Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Beliefs and Consumption of Organic Food in Different Income Groups of Consumers
Kozánková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Táto bakalárska práca je venovaná výskumu presvedčení o biopotravinách v piatich príjmových skupinách spotrebiteľov. Jej cieľom je odhalenie motivácií a bariér k nákupu biopotravín vyskytujúcich sa v jednotlivých príjmových skupinách, zistenie frekvencie ich nákupu a hľadanie možných súvislostí medzi týmito dvoma skúmanými javmi. Teoretická časť práce sa venuje spotrebným trendom na trhu biopotravín v Českej republike, ako aj najvýznamnejším identifikovaným demografickým a psychologickým determinantom spotreby biopotravín. Teoretickým východiskom práce je teória plánovaného chovania, ktorá kategorizuje determinanty chovania a vytyčuje pojem "informačné bázy," ktoré sú zároveň predmetom skúmania tejto práce. Empirická časť práce využíva kvantitatívnu výskumnú metódu a pracuje s dvoma hypotézami. Práca obsahuje aj exploračné prvky, ktorými odpovedá na výskumnú otázku aj mimo stanovených hypotéz. Výskum usiluje o vysvetlenie spotrebných trendov hľadaním súvislostí medzi výškou príjmu, frekvenciou nákupu biopotravín a intenzitou presvedčení o biopotravinách. Zistenia získané v empirickej časti sú aplikovateľné v praxi pri tvorbe marketingových a komunikačných stratégií. Poskytujú pohľad na individuálne požiadavky a potreby spotrebiteľov v rámci príjmových skupín, na ktoré je potrebné odpovedať v snahe...
Komunikační strategie restaurace Kuchyň v období jejího uvedení na trh a její komunikační nastavení do budoucna
Hollas, Ondřej ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na popis a analýzu komunikační strategie restaurace Kuchyň v době uvedení na trh prováděné marketingovým oddělením Ambiente. Téma práce jsem si zvolil v době, kdy komunikační strategie právě probíhala, proto jsem kontaktoval PR manažerku společnosti Ambiente, která mi poskytla veškeré existující materiály. Dalším důvodem byl fakt, že společnost Ambiente považuji za přední postavu české gastronomie a marketingové komunikace v oblasti gastronomických podniků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji popisu marketingových pojmů, které jsou s komunikační strategií spojeny a které Ambiente současně používá. Praktická část nejdříve popisuje vznik značky Ambiente a jednotlivých podniků a poté se pozornost přesouvá k samotné restauraci Kuchyň. Podstatná část je věnována brand strategii restaurace, která pomáhá lépe pochopit celý koncept. Práce například popisuje vize, mise a hodnoty značky nebo značku jako osobu. V bakalářské práci rozpracovávám komunikační strategii z pohledu SWOT analýzy, která poukazuje na silné a slabé stránky komunikace, na využitelné příležitosti i na hrozby, které by mohly komunikaci poškodit. Dále práce nahlíží na restauraci z pohledu marketingového a komunikačnímu mixu, který navíc popisuje průběh celé...
Komparace online marketingové komunikace SPD a TOP 09 na Facebooku z hlediska persvazivních prostředků
Švarc, Martin ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá persvazivními prostředky online marketingové komunikace na Facebooku českých politických stran TOP 09 a Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura (SPD). Náplní práce je analýza vybraných příspěvků obou jmenovaných politických subjektů a jejich následná komparace. Cílem zkoumání pak je zjistit, jaké persvazivní prostředky tyto politické strany používají a v čem se na jejich základě obě marketingové komunikace na Facebooku shodují či nikoliv. Pro splnění stanovených cílů byla vybrána metoda kvalitativního charakteru s kombinací prvků pragmalingvistické a obsahové analýzy tak, aby bylo dosáhnuto co nejpřesnější analýzy. Proto byl dále stanoven soubor proměnných, které vystihují projevy persvaze v textech politické komunikace. Předmětem výzkumu jsou vybrané příspěvky z oficiálních profilů daných politických subjektů na Facebooku ze září a října roku 2018 před volbami do zastupitelstev obcí a senátu, které se konaly v termínu 5.-6. října 2018. Období volební kampaně bylo zvoleno s ohledem na jeho charakter zvýšené apelativnosti komunikace politických subjektů.
