Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešené úlohy z optiky pro elektronickou sbírku
Homolová, Lenka ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo doplnit Elektronickou sbírku řešených úloh, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky, o úlohy z vlnové optiky a rozšířit tak nově otevřenou oblast Optika. V rámci práce bylo vytvořeno celkem 22 úloh. Úlohy jsou zařazeny do jednotlivých podkapitol v kapitole Vlnová optika. Každá úloha obsahuje strukturované řešení a ve většině úloh jsou nově vytvořené obrázky. V textu práce je stručně popsána sbírka z pohledu uživatele i tvůrce úloh a je zde uvedena krátká charakteristika všech mnou vytvořených úloh. V příloze práce jsou pro ukázku uvedeny čtyři úlohy včetně strukturovaného řešení. Další úlohy s jejich řešeními naleznete na přiloženém CD nebo na webových stránkách Elektronické sbírky: http://fyzikalniulohy.cz/.
Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Název: Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách Autor: Bc. Lenka Homolová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt Práce je tematicky zaměřena na rizikové chování, jeho zakotvení v programech primární prevence základních škol a realizaci těchto programů. Téma je obsáhlé, a proto je zredukováno na primární prevence v oblasti závislostního chování. Jsou porovnány přístupy a preventivní plány několika škol. Týká se především vyšších ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem jednotlivé školy program realizují, zejména v rámci závislostního chování jako jedné z forem rizikového chování. Práce je strukturována do dvou základních částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí současnou terminologii. Jedná se o oblast rizikového chování, prevence rizikového chování, školní prevenci a v neposlední řadě i oblast závislostního chování, kterému je věnována poslední kapitola. Praktická část popisuje realizované výzkumné šetření. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou krocích, nejprve byly analyzovány programy primární prevence vybraných škol a následně byly provedeny rozhovory se školními metodiky prevence. Výstupem práce je porovnání realizace programů primární prevence vybraných škol a...
Realizace primární prevence na základních školách ve vybraném středočeském mikroregionu
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku rizikového chování a jeho prevenci na základních školách vybraného středočeského mikroregionu. V práci jsou hodnoceny a porovnávány jednotlivé programy primární prevence daných škol. V návaznosti na tyto zjištění jsou analyzovány rozhovory se školními metodiky prevence a informace jsou o ně doplněny. Cílem práce je zjistit jak jsou programy primární prevence vybraných škol realizovány a porovnat obsah programů se skutečnou realizací. Dalším cílem práce je zjistit a následně doporučit příklady dobré praxe, právě podle zkušeností těchto škol. Celá práce je rozdělena na dvě základní části, kterými jsou teoretická východiska a praktická část zahrnující výzkumné šetření. Teoretická část seznamuje se současnou terminologií v rámci této problematiky. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou etapách. Nejprve byly analyzovány programy primární prevence z obsahové stránky a tato zjištění byla následně doplněna rozhovory se školními metodiky prevence škol vybraného středočeského mikroregionu. Výstupem práce je souhrn zjištění obsahové analýzy v komparaci s rozhovory se školními metodiky prevence a souhrn doporučení formou příkladů dobré praxe, které se mohou stát inspirací všem školám.
Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Název: Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách Autor: Bc. Lenka Homolová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt Práce je tematicky zaměřena na rizikové chování, jeho zakotvení v programech primární prevence základních škol a realizaci těchto programů. Téma je obsáhlé, a proto je zredukováno na primární prevence v oblasti závislostního chování. Jsou porovnány přístupy a preventivní plány několika škol. Týká se především vyšších ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem jednotlivé školy program realizují, zejména v rámci závislostního chování jako jedné z forem rizikového chování. Práce je strukturována do dvou základních částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí současnou terminologii. Jedná se o oblast rizikového chování, prevence rizikového chování, školní prevenci a v neposlední řadě i oblast závislostního chování, kterému je věnována poslední kapitola. Praktická část popisuje realizované výzkumné šetření. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou krocích, nejprve byly analyzovány programy primární prevence vybraných škol a následně byly provedeny rozhovory se školními metodiky prevence. Výstupem práce je porovnání realizace programů primární prevence vybraných škol a...
Řešení fyzikálních úloh - rozvoj dílčích dovedností
Homolová, Lenka ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce bylo připravit aktivity a vytvořit k nim (případně vyhledat) vhodné fyzikální úlohy, které se budou zaměřovat na schopnosti žáků řešit fyzikální úlohy a rozvíjet jejich fyzikální myšlení. V rámci práce byly připraveny 4 aktivity. Pro každou aktivitu byl vytvořen metodický list pro učitele, který popisuje danou aktivitu a obsahuje informace o tom, na rozvoj jaké dovednosti je zaměřená. Ke všem aktivitám dále vznikl pracovní list s úlohami a řešení pracovního listu. Všechny pracovní listy prošly testováním na středních školách. Cílem testování bylo zjistit, zda učitelé a žáci považují připravené aktivity, resp. pracovní listy, za užitečné a použitelné. Jako metoda výzkumu byla zvolena případová studie, přičemž pro sběr dat bylo využito zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů se žáky a učiteli.
Řešené úlohy z optiky pro elektronickou sbírku
Homolová, Lenka ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo doplnit Elektronickou sbírku řešených úloh, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky, o úlohy z vlnové optiky a rozšířit tak nově otevřenou oblast Optika. V rámci práce bylo vytvořeno celkem 22 úloh. Úlohy jsou zařazeny do jednotlivých podkapitol v kapitole Vlnová optika. Každá úloha obsahuje strukturované řešení a ve většině úloh jsou nově vytvořené obrázky. V textu práce je stručně popsána sbírka z pohledu uživatele i tvůrce úloh a je zde uvedena krátká charakteristika všech mnou vytvořených úloh. V příloze práce jsou pro ukázku uvedeny čtyři úlohy včetně strukturovaného řešení. Další úlohy s jejich řešeními naleznete na přiloženém CD nebo na webových stránkách Elektronické sbírky: http://fyzikalniulohy.cz/.

Viz též: podobná jména autorů
1 HOMOLOVÁ, Lucia
8 HOMOLOVÁ, Lucie
8 Homolová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.