Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 753 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komentovaný překlad: Přírodní formy, in: Ethan Matt Kavaler: Renesanční gotika. Architektura a umění severní Evropy: 1470 - 1540. New Haven, London: Yale University Press, 2012, str. 199-229. (ISBN 978-0-300-16792-4)
Ramešová, Michaela ; Brotánková, Šárka (vedoucí práce) ; Kalivodová, Eva (oponent)
(česky) Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl přeložit část kapitoly Natural Forms z knihy kanadského profesora dějin umění Ethana Matta Kavalera s názvem Renaissance Gothic. Architecture and the Arts in Northern Europe 1470 - 1540. Po části s překladem je přiložen komentář k překladu, v němž se autorka zamýšlí nad specifickými faktory, které měly vliv na genezi textu. Rovněž v něm analyzuje text z lexikálního a stylistického hlediska, určuje ho jako text esejistický a velmi kvalitní. Na základě analýzy charakterizuje překladatelské problémy, uvádí strategie jejich řešení a snaží se postihnout posuny, ke kterým v překladu došlo spolu s jejich příčinami. Konstatuje zejména vyšší míru explicitnosti, variability výrazových prostředků a částečně intenzifikaci ve shodě se stanoveným cílem přizpůsobit překlad nové komunikační situaci a zachovat jeho kvality.
O loupežnících, lapcích a zbojnících. Vznik textové tradice.
Raabová, Kateřina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Fučíková, Milena (oponent)
Cílem této práce je čtenářům přiblížit fenomén zbojnictví, jeho počátky, ale i vývoj v čase a prostoru, a především v rámci zpracování textové tradice. Zbojnictví je zkoumáno z pohledu literárněvědného, přičemž je zdůrazněna jeho příslušnost jak k reálnému, tak k fikčnímu univerzu. V rámci výzkumu nejsou opomenuti ani zástupci tohoto fenoménu, a to jak z prostředí francouzského, tak českého. Zbojnické příběhy a pověsti, vážící se právě k těmto vybraným hrdinům jsou poté podrobeny komparativní analýze, jenž zohledňuje optiku morfologie pohádky Vladimira J. Proppa a nezapomíná ani na studii motivů dle Adama Votruby. Zároveň jsou v této práci identifikovány i vybrané motivy a témata, jež se často v takto zaměřené literatuře opakují. Podrobná analýza si klade za cíl určit, zda jsou zbojnické příběhy zcela individuální a jedinečné nebo se jedná jen o jisté variace na totožné téma, a tedy jakousi regionální aktualizaci jediného modelu. Práce se zároveň věnuje odrazu zbojnické tematiky v kultuře, konkrétně literatuře, filmu, hudbě a výtvarném umění, přičemž není opomenut ani její přesah do současné doby. V přílohové části práce jsou na závěr vybrány příběhy jednotlivých zbojníků, které mohou čtenáři pomoci lépe pochopit nejen narativ samotný, ale snad i atmosféru, v níž příběhy vznikaly.
Sebepropagace a propagace umělecké tvorby studentů AVU a UMPRUM
Šašková, Sarah ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sebepropagací a propagací vlastní umělecké tvorby vybraných studentů Akademie výtvarných umění (AVU) a Vysoké školy uměleckoprůmyslové (UMPRUM). Cílem práce je zjistit, jak dotázaní studenti umění přistupují k sebepropagaci, co je pro ně v rámci ní nejdůležitější, zdali v rámci ní narazili na nějaká úskalí, co pro ně znamená umělecký úspěch a jestli vnímají potřebu sebepropagace pro zajištění svého budoucího úspěchu v oboru. Teoretická část popisuje studijní obory AVU a UMPRUM a jejich komunikační kanály, které využívají i k propagaci umělecké tvorby svých studentů. Zabývá se také definováním art marketingu a osobního brandingu (zejm. v kontextu umění) a charakteristikou jejich principů, přínosů a případných úskalí. Praktická část práce zodpovídá výzkumné otázky pomocí kvalitativní metodologie polostrukturovaných individuálních rozhovorů a kvantitativní metodologie doplňkového dotazníkového šetření. Výsledky práce naznačují, že dotázaní studenti vnímají umělecký úspěch a důležitost marketingu a osobního brandingu pro jeho zajištění poměrně různorodě. Celkově si jsou vědomi důležitosti sebepropagace, ale jejich přístupy k ní se výrazně liší. Zatímco někteří z nich se již aktivně snaží budovat svůj osobní brand a využívají k sebepropagaci moderní komunikační kanály,...