Přechodníky a dialektismy v časopise Krkonoše - Jizerské hory
Praisler, Jaroslav ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl demonstrovat vývojovou dynamiku i současný stav dvou jazykových prostředků, nalézajících se na periferii užívání (nejen) v médiích - přechodníků a dialektismů - v časopise Krkonoše - Jizerské hory. V teoretické části je popsána problematika přechodníků a českých nářečí, blíže pak nářečí podkrkonošského, do nějž náležící dialektismy jsou v práci excerpovány a rozebírány. Dialektismům nesplňujícím kritéria podkrkonošského nářečí se práce soustavně nevěnuje. Součástí teoretické části je také krátká kapitola stručně představující sledované periodikum. Metodami použitými v praktické části práce jsou kvalitativní a kvantitativní analýza. Nalezené přechodníky a dialektismy jsou v práci podrobeny bližšímu rozboru, co se týče jejich druhu, noremnosti, funkčního užití, popřípadě jejich oddělení interpunkčními znaménky (u dialektismů jen použití uvozovek). Závěrečné kapitoly poté interpretují vývojovou dynamiku sledovaných jevů včetně nástinu možných důvodů, jež stojí za výskytem sledovaných prvků na stránkách sledovaného periodika v současnosti. Výskytu podkrkonošských dialektismů (a nářečních prvků obecně) v médiích se doposud odborná literatura nezabývala, i z tohoto důvodu může být tato práce přínosná, zejména pro výzkum českých nářečí, která postupně mizejí,...
Komparace sexistických reklam: webové stránky vs. další formy marketingové komunikace
Nápravníková Kořanová, Johana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce porovnává užití sexistických komunikačních prostředků v reklamách a na webových stránkách firem Free Rádio, ÚAMK, Pila Pasák a Rodinný pivovar Bernard. Teoretické zázemí práce je tvořeno rešerší literatury týkající se médií, mediální komunikace, nových médií, marketingové komunikace, sexismu a lingvistických aspektů marketingové komunikace. Velká pozornost je věnována pragmatickým aspektům reklamního jazyka, jazykovým funkcím v reklamě a mluvním aktům v reklamě. Teoretická část pokrývá i poznatky týkající se sexuální tematiky v reklamě, především klasifikaci užívaných sexuálních informací, efektivitě jejich používání, zmiňuje i sexistické výrazové prostředky typické pro reklamu a etické a právní rámce, které reklamu omezují. Druhá část práce je prakticky zaměřená a analyzuje reklamy a webové stránky výše zmíněných firem. Reklamy jsou analyzovány pomocí formuláře, který spojuje prvky pragmatiky, sémiotiky a sémantiky tak, aby byla reklama zachycena jako intersémiotický útvar. Dále je zohledněna užitá sexuální informace a sexistické prostředky. Webové stránky jsou analyzovány pomocí formuláře, který si všímá struktury webu, cíle webu, designu, užitých výrazových prostředků, pragmatických aspektů užitého jazyka a sexismů. Cílem práce je zodpovědět na pět výzkumných otázek, které se...
Vliv influencerů na body image mladých lidí ve věku 15 až 26 let
Shíbalová, Kamila ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bakalářská práce zabývající se tématem "Vlivu influencerů na body image mladých lidí ve věku 15 až 26 let" se snaží prostřednictvím kvantitativního výzkumu definovat povahu vlivu plynoucího od tzv. influencerů sociálních sítí k jejich sledujícím. Klíčovou roli v této práci hrají sociální sítě a jejich uživatelé, kteří spolu komunikují pomocí audiovizuálního obsahu. Teoretická i praktická část práce se zaměřuje na oblast vnímání vlastního těla, nespokojenosti s ním a hledá možné souvislosti s konzumací obsahu sdíleného influencery. Práce se v první části věnuje několika možným způsobům chápání termínu body image, jež úzce souvisí s kultem krásy. Následuje historie vnímání body image interpretující dynamický vývoj trendů představy tzv. ideálního těla. Další kapitola přibližuje fenomén nových médií a webových stránek, které jsou tvořeny tzv. user-generated content (obsah produkovaný návštěvníky webu). Pro potřeby výzkumu byly vybrány dvě sociální sítě typické pro sdílení fotografií a videí: YouTube a Instagram. Prezentace uživatelů s vysokým množstvím sledujících, tzv. influencerů, má bezesporu vliv na formování názorů, hodnot i životního stylu jejich publika. Proto je zde definováno, čím se influenceři odlišují od běžných návstěvníků sociálních sítí. Praktická část zahrnuje popis průběhu kvantitativního...
