Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Journalistic Perspectives on Nordic Identity in Estonia
Niiler, James Viking ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Od obnovení nezávislosti v roce 1991 se Estonsko snaží začlenit do severského regionu (nordické státy), aby posílilo svou mezinárodní reputaci a podpořilo své geopolitické zájmy. Začlenění Estonska mezi nordické země je však sporné a kontroverzní, a to navzdory jeho historickým a kulturním vazbám na tento region. Předkládaná diplomová práce je kvalitativní případová studie, v rámci které jsem provedl polostrukturované rozhovory se šesti předními estonskými novináři. Cílem bylo zjistit, jak je vnímána národní identita Estonska vzhledem k severskému regionu. Na základě kontextualizace těchto rozhovorů a s využitím soudobých dějin a teorií nation brandingu, agenda-settingu a konstruktivismu docházím k závěru, že vzhledem k současným sociálním a ekonomickým faktorům nelze Estonsko v současné době považovat za "severskou zemi". Estonsko však nepochybně leží ve sféře vlivu severského regionu a je na cestě k další integraci s nordickými státy, a to jak v důsledku vnitřně vyvolaných reforem, tak v důsledku vnějších geopolitických tlaků. Klíčová slova Estonsko, národní identita, severská země, žurnalistika, agenda-setting, konstruktivismus, nation branding
Media-facilitated Nation Branding: the Case Study of Brave Ukraine
Kazymyr, Daria ; Švecová, Martina (vedoucí práce) ; Jarolímková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací nation brandingu v oblasti politické komunikace. S prolínáním profesionálních hráčů a globálních perspektiv napříč komunikačními, politickými a mediálními oblastmi nabývá význam moderních postupů, jako je nation branding. Efektivní taktiky mediálního managementu také nově definovaly možnosti veřejné diplomacie a umožnily národům propagovat své přesvědčení v národním i mezinárodním kontextu. Hlavním cílem tohoto výzkumu je proto zdůraznit klíčovou roli vytváření veřejného obrazu země pro zahraniční publikum a obrovský potenciál využití komunikačních prostředků. Dalším cílem je diskutovat roli digitálních médií při vytváření politicky nastaveného veřejného obrazu země. Na případu Ukrajiny je čtenářům nabídnuta komplexní analýza kampaně Brave Ukraine, zahrnující zhodnocení jejích cílů a obsahu. Empirická studie účinnosti této kampaně na její zahraniční publikum, která byla zkoumána prostřednictvím řady hloubkových rozhovorů, nabízí cenné poznatky o vzájemném působení veřejného obrazu země, digitálních médií a jejich vlivu na vnější zainteresované strany.
Cinema as a Tool of Nation Branding Strategy: A Case Study of Georgia
Razinkova, Ekaterina ; Brisku, Adrian (vedoucí práce) ; Asavei, Maria Alina (oponent)
Ve snaze získat konkurenční výhodu v globalizovaném světě se stále více pozornosti věnuje vytváření důvěryhodné a přitažlivé image země.V tétosouvislosti je klíčová role přisuzována nationbrandingu, který se postupně stává důležitou součástí zahraniční i domácí politiky. V praxi tento koncept kombinuje různé nástroje, z nichž jedním z nejúčinnějších je národní kinematografie. V postsovětském prostoru je uplatňování strategií nation brandingu poměrně nové, avšak z hlediska posílení reputace perspektivní. Předkládaná diplomová práce zkoumá korelaci mezi koncepty nation branding a národní kinematografie z instrumentalistické perspektivy následně aplikované na případovou studii Gruzie. Na základě teoretického a metodologického zakotvení poskytuje práce analýzu vybraných děl současné gruzínské národní kinematografie z hlediska jejich přínosu k rozvoji národního brandu země. Bylo zjištěno, že se gruzínská národní kinematografie v kontextu budování národního brandu projevila jakoilustrativnía přístupné médium, které reprezentujejakzápadně orientované,taktradiční aspekty národního brandu země. Dále byl zjištěn mírný příklon k častější reprezentaci tradičních aspektů. Aby se však gruzínská národní kinematografie stala pevnějším nástrojem v kontextu nation brandingu, vyžaduje další investice a technologický...
