Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identita rodičů dítěte s poruchou autistického spektra na základě rozhovorů s rodiči
Čečrdlová, Barbora ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rodičovskou identitou rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a faktory, jež ovlivňují zvládání této náročné životní situace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část tvoří dva na sebe navazující oddíly. První je zaměřen na hlavní mezníky historie pojmu autismus, vývoj poznatků v oblasti etiologie a také na základní charakteristiky této diagnózy. Tyto informace jsou v práci z důvodu bližšího poznání, co autismus znamená a pro lepší pochopení, čím si tedy rodiče autistických dětí procházejí. Druhý oddíl se věnuje identitě rodičů zdravých dětí, jejímu vývoji, ale také rodičovské identitě rodičů dítěte s postižením. Zde je kladen důraz na faktory, jež mají vliv na přijetí diagnózy a vyrovnání se s touto skutečností. Empirickou část tvoří poznatky z kvalitativní studie. Jako metoda výzkumu byl zvolen polostrukturovaný rozhovor, který jsme vedli s rodiči autistických dětí ve třech různých rodinách. Cílem práce je popsat faktory ovlivňující rodičovskou identitu rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a jejich následná komparace s dosud známými teoretickými podklady, to vše na základě reálných výpovědí rodičů. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, diagnostika, vývoj, postoj k dítěti, přijetí, rodičovská identita
Časová perspektiva a výkonová motivace středoškoláků
Stehlíková, Lenka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem studentů k budoucnosti, souvislostmi mezi časovou perspektivou a výkonovou motivací a možnostmi diagnostických strategií zkoumaných oblastí. Diplomová práce je rozčleněna na dvě části - praktickou a teoretickou, s větším důrazem na část praktickou. Teoretická část popisuje vědecká východiska časové perspektivy prostřednictvím kognitivně-motivačních a osobnostně-motivačních koncepcí (práce Nuttina, Zimbarda, Pavelkové). Podrobněji se zabýváme vztahem mezi časovou perspektivou a výkonovou motivací, který prezentujeme v rámci teoretických přístupů Atkinsona, Raynora, Heckhasena. Pro hlubší vhled do problematiky je dán prostor i teoretickému uchopení výkonové motivace. Teoretická část se také věnuje diagnostickým postupům a metodám časové perspektivy a výkonové motivace. Praktická část představuje výzkumné šetření, které se uskutečnilo v období března a května 2013 u studentů gymnázií na Vysočině. Výzkum je zaměřen na hledání vztahu studentů k budoucnosti se zaměřením na výkonově strachové aspekty, na souvislost mezi časovou perspektivou a výkonovou motivací a na možnosti diagnostických metod a omezení pozorovaných oblastí. Jádrem diplomové práce je rozpracování Metody motivační indukce (MIM) a podílení se na korekci jeho kódovacího systému pro připravovanou...
Vztahy ve třídě: vliv centrálních charakteristik na postavení dětí v kolektivu
Vonášková, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala tím, zda spolu souvisí centrální charakteristiky dětí a jejich postavení ve skupině. Jaké vlastnosti obdivují děti na svých vrstevnících a jak tento obdiv ovlivňuje postavení dětí ve třídě. Výzkum probíhal v 9. třídě ve škole v malé vesnici a 9. třídě ve škole v Praze. Ve svém výzkumu jsem použila dvě od sebe odlišné techniky. SO-RA-D, jímž jsem zjistila postavení žáků ve třídě a sociometrickou mřížku, jíž jsem zjišťovala centrální charakteristiky dětí. Tyto techniky jsem posléze porovnávala mezi sebou. V mém výzkumu v obou školách vyšly jako centrální charakteristiky vtipnost a komunikativnost. Děti ve vysokých sociometrických pozicích byly podle spolužáků vtipné a komunikativní, v nízkých pozicích nekomunikativní a nebyla s nimi zábava. Další centrální charakteristiky se v obou třídách lišily. Obě techniky zjišťují podobné, ale ne zcela stejné informace. SO-RA-D zjišťuje postavení žáků ve třídě a sociometrická mřížka nám dává informace o jejich charakteristikách, které jsou jednotlivými lidmi považované za klíčové pro skupinu. Pokud tyto techniky spojíme dohromady, můžeme se dozvědět, na základě jakých vlastností se buduje skupinová hierarchie, tzn., jaké vlastnosti jsou v konkrétní třídě oceňované tak, že vynesou konkrétního člověka na vrchol.
