Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hrozby a příležitosti v motivaci vedoucích pracovníků ve školství s dlouholetou praxí v oblastech dalšího vzdělávání.
Hájková, Jana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá motivací vedoucích pracovníků v oblasti dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají ředitelky mateřských škol s dlouholetou praxí svou vlastní motivaci se dále vzdělávat, rozvíjet a identifikovat určitá klíčová či kritická motivační období v průběhu jejich kariéry na pozici ředitelky mateřské školy. Pozornost je věnována charakteristice vedoucích pracovníků, jejich motivaci, osobnímu rozvoji a dalšímu sebevzdělávání. Zpracována je i problematika týkající se syndromu vyhoření, možné faktory způsobující odchod z funkce vedoucího pracovníka, zásadní překážky v motivaci a kritické momenty vedoucích pracovníků v jejich profesní dráze. Součástí diplomové práce je kvalitativní výzkum založený na osobních rozhovorech s vedoucími pracovníky ve školství, které probíhaly formou polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum byl zvolen na základě toho, aby bylo možné vhodnými metodami dosáhnout vytyčeného cíle diplomové práce. Pro práci v rámci kvalitativního výzkumu byl vybrán a specifikován výzkumný vzorek. Jako výzkumný vzorek pro tuto diplomovou práci byly vybrány ředitelky mateřských škol, které mají dlouholetou praxi ve funkci, a to šest a více let. Získané rozhovory byly následně analyzovány metodou kódování. Kódování bylo rozděleno a identifikováno...
Ředitel školy po deseti letech, nové inspirace
Šenová, Jarmila ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou profesní dráhy zkušených ředitelů škol s více jak desetiletou praxí ve funkci. Soustředí se na ředitele z různých druhů škol, odlišných počtem žáků i místem působení. Cílem bylo vytvoření souboru nejčastějších motivačních faktorů a zdrojů inspirací této cílové skupiny. Práce vychází z celkových podmínek, za jakých svou profesi tito lidé vykonávají, z požadavků, jaké jsou na ně kladeny a z očekávání, která jsou s touto náročnou funkcí spojena. Prostřednictvím kvalitativně orientovaného empirického výzkumu, metodou životní historie, rozkrývá nejčastější motivační faktory a zdroje inspirací zkušených ředitelů a uvádí je v určitých nezbytných souvislostech. Současně přináší poznatky o významu motivačních faktorů a inspirací z pohledu samotných ředitelů škol. KLÍČOVÁ SLOVA: zkušený ředitel školy, profesní dráha, podmínky práce, motivace, motivační faktory, zdroj inspirací, různý úhel pohledu
Počáteční fáze profesní dráhy ředitele organizace neformálního vzdělávání
Kostková, Blanka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou počáteční fáze profesní dráhy ředitele organizace neformálního vzdělávání. Práce se zabývá procesem, který předchází nástupu ředitele do řídící pozice především z pohledu motivace, očekávání a následné reality. Popisuje počáteční fázi jeho působení v nové životní roli z pohledu řízení školského zařízení a ostatních činností s tímto procesem spojených. V práci je zmapováno, do jaké míry se nástup do funkce ředitele, a jeho předchozí příprava, odráží na rozvoji řízené organizace a kvality poskytovaného vzdělávání. Dále práce popisuje, jak korespondují jednotlivá očekávání ředitelů školských zařízení s každodenní realitou v kontextu stále se měnících podmínek poskytování neformálního vzdělávání v návaznosti na školskou legislativu a celkový vývoj společnosti v přístupech k využívání volného času. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel, neformální vzdělávání, profesní dráha, personální management, kariérní změna, celoživotní vzdělávání, kompetence, očekávání, realita
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce.
Profesní dráhy ředitelek mateřských škol
Stanická, Zdeňka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Ve výzkumném šetření jsem využila jako výchozí metodu, analytickou metodu dokumentace a následně hloubkové rozhovory. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce. Klíčová slova ředitelky mateřské školy, profesní dráha, profesní rozvoj,
Profesní dráha vychovatele ve školní družině
KULHANOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá vývojem profesní dráhy vychovatelů ve školních družinách. Součástí práce je teoretická část a vlastní výzkum. Kapitola první vymezuje pojmy profesní dráha a životní dráha. Kapitola druhá se zabývá vychovatelem ve školní družině, jeho pracovní náplní a s tím související kvalifikací vychovatele, kompetencemi, typologií vychovatele a riziky profese v podobě syndromu vyhoření. Kapitola třetí se analogicky zabývá profesí učitele. Ve čtvrté kapitole dochází k porovnání profesní dráhy vychovatele s profesní dráhou učitele a celkovému shrnutí. Pátou kapitolu tvoří vlastní výzkum kvalitativního charakteru s metodou rozhovoru a designem biografické studie.
Start a průběh životní a profesní dráhy ředitelů škol
Šmitáková, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Teoreticko empirická práce se zaměřuje na životní a profesní dráhu ředitelů českých středních škol s cílem zachytit a analyzovat u vybraného vzorku těchto ředitelů v různých fázích profesního života informace o startu a vývoji této dráhy, o krizových okamžicích ovlivňujících rozhodnutí o ukončení působení či setrvání na pozici ředitele školy a o rozporu mezi očekáváními od této pozice a realitou při jejím faktickém výkonu. V teoretické části byla pozornost zaměřena na přiblížení pojmů životní a profesní dráha, ředitel a řízení školy včetně souvisejících oblastí. Výzkumná část využila k nalezení odpovědí na tři výzkumné otázky metodu životního příběhu. K hlavnímu sběru dat byl využit polostrukturovaný rozhovor s jednotlivými řediteli, doplňující data byla shromážděna formou analýzy dokumentů a testu manažerského stylu GRID. Shrnutím výsledků práce lze konstatovat, že životní a profesní dráha jednotlivých ředitelů vykazovala některé společné prvky, jedním z nejčastěji skloňovaných, a to ať již ve vztahu ke startu profesní dráhy ředitele i ke stabilitě při výkonu této funkce, byl význam rodinného zázemí. Co se týče zkoumání aspektů těchto drah z genderového hlediska, z hlediska počtu let praxe a druhu právní subjektivity školy, nebyly zaznamenány žádné významné prvky, které by byly pro vývoj těchto...
Profesní dráhy absolventů FM s červeným diplomem
Trubačová, Iveta ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Březovský, Zdeněk (oponent)
Výzkumným záměrem této diplomové práce je zjistit, jaké jsou profesní dráhy vybraných absolventů magisterského navazujícího studia Fakulty managementu s červeným diplomem a zda je lze považovat za úspěšné. Pro naplnění tohoto záměru jsou stanoveny čtyři cíle, které se týkají zjištění profesní praxe absolventů během studia, zmapování přechodu absolventů na trh práce, popisu samotného průběhu kariéry a zjištění profesní úspěšnosti absolventů. Sběr dat je uskutečněn metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými absolventy. Prezentace výsledků je provedena po dílčích oblastech vztahujících se k daným cílům, po kterých vždy následuje krátké shrnutí učiněných zjištění. Na konci práce je provedena diskuze o výsledcích výzkumu, jeho možných limitech a podnětech pro další zkoumání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.