Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83,276 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 
Bottleneck identification for constraint relaxation in resource-constrained project scheduling
Nedbálek, Lukáš ; Švancara, Jiří (vedoucí práce) ; Bulín, Jakub (oponent)
Plánovači výroby často sestavují rozvrh výroby tak, že iterovavaně získávájí návrhy na rozvrh a upravují vstupní parametry za účelem vyhovět mnohým, často protichůdným, optimalizačním cílům. Cílem této práce je zaměřit se na problém snižování zpoždění, tzv. tardiness, vybrané zakázky v obdrženém rozvrhu, jakožto běžně řešený problém při plánování výroby. Zaměříme se na identifikaci tzv. úzkých hrdel daných rozvrhů za úče- lem relaxace omezujících podmínek souvisejících s těmito úzkými hrdly. Pro tento účel představíme dvě metody. První adaptuje existující přístupy z literatury v kombinaci s návrhy obecných relaxací podmínek. Druhá identifikuje potenciální zlepšení v relaxova- ných verzích problému a navrhuje relaxace zaměřující se na konkrétní zpožděnou zakázku. Numerické experimenty ukazují, že zatímco první metoda nachází dobrá zlepšující řešení za nízké ceny, druhá metoda je v nacházení zlepšujících řešení více konzistentní.
Order Independent Transparency
Rožek, Matúš ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Iser, Tomáš (oponent)
Vykresľovanie priehľadnej geometrie v reálnom čase spôsobuje sadu problémov, pre- tože jednotlivé objekty potrebujú byť zoradené a vykreslené v poradí odzadu dopredu pre korektný výsledok. Existuje avšak trieda algoritmov, ktorá sa snaží o vykreslenie obrazu aj bez potreby priehľadné objekty najprv zoradiť. Tieto algoritmy sa nazývajú "priehľadnosť nezávislá na poradí" (anglicky Order Independent Transparency, skratka OIT). Vytvorili sme program, ktorý obsahuje 5 rôznych OIT algoritmov. Poukazujeme na silné a slabé stránky jednotlivých prístupov - niektoré môžu excelovať v určitých pod- mienkach, ale zato podávať výrazne slabšie výsledky v odlišnom prostredí. Snažíme sa odpovedať na otázku, ktorý OIT algoritmus je najlepšie využiť v akej situácii.
AgentLang - Programming Language for Agent-based Modeling
Boďa, Tomáš ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
S rastúcou popularitou techniky agentovo orientovaného modelovania v rôznych ve- deckých oblastiach vzniká dopyt po jednotnom nástroji na modelovanie simulácií. Aj keď je na trhu dostupné množstvo nástrojov na agentovo orientované modelovanie, vo vač- šine prípadov sa vyznačujú zložitou jayzkovou syntaxou a štruktúrou alebo sú určené na použitie iba v špecifických oblastiach. Vzhľadom na tieto nevýhody táto práca poskytuje nový pohľad na agentovo orientované modelovanie tým, že vyvíja nový nástroj na mo- delovanie agentovo orientovaných simulácií - AgentLang. Tento nástroj poskytuje nový programovací jazyk s jednotnou, ucelenou a jednoduchou syntaxou na definovanie agen- tov a ich vlastností. Okrem toho poskytuje webovú aplikáciu s tabulkovým rozhraním na manipuláciu agentov a ich hodnôt. V neposlednom rade obsahuje vizualizačný modul na zobrazovanie simulácií v reálnom čase. Tieto tri vlastnosti nástroja AgentLang majú za cieľ poskytnúť nový spôsob modelovania agentovo orientovaných simulácií a sprístupniť agentovo orientované modelovanie používateľom zo všetkých vedeckých odvetví.
Důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání
Hlaváčková, Markéta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání a souvislostmi jejich účasti s reprodukcí různých druhů jejich kapitálů. Práce vychází z teoretického konceptu Pierra Bourdieua, který účast na vzdělávání nahlíží prostřednictvím mechanismů reprodukce sociálních nerovností, přičemž důraz klade na reprodukci kulturního, sociálního a ekonomického kapitálu. Cílem práce je identifikovat důvody, které vysoce kvalifikované jedince vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání. Vedlejším cílem je přiblížit strategie reprodukce či získávání kulturního, ekonomického a sociálního kapitálu, které tito účastníci během dalšího profesního vzdělávání uplatňují. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření provedené prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi účastníky. Cílem šetření bylo identifikovat reflektované důvody vysoce kvalifikovaných dospělých, které je vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání MBA. Dalším cílem bylo prozkoumat, zda a jakým způsobem je součástí strategie účastníků šetření nabytí a směna kapitálů v rámci studia MBA. Do vzorku byli vybírání dospělí s minimálně magisterským stupněm vysokoškolského vzdělání, kteří v minulosti absolvovali libovolný program MBA studia. Klíčová slova: vysoce kvalifikovaní lidé, důvody ke...
2D Game editor
Kotva, Milan ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V této práci představujeme editor 2D her poskytující prostředí pro tvorbu jednoduchých her, jako jsou například FlappyBird nebo JumpKing. Předkládáme tak alternativu k jiným editorům, které jsou buďto placené (např. Construct 3), nebo vyžadují vyšší úroveň znalostí a zkušeností s programováním (např. GameMaker nebo Godot). Náš editor nabízí možnost použití vlastní grafiky, hudby či úpravu fyzikálních pravidel změnou hodnot vlastností objektů. Pro pokročilejší uživatele je navíc k dispozici jednoduchý skriptovací jazyk, pomocí něhož lze tyto vlastnosti také měnit. Použití editoru demonstrujeme na příkladu tradiční hry Mario a již zmiňované hry FlappyBird.