Využití prvků systematického přístupu v poradenském programu pro závislé matky
Bulvová, Hana ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Miovský, Michal (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití prvků systemického přístupu v poradenském programu pro závislé matky" se zabývá možnostmi obohacení poradenské praxe. Práce vysvětluje principy a metody práce jednoho z psychoterapeutických směrů, aby následně mohla sledovat možnosti jeho využití v poradenské praxi. Zabývá se efektivitou využívání systemické psychoterapie v poradenském procesu se závislými matkami, což demonstruje na kasuistikách.
Problémové děti v mateřské škole z pohledu učitele
Bezděková, Jana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Teoretická část se zabývá typologií některých problémových oblastí u dětí předškolního věku, faktory které ovlivňují jeho osobnost, důležitostí prevence, diagnostiky a nápravy. Praktická část je zaměřena na výzkum vedoucí k analýze nejčastějších problémů a jejich příčin z hlediska učitelek mateřských škol a má za cíl zjistit, jaké osvědčené metody v oblasti prevence, diagnostiky a nápravy pedagogové používají. Klíčová slova dítě, dítě s problémem, rodina, mateřská škola, prevence, pedagogická diagnostika, intervence Theoretical part of my study is aimed to recognize all types of problems of preschool aged children. I have tried to describe areas which might have a possible impact to child's personality regarding the prevention, evaluation and rehabilitation. Practical part of my study explores the most common problems caused by nursery teachers and tries to avoid them in the future by use of proper corrective teaching methods. Key words child, problematic child, family, nursery school, prevention, pedagogical diagnose, feedback
Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny
Pejclová, Simona ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny je zaměřena na problematiku přijímání role žáka u dětí z dětských domovů integrovaných do běžných základních škol. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou, metodickou a praktickou. Teoretická část se věnuje rodině, školním socializačním rolím a dlouholetým výzkumům Matějčka a Langmeiera v oblasti psychické deprivace a subdeprivace. Metodická část obsahuje cíle diplomové práce a strukturu výzkumného projektu. Praktická část zkoumá pomocí pozorovací, dotazníkové a sociometrické metody rozdíly v pojetí role žáka dětí z dětských domovů a dětí z rodinné péče a ověřuje, zda sledovaní žáci z dětského domova mají obtíže se sociálním začleněním do třídní skupiny. Klíčová slova: školní socializace, žák z DD, znevýhodněný žák, deprivace, subdeprivace, rodina
Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí
Jakubcová, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí" se zabývá teoretickými východisky canisterapie jako podpůrné metody v rámci ucelené rehabilitace, jejím praktickým využitím při návštěvách dobrovolníků se psem a jejím vlivem na zdravotní stav dětí v nemocniční péči. V dostupné odborné literatuře je často popisováno pozitivní působení canisterapie na psychický i fyzický stav člověka, vliv na zlepšování komunikace i na další faktory v sociální oblasti života klienta. Stěžejním tématem mé práce však bylo, zdali lze tyto efekty pozorovat i při krátkodobých či dokonce jednorázových návštěvách se psem. Pomocí kvantitativní i kvalitativní metody jsem se snažila toto působení popsat a případně odhalit další přínosy, které lze návštěvám dobrovolníků se psem na dětských odděleních nemocnice připsat.
Sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení
Rubášová, Tereza ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice sebepojetí a sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení. Teoretická část je zaměřena na specifické poruchy učení, adolescenci a sebepojetí dospívajících. V praktické části diplomové práce jsem shromáždila informace o adolescentech se specifickými poruchami učení pomocí rozhovoru, pozorování a z dat pedagogicko-psychologické poradny. Z těchto údajů jsem sestavila tři případové studie chlapců a jedné dívky pro období od narození až do současnosti. Pokusila jsem se z kasuistik analyzovat obecné znaky individuálních problémů se specifickými poruchami učení s důrazem na utváření jejich sebepojetí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 VALENTOVÁ, Lucie
8 Valentová, Lenka
12 Valentová, Lucie
2 Valentová, Ludmila
4 Valentová, Ľubica
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.