Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.34 vteřin. 
Využití současných technik SW inženýrství v oblasti videoher
Pavlásek, Jan ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vytvoření jednoduché 2D hry s využítím technik pro vývoj softwarové aplikace. Do hry jsou zabudovány prvky generování bludiště a hledání trasy. První část popisuje teorii spojenou s vývojem aplikace, generováním bludiště a plánováním trasy. Ve druhé části jsou pak tyto poznatky využity k implementaci jednotlivých algoritmů a jejich porovnání. Následuje implementace vybraných algoritmů do jednoduché 2D hry.
2D Rogue-Like Game with Procedural Elements
Vodák, Jindřich ; Vlnas, Michal (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with the topic of rogue-like games and their development process. Firstly, it provides a comprehensive insight into the rogue-like genre and its specific mechanics and compares it with the RPG genre. Next, the game development process is examined, along with common business models of video games. The thesis presents certain commonly used approaches to procedural generation in games, such as noise or cellular automata. It also provides an overview of the topic of artificial intelligence in games. Two models commonly used in creating the artificial intelligence of non-player characters are described -- finite-state machines and behavior trees. The thesis also deals with pathfinding, which is also an important topic in the field of artificial intelligence in games. The thesis introduces the design of the game called Per Tenebras, explains certain decisions in the development process, and presents the implementation of the final product using the Unity game engine. The resulting game was also evaluated by users as a part of a user study.
Sémantická segmentace leteckých snímků
Pazdera, Jiří ; Králík, Jan (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sémantickou segmentací leteckých snímků a jejich následným využitím pro plánování trasy zachyceným terénem. První část představuje úvod do dané problematiky a teoretický popis současného stavu poznání. Část druhá popisuje testování dostupných segmentačních metod, vývoj vlastní datové sady a trénování existujícího modelu neuronové sítě. Na závěr je demonstrována možnost plánování trasy pomocí vhodného algoritmu.
Přírodou inspirované optimalizační algoritmy
Krampla, Vojtěch ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Šeda, Miloš (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na popis čtyř optimalizačních algoritmů inspirovaných přírodou. Jsou popsány algoritmus mravenčí kolonie, algoritmus vlčí smečky, algoritmus včelího roje a genetický algoritmus. V rámci této práce byl implementován genetický algoritmus pro optimalizační úlohu, konkrétně pro řešení problému batohu. Součástí práce je experiment s tímto algoritmem a vyhodnocení získaných výsledků.
Testovací virtuální prostředí v Unreal Enginu
Bazhenov, Danil ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Nevoral, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce seznamuje čtenáře s možnostmi programu Unreal Engine a jeho praktickou implementací. Teoretická část popisuje stručnou historii programu. Dále je pozornost věnována popisu algoritmů hledání cesty a studii robota typu Spot. Praktická část popisuje ručně vytvořený projekt uvnitř programu, kde robot používá vyhledávací algoritmus v různých prostředích.
Vizualizace adaptivního mravenčího algoritmu
Tichý, Vojtěch ; Kumpán, Pavel (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývala naprogramováním a vytvořením modelu pro edukaci a pochopení fungování optimalizace mravenčí kolonií (ACO – Ant Colony Optimization), která byla upravena tak, aby byla schopna se adaptovat na změnu terénu. Práce byla dále zaměřena na porovnání několika dalších přírodou inspirovaných optimalizačních metod a vytyčení jejich využití v praktických situacích.
Získávání víceúrovňových asociačních pravidel
Nguyenová, Thanh Lam ; Burget, Radek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá získáváním víceúrovňových asociačních pravidel. Cílem této práce je zaměřit se na dostupné algoritmy pro získávání víceúrovňových asociačních pravidel a implementovat aplikaci s grafickým uživatelským rozhraním, která bude demonstrovat funkčnost těchto algoritmů. Zvoleno bylo pět algoritmů založených na algoritmu Apriori. Pomocí aplikace byly provedeny experimenty s jednotlivými algoritmy a na závěr byly výsledky experimentů porovnány a zhodnoceny.
Mobilní robotická platforma řízená pomocí PLC
Konečný, Michael ; Lang, Stanislav (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vytvoření návrhu konstrukce prototypu mobilní robotické platformy a jeho fyzické zhotovení. Dalším cílem bylo vytvoření řídícího algoritmu a jeho implementace do prototypu. Navíc byla diplomová práce rozšířena o autonomní režim pohybu, algoritmus pro plánování cesty robotu a návrhu uživatelského prostředí. V úvodu práce se nachází popis některých již vytvořených mobilních robotických platforem, prezentace společnosti B&R a teorie potřebná k pochopení všesměrové mobility. V dalších kapitolách jsou pospány návrh a zhotovení konstrukce prototypu s výběrem elektronických komponent a jejich zapojení, implementace algoritmu pro hledání cesty robotu, implementace řídícího algoritmu a návrh, společně s implementací uživatelského prostředí. V závěru diplomové práce jsou popsány možnosti rozšíření projektu do budoucích let.
Analysis and Improvement of Distributed Systems
Kenyeres, Martin ; Sýkora, Jiří (oponent) ; Klučik,, Stanislav (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
A significant progress in the evolution of the computer systems and their interconnection over the past 70 years has allowed replacing the frequently used centralized architectures with the highly distributed ones, formed by independent entities fulfilling specific functionalities as one user-intransparent unit. This has resulted in an intense scientic interest in distributed algorithms and their frequent implementation into real systems. Especially, distributed algorithms for multi-sensor data fusion, ensuring an enhanced QoS of executed applications, find a wide usage. This doctoral thesis addresses an optimization and an analysis of the distributed systems, namely the distributed consensus-based algorithms for an aggregate function estimation (primarily, my attention is focused on a mean estimation). The first section is concerned with a theoretical background of the distributed systems, their evolution, their architectures, and a comparison with the centralized systems (i.e. their advantages/disadvantages). The second chapter deals with multi-sensor data fusion, its application, the classification of the distributed estimation techniques, their mathematical modeling, and frequently quoted algorithms for distributed averaging (e.g. protocol Push-Sum, Metropolis-Hastings weights, Best Constant weights etc.). The practical part is focused on mechanisms for an optimization of the distributed systems, the proposal of novel algorithms and complements for the distributed systems, their analysis, and comparative studies in terms of such as the convergence rate, the estimation precision, the robustness, the applicability to real systems etc.
Adaptivní číslicová filtrace biologických signálů
Ištok, Martin ; Kozumplík, Jiří (oponent) ; Provazník, Ivo (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat adaptivní číslicovou filtraci a zároveň popsat různé druhy adaptačních algoritmů a adaptivních filtrů. Adaptivní systém je použit pro odstranění síťového rušení ze signálu EKG. Práce obsahuje návrh 4 druhů adaptivních filtrů: prostého adaptivního filtru, jednoduché úzkopásmové adaptivní zádrže, úzkopásmové adaptivní zádrže s číslicovým rezonátorem a úzkopásmové zádrže s adaptivním rezonátorem. Také obsahuje základní experimenty s různým nastavením jejich parametrů, které jsou také vyhodnoceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.