Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební pohádka v mateřské škole
ADAMOVIČOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá hudební pohádkou interpretovanou dětem předškolního věku. Na začátku byly stručně definovány pojmy související s daným tématem. Zmíněna byla také dramatická výchova, díky jejímž metodám byla hudební pohádka předkládána dětem předškolního věku. Poté byl vymezen samotný předškolní věk a vzdělávací oblasti z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktickou část tvoří dvě hlavní výzkumné otázky, na které byly zjišťovány odpovědi pomocí kvalitativního výzkumu, a to metodami otevřeného kódování a strukturovaného rozhovoru. Významnou roli hrála dramatizace hudební pohádky, při které vybrané respondentky aktivně pozorovaly reakce předškolních dětí. S každou respondentkou byl veden individuální strukturovaný rozhovor. Rozhovory byly následně pomocí otevřeného kódování kategorizovány a analyzovány. Z kvalitativního výzkumného šetření vyplývá, že se dětem interpretovaná hudební pohádka líbila a rovněž byly naplněny všechny vzdělávací oblasti z RVP PV v souvislosti s daným tématem.
Poruchy příjmu potravy u dětí před zahájením školní docházky
Zdeňková Kroužková, Pavlína ; Floriánková, Marcela (vedoucí práce) ; Kosheleva, Svetlana (oponent)
Úvod: Existuje málo informací o diagnostických, terapeutických postupech a nutričních rizicích u poruch příjmu potravy u dětí před zahájením povinné školní docházky. Vybíravé nebo vyhýbavé jídelní chování může významně ovlivnit zdraví a kvalitu života nejen dítěte, ale také jeho rodičů. Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjistit možné rizikové faktory, které přispívají ke vzniku poruch příjmu potravy u dětí před zahájením povinné školní docházky. Metody: Jedná se o výzkumnou práci dotazníkového typu realizovanou na jednotlivých případech, ve které bylo sledováno 21 dětí předškolního věku s psychiatrem potvrzenou poruchou příjmu potravy a následně porovnáváno se skupinou zdravých dětí párovaných věkem a pohlavím. Výsledky byly statisticky zpracovány v programu STATISTICA 12 a MS EXCEL. Soubor: Výzkumný soubor tvořilo 21 dětí s poruchou příjmu potravy, kontrolní skupinu 22 dětí zdravých, párovaných věkem a pohlavím s výzkumným souborem. Účastníci výzkumu byli vybráni metodou prostého záměrného účelového výběru na základě dostupnosti a dobrovolnosti. Výsledky: Mezi nejvýznamnější rizikové faktory, které mohou přispívat ke vzniku poruch příjmu potravy (PPP) u dětí předškolního věku, patřila kratší doba výlučného kojení, nižší váhový přírůstek matek v graviditě a psychiatrické onemocnění v rodině. Matky...
Možnosti motivace ke cvičení u předškolních dětí s diastázou musculi recti abdominis
Červenková, Anna ; Knotková, Edita (vedoucí práce) ; Tichá, Monika (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Červenková Vedoucí práce: Mgr. Edita Knotková Název bakalářské: Možnosti motivace ke cvičení u předškolních dětí s diastázou musculi recti abdominis Abstrakt bakalářské: Motivace je jedním z faktorů, který ovlivňuje výsledek fyzioterapie. Motivace zvyšuje compliance pacientů během terapií a s tím spojenou adherenci ke cvičení mimo samotné terapie. Tato práce se zabývá motivací ke cvičení a pohybu obecně u předškolních dětí. Cílem bylo vyhledat možné motivační prvky, které se dají využít k motivování dětí k pohybu a následně vybrat takové, které odpovídají podmínkám fyzioterapie. Praktickou částí práce je výzkum. Byl zkoumán vliv vybraných prvků (motivační grafické karty a nedirektivně vedená terapie) na motivaci dětí. Ty absolvovaly dvě individuální terapie se stejnými cviky. První proběhla bez motivačních prvků a druhá s nimi. Motivace byla hodnocena jako spolupráce dětí s terapeutem (pomocí dotazníku pro rodiče), délka celkové terapie (měřením času) a subjektivní hodnocení dětí (grafickou škálou). Výzkumu se zúčastnilo 27 probandů s diagnostikovanou diastázou musculi recti abdominis, na které byla práce zaměřená. Výzkum pracoval se třemi hypotézami, ze kterých se dvě potvrdily. Platí, že spolupráce dětí byla lépe hodnocena při druhé terapii a že průměrné...