Mediální trénink - rétorika pro praxi
Ouahdjinová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce: Mediální trénink - rétorika pro praxi Tereza Ouahdjinová Abstrakt český Předmětem této diplomové práce je uchopit koncept mediálního tréninku v současné praxi, přičemž se text soustředí na jedince, kteří při interakci s médii nejenže zastupují firemní, politické a další organizace, ale také skrze média působí na širokou veřejnost. Vzhledem k mediální pozornosti, která je směrem k těmto reprezentantům upíraná, je pro ně nutné vědět, jak se před médii chovat a jak s nimi zacházet s cílem účinně a efektivně působit na zaměřená publika. Z tohoto důvodu se mediální trénink soustředí na různé formy projevy jedince, přičemž velkou část zabírá mluvený projev. Práce se opírá o základní rétorická východiska, která slouží jako teoretické zázemí pro mediální trénink z hlediska schopnosti správně mluvit, přístupu k publiku a působení na něj. Znalost rétoriky je klíčová pro přesvědčující argumentaci a pohotové reakce a zároveň je jednou ze schopností, která se tříbí postupně v čase. Mediální trénink její poznatky propojuje s principy a procesy fungování médií a učí, jak formulovat svá sdělení a co v komunikaci s novináři dělat nebo naopak nedělat. Součástí práce je i analýza vystoupení několika vybraných osob, u kterých je z dostupných zdrojů zřejmé, že mediální trénink podstoupily, a s ohledem na tyto...
Využívání geolokačních aplikací jako nástroje marketingové komunikace v České republice
Peka, David ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mobilními geolokačními hrami a jejich využitím v marketingu. V úvodní, teoretické části práce je v souvislostech definován pojem mobilní geolokační hry, který je následně ukotven v rámci marketingu. Teoretická část se rovněž zabývá stručným vývojem a předpoklady, které vznik geolokačních mobilních her umožnily. Praktická část se následně věnuje výzkumu mobilních geolokačních her v České republice. Cílem výzkumu je zjistit od aktivních hráčů jednak jaké herní prvky a atributy preferují a jednak jak hráči vnímají propojení geolokačních mobilních her a marketingu. Výzkum vychází ze 119 odpovědí aktivních hráčů.
Marketing virtuální reality: Případová studie firmy Oculus VR
Klouda, Filip ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem marketingové komunikace společnosti Oculus VR, která uvedla na trh Oculus Rift, první komerční zařízení pro zobrazování virtuální reality v plně 3D prostředí. Text se soustřeďuje na analýzu nástrojů marketingové komunikace, které společnost využila k propagaci svých produktů, tedy i brýlí Oculus Rift, ale i dalších zařízení, jako jsou Samsung Gear VR nebo Oculus Go. V první části práce je virtuální realitu přiblížena jako teoretický koncept, kdy jsou shrnuty všechny elementy, které jsou pro zobrazení VR významné. Zároveň je představena historie tohoto fenoménu od prvního stereoskopu až po novodobé VR headsety. Následná kapitola nabízí nahlédnutí na teoretické základy marketingu a public relations, které jsou rozšířeny o definování podskupin marketingu, jako jsou digitální marketing nebo event marketing. Praktická část práce pak zahrnuje deskriptivní analýzu propagačních činností firmy Oculus VR v letech 2012 až 2018, s důrazem na crowdfundingovou kampaň brýlí Oculus Rift, komunikaci na sociálních sítích a prezentování brýlí Oculus Rift v rámci technologických a herních eventů. Závěr analýzy je věnován přehledu PR krize společnosti, která nastala na podzim roku 2016 kvůli zapletení kontroverzního zakladatele společnosti Oculus VR do politického lobbingu.
Pragmalingvistická analýza teleshoppingu produktů z oblasti kosmetiky a fitness
Tobolová, Michaela ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikačními prostředky, které teleshopping užívá k oslovení diváků, a za cíl si klade zjistit, zda se jimi snaží manipulovat. V teoretické části se věnuje přiblížení teleshoppingu, jeho zařazení do diskurzu marketingové komunikace, a také psychologickým procesům, skrze které diváci dospívají k nákupnímu rozhodnutí. V metodologické části představuje lingvistiku, pragmalingvistiku a pragmalingvistickou analýzu jako způsob zkoumání jazyka a rozebírá manipulaci a persvazi jako takové i ve vztahu k teleshoppingu. V praktické části práce představuje relevantní společenský kontext a provádí pragmalingvistickou analýzu spotů teleshoppingu propagujících odšťavňovač Mr Juice, zeštíhlující gel Slim Express a zeštíhlující pás U-Slender. Při analýze se práce zabývá zejména užíváním jazyka a korektností argumentace. Na základě výsledků analýzy pak syntetizuje styl typický pro teleshopping a srovnává jej se stylem reklamním z hlediska užívání jazyka a z hlediska manipulativnosti. Nakonec provádí výzkum soustředěný na vnímání teleshoppingu veřejností a na schopnost diváků odhalit nekorektní argumentaci, jsou- li jí vystaveni. Okrajově se výzkum věnuje také budoucnosti teleshoppingu a jeho výhodám a nevýhodám očima respondentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.