Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešení rizikového chování školním metodikem prevence
Bělašková, Terezie
Bakalářská práce se zabývá tématem řešení rizikového chování školním metodikem prevence. Popisuje rizikové chování, které se vyskytuje na Středních odborných školách, zároveň přibližuje funkci a roli školního metodika prevence v souvislosti se školním poradenským pracovištěm, jakým způsobem lze rizikovému chování předcházet pomocí prevence a preventivních programů. Dále vymezuje definici konkrétních typů rizikového chování. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaného rozhovoru, kterého se zúčastnili tři metodikové prevence ze Středních odborných škol a učilišť. Výsledky jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování, které zahrnuje rozdělení dat do čtyř kategorií, které jsou hlavními objekty výzkumu.
Role metodika prevence na školách a jeho sebevzdělávání
Kozáková, Aneta ; Dvorná, Marie (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem školního metodika prevence a jeho dalšími možnostmi vzdělávání. Teoretická část je rozdělena do pěti velkých kapitol. První kapitola se zabývá školním prostředím. Druhá kapitola se zabývá nás seznamuje s typy rizikového chování. Třetí kapitola se zabývá prevencí. Čtvrtá kapitola je zaměřena na poradenské pracoviště základních škol a poslední na samotného metodika prevence a témata s ním spojená. V praktické části se snažím přiblížit práci školního metodika prevence a porovnávat, jak se praxe shoduje s teorií. Za účelem tohoto šetření jsem získala osm rozhovorů se školními metodiky prevence, ve kterých jsem zjišťovala jejich odbornost, podporu a spolupráci a možnosti jejich dalšího vzdělávání.
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
Specifika pomáhajících profesí v oblasti prevence sociálně patologických jevů
Hakenová, Ivana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí profesionálního pomáhání se zaměřením na prevenci výskytu sociálně patologických jevů u dětí a dospívajících. Teoretická část seznamuje s historií i současným pojetím altruistického jednání, definuje základní společenské oblasti a jejich činnosti, pro které je pomoc druhému člověku charakteristickým rysem. Pozornost je věnována také službám pomáhajícího sektoru a jejich klientele. Úvodní část neopomíná ani analýzu předpokladů a požadavků na výkon pomáhajícího povolání, jeho skrytá úskalí i prevenci neprofesionálního jednání. Sociální deviace jsou přirozenou součástí každé společnosti. Jejich nositeli jsou nejen dospělí, ale také děti a dospívající. Příčinami, průběhem a důsledkem sociálně nepřijatelného chování se zabývají odborníci, jimž je věnována závěrečná kapitola teoretické části této práce. Praktická část doplňuje charakteristiku vybraných pomáhajících profesí uvedených v části teoretické, a to na základě výpovědí získaných v rámci expertního šetření uskutečněného mezi jednotlivými odborníky. Zároveň poskytuje jejich porovnání na základě předem definovaných specifik.
Zkušenosti žáků vybrané základní školy s návykovými látkami
Holceplová Ignatidisová, Šárka ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou návykových látek se zaměřením na zkušenosti s těmito látkami u žáků II. stupně vybrané základní školy. Teoretická část práce se věnuje oblastem, které s danou tématikou souvisí (prevence, faktory mající vliv na užívání návykových látek, jednotlivé návykové látek atd.). Praktická část je tvořena výzkumným kvantitativním šetřením formou dotazníku. Zjištěné informace jsou zpracovány prostřednictvím tabulek a grafů. V závěru praktické části nalezneme rozhovor se školním metodikem prevence působícím na této škole. Z analýzy dat vyplývá, že užívání návykových látek je stále aktuálním problémem, byť se v roce 2015 zvýšil počet těch, kteří si myslí, že návykové látky jsou škodlivé. Ve srovnání s rokem 2012 klesl počet uživatelů marihuany o 11%. Předpoklad, že častějšími uživateli alkoholu jsou dívky, se nepotvrdil. Naopak potvrzeno bylo, že v oblasti prevence hraje nejdůležitější roli rodina. Výsledky šeření mohou poskytnout informace základní škole, na které byl výzkum proveden.
