Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příbuzenská pěstounská péče v Karlovarském kraji
Rösslerová, Petra ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
O pěstounské péči se v současné době hovoří především v souvislosti koncepce plánovaného rušení dětských domovů, posílení jejího výkonu a legislativních změn v Zákoně o sociálně právní ochraně dětí. Jedna z forem pěstounské péče je příbuzenská pěstounská péče, kdy se pěstouny stávají příbuzní dítěte. Pro dítě je výhodné, že vyrůstá v prostředí, které je mu známé, existují však i nevýhody tohoto typu náhradní rodinné péče. Má práce se zabývá pozitivy i úskalími příbuzenské pěstounské péče, a to z pohledu dítěte, pěstouna, biologického rodiče a sociálního pracovníka. Cílem práce se stalo zmapování problematiky příbuzenské pěstounské péče z pohledu sociálního pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí v Karlovarském kraji.
Role nestátního neziskového sektoru v problematice náhradní výchovy v České republice
Pardubická, Lenka ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Souhrnným cílem této práce je charakterizovat způsob řešení problematiky náhradní výchovy dětí v České republice, zdejší systém náhradní výchovy dětí a jeho problematické oblasti, a dále analyzovat roli, již hrají neziskové organizace ve společnosti obecně, a konkrétně potom v rámci řešení problematiky náhradní výchovy dětí v České republice. V teoretické části práce se zabývám konceptem občanské společnosti, jejími organizacemi, jejich typologií a funkcemi ve společnosti a vybranými teoriemi osvětlujícími roli organizací občanského sektoru ve společnosti, a rovněž historií a současností těchto organizací v České republice. Dále pak charakterizují systém péče o ohrožené děti v České republice, systém náhradní výchovy dětí v České republice, a zabývám se v současné době probíhající reformou péče o ohrožené děti a jejími důležitými výchozími koncepty, konceptem psychické deprivace dětí v ústavní péči a konceptem sanace rodiny. V empirické části práce pak, na základě kvalitativní analýzy textů a dokumentů a realizovaných polostrukturovaných rozhovorů prezentuji, jakou formou a ve kterých oblastech se angažují a kterým činnostem se konkrétně věnují neziskové organizace v rámci řešení problematiky náhradní výchovy dětí v České republice, jak se tyto neziskové organizace podílejí na naplňování cílů...
Vliv přijetí dítěte do pěstounské péče na biologické děti pěstounů
Večeřová, Štěpánka ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu pěstounské péče na biologické děti pěstounů z pohledu pěstounů, biologických dětí pěstounů a odborníků, kteří se ve své praxi s problematikou pěstounské péče setkávají. Cílem práce bylo navrhnout možnosti sociální práce s biologickými dětmi žadatelů o pěstounskou péči tak, aby je pěstounská péče co nejméně negativně ovlivnila. Klíčová slova: pěstounská péče, biologické děti pěstounů, doprovázení pěstounských rodin, příprava na pěstounskou péči
Náhradní rodinná péče
Petrů, Jaroslava ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce je zaměřena na náhradní rodinnou péči v České republice a její význam pro dítě. Teoretická část vymezuje základní pojmy, přibližuje historii a formy náhradní rodinné péče. Zabývá se také procesem získání dítěte do náhradní rodinné péče, přípravou pěstounů a zákony upravujícími náhradní rodinnou péči. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu v rodinách s dětmi v pěstounské a poručnické péči, v rodinách s osvojenými dětmi, v Klokánku a v SOS dětských vesničkách. V závěrečné části práce jsou analyzovány a zpracovány získané poznatky a zároveň je zde poukázáno na význam náhradní rodinné péče pro dítě.
Jak příjímají biologické děti pěstounů své sourozence v pěstounské péči a pěstounství svých rodičů
Dvořáková, Kristýna ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tom, jak přijímají biologické děti pěstounů své sourozence v pěstounské péči a jak přijímají své rodiče jako pěstouny z pohledu pěstounů. Cílem to práce je zjistit, zda a jak toto přijetí probíhá, jaké jsou vztahy biologických dětí směrem k dětem přijatým, jaké problematické aspekty tyto vztahy přináší a jak jim předejít.