Nation branding blízkovýchodních států na příkladu Saúdské Arábie
Kolská, Martina ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Změna image státu je komplexní proces, který vyžaduje dlouhodobé strategické úsilí. Státní značky jsou ovlivňovány širokými vnějšími vlivy, které mohou způsobovat i negativní image nebo stereotypizaci. V kontextu států se často hovoří o nation rebrandingu, který se snaží o redefinici obecně vnímané image. Image státu je nicméně velmi zakořeněná a není možné ji změnit jen marketingovými nástroji a komunikací a je třeba jasných změn a politických aktivit, které vytvoří silný komunikační základ pro tvorbu nation brandingové strategie. Státy, které mají obecně s reputací problém, mají často nedemokratické státní uspořádání a růst jejich značky bývá limitován. Blízký východ se často potýká s negativní image a stereotypizací. Zároveň ale věnuje nation brandingu velkou pozornost, úsilí a rozpočty. Saúdská Arábie svou nation rebrandingovou strategii zahájila představením dokumentu Vision 2030, který je plánem celkové společenské a ekonomické transformace země. Cílem práce je zjistit míru multidisciplinarity nation brandingu v kontextu Saúdské Arábie skrze kombinaci kvantitativní analýzy nation brandingových indexů a polostrukturovaných expertních rozhovorů. Nation branding Saúdské Arábie zaznamenal mírný růst, značnou profesionalizaci i první strategické úspěchy dokumentu Vision 2030. Práce nicméně...
Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku
Richter, Daniel ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku" se věnuje činnosti Českých center, konkrétně centra v New Yorku, při komunikaci cílů zahraniční politiky ČR a budování pozitivního obrazu země u zahraniční veřejnosti. V úvodní teoretické části s vymezením pojmů veřejná diplomacie a nation branding shrnuje poslání, historii a vývoj Českých center a popisuje vládní koncepci jednotné zahraniční prezentace ČR. Připomíná rovněž historii newyorského České centra. Praktická část se opírá o autorův výzkum na vzorku americké a české veřejnosti o jejím povědomí o existenci Českých center, resp. Českého centra v New Yorku, a o jejích preferencích a doporučeních týkajících se jeho programové nabídky. Tato zjištění autor konfrontuje se skutečnou programovou skladbou newyorského centra. Práce se věnuje také aktuální komunikaci s cílovými skupinami Českého centra New York, přičemž čerpá ze zveřejněných dokumentů a z rozhovorů autora s reprezentanty Českých center. Poznatky shrnuje v analýze, na jejímž základě přináší stručné doporučení k posílení role Českého centra New York na poli veřejné diplomacie a nation brandingu.
Soft power a Nation branding Jižní Koreje: případová studie korejských aktivit v České republice
Chyňavová, Anna ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl s využitím raných akademických konceptů soft power, nation branding a middle power uchopit dynamický rozvoj a směřování Jižní Koreje v průběhu posledních dekád. Práce nejprve definuje zmíněné termíny, následně je aplikuje na jihokorejské ambice a úspěchy, co se týče budování pozice mezinárodního hráče a získání věhlasné reputace, ať už skrze prosazení jihokorejských značek na světovém trhu, či například vývoz atraktivní kultury. Zmapováním zdrojů, nástrojů a aktérů soft power a také historických a kulturních souvislostí získává práce podklad pro zpracování případové studie, týkající se jihokorejské soft power v České republice. Interpretací výsledků kvalitativní obsahové analýzy vybraných českých médií práce zodpovídá výzkumnou otázku, jak je Jižní Korea v České republice úspěšná z hlediska budování své pozitivní reputace. Mediální obraz reflektuje veskrze pozitivní image země, zejména v souvislosti s vyspělostí v oblasti technologií, inovacemi a silnými značkami na trhu. Porovnáním vybraných časových úseků v rámci jedenáctiletého rozpětí dostáváme také náhled na vývoj obrazu Jižní Koreje, kde je dominantním úspěchem nabytá vnitřní stabilita a vymizení korupčních afér. Výzkum této diplomové práce se soustřeďuje pouze na analýzu zpravodajství, pro hlubší poznání...
Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku
Richter, Daniel ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjištění úspěšnosti Českého centra v New Yorku ve veřejné diplomacii a nation brandingu. Práce se dělí na 5 částí a závěr. Hlavním cílem práce bylo zjistit poslání Českého centra a na to poté navázat výzkumem, zda je ve své činnosti úspěšný. Práce podotýká na vývoj českých center i konkrétního centra v New Yorku, poté se baví o hospodářské situaci. Hlavně práce podotýká jaká jsou nejdůležitejší činnosti centra. Pracuji jak se zdroji od českých center (rozhovory s generálním ředitelem Českých center a s ředitelem Českého centra v New Yorku), tak s odbornou literaturou či se zpravodajstvím. Velká část práce také spočívá ve výzkumu. Tam jsem zjišťoval od českých i amerických respondentů co by si představovali v českém centru. Poté s porovnáním těchto výsledků s jinými zjištěnými informacemi mohu říct, zda je České centrum v New Yorku efektivní a přidat kratší doporučení.
