Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Získání 3D informací o struktuře vyvíjeného materiálu Si3N4 pro válcovávání legovaných drátů
Lövy, Vít ; Salamon, David (oponent) ; Chlup, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje využití metody 3D EBSD rekonstrukce pro analýzu keramického materiálu nitridu křemíku, určeného na válcovací stolice pro tažení drátů. Díky aplikaci této metody je možné zrekonstruovat zrnovou strukturu v daném objemu a stanovit základní mikrostrukturní parametry. V této práci je kladen důraz na vývoj vhodného postupu pro 3D rekonstrukci struktury tohoto materiálu. Zevrubně jsou popsány jednotlivé kroky od přípravy vzorku ze zkoumaného materiálu, přes nastavení parametrů analýzy až po vyhodnocení a vizualizaci zrnové struktury. Byl navržen zatím nepoužívaný tvar vzorku, který vede ke kvalitnějšímu a rychlejšímu pozorování a tím usnadňuje výslednou mikrostrukturní analýzu keramických materiálů. V této práci jsou také popsány parametry rekonstrukce, jakými jsou geometrie sestavy použité v mikroskopu bez nutnosti mechanického natáčení vzorku, či vliv zvodivění povrchu pomocí in-situ naprašování kovové vrstvy, nebo nastavení elektronového a iontového svazku. Dále jsou popsány dvě možnosti použití softwaru použitých pro výslednou generaci 3D informací o struktuře a posouzení jejich výhod a nevýhod. U zpracování dat 3D struktury materiálu je také posuzován vliv nastavení filtrace a dalších parametrů a jejich vliv na výsledné strukturní parametry.
System for Recognition of 3D Hand Geometry
Svoboda, Jan ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
In the last decade, there has been an increased interest in using 3D data for biometric person recognition. Perhaps the most widely researched application is 3D face recognition, where several commercial products are currently available on the market. There have been some research works on the 3D hand recognition as well, however, no commercially viable systems are currently known. Independently, in the recent years inexpensive 3D sensors have become a commodity, potentially enabling a wide range of 3D biometric applications. The main goal of this work is to develop a functioning prototype of a touchless 3D hand recognition system based on a new cheap RealSense 3D camera developed by Intel. One of the challenges in using the RealSense camera is that due to this small form factor, it produces relatively low quality samples in comparison to the more expensive acquisition hardware used in the previous research on the 3D hand biometrics. We analyze the robustness of different 2D and 3D features and study several methods for their fusion. We evaluate the performance of the system, showing that it achieves results comparable with the state-of-the-art.
Navádění pomocí kamery
Ficek, Dominik ; Honec, Peter (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá stanovením pozice kamery vzhledem ke stanovenému systému souřadnic. Tento souřadnicový systém je dán polohou definovaných značek v prostoru. Jakožto zpětná vazba pro kontrolu správnosti stanovení pozice je zvoleno navádění kurzoru na monitoru. Cílem práce je navrhnout metody navádění kurzoru pomocí kamery pracující v reálném čase. V práci je popsána základní teorie zpracování obrazu, využití umělé inteligence v oblasti počítačového vidění a problematiky 3D rekonstrukce. Dále je uveden návrh dvou metod pro ovládání kurzoru pomocí jedné kamery. První metoda definuje pevný souřadnicový systém a pohybem kamery je realizováno navádění kurzoru. Druhá metoda pracuje s pohyblivým souřadnicovým systémem a pevně umístěnou kamerou. V práci je dále popsán proces realizace navržených metod, jejich zhodnocení a porovnání.
3D rekonstrukce pohybu lidského těla (MOCAP)
Černák, František ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší rozpoznávaní značek v obrazu, zachytávání pohybu a jeho následné převedení do 3D souřadnic a 3D rekonstrukci. Zvolený problém byl vyřešen sestavením stereo kamerového systému, detekci značek na pohybujícím se objektu a získáním polohy objektu v prostoru pomocí triangulace. V práci se podařilo dosáhnout úspěšnosti detekce značek na objektu  95% na blízkou vzdálenost a rekonstrukce pohybu do určité míry odpovídá skutečnosti. Hlavním zjištěním této práce je, že pomocí dvou obyčejných webových kamer je možné zrekonstruovat pohyby těla.
Rekonstrukce 3D scény z obrazových dat
Ambrož, Ondřej ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
V práci jsou popsány již existující systémy rekonstrukce scény a uvedeny teoretické základy nutné při rekonstrukci scény z obrazových dat. Je navržen systém pro rekonstrukci scény z videosekvence, který je dále implementován a hodnoceny jeho výsledky s možností další práce. Jsou využity a popsány knihovny OpenCV, ARToolKit a SIFT.
Rekonstrukce 3D modelu prostředí a lokalizace kamery
Vahalík, Tomáš ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí 3D modelu prostředí ze sady fotografií a následnou lokalizací kamery pozorovatele. Popisuje základní principy a techniky využívané pro tvorbu modelů prostředí a také pro následný odhad pozice kamery ze sady 2D bodů kamery do 3D bodů modelu. Dále zkoumá vliv parametrů na kvalitu rekonstrukce a možnosti lokalizace. Porovnává kvalitu deskriptorů při tvorbě modelu a na základě lokalizace umožňuje realizovat rozšířenou realitu.
3D model
Sládeček, Martin ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou rekonstrukce trojrozměrné scény ze sekvence sníkmů záznamu z obyčejné kamery. První část práce popisuje principy vyžívané při řešení úlohy, druhá část popisuje algoritmus rekonstrukce a jeho implementaci v jazyce Python. Tento program je dále demonstrován na několika vybraných scénách. Závěr diskutuje o kvalitě vytvořených modelů, nedostatcích programu a možných vylepšeních.
3D rekonstrukce obličeje
Poulíček, Zbyněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí obličeje s promítnutou pravidelnou mřížkou z 2D snímku. Zahrnuje také detekci mřížky v obraze a popis potřebných metod zpracování rastrového obrazu. Aplikace je napsána v jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenCV a je určena pro OS Windows XP a vyšší.
3D rekonstrukce objektů z multiskopických snímků
Řehoř, Jan ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí objektů z multiskopických snímků. Je rozdělena na pět kapitol. První kapitola se týká teoretického seznámení problematiky, tedy, co je 3D rekonstrukce, popis geometrie kamery a rekonstrukční algoritmy. Dále je práce tvořena praktickou částí, ve které jsou popsány jednotlivé kroky realizace 3D rekonstrukce, tedy akvizice snímků, kalibrace a použitých algoritmech. Poslední část práce tvoří diskuze a závěr, ve které jsou diskutovány a shrnuty výsledky pokusu.
Rekonstrukce 3D scény pomocí pasivního stereopáru kamer
Fronc, Leoš ; Zatočilová, Aneta (oponent) ; Hurník, Jakub (vedoucí práce)
V bakalářské práci je vytvořen přehled současných metod pro 3D rekonstrukci scény pomocí pasivního stereopáru kamer. V práci jsou popsány a porovnány dva hlavní přístupy - triangulace významných bodů a výpočet disparitní mapy. Dále jsou vysvětleny jednotlivé metody v rámci těchto přístupů a ty jsou srovnány z hlediska jejich klíčových vlastností. Na základě srovnání jsou obecně vyvozeny závěry o volbě vhodných přístupů a metod pro konkrétní aplikace. Závěrem je vytvořen jednoduchý příklad, který ilustruje použití těchto metod v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.