Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz seniorů v českých magazínech pro seniory
Sikorová, Renáta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak jsou staří lidé zobrazováni v médiích. Práce pomocí obrazové analýzy obsahu zkoumá pět magazínů pro seniory: Doba seniorů, Grand Generace, Revue 50 plus, Spokojený domov a Vital Plus, ročník 2015. První část této práce představuje teoretické koncepty, které se váží k této problematice. Je zde definován koncept stáří, pojem senior a určeny hranice stáří podle různých autorů. Další kapitola definuje reprezentaci reality v médiích a popisuje rozdílnost mediální a sociální reality. V kapitole Reprezentace stáří v médiích představujeme závěry českých a zahraničních studií, ze kterých jsme čerpali nejen v teoretické části, ale i při tvorbě výzkumného plánu. Čtvrtá kapitola se věnuje stereotypům a mýtům spojeným se stářím, stárnutím a se seniory. Součástí práce je samostatná obrazová analýza obsahu fotografií. Jejím předmětem jsou fotografie, na kterých jsou osoby nad 50 let. Tyto obrazy jsou analyzovány pomocí několika proměnných, které jsme si sestavili z českých a zahraničních výzkumů. Vycházíme především z české studie z roku 2007, jejíž výsledky pak porovnáváme s našimi. Cílem výzkumu je odpovědět na výzkumné otázky, vytvořit obraz seniorů, kteří se v magazínech pro osoby nad 50 let vykytují, a sledování trendu vývoje zobrazování starších osob v českých...
Obraz práva a právníků ve filmu
Muschaliková, Dominika ; Urban, Michal (vedoucí práce) ; Agha, Petr (oponent)
Zobrazení práva v televizních pořadech na příkladu série Soudkyně Barbara Dominika Muschaliková Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá zobrazení práva a právníků v české seriálové tvorbě na příkladu série Soudkyně Barbara. Zjišťuje, jaké prostředky tvůrci pořadu používají k zachycení soudního prostředí a jaký dojem o soudním prostředí diváci získávají. Dále se zabývá tím, jak reálné je vyobrazení soudního prostředí v seriálu, a zjišťuje, zda má pořad edukativní potenciál. V další části se hledá odpověď na otázku, nakolik je pro skutečné soudce a advokáty z etického hlediska přípustné se na tvorbě těchto pořadů podílet, upozorňuje na složitosti odborného poradenství u televizní tvorby a dává budoucím právním poradcům doporoučení, jak v případě účasti na pořadu postupovat. Klíčová slova Zobrazení, právo, televize, soudní jednání, seriály, Soudkyně Barbara
Portrayal of Journalists in Netflix' Series "House of Cards"
Linhart, Tomáš ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje současné americké popkultuře, konkrétně seriálu House of Cards. Analytická část práce je zaměřena na reprezentaci mediální reality v prvních dvou řadách seriálu. Zkoumá věrohodnost či zkreslení vybraných postav a modelových situací na základě třinácti výzkumných rozhovorů s českými i americkými novináři, které byly provedeny v průběhu března, dubna a května 2020. V první části práce je rozebrána důvěra veřejnosti v média, vliv popkultury na masovou společnost, specifika a etika investigativní žurnalistiky a obecně zobrazení médií v kinematografii. Ve druhé části následuje samotná analýza provedených výzkumných rozhovorů. Hlavním cílem výzkumu bylo zhodnotit věrohodnost zobrazení novinářů v seriálu, vedlejší výzkumná otázka mířila na to, jakým způsobem může jisté zobrazení novinářů v popkultuře teoreticky ublížit reálným novinářům. Nejdůležitějším přínosem této práce jsou originální a mnohdy nesouhlasné náhledy českých a amerických novinářů na seriál jako takový a na zobrazení novinářů. Výsledky výzkumu prokazují, že vnímání etického novinářského chování je výlučně individuální záležitostí, v níž se ukazuje, že aspekty jako národnost, pohlaví, zkušenosti či zaměření nehrají příliš důležitou roli. Výzkumné otázky však i přesto mohou být relativně jednoznačně...