Rizikové chování žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou
Černá, Jitka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou. Cílem této práce je především zmapovat, jaké rizikové chování se v SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou skutečně vyskytuje, zda sami žáci jsou si vědomi tohoto, jakým způsobem se škola pokouší předcházet výskytu tohoto nežádoucího chování a jaké jsou využívány možnosti pro eliminaci výskytu rizikového chování u žáků. Odhaluje, jak je rizikové chování ošetřeno v základních dokumentech školy a jak probíhá prevence tohoto chování. Zabývá se fungováním školního poradenského pracoviště a prací třídních učitelů. Metody využité pro zpracování této práce jsou především studium dokumentů, fokusní skupina a rozhovory, doplňkovou metodou je pozorování. Výzkum prokazuje, že nejčastějším rizikovým chováním je záškoláctví, zneužívání návykových látek, šikana a kyberšikana, agrese ve formě vandalismu a vulgarismus. Na základě studia školních dokumentů doporučuje možné způsoby zefektivnění práce školního poradenského pracoviště, primární a sekundární prevence ve škole, práce třídního učitele a náplň třídnických hodin. Závěr práce má sloužit jako doporučení pro školu, jakým způsobem je podpořit eliminaci rizikového chování žáků. Klíčová slova: Rizikové chování, školní metodik prevence, výchovný poradce, třídní učitel, minimální preventivní...
Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Název: Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách Autor: Bc. Lenka Homolová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt Práce je tematicky zaměřena na rizikové chování, jeho zakotvení v programech primární prevence základních škol a realizaci těchto programů. Téma je obsáhlé, a proto je zredukováno na primární prevence v oblasti závislostního chování. Jsou porovnány přístupy a preventivní plány několika škol. Týká se především vyšších ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem jednotlivé školy program realizují, zejména v rámci závislostního chování jako jedné z forem rizikového chování. Práce je strukturována do dvou základních částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí současnou terminologii. Jedná se o oblast rizikového chování, prevence rizikového chování, školní prevenci a v neposlední řadě i oblast závislostního chování, kterému je věnována poslední kapitola. Praktická část popisuje realizované výzkumné šetření. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou krocích, nejprve byly analyzovány programy primární prevence vybraných škol a následně byly provedeny rozhovory se školními metodiky prevence. Výstupem práce je porovnání realizace programů primární prevence vybraných škol a...
Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy
Pokorný, Václav ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy Cíle: Hlavním cílem této práce je zkoumání subjektivních dojmů účastníků programu po jeho absolvování, tak, aby bylo možné posoudit emoční působení programu a jeho vliv na další chování dětí. Metody: Pro výzkumnou část práce byla použita kvantitativní metoda. Pro účely výzkumu byly vytvořeny dva dotazníky vlastní konstrukce. Osloveno bylo 6 základních škol, kde se uskutečnil program BanalFatal. Dotazník vlastní konstrukce cílený na školní metodiky prevence vyplnili všichni oslovení pracovníci škol, ale pouze ve 4 školských zařízeních se podařilo položit otázky žákům. Dotázáno bylo tedy 6 školních metodiků prevence a 164 žáků ze 4 vybraných základních škol (Praha 11, 4, Litoměřice, Dačice). Dotazník pro metodiky prevence obsahuje uzavřené, polouzavřené i otevřené otázky. Dotazník vlastní konstrukce pro žáky je vytvořen anketní formou a obsahuje pouze uzavřené otázky. Výsledky: Všichni respondenti z řad metodiků se domnívají, že absolvování přednášky bude mít určitý vliv na změnu chování žáků při rizikových aktivitách. Určitě ano uvedl 1 a spíše ano uvedlo 5 ze 6 respondentů. Promítaná videa s reálným úrazem nepovažují za nadměrně drastická, nicméně přesto jejich promítání považují za vhodné pouze 2 z oslovených. Polovina oslovených školních...
OSV jako jedna z možností realizování primární prevence
Říhová, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy.
Problematický žák z pohledu učitele
Sodomková, Nikola
Název: Problematický žák z pohledu učitele Autor práce: Bc. et Bc. Nikola Sodomková Vedoucí práce: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Katedra: Psychologie Abstrakt Diplomová práce se věnuje oblasti problematického žáka na základní škole. Hlavním cílem práce je zmapovat, jak vnímají problémového žáka vyučující, konkrétně školní metodici prevence. Teoretická část se v úvodu zabývá problémovým chováním obecně. Následující kapitoly jsou věnovány konkrétně problémovému chování ve škole. Jsou zde zmíněny jeho příčiny, rozdíly mezi žákem s poruchami chování a žákem s problematickým chováním a také vlastnosti problémového dítěte. Třetí kapitola se věnuje rodině problémového žáka a komunikaci mezi školou a rodiči. V další části textu jsou zmíněny některé výzkumy, které se zaměřovaly na vnímání problematických žáků pedagogy, jejich vztah a přístup k nim, včetně podkapitol týkajících se osobnosti pedagoga a syndromu vyhoření. Poslední kapitola je zaměřena na vztahy problematického žáka s vrstevníky. V empirické části práce je představen výzkum, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s celkem pěti školními metodiky prevence. Pro zpracování interview byla použita metoda Zakotvené teorie. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumu. Klíčová slova problematický žák, školní poradenství, školní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.