Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky
Hrubá, Kateřina ; Hudcová, Eliška (vedoucí práce) ; Ulrichová, Monika (oponent)
HRUBÁ, Kateřina. Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky. Praha, 2023. 90 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova Evangelická teologická fakulta. Diplomová práce s názvem Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky se zabývá problémem šikany na základních školách. Je především zaměřena na ukrajinské žáky, kteří v důsledku válečného konfliktu navštěvují české školy, ale zabývá se tímto negativním jevem všeobecně, jeho formami, prevencí, řešením apod. Teoretická část se skládá z 2 kapitol, 3. kapitola se věnuje výzkumnému šetření. Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, zda na základních školách dochází k šikaně ukrajinských žáků. V rámci vlastního empirického šetření je použita kvalitativní výzkumná strategie za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru.
Chemické experimenty v domácím prostředí a jejich didaktické zpracování
Koběrská, Klára ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Klára Koběrská: Chemické experimenty v domácím prostředí a jejich didaktické zpracování. Bakalářská práce. Praha: Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy, 2023. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá chemickými experimenty v domácím prostředí a jejich didaktickým zpracováním. Teoretická část vymezuje pojem experimentální výuka chemie, její funkci a pojetí v závazných pedagogických dokumentech. Neopomíjí ani zapojení chemických experimentů do distanční výuky a bezpečnost praktické výuky chemie mimo prostředí laboratoře. Práce si klade za cíl provést rešerši a posouzení dostupných didaktických materiálů k tématu, proto je zhodnoceno didaktické zpracování, dostupnost, bezpečnost, věk žáků a vztah k RVP i časová náročnost 16 materiálů. Na základě závěrů rešerše je v praktické části prezentováno 5 pracovních listů pro žáky, doplněných metodickými pokyny pro učitele. Vytvořené didaktické materiály byly formou dotazníku posouzeny 10 učiteli a 69 žáky a jejich připomínky byly zohledněny při konečné úpravě souboru pracovních listů. Klíčová slova chemie, experiment, didaktické materiály, domácí vyučování, základní školy, střední školy, soubor experimentů
Záchrana, stabilizace a rozvoj malých venkovských základních škol v podmínkách Česka a Evropy
KOUTOVÁ, Kateřina
Venkovské školy zajišťující primární, případně i nižší sekundární vzdělávání v posledních několika desetiletích většinou ztrácely žáky díky depopulaci venkova a snižující se porodnosti. To se týká jak škol v České republice, tak i v dalších evropských zemích. Nejhorší situace bývá ve venkovských periferiích, kde mnoho škol zaniklo. Problematikou stabilizace venkovského školství se zabývali především autoři ze severozápadní Evropy a z USA. Cílem diplomové práce je vytvořit sadu opatření k záchraně, stabilizaci a rozvoji malých venkovských základních škol v Česku na základě vyhodnocení odborné literatury a na základě dotazování představitelů vybraných základních škol a příslušných obcí v řešeném území okresů Prachatice a Český Krumlov. Zkoumané základní školy jsou rozděleny do osmi typů - na úplné ve městech, úplné v semiperiferních malých městech, úplné v semiperiferních vesnicích, úplné v periferních malých městech, úplné v periferních vesnicích, neúplné v suburbiích, neúplné v semiperiferních vesnicích a neúplné v periferních vesnicích. Hodnocená literatura je uspořádána do pěti tematických celků, odpovědi ředitelů škol a starostů do tří bloků indikátorů - základní indikátory, komunitně funkční indikátory základních škol a indikátory podpory základních škol ze strany obcí a komunit. Hlavním výstupem diplomové práce je výše uvedená sada opatření.