Taneční: mládí v pohybu
Zámečníková, Aneta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce jsem se rozhodla zmapovat vývoj zobrazení mladých v americké fotografii za posledních šedesát let. Tento vývoj jsem se rozhodla ukázat na fotografických souborech Brooklyn Gang Bruce Davidsona, The Ballad of Sexual Dependency Nan Goldin, The Kids Were Alright Ryana McGinleyho, The Teenage Gaze a 24hr Psycho Petry Collins. Práce zahrnuje stručné představení jednotlivých autorů a společensko-historické kontexty doby, ve které tvořili. Díky tomu se v práci dotýkám témat jako je feminismus, pop kultura a sociální média. Dále následuje vizuální i teoretická analýza daných fotografických souborů, s cílem zaznamenat změny, které se, za námi sledovaný časový úsek, udály. V praktické části potom prezentuji soubor barevných fotografií z tanečních kurzů pro středoškolské studenty, které jsou v Česku významnou tradicí.
Mediální obraz seniorů v českých magazínech pro seniory
Sikorová, Renáta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak jsou staří lidé zobrazováni v médiích. Práce pomocí obrazové analýzy obsahu zkoumá pět magazínů pro seniory: Doba seniorů, Grand Generace, Revue 50 plus, Spokojený domov a Vital Plus, ročník 2015. První část této práce představuje teoretické koncepty, které se váží k této problematice. Je zde definován koncept stáří, pojem senior a určeny hranice stáří podle různých autorů. Další kapitola definuje reprezentaci reality v médiích a popisuje rozdílnost mediální a sociální reality. V kapitole Reprezentace stáří v médiích představujeme závěry českých a zahraničních studií, ze kterých jsme čerpali nejen v teoretické části, ale i při tvorbě výzkumného plánu. Čtvrtá kapitola se věnuje stereotypům a mýtům spojeným se stářím, stárnutím a se seniory. Součástí práce je samostatná obrazová analýza obsahu fotografií. Jejím předmětem jsou fotografie, na kterých jsou osoby nad 50 let. Tyto obrazy jsou analyzovány pomocí několika proměnných, které jsme si sestavili z českých a zahraničních výzkumů. Vycházíme především z české studie z roku 2007, jejíž výsledky pak porovnáváme s našimi. Cílem výzkumu je odpovědět na výzkumné otázky, vytvořit obraz seniorů, kteří se v magazínech pro osoby nad 50 let vykytují, a sledování trendu vývoje zobrazování starších osob v českých...
Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě
Kroupa, Tomáš ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce s názvem "Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě" se zabývá zobrazením investigativních žurnalistů ve filmových dílech původem z angloamerické jazykové a kulturní oblasti. Zkoumány jsou filmy, jež byly natočeny, resp. měly premiéru v posledních třech desetiletích století dvacátého a prvního desetiletí století dvacátého prvního. Ze sedmdesátých let jeden, z následujících desetiletí vždy dva. V teoretické části práce jsou vysvětleny potřebné pojmy. Následuje výběr z historie investigativní žurnalistiky v anglicky mluvících zemích. Je připomenuto i několik významných událostí a osobností investigativní žurnalistiky dvacátého století. Krátce je pojednáno o politickém filmu šedesátých let a následujících desetiletí. Metoda kvalitativní analýzy a předpoklady rozboru jsou uvedeny. V praktické části je každý analyzovaný film popsán a následně detailně rozebrán. Specifická metoda kvalitativní analýzy je u všech filmů stejná a výsledky jsou zapsány v podkapitolách podle stejné struktury k přehlednému srovnání jednotlivých filmů. Detailní popisy zkoumaných sekvencí jsou umístěny v příloze.
Obraz válečných zajatců v amerických médiích po nástupu Baracka Obamy
Jelínek, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Americký vztah k válečným zajatcům, přesněji řečeno jeho mediální zobrazení, je hlavním motivem této bakalářské práce. Tato práce si klade za cíl zjistit, zda tento vztah v amerických filmech a seriálech odpovídá reálnému přístupu americké administrativy k zajatcům. Ten se totiž od roku 2001 velmi proměňoval v závislosti na situaci v Afgánistánu a Iráku, ale také ve vztahu k rozhodnutím nejvyššího soudu a podpoře americké veřejnosti. Tato práce čerpá zj. z oficiálních dokumentů americké administrativy, a také z několika vybraných snímků (24 hodin, Ve jménu vlasti, 30 minut po půlnoci a Přízraky z Abu Ghraib). Výchozí teze, že se reálný přístup odrazil i ve snímcích, byla v práci v zásadě potvrzena, avšak rozdíly mezi snímky byly značné, a proto nelze výrok jednostranně paušalizovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.