Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení
Frombergerová, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Vítečková, Miluše (oponent) ; Špačková, Klára (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žáků se specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky. Po představení teoretických východisek studie je prezentován samotný výzkum. Jedná se o kvantitativní analýzu výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný soubor obsahoval žáky s SPU (N = 31) a intaktní žáky (N = 188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligence I-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci s SPU měli k dispozici o 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejich výkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre se nepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujících oblastech. Žáci s SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovali s navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech. Při hodnocení rozdílu mezi žáky s SPU a intaktní skupinou žáků, dosahovali žáci s SPU, s přidaným časem navíc, statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr...
Vliv učitele při výběru vysoké školy a profese
Karasová, Anna ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Uhmannová, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem učitele na výběr vysoké školy a profese u studentů posledního ročníku gymnázia. Cílem práce je zjistit, jakou roli hrají učitelé při výběru dalšího směřování studentů, čím své studenty mohou v této oblasti ovlivňovat a jaké další faktory mohou mít na volbu studentů vliv. Odpovědi na tyto otázky poskytl kvalitativní výzkum, který byl pro účely této práce proveden. Pro výběr respondentů k rozhovoru bylo provedeno dotazníkové šetření. Z následně provedených rozhovorů byly pomocí tematické analýzy vytvořeny kategorie, které jsou prezentovány mezi výsledky této práce spolu s doplňujícími informacemi z dotazníků. Hlavním zjištěním práce je, že učitelé hrají poměrně významnou roli při výběru vysoké školy studentů i přes to, že jejich vliv je studenty do jisté míry neuvědomovaný. Význam pro volbu vysoké školy a profese má zejména zájem studentů, který může být ovlivněn vlastnostmi učitele a způsobem výuky, který daný učitel zvolí.
Vybrané aspekty role školního psychologa v mateřských školách
Denysjuková, Kateřina ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Role školního psychologa v mateřské škole Bc. Kateřina Denysjuková 2022 ABSTRAKT Tato práce se zaměří na otázku role školního psychologa v prostředí české státní mateřské školy. Práce je v této oblasti průkopnickou, jelikož se jedná o nové a v literatuře dosud nedostatečně reflektované téma. Teoretická část práce bude zaměřena především na popis náplně práce a role školního psychologa jako takového, na legislativní stanoviska umožňující tento nový trend, na možnosti a obraz psychologického poradenství pro předškolní děti a jeho srovnání s možnostmi školního psychologa. Rovněž se zaměří na předpokládané důvody intervence školního psychologa v MŠ z pohledu častých obtíží předškolních dětí. Empirická část shrne obraz práce školního psychologa v MŠ. Tato část bude vycházet z kvalitativní analýzy rozhovorů se školními psychology pracujícími pro MŠ. Cílem práce je nastínit, jaký potenciál a úskalí má spolupráce školního psychologa s MŠ, jaké jsou důvody pro spolupráci MŠ a školního psychologa, jaká očekávání a překážky zde vyvstávají a jaké jsou možnosti intervence, které může školní psycholog mateřským školám nabídnout. Celkový obraz role školního psychologa v MŠ je pak ilustrován při porovnání s již popsanými rolemi školního psychologa a při popisu dvou nových rolí školního psychologa objevujících se v...
Role programu "I ve mně je lídr" při rozvíjení klíčových kompetencí
Kučerová, Zuzana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Předmětem této práce je popsat a představit program I ve mně je lídr jako jedno z možných východisek současného výchovně - vzdělávacího působení na žáky všech stupňů vzdělávacího systému ve smyslu jejich vybavení klíčovými kompetencemi. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rámcového vzdělávacího programu, klíčových kompetencí ve vzdělávání a školního vzdělávacího programu. Dále jsou zde popsány principy 7 návyků efektivního jednání a uvedeno, jak je lze pomocí programu I ve mně je lídr aplikovat ve školním prostředí. Praktická část práce se zaměřuje na metody vedoucí k osvojování klíčových kompetencí v rámci hodin Osobnostně - sociální výchovy a na možnosti a dopad zavedení programu I ve mně je Lídr do praxe na Základní škole Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí. Zjišťování informací probíhalo prostřednictvím rozhovorů a následných dotazníků. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že umístění Osobnostní a sociální výchovy jako samostatného předmětu, jeho náplň i výstupy, jsou v souladu s doporučeními Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání, i se smýšlením a záměry třídních učitelů. Dále se ukázalo, že i přes to, že dle vyjádření vyučujících principy 7 návyků pomáhají rozvíjet všechny klíčové kompetence uváděné v RVP ZV, je v současné době ve výuce využívá pouze polovina učitelů....
Dilema výběru vysoké školy
Frombergerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volby dalšího vzdělávání a budoucí profese studentů gymnázia. Výzkum je zaměřen na dilema výběru, tady na proces rozhodování studentů a specifikaci faktorů, které do tohoto procesu vstupují a ovlivňují jej. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny používané termíny a popsány vybrané kariérové teorie. Další kapitoly se zaměřují na hlavní faktory, které působí na rozhodování studentů, na motivaci a na specifické motivační faktory jako jsou hodnoty a hodnotové orientace. Závěr teoretické části je věnován procesu rozhodování a konkrétním způsobům rozhodování. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit průběh rozhodovacího procesu volby dalšího vzdělání a profese u studentů gymnázia a identifikovat specifické faktory, které mají na jejich rozhodování vliv. V empirické části je rozebrána metodologie realizovaného výzkumu, která je založená na kvalitativním zpracování čtrnácti polostrukturovaných rozhovorů. Pro práci s daty je použita metoda obsahové analýzy. V empirické části jsou také prezentována a interpretována získaná data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.