Environmentální tematika v nation brandingu: příklad Slovinska
Havlíčková, Marta ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na přístup Slovinska k propagaci státu v zahraničí. Jde o malou zemi s dvěma miliony obyvatel, která trpěla nízkou viditelností a kterou část světové veřejnosti zaměňovala se Slovenskem. To se Slovinsko rozhodlo změnit pomocí národní značky. Pozitivní vnímání země přispívá k ekonomickému rozvoji státu. Je také ideálním prostředkem, kterým mohou malé státy prosadit svůj vliv na mezinárodním poli Práce popisuje postupný vývoj vytváření národní značky a její implementaci. Práce popisuje i institucionální zakotvení, práce koordinuje Vládní úřad pro komunikaci. Slovinsku se podařilo vytvořit značku zelené země, s kvalitou života pro všechny. Aby byla národní značka úspěšná, musí být založena na reálných prioritách státu. V případě Slovinska je ekologie přítomna i v jeho prioritách domácí a zahraniční politiky. Sledované indikátory ukazují, že výkon Slovinska v ochraně životního prostředí se v různých oblastech liší. V některých oblastech je Slovinsko lídrem v rámci EU, v jiných, například v dopravě, je jeho výkon podprůměrný. Práce dochází k závěru, že značka je založena na reálných základech, neboť určitá část environmentální politiky je efektivní.
Environmentální prvky v rámci medializace kulturního dědictví ČR a její prezentace
Baranova, Alexandra ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce řeší reprezentaci přírodního prostředí při budování značky České republiky na domácím a světovém trhu. Cílem bylo zjistit, jak se na tom podílí obrazový a textový obsah informačních a propagačních materiálů agentury CzechTourism a jak reprezentace přírody charakterizuje Česko jako destinaci kulturního cestovního ruchu. Vyhodnocení probíhalo na základě kvalitativní analýzy. Textový obsah byl analyzován pomocí metody zakotvené teorie, vybrané fotografie byly podrobeny sémiotické analýze. Výsledek ukazuje, že Česká republika je prostřednictvím brožur CzechTourism prezentována jako země, která je harmonickým spojením přírodních pokladů a historických památek. Česká republika se zdá být turistickou destinací, po jejíž návštěvě dochází ke změně osobnosti: zlepší se nejen fyzický a emocionální stav člověka, ale také se zamyslí nad řadou otázek jako je vnímání duchovních hodnot, uvědomění si sebe sama jako českého občana (pro místní obyvatele), získání nových poznatků o historii českého státu (pro zahraničního turistu). Tato práce může sloužit jako podklad pro další výzkum, např. budování značky země prostřednictvím působení agentury CzechTourism na sociálních sítích. Zajímavé by bylo také zjistit, zda obsah informačních brožur ovlivňuje bezprostřední vnímání turisty určitých lokalit...
Analýza koherence sportovní diplomacie v ČR v komparaci s Maďarskem
Ebertová, Tereza ; Doktor, Martin (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Analýza koherence sportovní diplomacie v ČR v komparaci s Maďarskem Cíl: Cílem bakalářské práce je na základě získaných informací a provedených analýz zjistit, jak instituce v České republice a v Maďarsku využívají pořadatelství velké sportovní události k prezentaci v oblasti sportovní diplomacie. Metody: V bakalářské práci byly využity kvalitativní metody, pomocí kterých byla získána potřebná data. Jednalo se jak o analýzu sekundárních dat, která byla provedena z interních zdrojů, jež byly k účelům této práce poskytnuty, tak o nestrukturované rozhovory, které byly využity pro komunikaci s vybranými členy Českého i Maďarského olympijského výboru. Všechny tyto metody byly nakonec zkompletovány a nashromážděná data byla aplikována do komparativní analýzy. Výsledky: Výsledky práce dokazují vysokou míru prezentace značky státu skrze organizaci mezinárodní sportovní události v obou případech proběhlých EYOF. Zároveň je z výsledků patrné, že Maďarsko dokázalo k prezentaci své značky využít více prvků než Česká republika. Ovšem ani v jednom ze zkoumaných případů nedošlo k maximálnímu využití všech do komparace zařazených aspektů k prezentaci značky státu. Klíčová slova: sportovní diplomacie, nation branding, aktér, nástroj, cíl

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.