Animace grafových algoritmů v MonoGame
Popek, Michal ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Kopecký, Michal (oponent)
Výstupem této bakalářské práce je výukový program zaměřený na grafové algoritmy, který je určen pro použití na technicky zaměřených středních a vysokých školách. Součástí programu je proprietární jazyk Cb, který je použit pro psaní již zmíněných grafových algoritmů. V textu této práce se budeme bavit o zpracovávání a prezentování algroritmů uživateli, tedy se podíváme na kompilátor a jeho konstrukci a na krokování algoritmů při běhu programu. Dále jsme pro vykreslování grafů využili pružinkového algoritmu pro automatické generování jeho rozložení do okna aplikace. 1
Development of liquisolid systems for colon targeting
Ogadah, Chiazor Ugo ; Vraníková, Barbora (vedoucí práce) ; Zámostný, Petr (oponent) ; Gajdziok, Jan (oponent)
Univerzita Karlova, Farmaceutická Fakulta V Hradci Králové Školicí pracoviště: Katedra Farmaceutické Technologie Doktorský studijní program: Farmaceutická Technologie Kandidátka: Mgr. Chiazor Ugo Ogadah Školitelka: doc. PharmDr. Barbora Vraníková, Ph.D. Konzultantka: doc. Prof. PharmDr. Zdeňka Šklubalová, Ph.D. Název dizertační práce: Vývoj liquisolid systémů s cíleným přívodem léčiva do kolonu V lokální nebo systémové terapii chorob tlustého střeva mají systémy cílící do kolonu slibnou perspektivu. Úspěch však představuje výzvu díky fyziologickým bariérám trávicího traktu. Pokud zvýšení rozpustnosti léčiva předchází cílení, lze rozpouštění, jako krok limitující rychlost, obejít, urychlit vstřebání léčiva a zvýšit jeho perorální biodostupnost. Pro optimalizaci dávky a terapeutického efektu je kromě toho potřebné zadržet přípravek v místě cílení. Cílem této práce je proto vývoj systému pro doručení a cílení omezeně rozpustného léčiva cyklosporinu A (CyA) do kolonu. V první části experimentu byly využity preformulační studie k dosažení zvýšené rozpustnosti a zrychleného uvolnění CyA pomocí tzv. liquisolid sytému (LSS) nebo přípravou interaktivních směsí společným mletím (komletím). To zahrnovalo výběr vhodného nosiče a hodnocení jeho vlastností při mletí, stejně jako výběr netěkavého...
Aplikace na vytváření kytarových zpěvníku z písní dostupných na webu
Mezera, Matěj ; Kliber, Filip (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Kytarový zpěvník je seznam textů písní s akordy. Většina kytaristů si vytváří vlastní zpěvníky, přičemž existující programy pro tvorbu kytarového zpěvníku nemusí pokrývat většinu funkcí, které od nich uživatel očekává. V této práci se zabýváme návrhem a implementací nové aplikace, která slouží k tvorbě kytarového zpěvníku. Aplikace se od ostatních liší tím, že umožňuje přidávat do zpěvníku písně dostupné na internetu. Písně se z webových stránek přidávají do zpěvníku pomocí techniky web scraping. Dalšími funkcemi aplikace jsou například úprava existujících písní, uložení zpěvníku pro pozdější úpravu či přidávání vlastních písní do zpěvníku. Výsledný zpěvník lze uložit v několika formátech, především ve formátu PDF.
Online hry na podporu výuky "nové" informatiky na druhém stupni základní školy
Bohatová, Zuzana ; Pešková, Klára (vedoucí práce) ; Forstová, Lenka (oponent)
Práce popisuje vývoj webové aplikace Začínáme s informatikou pro výuku informatiky na druhém stupni základní školy. Aplikace obsahuje pět témat. Každé téma je rozděleno na úvod do teorie a interaktivní část. Najdeme zde pexeso na téma ukládání dat, mož- nost poskládat základní desku počítače nebo najít cestu v grafu a další. V textu práce je nejprve představen revidovaný vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti Informatika, tzv. nová informatika a jsou zanalyzovány již existující interaktivní výukové weby. Dále představíme analýzu našeho řešení, uživatelskou a vývojovou dokumentaci aplikace. Závěrem projdeme průběh a výsledky testování aplikace na nižším stupni osmi- letého gymnázia.
Systém pro správu šachových soutěží
Sezemský, Josef ; Kliber, Filip (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Žijeme v době, kdy probíhá digitalizace ve všech odvětvích. Přesto pro organizátory šachových turnajů ani jejich účastníky neexistuje moderní software, který by uspokojil jejich požadavky. V této práci provedeme analýzu problémů, které souvisí s organizací ša- chového turnaje. Současně též zanalyzujeme programy, které jsou v současnosti na řešení této problematiky používány. Dle výsledků analýzy navrhneme a vytvoříme webovou aplikaci, která usnadní průběh šachového turnaje všem zúčastněným.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83,276 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.