|
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců České Zbrojovky Uherský Brod.
Farkašová, Petra ; Koníček, Ladislav (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v podniku Česká zbrojovka, a. s. Uherský Brod. Vzdělaní pracovníci tvoří klíč k úspěšnému chodu organizace. Hlavním cílem předkládané diplomové práce je na základě realizované analýzy stávajícího stavu vzdělávacího systému podniku, navrhnout žádoucí změny tohoto systému tak, aby podpořily další úspěšný rozvoj zaměstnanců a podniku jako celku. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je část teoretická a popisuje systém vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Druhá část je tvořena metodologií. Třetí část je analytická, v této části je provedena analýza současného vzdělávacího systému společnosti. Čtvrtá část obsahuje návrhy na zlepšení tohoto systému.
|
| |
| |
| |
| |
|
Motivace a spokojenost zaměstnanců ve vybrané společnosti
Holubová, Monika ; Plodíková, Stanislava (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace a spokojenosti zaměstnanců. Teoretická část se zaměřuje na definování základních pojmů motivace, spokojenosti a vzdělávání. Popisuji teorii motivace, nebo faktory pracovní spokojenosti. Jak se plánuje vzdělávání a jaká je jeho realizace, definování pojmu učení a celkové charakteristiky motivace zaměstnanců. V praktické části charakterizuji konkrétní společnost. Dále se zaměřuji na aktuální motivaci zaměstnanců. Na základě dotazníkového šetření analyzuji současný stav, vyvozuji z něj závěry a navrhuji potřebná opatření, která by mohla být prospěšná jak společnosti, tak zaměstnancům.
|
|
Zvýšení efektivity personální práce
Brener, Radim ; Morcinek, Petr (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Zvýšení efektivity personální práce“ je analýza současného stavu personální práce brněnské pobočky společnosti Merz s.r.o. s cílem zvýšení efektivity personální práce. Zvýšením efektivity personální práce by mělo být dosaženo zvýšení zisku a zlepšení ekonomické situace společnosti Merz s.r.o. Teoretická část této práce se zaměřuje především na jednotlivé oblasti personální práce, kterými jsou motivace, komunikace, hodnocení a odměňování a vzdělávání. Také je zde věnován prostor oblasti zabývající se hierarchickou strukturou společnosti a jejího vedení. Tyto poznatky společně s analýzou současného stavu jsou využity k navržení změn, které povedou ke zvýšení efektivity personální práce a dosažení cíle v podobě zlepšení ekonomické situace společnosti.
|
|
Analýza a optimalizace vzdělávacího systému z hlediska zajištění efektivního firemního vzdělávání v konkrétní organizaci.
Bukovská, Simona ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací firemního systému vzdělávání v konkrétní organizaci. Teoretická část práce vymezuje pomocí odborné literatury základní pojmy spojené se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců, zaměřuje se na problematiku firemního vzdělávání a provázanost se strategií organizace a mimo jiného také na základní procesy a metody systémového vzdělávání. Dále s využitím dostupných interních dat a informací popisuje organizační strukturu a současný stav firemního vzdělávání zaměřeného na řadové zaměstnance a vedoucí pracovníky vybrané části organizace. V práci je představena metodologie kvalitativního výzkumu doplněna o kvantitativní metodu v podobě dotazníku, který byl využit v první fázi výzkumného šetření pro získání širokého a rozmanitého portfolia dat od co největšího počtu zúčastněných respondentů. Tato fáze má status předvýzkumu, neboť utváří podklad pro realizaci a konkretizaci výzkumných rozhovorů. Následně v dalších fázích výzkumu bylo přistoupeno k metodám kvalitativního výzkumu za využití polostrukturovaných rozhovorů s náhodně vybranými řadovými a vedoucími pracovníky s cílem vypozorovat a určit vliv, efektivitu a dopad doposud využívaných vzdělávacích aktivit vybrané skupiny pracovníků. Součástí výzkumu je také ucelená analýza dostupných interních...
|
|
Talent management ve vybrané firmě
Matyášová, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na využití CliftonStrengths testu, jako na nástroj k identifikaci silných stránek v rámci talent managementu. Literární rešerše se věnovala definování základních pojmů pojících se s talent managementem a celého jeho procesu, podrobněji je popsáno testování pomocí CliftonStrengths testu. Cílem této práce je navrhnout zlepšení dosavadních procesů talent managementu tak, aby byly rozvíjeny pozitivní postupy a řešeny problémová místa. Doporučení byla navržena na základě výsledků kvantitativního výzkumu za pomocí dotazníkového šetření. Využívání testu CliftonStrengths jako nástroje pro identifikaci silných stránek má přínos nejen pro firmu, ale také pro zaměstnance.
|
|
Analýza systému vzdělávání v organizaci
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Předmětem této práce bude popsat a zhodnotit současný vzdělávací systém ve vybrané organizaci a analyzovat vzdělávací potřeby zaměstnanců, jejich motivaci a bariéry pro další vzdělávání. Práce bude rozdělena do dvou částí. Jedná se o teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popíše základní pojmy spojené s personálním řízením, úkoly a strategií řízení lidských zdrojů a významem vzdělávání pro organizaci. Dále se bude věnovat významu motivace zaměstnanců k dalšímu vzdělávání a bariérami, které ve vzdělávání zaměstnancům brání. Řešena bude problematika cílů a filozofie vzdělávání, systému vzdělávání, procesu vzdělávání a metod vzdělávání. Text bude čerpat z tuzemské, ale i zahraniční literatury. Další kapitola se bude věnovat analýze systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci, která se bude opírat o případovou studii a následně interpretaci získaných dat. Výzkum bude realizován v první fázi formou dotazníkového šetření, následovanou druhou fází a sice přímými rozhovory se zaměstnanci dané pobočky organizace a jejich vedoucím pracovníkem zodpovědným za oblast vzdělávání. V závěru budou shrnuta veškerá zjištění plynoucí z výzkumu, zhodnocena míra dosažení stanovených cílů a samozřejmě zde budou uvedena i doporučení řešení případných nedostatků ve vzdělávání zjištěných při výzkumu....
|