Současný systém náhradní rodinné péče o ohrožené děti
Semerádová, Lucie ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Má diplomová práce se zabývá náhradní rodinou péčí. Zejména je zaměřena na souhrn změn v zákonech v současném systému a na jejich přínos do praxe. Hlavním cílem byla snaha zmapovat oblast náhradní rodinné péče od prvních zmínek nalezinců na území Čech a Moravy. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol, které obsahují historii, impuls změn ze strany OSN k novele zákonů a jejich implementaci. Dále popisuji všechny formy náhradní rodinné péče České republiky včetně financování a vzdělávání pěstounů. Poslední kapitolu teoretické části jsem zaměřila na systém náhradní rodinné péče na území Velké Británie, která je vzorem pro obdobný systém v České republice. Praktická část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, který se snaží pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jak zmiňované změny fungují v praxi a jak ovlivňují práci sociálních pracovnic a pěstounů. Z praxe vyplývá, že novela napomáhá zdravému vývoji dítěte, avšak v praxi chybí ucelené nástroje sociální práce k jejímu správnému naplnění a funkčnosti.
Pěstounská péče v soukromém a veřejném právu
Sauerová, Štěpánka ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje institutu pěstounské péče. Pěstounská péče je v současné době velmi aktuálním tématem oblasti rodinného práva. Po letech teoretických úvah, diskuzí a příprav došlo v této oblasti k řadě významných změn, které byly do právní úpravy promítnuty novým občanským zákoníkem a novelou č. 401/2012 Sb., zákona o sociálně- právní ochraně dětí. Cílem těchto změn je snaha profesionalizovat pěstounskou péči, vytvořit z pěstounské péče alternativu k ústavní péči, zefektivnit její fungování, snížit rizika neúspěchu v praxi a zvýšit zájem veřejnosti o tuto formu náhradní péče. V popředí všech úvah stojí především nejlepší zájem a blaho dítěte. Důraz je kladen na právo dítěte vyrůstat v rodinném prostředí a na poskytování pomoci rodině ohroženého dítěte. Diplomová práce je členěna do sedmnácti kapitol. První kapitola uvádí do problematiky náhradní péče a věnuje se jednotlivým jejím formám. Druhá kapitola představuje historický exkurz do jednotlivých fází vývoje pěstounské péče. Třetí kapitola je věnována vnitrostátním a mezinárodním pramenům právní úpravy pěstounské péče. Těžiště práce tvoří kapitoly čtyři až čtrnáct, které obsahují právní úpravu pěstounské péče de lege lata z hlediska práva soukromého i veřejného. Patnáctá kapitola obsahuje stručný výklad právní úpravy pěstounské péče ve Velké...
Děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu
Kulhánková, Petra ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu. Bakalářská práce si klade za cíl popsat specifické projevy dětí v pěstounské péči předškolního a mladšího školního věku, jejich vnímání autority a interakci s učitelem i spolužáky. Teoretická část je založena na studiu odborné literatury, snaží se zmapovat raný vývoj dětí v pěstounské péči, důležitost rodiny, její selhání, ústavní péči a její následky, formy náhradní rodinné péče a školní prostředí. Empirická část je kvalitativně zaměřena, zabývá se pohledem pěstounů i učitelů na problematiku dětí v pěstounské péči ve školním prostředí. V rámci sběru dat byly realizovány polostrukturované rozhovory se čtyřmi pěstounskými rodinami a čtyřmi třídními učitelkami dětí, dále bylo provedeno zúčastněné pozorování dětí v prostředí školy. Výsledky studie naznačují, že děti v pěstounské péči mívají ve škole charakteristické projevy a obtíže, které mohou být způsobeny nedostatečným citovým zázemím v raném dětství či psychickou deprivací. Při řešení těchto obtíží je velmi důležitá spolupráce rodiny a školy a informovanost učitelů o minulosti dítěte.
Vzdělávácí potřeby pěstounů
Hoznauerová, Viola ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
RESUMÉ Tématem předkládané diplomové práce jsou vzdělávací potřeby pěstounů. Základním východiskem práce je skutečnost, že přes veškerá specifika role pěstouna jsou pěstouni především rodiče. Nejprve tedy práce shrnuje rodičovské a partnerské kompetence, které se objevují v literatuře. Dále se práce zaměřuje na specifické kompetence důležité pro pěstouny, které jsou v literatuře zmiňovány. Základní otázkou přitom vždy je, jak je dané kompetence možné podporovat v rámci vzdělávání. V další části popisuje práce současný stav vzdělávání pěstounů, příklady dobré praxe a některé dosavadní výzkumy. Empirickou rovinu práce pak tvoří kvalitativní sonda, která má za cíl zjistit, jaké mají pěstouni vzdělávací potřeby, jaké v současnosti vnímají nedostatky a jaké by navrhovali řešení. Základem sondy jsou polostrukturované rozhovory s pěstouny i odborníky na náhradní rodinnou péči. Na základě této sondy pak navrhuji, jak by mohl vypadat rámcový program vzdělávání pěstounů. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání pěstounů, pěstounská péče, náhradní rodinná péče, rodičovské kompetence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.