Mluviti stříbro, mlčeti zlato? Environmentálně estetická analýza vybraných dokumentárních snímků
Kubena, Martin ; Mašek, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V této diplomové práci jsou analyzovány a porovnány vybrané dokumentární filmy, "Samsara" a "Po nás přijde potopa?", které se liší zejména ve způsobu tematizace a konstruování přírody. Analýza je činěna pomocí dominantních environmentálně estetických konceptů - estetiky zapojení a kognitivní estetiky. Za pomoci hloubkové sémiotické analýzy je zkoumáno, jak jsou motivy přírody prezentovány v těchto odlišných žánrech dokumentárního filmu, jaké filmové postupy a techniky jsou k tomu využity a jak tento výběr ovlivňuje vnímání a hodnocení zobrazované přírody. Co činí tuto práci ojedinělou, je spojení mezi filmovým uměním a environmentální estetikou. Porozumění tomu, jakým způsobem určité žánrově konvenční filmy zobrazují přírodu, může v konečném důsledku přispět k lepšímu pochopení vztahu člověka k přírodě. Analýza ukázala, že vyobrazení estetické hodnoty přírody je v obou dokumentech odlišné, přičemž "Samsara" prezentuje přírodu v souladu s estetikou zapojení, zatímco film "Po nás přijde potopa?" je spíše indiferentní k vytyčeným environmentálně estetickým teoriím. Veškerá další zjištění se nacházejí v Analytické části dokumentu. Klíčová slova Film, dokument, estetika, oceňování, environment, příroda, kultura, umění, citlivost, znalost, zapojení, Samsara, Before the Flood
Avantgardní umění ve sbírce Borise Gribanova a její význam v evropském i širším kulturním kontextu
Lukianov, Igor ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pětová, Marie (oponent)
Cílem výzkumu je představení soukromé sbírky ruského (sovětského/amerického) sběratele Borise Gribanova a analýza uměleckých děl ruské výtvarné avantgardy zastoupených v jeho sbírce. Představena bude historie sbírky i peripetie, kterými sběratel v průběhu let prošel ve své snaze o její záchranu. V rámci širších historických a politických souvislostí se práce věnuje osudu tvorby umělců ruských avantgardních výtvarných směrů a s jakými obtížemi se potýkali sběratelé, kteří se výtvarná díla ruské avantgardy snažili zachránit před zničením a zapomenutím. Na příkladu vybraných klíčových malířů z kolekce sběratele Gribanova, bude sledován historický a kulturní kontext sběratelství v Sovětskému svazu i následný osud obrazů v zahraničí. Práce se věnuje též situaci Gribanovem zachráněných děl na mezinárodním trhu s uměním a popularizaci ruské avantgardy v širším slova smyslu. Výzkum by mohl svým dílem přispět i k analýze současného trhu s uměním a přinést doplňující vklad pro další studia v oblasti moderní kultury, v souvislosti se sběratelstvím uměleckých děl. Metoda výzkumu spočívá ve studiu obrazových pramenů (obrazů) ve sbírce Borise Gribanova formou přímého fyzického kontaktu s díly, studiem písemných archivních materiálů z Gribanovy sbírky a studiem odpovídající odborné literatury. Využity jsou i...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 753 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.