Stabilizace venkovských základních škol s malým počtem žáků (okresy Prachatice a Český Krumlov)
KOUTOVÁ, Kateřina
Venkovské základní školy, zvláště ty nacházející se v periferních územích, se často potýkají s malým počtem žáků a s hrozbou redukce počtu tříd a stupňů, či dokonce s hrozbou úplného zániku. Dalším problémem je, že tyto školy nejsou v očích některých rodičů považovány za dostatečně kvalitní, a proto své děti posílají do vzdálených městských škol. Bakalářská práce si klade za cíl vytvořit portfolio námětů na záchranu, stabilizaci a rozvoj venkovských základních škol s malým počtem žáků (včetně málotřídek), a to na základě analýzy literatury a dotazování představitelů těchto škol. Dotazování zjišťuje informace o žácích a učitelích základních škol, o vztahu základní školy a obce, ve které se základní škola nachází, stejně tak o vztahu základní školy a komunity obyvatel obce, a o mnoha dalších problémech. Klíčovým výstupem bakalářské práce je soubor námětů na záchranu, stabilizaci a rozvoj sledovaného typu základních škol.
Optimalizace územního uspořádání základních škol v okrese Kutná Hora
VOLF, Dominik
Hlavním cílem bakalářské práce bylo navrhnout optimalizaci územního uspořádání základních škol v okrese Kutná Hora. K tomuto cíli vedlo několik postupných kroků - zjištění územního rozmístění jednotlivých typů škol, zjištění počtu žáků připadajících na jednu třídu na prvním a druhém stupni škol, zmapování spádových území škol na obou stupních, zjištění počtu mladších a starších dětí ve školním věku v jednotlivých sídlech spádových území škol, porovnání počtu žáků škol a počtu dětí ve školním věku ve spádových územích škol, posouzení vybavenosti a stavu škol, posledním krokem byl návrh optimalizace. V okrese Kutná Hora existuje 18 úplných a 11 neúplných základních škol (bez speciálních). Venkovské úplné školy mnohdy zahrnují desítky spádových sídel s malým počtem dětí ve školním věku. Neúplných (až na výjimku málotřídních) škol je zde málo. Pouze jedné úplné škole hrozí redukce na školu neúplnou. Neúplné školy by měly fungovat dále. V bakalářské práci je navrženo několik úprav školských spádových území, několik úprav spojů veřejné dopravy ve snaze zajistit dopravu žáku do a ze škol a několik doplnění vybavenosti škol.
Optimalizace spádových regionů základních škol v SOORP Příbram
VLTAVSKÁ, Ivana
Bakalářská práce analyzuje územní uspořádání základních škol a jejich spádových území na Příbramsku a usiluje o optimalizaci tohoto uspořádání. Venkovská území mají nižší hustotu základních škol, než území více urbanizovaná a hustě zalidněná. Často se v nich vyskytují neúplné základní školy pouze s prvním stupněm. Ve venkovských územích se ve značné míře uskutečňuje dojížďka žáků jak do základních škol lokalizovaných ve větších venkovských sídlech, tak do škol ve městech, a to na prvním, a zvláště druhém stupni těchto škol. Z některých venkovských sídel se do základních škol obtížně dojíždí veřejnou dopravou. Tato bakalářská práce se snaží navrhnout takové územní uspořádání úplných a neúplných základních škol a jejich spádových území na Příbramsku, které by omezilo obtížné dojíždění žáků do základních škol. V řešeném území Příbramska se nachází 17 úplných a 7 neúplných základních škol. Všechny by měly být zachovány, i když mají často podobu venkovských málotřídních základních škol. V bakalářské práci je navrženo několik úprav spádových území základních škol Příbramska.
Analýza současného stavu školních knihoven v kraji Vysočina
Roith, Martin ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozborem současného stavu knihoven základních a středních škol v kraji Vysočina. V první části textu je nastíněna základní problematika školních knihoven spolu s charakteristikou kraje Vysočina. Hlavní částí práce je analýza stavu knihoven na základě dotazníkového šetření. Blíže jsou popsány osobně navštívené knihovny. V závěru jsou shrnuty výsledku průzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.