Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 487 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace v tenise u dětí staršího školního věku
Hradský, Lukáš ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Motivace v tenise u dětí staršího školního věku Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je prozkoumat úroveň motivace dětí v tenisovém klubu Písek ve věku staršího školního věku. Pomocí ověřeného dotazníku jsem zjišťoval, co je hlavní motivací, proč se mladí tenisté v tenisovém klubu Písek věnují právě tomuto sportu, čeho chtějí v tenise dosáhnout, a jestli vnímají nějaké důvody, proč by s tenisem mohli přestat. Pokusil jsem se také porovnat, jak se změnila úroveň motivace a aspirace dětí oproti výzkumu, který proběhl v roce 2019 v tenisovém klubu Písek u dětí mladšího školního věku. Metoda: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí české verze standardizovaného dotazníku The Sport Motivation Scale "SMS-28". Dotazník byl doplněn o 3 doplňující otevřené otázky. Výsledky: Výzkum ukázal, že u dětí ve věku staršího školního věku v tenisovém klubu Písek převládá vnitřní motivace nad vnější motivací. Z výzkumu dále vyplývá, že děti jsou nejvíce motivovány vnitřní motivací prožít a vnitřní motivací něčeho dosáhnout. Zvýšenou pozornost vyžaduje vyšší hodnota amotivace u dětí ve věkové kategorii 13-15 let. Zjistili jsme také, že hlavními důvody pro ukončení tenisové kariéry dětí je jiný sport a další vzdělávání dětí. Klíčová slova: tenis, motivace, děti staršího školního věku, syndrom...
Stres a syndrom vyhoření sester na dětských lůžkových odděleních
Rážová, Hana ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Průšová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Stres a syndrom vyhoření u sester na dětských lůžkových odděleních"se zabývá problematikou stresového prostředí ve zdravotnictví, které přispívá ke vzniku syndromu vyhoření. Cílem práce je přinést výstižný přehled o stresovém vytížení a syndromu vyhoření u sester, které pracují na dětských lůžkových odděleních a analyzovat jejich přístup k dané problematice. Teoretická část práce se věnuje stručným definicím, které popisují stres, soucit se sebou samým - tzv. sebesoucit a v poslední řadě syndrom vyhoření. Všechny tyto fenomény jsou dále interpretovány, jakým způsobem ovlivňují sestry ve zdravotnictví. V empirické části práce je podrobně popsána metodika práce a výsledky vlastní práce. Metodou výzkumného šetření byl dotazník složen ze čtyř částí - anamnestický dotazník, Škála vnímaného stresu (PSS), Škála sebesoucitu (SCS) a Škála vyhoření (CBI). Tento dotazník byl distribuován ve Fakultní nemocnici v Motole na dětských lůžkových odděleních a do výzkumného šetření bylo zahrnuto 107 správně vyplněných dotazníků. Z výsledků práce vyplývá, že 63, 55 % respondentů z celkového souboru zažívá míru stresu s označením "Mírný stres". Úroveň sebesoucitu, kterou k sobě chová nejvíce respondentů (62, 62 %), nese označení "Střední úroveň". Vyhoření podléhá, z celkového souboru, 43, 23...
Well-being studentů pedagogických fakult a prevence syndromu vyhoření
Bílková, Nikola ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Rudorfer, Lothar Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou well-beingu vysokoškolských studentů z pedagogických fakult po celé ČR. Cílem teoretické části bylo představení a vymezení konceptu well-beingu z pohledu nejznámějších teorií a popsat co konkrétně definuje well-being vysokoškolských studentů. Pro orientaci bylo stručně popsáno vývojové období, které odpovídá studiu na vysoké škole. Dále se teorie zaměřuje na stresory vysokoškolského studia a na to jaké copingové strategie jsou pro studenty efektivní či nikoli. Praktická část byla provedena kvalitativně. Jejím cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů popsat zkušenost 7 studentů z pedagogických fakult. Data z rozhovorů byla dále analyzována a interpretována pomocí reflexivní tematické analýzy. Výstupem výzkumu jsou 4 nejvýznamnější témata vázané na well-being studentů. Z výzkumu vychází, že motivace a přístup ke studiu jsou stěžejní pro pociťovaný well-being studentů. Také že vztahy a podpora nejvíce pomáhají studentů při cestě studiem. V neposlední řadě, že nejsilnějším stresorem pro studenty je časová náročnost. Z výzkumu vyplývají také doporučení pro univerzity, konkrétně více propagovat své podpůrné služby, s tím že pro nejefektivnější prevenci vyhoření se musí o služby zajímat i sami studenti. KLÍČOVÁ SLOVA Well-being, pozitivní...
Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání
Kratochvílová, Lenka ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání je zjistit, jaká je míra výskytu syndromu vyhoření u učitelů v předškolním vzdělávání. Dalším cílem je zjistit, jaké formy prevence syndromu vyhoření oslovení učitelé využívají. Práce se skládá z části teoretické a z části empirické. Hlavním záměrem teoretické části je seznámit čtenáře s problematikou stresu a syndromu vyhoření v souvislosti s profesí učitele v předškolním vzděláváním. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol, které se přímo týkají zvoleného tématu. V praktické části práce jsou poznatky z části teoretické ověřeny kvantitativní metodou, formou dotazníkového šetření a zároveň metodou kvalitativní, formou osobních rozhovorů. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 234 respondentů, učitelek a učitelů z mateřských škol po celé České republice. V rámci dotazníkového šetření byl využit standardizovaný dotazník MBI a dotazník vlastní konstrukce. Dotazník MBI zkoumá syndrom vyhoření ve třech dimenzích - emocionální vyčerpání, depersonalizace a osobní uspokojení. Výsledky šetření ukázaly, že si respondenti nejlépe vedli v oblasti depersonalizace, přičemž 72 % z nich uvedlo nízkou úroveň depersonalizace. Oproti tomu v oblasti osobního uspokojení celkem 113 respondentů vykazuje nízké osobní...
Role kolegiálního sdílení v prevenci syndromu vyhoření u začínajících učitelů základních škol
Faitová, Martina ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na roli kolegiálního sdílení jako prevence rozvinutí syndromu vyhoření u začínajících učitelů na základních školách. Cílem práce je analyzovat, jak kolegiální sdílení může přispět k ochraně začínajících učitelů před vyhořením a jaké jsou jeho přínosy z hlediska profesního rozvoje a psychické pohody. Práce se také zaměřuje na identifikaci rizikových faktorů spojených s učitelským povoláním a jejich vliv na rozvoj syndromu vyhoření. V rámci výzkumné části byly využity kvalitativní metody, konkrétně polostrukturované rozhovory se začínajícími učiteli. Respondenti byli vybráni na základě příležitostného výběru, kdy respondenti jsou začínající učitelé na ZŠ. Získaná data byla analyzována tematickou analýzou s využitím kódování a identifikace klíčových témat. Výsledky výzkumu ukázaly, že kolegiální sdílení hraje důležitou roli ve vytváření podpůrného prostředí pro začínající učitele. Kolegové a kolegyně se stávají důležitými zdroji podpory, sdílení zkušeností a poradenství. Tato forma podpory pomáhá snižovat stresové faktory spojené s učitelskou prací a přispívá k prevenci rozvinutí syndromu vyhoření. Zároveň se ukázalo, že kolegiální sdílení přináší profesní růst a rozvoj, posiluje sebevědomí a pocit sounáležitosti mezi učiteli. Výsledky této práce mají důležitý význam...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 487 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.