Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatizované testování PLC kódu pro TwinCAT 3 PLC
Prax, Jan ; Heriban, Pavel (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o objektově orientovaném programování a testování software obecně. Čtenář je v rámci této práce seznámen s vývojovým prostředím TwinCAT 3, ve kterém je vytvořena knihovna pro jednotkové testy. V tomto prostředí bude knihovna také implementována.
Prostor jako paradigma výuky
Hodulíková, Diana ; Pospíšil, Jan (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem nové Fakulty architektury v Brně.
Ekonomistické paradigma a jeho vliv na životní prostředí
Svoboda, Zdeněk ; Kocian, Matúš (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Diplomová práce z oboru environmentální etiky "Ekonomistické paradigma a jeho vliv na životní prostředí" chce přestavit úskalí ekonomisticky orientovaného jednání soudobé společnosti a dopady takového jednání na životní prostředí. Příroda v tomto obecně akceptovaném modelu fungování světa plní roli neomezené zásobárny surovin a potravy a člověk je ve svém jednání motivován a z vnějšku stimulován touhou po majetku a blahobytu. Bezmezná důvěra ve vědecko-technologický pokrok dominuje nad rozvojem spirituality a vztahu k životnímu prostředí. To vše mnohdy na úkor nejchudších, kteří se nejméně podílejí na znečištění a změně klimatu. Práce seznámí čtenáře s vybranými aspekty ekologické krize a jejich dopady na člověka i přírodu. Představí interpretaci biblického antropocentrismu a dalších koncepcí přístupu k životnímu prostředí, které staví do popředí svého zájmu rozdílné subjekty. Cílem práce je zhodnotit udržitelnost aktuálně nastaveného fungování světa ve vztahu k životnímu prostření a nabídnout alternativy spravedlivé k budoucím generacím a vedoucím k harmonickému vztahu člověka a přírody.
Nádory v dějinném a kulturním kontextu v novověku.
Hrudka, Jan ; Komárek, Stanislav (vedoucí práce) ; Tinková, Daniela (oponent) ; Stingl, Josef (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Studijní program: Filosofie a dějiny přírodních věd MUDr. Jan Hrudka Nádory v dějinném a kulturním kontextu v novověku Tumours in historical and social context in the modern period Disertační práce Školitel / Supervisor: Prof. RNDr. Stanislav Komárek, Dr. Praha, 2017 SHRNUTÍ: Disertační práce Nádory v dějinném a kulturním kontextu v novověku je snahou popsat proměnu smýšlení lékařů v novověku, kdy se přírodověda a medicína odklání od antického modelu humorální patologie, která vykládá všechny choroby jako nerovnováhu tělesných šťáv, k patologické anatomii a experimentální fyziologii. V patologicko-anatomickém přístupu pak útroby nemocného přestávají být "projekčním plátnem", ale přímo "dějištěm" choroby. Tento posun lze nazvat jako odklon od humoralismu k lokalismu či ontologismu, kdy nemoc není pouze odchylným množstvím nějaké přirozené šťávy, ale novou originální entitou. Touto změnou prochází i chápání nádorových onemocnění. Místo antického pojetí nádorů jako sraženiny černé žluče se v 19. století etabluje buněčná teorie. Tato teorie nádory pojímá jako masu nadměrně se dělících buněk, která nepodléhá regulacím organismu, je jím však vyživována, aniž by odpovídala jeho potřebám, tedy, zpravidla mu škodí. Disertační práce pak zkoumá zejména autory, díla,...
Transformace Pubic-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Rigorózní práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post- New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a zároveň míra otevřenosti a transparentnosti PPP programů, kde důležitou roli hraje úroveň využívání moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Komparace si jako referenční rámec staví "ideální" model PPP na základě požadavků nových paradigmat ve správní vědě. Je argumentováno, že právě kombinací účinných opatření ve veřejné správě a efektivního zapojení odborné i neodborné veřejnosti jako rovnocenného aktéra se PPP může vymanit z...
Transformace Public-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post-New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a otevřenost a transparentnost PPP programů s využitím moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Prostřednictvím zakázek PPP je partnerský subjekt ze soukromého sektoru většinou pověřen financováním, výstavbou, či modernizací a následnou údržbou a správou dané části veřejné infrastruktury po dobu okolo 30 let výměnou za pravidelné splátky od organizace veřejného sektoru. Programy investic touto cestou byly těžce zasaženy finanční...
Multiparadigmatická výuka společenských věd na střední škole
Charvát, Štěpán ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit specifický typ výuky společenských věd na střední škole, a to typ multiparadigmatický. Jedná se o takovou výuku, jež v souladu s multiparadigmatickým charakterem společenských věd akcentuje pluralitu přístupů k danému společenskovědnímu tématu a neindoktrinuje žáka jedním specifickým přístupem čili paradigmatem. Teoretická část diplomové práce popisuje koncept vědeckých paradigmat, a to především na základě závěrů filozofa T. S. Kuhna, jenž se tímto tématem zabývá v přírodovědném kontextu. Dále je vysvětleno, proč je možno koncept paradigmat vztáhnout i na vědy společenské a jaký je mezi těmito dvěma oblastmi věd rozdíl. Multiparadigmatický charakter společenských věd je pak aplikován na jejich didaktiku, kde jsou problematizovány vybrané metodické aspekty multiparadigmatické výuky, jakými jsou výběr paradigmat, práce s nimi a postoj učitele. Tato část diplomové práce rovněž ilustruje koncepty monoparadigmatismu a multiparadigmatismu na komparaci dvou didaktických příruček a dvou kurikulárních dokumentů z různých prostředí. Dále jsou též popsány důvody zavedení multiparadigmatické výuky, jakožto i její podmínky a meze. Na teoretickou část diplomové práce navazuje část praktická, která demonstruje koncept multiparadigmatické výuky na konkrétních...
Konstruktivismus a realita mezi Foersterem, Maturanou a Kuhnem
Duda, Marek ; Marek, Jakub (vedoucí práce) ; Murgaš, Jaromír (oponent)
Tato práce se věnuje představení konstruktivistického myšlenkového směru a jeho srovnání s teorií vědeckých revolucí a konceptem paradigmatu Thomase Kuhna. Konstruktivismus je v této práci zastoupen radikálními interpretacemi Foerstera, Maturany a Varely. Ty jsou následně konfrontovány s Kuhnovým výkladem vědeckých revolucí. V závěru práce argumentuji, že Kuhnův koncept paradigmatu lze interpretovat jako typicky konstruktivistický. V kontextu hlavní výkladové linie této práce dále kriticky hodnotím motivy jako je realita, možnost pravdivého poznání a související etické konsekvence. Klíčová slova: konstruktivismus, poznání, pravda, filosofie vědy, paradigma
Prostor jako paradigma výuky
Hodulíková, Diana ; Pospíšil, Jan (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem nové Fakulty architektury v Brně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.