vzdělávání i odměňování měl neustále rozvíjet a zlepšovat. Pro tento účel byly také navrženy změny, které by mohly být oběma podniku v této oblasti užitečné.
|
|
Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání – 2016
Doležalová, Gabriela
Analýza se věnuje určení shody získaného vzdělání a vykonávaného zaměstnání z hlediska odbornosti. Hodnocením shody posuzuje využití kvalifikace absolventů nejen z hlediska úrovně dosaženého vzdělání, ale i z hlediska vhodnosti absolvovaného vzdělání pro výkon příslušného zaměstnání. Pro hodnocení souladu mezi vzděláním a zaměstnáním je použita čtyřstupňová škála – úplná shoda, částečná shoda, dílčí neshoda a hrubá neshoda.
Plný text: PDF
|
|
Povolání učitele odborného výcviku kuchař - číšník - vývoj, současnost a perspektivy
Zimová Tímrová, Jiřina ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o povolání učitele odborného výcviku, dříve mistra či mistra odborného výcviku, v gastronomii, o vzniku a vývoji od dávné historie po současnost, a také s náhledem na perspektivy do budoucnosti. Je rozdělena na dvě části - teoretickou část a empirickou část Teoretická část se zabývá nalezením podkladů pro popis a rozbor problematiky v jednotlivých časových etapách vývoje povolání mistra/učitele odborného výcviku oboru kuchař a číšník. Proto je práce členěna do jednotlivých kapitol, ve kterých najdeme nástin historie pohostinství, vznikem označení mistr, důvody pro předávání zkušeností mezi mistrem a učněm a následný vznik cechů. Později s rozvojem průmyslu a pohostinství vznik učilišť s výukou pod vedením mistrů odborného výcviku. V druhé polovině 20.století se mistři kromě odborné výuky podíleli i na ideové výchově učňů, a to až do roku 1989, kdy došlo k transformaci školství, které přetrvává do dnešní doby. Nakonec si nastíníme perspektivu učitele odborného výcviku do budoucnosti. V empirické části zjistíme, jaký byl pohled na povolání učitele odborného výcviku, a to zodpovězením výzkumné otázky pomocí průzkumného šetření. Využitím metody modelu smíšeného výzkumu jsme provedli šetření s cílem zjistit jaký byl mistr/učitel odborného výcviku v každém zkoumaném historickém...
|
|
Odborný rozvoj zaměstnanců
Borovec, David ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štefko, Martin (oponent)
Účelem mé rigorózní práce je analyzovat právní úpravu odborného rozvoje zaměstnanců, a to nikoli pouze z obecného pracovněprávního pohledu, nýbrž i v širším multioborovém kontextu zahrnujícím jak otázky zvláštní úpravy odborného rozvoje u některých kategorií zaměstnanců, tak i otázky daňové, a to za účelem dosažení komplexnosti práce. Tato rigorózní práce se skládá z 10 kapitol, přičemž každá z nich se zabývá odlišnými aspekty odborného rozvoje zaměstnanců, tedy problematikou zaškolení (zaučení), odborné praxe absolventů škol, prohlubování kvalifikace, zvyšování kvalifikace a kvalifikační dohody. Úvod jako vstupní pasáž práce definuje důvod mého výzkumu, cíle této studie a její strukturu. První kapitola charakterizuje péči o lidské zdroje z ústavněprávního a pracovněprávního hlediska. Kapitola je rozdělena do tří subkapitol, které jsou založeny na rozdílném přístupu k pojmu "péče o zaměstnance" - rozlišují užší pojetí, širší pojetí a historický koncept. Druhá kapitola zužuje pojem "péče o zaměstnance", když jej zasazuje do rámce odborného rozvoje zaměstnanců. Kapitola se skládá z šesti subkapitol. První subkapitola zkoumá příslušnou českou právní úpravu a také zmiňuje evropskou právní úpravu. Druhá subkapitola popisuje podstatu pojmu "kvalifikace". Třetí subkapitola pak explicitně uvádí všechny...
|
|
Vzdělávací potřeby kazatelů Církve bratrské
Mudrová, Gabriela ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávacích potřeb kazatelů Církve bratrské v České republice. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola uvádí čtenáře do situace a postavení církví v České republice, dále je pak představena Církev bratrská. Následující kapitola popisuje pracovní pozici kazatele Církve bratrské, roli kazatele, práva a povinnosti, pracovní náplň a navrhuje kompetence potřebné pro výkon kazatelské profese. Třetí kapitola uvádí možnosti vzdělávání kazatelů, analyzuje studijní plány vybraných vzdělávacích institucí a porovnává je s navrženými kompetencemi. Tato kapitola ústí do analýzy vzdělávacích potřeb vybraných kazatelů Církve bratrské. Cílem této analýzy je identifikovat a zjistit, jak byly tyto vzdělávací potřeby naplněny v průběhu interního přípravného vzdělávacího programu - vikariátu. Klíčová slova: Církev bratrská, kazatel, vikariát, vzdělávací potřeby, kompetence
|
|
Historie, současnost a nové metodiky v oboru fyzioterapie. Podtitul: Vytvoření nových webových stránek pro obor fyzioterapie.
Zacharová, Barbora ; Jeníček, Jakub (vedoucí práce) ; Šenderová, Karolína (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Barbora Zacharová Vedoucí práce: Mgr. Jakub Jeníček Název bakalářské práce: Historie, současnost a nové metodiky v oboru fyzioterapie Podtitul: Vytvoření nových webových stránek pro obor fyzioterapie Abstrakt bakalářské práce: Tématem práce je vytvoření zevrubného dokumentu, který se zabývá historií, současností a novými metodikami v oboru fyzioterapie. Součástí je také tvorba návrhu nových webových stránek pro tento obor, kdy tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a části praktické. Teoretická část obsahuje informace o historii, současnosti a nových metodikách v oboru fyzioterapie. Historie je rozčleněna na několik bodů, které se zabývají historií rehabilitace, historií Kliniky rehabilitačního lékařství Všeobecné fakultní nemocnice a 1.lékařské fakulty Univerzity Karlovy, významnými osobnostmi rehabilitace a fyzioterapie, historií fyzioterapie, fyzikální terapie, balneologie, kineziologie a poukazuje na právní úpravu tohoto oboru v České republice. Současnost oboru je věnována zejména fyzioterapii v České republice, průběhu fyzioterapie, využívaným metodám a možnostem studia. Poslední bod teoretické části je zaměřen na nové zahraniční metody, ze kterých je tvořena metodika. Praktická část je věnována tvorbě návrhu nových webových stránek pro...
|
| |
| |
| |
|
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
|