Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stabilita a řiditelnost experimentálního letounu VUT 001 Marabu
Marešová, Eva ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá stabilitou a řiditelností experimentálního letounu VUT 001 Marabu. Obsahuje výpočet aerodynamických stabilitních derivací a dalších potřebných dat pro vyhodnocení statické a dynamické stability. Výběr vhodného autopilota.
Úroveň pohybových schopností závodnic moderní a sportovní gymnastiky
Slováčková, Anna ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zjistit a porovnat úroveň pohybových schopností závodnic sportovní a moderní gymnastiky. Je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá stručným popsáním gymnastiky, se zaměřením na gymnastiku sportovní a moderní, přičemž přibližuje jejich strukturu a složky sportovního výkonu. Součástí je definice všech pohybových schopností a popis motorických testů. V praktické části byla využita metoda testování, konkrétně UNIFITTEST (6-60) spolu s celostním motorickým testem (Jacíkův test) a následně statistické metody. Testovány byly pohybové schopnosti sportovních a moderních gymnastek ve věku 8-11 let. K měření byly osloveny kluby GYMPRA Gymnastická akademie Praha a SK MG Chodov Praha. Ze změřených výsledků vyplývá, že lepší úroveň pohybových schopností mají gymnastky sportovní, které dosáhly ve třech testech lepší úrovně než gymnastky moderní. Pro všestranný rozvoj dítěte jsou obě odvětví stejně vhodnou volbou a výběr sportovní či moderní gymnastiky záleží na preferencích jedince.
Vliv přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku
Havířová, Martina ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku. Cílem práce je zjistit vliv edukace v přírodním prostředí na úroveň motorických dovedností a poznatků dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Blíže seznamuje s rozvojem pohybových dovedností a jejich nácvikem v přírodním prostředí. Dále se zabývá kognitivní složkou osobnosti předškolního dítěte a možnostmi jejího rozvoje v přírodě. Přibližuje problematiku edukace v prostředí lesa, druhy učení a metody nácviku v jednotlivých složkách osobnosti dítěte právě v lesním prostředí. Praktická část je kvalitativním výzkumem, použité jsou metoda dotazníkového šetření mezi učitelkami mateřských škol pro zjištění nejčastěji používaného edukačního prostředí, dále metoda standardizovaného testu pro děti 4-6leté pro zjištění úrovně motorických dovedností těchto dětí, a metoda diagnostického rozhovoru, která zkoumala vliv přírodního prostředí na poznatky dětí. Výsledky ve shodě s doloženou odbornou literaturou potvrzují kladný vliv edukace v přírodním prostředí na rozvoj několika složek osobnosti dítěte.
Gymnastika v programu MŠ
Zelenková, Blanka ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou gymnastická cvičení v programu mateřských škol. Práce je zaměřena na využití základní gymnastiky během pohybových činností v mateřských školách. Teoretická část se zabývá základními poznatky o vývoji dítěte předškolního věku, charakteristikou a specifickými znaky gymnastických činností vhodných pro děti předškolního věku. Tato práce také poukazuje na návaznost pohybových činností na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké mají k realizaci gymnastických činností učitelky mateřských škol podmínky, jaké jsou jejich základní znalosti o pohybovém rozvoji dětí předškolního věku a jak je realizace gymnastických činností v mateřských školách prováděna. Experimentem je zjišťováno, jakým způsobem se může při záměrném působení na skupinu dětí změnit úroveň jejich pohybových dovedností. Klíčová slova Dítě předškolního věku, pohybový rozvoj, základní gymnastika, pohybové dovednosti, obratnost, průpravná cvičení, podmínky cvičení, motivace
Rozvoj obratnosti obránců v ledním hokeji
Krpálek, Petr ; Vojta, Zdeněk (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Rozvoj obratnosti obránců v ledním hokeji. Cíl práce: Upozornit na důležitost obratnosti obránců v ledním hokeji, rozebrat jednotlivé herní činnosti z hlediska obratnosti obránců s vytvořením zásobníku cvičení. Klíčová slova: obratnost, obránce, lední hokej
Měření tělesné zdatnosti žáků ZŠ
Dyntar, Filip ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo měření tělesné zdatnosti žáků 2. stupně vybrané základní školy v Hradci Králové. Ze získaných výsledků bylo zjišťováno, zda má věk a pohlaví vliv na výkony žáků. Dále byly výsledky porovnány a na základě statistické analýzy dat bylo utvořeno srovnání výkonů žáků 6. a 9. ročníků a také chlapců a dívek. Teoretická část se zaměřuje na témata zdravého životního stylu, pohybové aktivity, tělesné zdatnosti, pohybové schopnosti, fyziologická i psychologická specifika u dětí staršího školního věku. Praktická část řeší statistické zpracování dat a jejich vyhodnocování na základě výsledků ve vybraných motorických testech z testové baterie EUROFITTEST. Podle zjištěných výsledků a jejich porovnání dospěl autor k závěru, že u šesti z celkových osmi cviků dosahují žáci vyšších ročníků statisticky významných rozdílů oproti žákům nižších ročníků. Při porovnání průměrných výsledků žáků 6. a 9. tříd bylo zjištěno, že u sedmi cviků z osmi dosahují žáci 9. ročníků lepších výsledků než žáci 6. ročníků. Nakonec autor zjistil, že chlapci dosahují průměrně lepších výsledků v pěti testech z osmi. Dívky dosahují průměrně lepších výsledků v jednom testu z osmi. Ve dvou testech nedochází k rozdílům v průměrných výsledcích chlapců a dívek.
