Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 281 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti rozvoje kognitivních funkcí u seniorů
Dvořáková, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivních funkcí u seniorů. Je zaměřena na nejčastěji narušené kognitivní funkce ve vyšším věku. Hlavními cíli práce bylo zjistit, jak jsou kognitivní funkce stimulovány u osob v seniorském věku v rámci pobytových služeb neboli v domovech pro seniory, dále v terénních pečovatelských službách a také u seniorů žijících samostatně, kteří jsou závislí na podpoře rodinných příslušníků. Dalším cílem bylo vytvoření konkrétního intervenčního programu, jenž bude mít příznivý vliv na rozvoj kognitivních funkcí u seniorů. Výsledky, získané z analýzy jednotlivých rozhovorů, jsou sepsány do tří případových studií, které jsou rozděleny dle výše zmíněných služeb. Výsledky tohoto kvalitativního výzkumu poukazují na to, že v každé ze sledovaných forem péče se pokouší věnovat seniorovi a jeho kognitivním funkcím. V některých případech bylo zjištěno cílené zaměření pouze na paměť, jinde se zase zaměřují na všestranný rozvoj kognitivních funkcí. Vždy však pracují s individuálními potřebami a zdravotním stavem seniora. Rozhovory bylo odhaleno, že oslovení pracovníci podporují rozvoj kognitivních funkcí přímo určenými aktivitami v průběhu celého dne. Naopak rodinní příslušníci u svých blízkých, v seniorském věku, rozvíjí formou rozhovorů především dlouhodobou paměť. Druhým...
Rozvoj grafomotorických schopností u dětí předškolního věku
Marková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
- česky Název práce: Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku Diplomová práce je zaměřena na téma rozvoje grafomotorických schopností u dětí předškolního věku. Teoretická část práce je věnována popisu předškolního a mladšího školního věku a toho co s tímto období souvisí - Rámcovému vzdělávacímu programu předškolního vzdělávání a pojmu školní připravenosti a školní zralosti včetně její diagnostiky. Druhá půlka teoretické části popisuje samotnou oblast grafomotorických schopností - vývoj grafomotoriky a její rozvoj, dětskou kresbu a její vývoj, a nakonec také přehled možných potíží a poruch v oblasti grafomotoriky. Praktická část práce se věnuje prezentaci výsledků dotazníkového šetření s rodiči dětí předškolního věku. Jeho cílem bylo zjistit úroveň informovanosti a zájmu těchto rodičů o rozvoj grafomotoriky jejich dětí v předškolním věku. Klíčová slova: Dítě předškolního a mladšího školního věku, školní připravenost, školní zralost, předškolní vzdělávání, dětská kresba, porucha grafomotorických schopností
Inkluzivní politika v základní škole
Sajlerová, Tereza ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na stále velmi diskutované téma inkluzivního vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjištění přístupu vybrané základní školy k realizaci společného vzdělávání. Dílčími výzkumnými otázkami zjišťuje, jaké okolnosti přispívají k akceptaci a samotné realizaci inkluzivního směřování školy. Teoretická část práce na základě odborné literatury popisuje problematiku inkluzivního vzdělávání spojenou s jeho vývojem, legislativním ukotvením a současným pojetím. Dále se věnuje podobě inkluzivní školy, jejím vznikem, hodnocením, základními principy, aktéry a v neposlední řadě přínosy a úskalími společného vzdělávání. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný metodou případové studie. Ke sběru výzkumných dat užívá metodu strukturovaných rozhovorů s devíti respondenty. Výzkumné šetření se zabývá kvalitou inkluzivní politiky vybrané základní školy. Zkoumá, zda je škola otevřená začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jak je personálně zabezpečeno jejich vzdělávání. Zjišťuje nastavení vzájemné spolupráce veškerých aktérů výchovně-vzdělávacího procesu v rámci školy i mimo ni. Zabývá se také hlavními okolnostmi ovlivňující postoje, motivaci a podporu pedagogických pracovníků (včetně vedení) k uplatňování společného vzdělávání. Dále zjišťuje přínosy, problémy...
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním a mladším školním věku
Dvořáková, Markéta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním a mladším školním věku AUTOR: Bc. Markéta Dvořáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Ve své diplomové práci se zabývám problematikou dílčích funkcí a možnostmi jejich rozvoje v předškolním a mladším školním věku. V teoretické části práce se zaměřuji na charakteristiku dítěte předškolního a mladšího školního věku, nástup dítěte do školy, dílčí funkce a jejich vývoj, deficity dílčích funkcí, diagnostiku a možnou intervenci. Praktická část analyzuje výsledky výzkumného šetření hodnotícího efektivitu intervenčního programu zaměřeného na rozvoj vybraných dílčích funkcí, které zahrnuje vstupní diagnostiku vybraných dílčích funkcí skupiny dětí od 5 do 7 let, intervenční program a výstupní diagnostiku po jeho ukončení. KLÍČOVÁ SLOVA: Dílčí funkce, diagnostika, zrakové vnímání, sluchové vnímání, pravolevá orientace, intervence, předškolní věk, mladší školní věk
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením
Michálková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové základních škol a pedagogové základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na uvedení základních informací týkajících se osob s mentálním postižením, možnosti jejich vzdělávání a výkladu pojmů integrace a inkluze. Dále je zde uvedena legislativa týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a systém poradenských služeb poskytovaných ve školách a školských poradenských zařízeních. Praktická část obsahuje informace získané metodou rozhovoru, jejímž cílem je zjistit názory a postoje pedagogů základních škol a pedagogů základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 281 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.