Balancování otevřenosti v komunikaci rodičů s malými dětmi
Večeřová, Eliška ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat zaznamenaný jev u některých současných rodičů: otevřenost v komunikaci s jejich malými dětmi je pro ně významnou hodnotou, avšak u několika témat váhají, zda je i v tomto případě vhodná, nebo ji nějakým způsobem modifikují. Na základě kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaných rozhovorů s rodiči předškolních dětí práce přináší konkrétní popis toho, jakým způsobem rodiče balancují svou otevřenost v komunikaci o sexu, Ježíškovi, smrti a válce, vztazích a emocích a také ve výchově. Následně představuje společné znaky tohoto balancování napříč jednotlivými komunikačními tématy, popisuje motivace, hranice a bariéry otevřenosti rodičů v komunikaci a ukazuje, jakou úlohu hraje prožívání rodiče a faktory na straně dítěte. Pojednává také o interpersonálním balancování s partnery, prarodiči a v kontextu společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA otevřená komunikace, balancování otevřenosti, rodiče, předškolní děti, komunikace o sexu, komunikace o smrti, komunikace o vztazích a emocích, otevřená komunikace ve výchově, výchova
Rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku v montessori zařízení
Černichová, Ema ; Marešová, Jiřina (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem hudebních dovedností dětí předškolního věku v Montessori zařízení. Cílem této práce je poskytnout podrobný pohled na obecnou Montessori pedagogiku a její hudební oblast. A zároveň prozkoumat, jak tato metoda může být použita k rozvoji hudebních dovedností dětí v předškolním věku. V teoretické části je nejprve popsána historie a život Marie Montessori. Dále jsou vysvětleny základní Montessori principy, na kterých je filosofie postavená. Následuje zaměření se na vývoj dítěte a základní hudební pojmy s ním spojené. Teoretická část je zakončena rozsáhlou kapitolou o hudebním vývoji dítěte a hudební oblasti v Montessori prostředí. Praktická část je v této práci začleněna do teoretické části v podobě krátkých reflexí z důvodu větší názornosti a empirického reflektování problematiky. KLÍČOVÁ SLOVA Montessori pedagogika, hudba, děti předškolního věku, hudební vývoj dítěte, Marie Montessori
Jak motivovat děti ke čtenářství: akční výzkum v mateřské škole
Papayová, Vanda ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu, jak motivovat děti předškolního věku ke čtenářství a zároveň zlepšení jejich čtenářské pregramotnosti. Cílem mé práce bylo, aby si děti předškolního věku vytvořily kladný vztah ke čtenářství a také abych je namotivovala k zájmu o knihy za pomoci realizovaných aktivit. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V části teoretické se zabývám vysvětlováním pojmů jako je čtenářství, čtenářská pregramotnost a gramotnost, dále uvádím faktory, které ovlivňující dětského čtenáře, také se zabývám rolemi četby a rozvojem čtenářství. Druhá kapitola pojednává o rozvoji čtenářství a o motivaci. Poslední kapitola v teoretické části je o současné literatuře. V empirické části popisuji realizovaný akční výzkum ve vybrané mateřské škole. Během akčního výzkumu jsem si stanovila problém a následně jsem si určila návrh na podporu motivace dětí ke čtenářství. V rámci výzkumného šetření jsem za pomoci své vedoucí práce sestavila dotazník (pretest a posttest), který jsem následně zpracovala a vyhodnotila. Při shrnutí a vyhodnocení získaných dat jsem došla k závěru, že aktivity, které jsem s dětmi realizovala, byly úspěšné. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, předškolní dítě, motivace ke čtenářství, mateřská škola
Vnímání nových médií dětmi předškolního věku
Duchatschová, Martina ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na děti předškolního věku a jejich vnímání nových médií. Cílem práce je na základě teoretického rozboru dané problematiky s přispěním empirických zjištění vytvořit edukační materiál, který je zaměřen na přiblížení tématu nových médií dětem předškolního věku. V teoretické části je vymezen termín "nová média" a je zde popsáno pole nových médií, ve kterém by se dítě předškolní věku mělo na základě aktuálních studií v době psaní práce pohybovat. V rámci práce byl uskutečněn kvalitativní výzkum v podobě akčního výzkumu, který byl složen ze dvou výzkumných šetření. První šetření získávalo data od zákonných zástupců dětí formou dotazníku. Navazující druhé výzkumné šetření probíhalo formou individuálních rozhovorů s dětmi. Výsledky výzkumu popisují, v jakém prostředí nových médií se děti předškolního věku pohybují, jaké hodnoty jsou dětem předávány, jaká pozitiva a negativa děti u nových médií vnímají, jaké chování považují v rámci nových médií za správné a jaké faktory ovlivňují vnímání nových médií dětmi předškolního věku.
Evironmentální výchova v mateřských školách s různým vzdělávacím programem
PLETÁNKOVÁ, Petra
V bakalářské práci byly zkoumány enviromentální vzdělávací programy mateřských škol. Rozhovor a vypracovaný dotazník pro učitele se stal nástrojem pro porovnání vzdělávacích programů. Dotazník zaměřený na vztah dětí k neoblíbeným živočichům vyplnilo 35 dětí. Rozhovor s dětmi vedl k zjištění vztahu dětí k pobytu v přírodě. Výsledky dotazníků s dětmi byly porovnány s výzkumem Petry Juhasové. Výsledky byly dále zpracovány a porovnávány v souvislosti s environmentálními vzdělávacími programy v mateřských školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.