Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 704 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika bydlení a její řešení v obci Kobylí
Kaňa, Jan ; Vaňková, Lucie (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
V této diplomové práci je popsána problematika bydlení a její řešení v obci Kobylí. Teoretická část je zaměřena na uvedení do problematiky vymezením základních pojmů vztahující se k bydlení, realitnímu trhu a hodnocení proveditelnosti projektů. Práce poskytuje přehled dat a grafů týkající se bydlení v současnosti a v letech minulých. V praktické části je vypracována studie proveditelnosti, která se zabývá ekonomickým hodnocením výstavby nového bytového domu v obci Kobylí, s následným stanovením požadavků na efektivnost kritických proměnných a kritických hodnot vstupů z pohledu investora. Poslední bod se zabývá vymezením nových nájemníků bytového domu s posouzením, zda si bydlení v novém bytovém domě mohou dovolit.
Eknomické posouzení projektu realizovaného obcí
Vybíhalová, Michaela ; Bartošová, Hana (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou posouzení ekonomické efektivnosti veřejného projektu, který je realizovaný obcí. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popsána analýza nákladů a přínosů a další metodika pro ekonomické posouzení projektu. V praktické části je zpracována případová studie na konkrétním veřejném projektu.
Case Study Comparing Model-Driven Approaches to Software Design
Osadský, Lukáš ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with various approaches to software design and its implementation. The main goal of this thesis is to compare the classical approach of software development to an alternate approach called Model-Driven Engineering (MDE), which is based on abstract models transformations. These two approaches are then demonstrated on a case study of simple conference review system. At the end of the work, the possibilities and limitations of MDE techniques are discussed.
Metodika hodnocení informačních systémů
Novák, Lukáš ; Fecenko, Josef (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Dizertační práce je orientovaná na oblast hodnocení informačních systémů a vymezuje hlavní nedostatky v provozu a řízení informačních systémů v návaznosti na procesy v oddělení informatiky, s částečným přesahem do ostatních částí podniku. Práce dále rozšiřuje současný pohled na hodnocení informačních systémů v podniku a v souladu s cílem práce definuje vlastní metodiku, která vymezuje konkrétní proces hodnocení a člení jeho obsah na jednotlivé dílčí celky. Navržená metodika umožňuje získat přehled o nedostatcích a možných opatřeních v oblasti provozu a řízení informačních systémů. Součástí práce je také kvalitativní ověření metodiky v malé, střední a velké společnosti pomocí případových studií.
Hodnocení veřejných zakázek
Henrich, Filip ; Šimek, Martin (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikace dodavatele a hodnotících kritérií nabídek veřejných zakázek na stavební práce dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Teoretická část obsahuje výklad základních pojmů a postupů v oblasti zadávaní veřejných zakázek. Praktická část se zabývá případovou studií týkající se vyhodnocení hodnotících kritérií veřejné zakázky „Nezamyslice – bezvýkopová oprava části kanalizační stoky“ a veřejné zakázky „Výstavba nového sportovního hřiště ZŠ Bosonožská, Brno-Starý Lískovec“.
Centrum chytré čtvrti Špitálka
Juchelka, Tomáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie městského bloku v území tzv. posvitavské průmyslové zóny vymezené řekou Svitavou na východní straně, městským ringem na západě, ulicí Milady Horákové na severu a ulicí Zvonařka na jihu. Chytrá čtvrť Špitálka leží ve středu tohoto území. Diplomová práce vychází z urbanistického návrhu Chytré čtvrti Špitálka, která byla předmětem předdiplomové práce v zimním semestru roku 2020/2021. Těžištěm návrhu je revitalizace prostoru Brněnských tepláren a návrh nové městské třídy. Diplomová práce se soustředí pouze na architektonickou studii vybraného bloku Chytré čtvrti Špitálka. Jedná se o bytový dům s komerčním parterem. Tento objekt se dále dělí na 4 sekce, které mají společné dvě podzemní podlaží poskytující technické a technologické zázemí a prostory k parkování. Architektonická studie se blíže zabývá jen sekcí označenou ve studii „A“, poskytující celkem 23 bytových jednotek a kavárnu – bistro. Návrh vytváří v místě bývalých průmyslových areálů kvalitní bydlení s výhledem na centrum města i řeku Svitavu.