Měření tělesné zdatnosti žáků ZŠ
Dyntar, Filip ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo měření tělesné zdatnosti žáků 2. stupně vybrané základní školy v Hradci Králové. Ze získaných výsledků bylo zjišťováno, zda má věk a pohlaví vliv na výkony žáků. Dále byly výsledky porovnány a na základě statistické analýzy dat bylo utvořeno srovnání výkonů žáků 6. a 9. ročníků a také chlapců a dívek. Teoretická část se zaměřuje na témata zdravého životního stylu, pohybové aktivity, tělesné zdatnosti, pohybové schopnosti, fyziologická i psychologická specifika u dětí staršího školního věku. Praktická část řeší statistické zpracování dat a jejich vyhodnocování na základě výsledků ve vybraných motorických testech z testové baterie EUROFITTEST. Podle zjištěných výsledků a jejich porovnání dospěl autor k závěru, že u šesti z celkových osmi cviků dosahují žáci vyšších ročníků statisticky významných rozdílů oproti žákům nižších ročníků. Při porovnání průměrných výsledků žáků 6. a 9. tříd bylo zjištěno, že u sedmi cviků z osmi dosahují žáci 9. ročníků lepších výsledků než žáci 6. ročníků. Nakonec autor zjistil, že chlapci dosahují průměrně lepších výsledků v pěti testech z osmi. Dívky dosahují průměrně lepších výsledků v jednom testu z osmi. Ve dvou testech nedochází k rozdílům v průměrných výsledcích chlapců a dívek.
Posouzení faktorů ovlivňujících výkon chůze u pacientů s dětskou mozkovou obrnou
Nejezchleba, Josef ; Šafářová, Marcela (vedoucí práce) ; Vlčková, Blanka (oponent)
Práce posuzuje vliv poruchy centrálního řízení pohybu u pacientů s dětskou mozkovou obrnou (DMO) na schopnost chůze, což je jeden z nejvýznamnějších faktorů ovlivňující kvalitu života a schopnost sebeobsluhy. Teoretická část práce pojednává o problematice DMO, popisuje vývoj neuromotorického systému, zmiňuje charakteristiky příčně pruhovaných svalů u pacientů s DMO, vysvětluje fenomén kloubní tuhosti, prezentuje standardizovaná funkční vyšetření pro určení tíže postižení a uvádí informace o zvýšené energetické náročnosti chůze u pacientů s DMO. Praktická část posuzuje vliv poruchy centrálního motorického řízení, síly a energetické náročnosti pohybu na schopnost chůze pacientů s DMO.
Vliv sociální organizace her na orientaci v jejich morální dimenzi - revize výzkumu E. Kuruczové
Jindrová, Jitka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Autorka dělá revizi výzkumu, který provedla ve své diplomové práci na téma Vliv sociální diplomové práce Kuruczové bylo vypracovat další příspěvek k Piagetově teorii vývoje morálního usuzování dětí ve školním věku. Piagetova empirická data naznačovala, že by že u jí sledovaných 180 dětí z jedné školy (ve věku 1. - 9. třídy) vývoj orientace morální dimenzi hry Král lovců jelenů (organizované jako soutěž) výrazně předbíhal vývoj výzkumu Kuruczové děti přemýšlely o příbězích nespravedlivých herních situací, které zorganizovala "paní učitelka v družině". Ani ty nejmladší a neorientované neargumentovaly ritou paní učitelky - což by se dalo předpokládat dle Piagetovy teorie klíčové role kritéria poslušnosti autoritě při heteronomním chápání kritérií morálního hodnocení. Tato diplomová práce tedy odpovídá na otázku, zda lze tato zjištění íl od Kuruczové byly získány ke spolupráci též děti předškolního věku. A to k zodpovězení podotázky, zda se heteronomní argumentace autoritou paní učitelky neobjeví u dětí mladších, než byly nejmladší děti Kuruczové. Pro zjišťování morální oužity 4 příběhy vytvořené pro diplomovou práci Kuruczové a hlavní dětmi. Výzkumný vzorek tvořilo 100 dětí ze základní školy (1., 3., 5., 7. a 9. třídy) a 20 dětí předškolního věku. Chlapci a dívky byli zastoupeni ve ém poměru bylo zjištěno, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.