Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 281 záznamů.  začátekpředchozí174 - 183dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora vzdělávání žáků s mentálním postižením v základních školách
Kamenická, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je problematika podpory vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením při integraci v běžných základních školách. Teoretická část diplomové práce se v jednotlivých kapitolách věnuje vymezení termínu mentálního postižení a jeho klasifikaci, charakteristice žáků s lehkým mentálním postižením ve školním věku, specifickým potřebám ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, problematice integrace, platné legislativě, týkající se těchto žáků a především podpůrným opatřením, která jsou těmto žákům poskytována. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jaká podpůrná opatření jsou poskytována žákům s lehkým mentálním postižením integrovaným v základních školách a jakým způsobem jsou tato opatření realizována. K získání potřebných informací byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s vybranými pedagogy a pracovníky školního poradenského pracoviště. Pro upřesnění získaných údajů z rozhovorů byla také využita analýza dat žákovské dokumentace, především individuálních vzdělávacích plánů. Ve výzkumném šetření bylo zjištěno, že všem žákům s lehkým mentálním postižením, integrovaným v základních školách, je poskytována podpora, avšak její míra se liší především dle informovanosti a připravenosti pedagogických pracovníků v oblasti péče o tyto žáky.
Komparace metod nácviku počátečního čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení
Plavcová, Pavla ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
V diplomové práci "Komparace metod nácviku počátečního čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení" se snažíme zjistit, zda aplikace jedné ze tří metod výuky čtení a psaní - metody analyticko-syntetické, genetické nebo Sfumato eliminuje vznik specifických poruch učení- dyslexie, dysgrafie a dysortografie. První část práce se zabývá teoretickými východisky jednotlivých metod výuky prvopočátečního čtení a psaní a vymezením specifických poruch učení. Ve druhé části práce jsou na základě výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů a pozorování porovnávány a hodnoceny metody výuky čtení a psaní v závislosti na vznik specifických poruch učení.
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením
Michálková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové základních škol a pedagogové základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na uvedení základních informací týkajících se osob s mentálním postižením, možnosti jejich vzdělávání a výkladu pojmů integrace a inkluze. Dále je zde uvedena legislativa týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a systém poradenských služeb poskytovaných ve školách a školských poradenských zařízeních. Praktická část obsahuje informace získané metodou rozhovoru, jejímž cílem je zjistit názory a postoje pedagogů základních škol a pedagogů základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.
Výuka angličtiny u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Kociánová, Janka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
NÁZEV: Výuka angličtiny u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami AUTOR: Janka Kociánová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá výukou angličtiny u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se zaměřením na žáky se specifickými poruchami učení (dále SPU). V teoretické části je popsána problematika žáků s SPU a didaktika anglického jazyka. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem probíhá výuka angličtiny u žáků s SPU na základních školách, byly zjišťovány využívané formy výuky, nejčastěji využívané pomůcky (učebnice, materiály apod.) a postupy při výuce. Pro výzkum byly zvoleny kvantitativní i kvalitativní metody - dotazníkové šetření (dotazník pro učitele), analýza pomůcek a materiálů, rozhovory s vyučujícími a kazuistiky. Na základě získaných údajů je vyhodnocena efektivita různých aktivit a je uveden výčet doporučených učebních pomůcek, materiálů a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA: Angličtina, cizí jazyk, dyslexie, speciální vzdělávací potřeby, specifické poruchy učení
Politika primární prevence v oblasti alkoholu a tabáku v ČR
Korbel, Matouš ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu politiky primární prevence zaměřené na užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými. Cílem práce je zjistit, jak se daří naplňovat politiku primární prevence zaměřené na užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými pohledem jejích aktérů a identifikovat hlavní překážky a možnosti zlepšení implementace této politiky. Diplomová práce představuje případovou studii implementace politiky primární prevence zaměřené na užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými v ČR. K tomuto účelu byly využity kvalitativní výzkumné metody, především analýza dokumentů a polostrukturované rozhovory s aktéry politiky primární prevence. V teoretické části je provedena analýza příslušných strategických dokumentů a legislativy, zároveň je zde představena problematika užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými v ČR a teorie implementace veřejné politiky. V praktické části jsou představeny výsledky kvalitativního výzkumu, který byl realizován formou rozhovorů s 16 aktéry politiky primární prevence - školními metodiky prevence, metodiky prevence v pedagogicko-psychologických poradnách, krajskými školskými koordinátory prevence, zástupci neziskového sektoru i státní správy. Výsledky výzkumu dokazují, že implementace politiky primární prevence v šetřených oblastech není...
Postoje pedagogů k inkluzivnímu pojetí základního vzděláivání
Marešová, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v pojetí běžných základních škol. Cílem práce je zjistit, jaká pozitiva a negativa spatřují pedagogové v inkluzivním pojetí základního vzdělávání, případně jaká navrhují doporučení, která by mohla napomoci fungování procesu inkluzivního vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na proces inkluze a inkluzivního vzdělávání, její součástí je popis pojmů, projevů a principů. V teoretické části je také přiblíženo inkluzivní školní prostředí včetně aktérů inkluzivního procesu. Podkladem pro praktickou část je dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit postoje, názory a návrhy učitelů základních škol k dané problematice. Výsledky výzkumného šetření poukázaly na to, že současné pojetí inkluzivního vzdělávání je většinou dotázaných učitelů nepochopeno a bohužel většina z nich s tímto konceptem nesouhlasí. Vidí v něm riziko zátěže nejen pro děti a učitele, ale v konečném výsledku i pro celý školský systém, jenž tak může ztratit na kvalitě. I přes to v inkluzivním vzdělávání spatřují určité přínosy, především v tom, že se děti mohou učit vzájemné motivaci, spolupráci, potřebným sociálním dovednostem a snažit se vnímat a respektovat odlišnosti, díky čemuž následně získají potřebné kvality pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 281 záznamů.   začátekpředchozí174 - 183dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.