Matematické modely v oblasti strategického rozhodování
Khýr, Lukáš ; Popela, Pavel (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na tvorbu matematického modelu sloužícího k navrhování rozmístění sběrných míst pro různé frakce komunálního odpadu s přihlédnutím na docházkovou vzdálenost, ekonomickou náročnost a využití alokovaných kapacit. Součástí práce je taktéž vytvořený skript pro generování vstupní datové sady pro aplikovaný model ze základních vstupních údajů, kterými jsou adresní body s populací a GSP souřadnicemi. Model byl implementován v programu GAMS a skript byl napsán formou VBA v programu Microsoft Excel. Model byl využit v případové studii konkrétního města. Dále jsou v této práci analyzovány výsledky jednokriteriálních i vícekriteriálních přístupů.
Aktuální trendy v systému předškolního vzdělávání v Anglii
Ristić, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Lipnická, Milena (oponent) ; Podpera, Milan (oponent)
Práce se zabývá současnými trendy a vývojovými aspekty systému předškolní péče a vzdělávání v Anglii. Jejím cílem je přinést hlubší i širší pohled na anglickou předškolní výchovu. Práce se zaměřuje na současné ukotvení předškolní výchovy a vzdělávání v anglickém vzdělávacím systému. Analyzuje okolnosti vzniku, průběhu a směřování současných reforem a tendencí v předškolním vzdělávání v Anglii. Metodologicky je práce zarámována paradigmatem kvalitativního výzkumu. Výzkumným designem je případová studie jedné země, k jejímuž zpracování se použila metoda obsahové analýzy dokumentů, polostrukturované expertní rozhovory a zúčastněné pozorování. Práce zachycuje historický kontext institucionální předškolní výchovy a jeho vliv na utváření současného národního anglického systému předškolního vzdělávání. Systém předškolního vzdělávání v Anglii se od konce 20. století do současnosti dynamicky vyvíjí. Nastavení podmínek předškolního vzdělávání prošlo řadou reformních kroků. K nejvýznamnějším se řadí systémová podpora dostupnosti předškolního vzdělávání, stanovení závazného národního kurikulárního rámce a vydávání následných revizí, nastavení jednotných kontrolních mechanismů kvality a výsledků předškolního vzdělávání a kvalitativní posun v profesionalizaci pracovníků v předškolních službách. Nechybí ani...
Počátky českého soukromého vysokého školství (na případové studii Vysoké školy finanční a správní)
Straková, Magdalena ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Počátky českého soukromého vysokého školství na případové studii Vysoké školy finanční a správní Bc. Magdalena Straková ABSTRAKT Práce Počátky českého soukromého vysokého školství na případové studii Vysoké školy finanční a správní zpracovává období mezi lety 1999 až 2009, kdy díky úpravě zákona o vysokých školách mohly vzniknout první soukromé vysoké školy. Pomocí orální historie mapuje a strukturuje danou oblast na případové studii jedné z prvních soukromých vysokých škol. Historii školy práce rozdělila na tři části: příprava projektu a vznik školy, období růstu a moment, kdy se objevily první problémy s kvalitou a reputací. Přináší současně odpověď na otázku, nakolik existence soukromého vysokého školství změnila sféru terciárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Vysoká škola finanční a správní, soukromá vysoká škola, soukromá univerzita, terciární vzdělávání, orální historie, případová studie
Možnosti využití umělé inteligence jako podpory práce učitele informatiky na střední škole
Procházka, Jiří ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Možnosti využití umělé inteligence jako podpory práce učitele informatiky na střední škole ABSTRAKT Tato diplomová práce zkoumá využití umělé inteligence (AI), konkrétně ChatGPT-4, ve výuce informatiky na střední škole. V teoretické části je představen přehled současných přístupů v AI a srovnání velkých jazykových modelů, s důrazem na ChatGPT-4 pro jeho schopnosti v oblasti generování textu, obrazů z textu a práce s kódem, stejně jako efektivní komunikaci v českém jazyce. Případová studie se soustředila na využití ChatGPT-4 v kompetenčním rámci učitele, zahrnující tvorbu vzdělávacích materiálů, plánování, vedení a reflexi výuky, tvorbu prostředí, poskytování zpětné vazby a hodnocení, profesní komunikaci a rozvoj. Studie potvrdila, že ChatGPT-4 může výrazně zefektivnit práci učitele, šetří čas a tím podporuje větší individualizaci výuky. Dále byla provedena analýza dostupných AI nástrojů vhodných pro výuku informatiky. Diskuse se věnuje tomu, jak integrace AI do výuky informatiky může transformovat práci učitele. AI nabízí podporu v přípravě materiálů a optimalizaci výuky, což zvyšuje prostor pro osobní interakci s studenty. KLÍČOVÁ SLOVA umělá inteligence ve vzdělávání, velké jazykové modely, ChatGPT, AI nástroje pro učitele, generativní AI, integrace AI, výuka informatiky a technologií, případová studie,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 704 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.