Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geofyzikální průzkum raně středověkých sídlišť
Marešová, Barbora ; Valenta, Jan (vedoucí práce) ; Vošvrdová, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití geofyzikálních metod v rámci nedestruktivního archeologického výzkumu. Při geofyzikálním měření na archeologické lokalitě je důležité znát nejen fyzikální podstatu měření, ale také historii a charakter dané lokality. Práce se snaží o ucelený pohled na tento problém, a tak postupuje od rešerše fyzikálních parametrů, které jsou základem geofyzikálního měření, přes metody používané pro průzkum, až po vlastní geofyzikální měření na lokalitě Praha-Královice. Na tomto konkrétním případě je také popsána metodika měření, zpracování dat a interpretace výsledků. Díky tomuto průzkumu, popsanému ve výzkumné části práce, se podařilo získat nové informace o archeologické lokalitě Praha-Královce, zejména lokalizovat umístění a velikost zaniklé středověké fary. Práce také přináší srovnání tohoto měření s jinými publikovanými průzkumy archeologických lokalit. Klíčová slova: geofyzika, dipólové elektromagnetické profilování, georadar, raný středověk, fara, archeologie, Praha-Královice
Postoje pedagogů k inkluzivnímu pojetí základního vzděláivání
Marešová, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v pojetí běžných základních škol. Cílem práce je zjistit, jaká pozitiva a negativa spatřují pedagogové v inkluzivním pojetí základního vzdělávání, případně jaká navrhují doporučení, která by mohla napomoci fungování procesu inkluzivního vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na proces inkluze a inkluzivního vzdělávání, její součástí je popis pojmů, projevů a principů. V teoretické části je také přiblíženo inkluzivní školní prostředí včetně aktérů inkluzivního procesu. Podkladem pro praktickou část je dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit postoje, názory a návrhy učitelů základních škol k dané problematice. Výsledky výzkumného šetření poukázaly na to, že současné pojetí inkluzivního vzdělávání je většinou dotázaných učitelů nepochopeno a bohužel většina z nich s tímto konceptem nesouhlasí. Vidí v něm riziko zátěže nejen pro děti a učitele, ale v konečném výsledku i pro celý školský systém, jenž tak může ztratit na kvalitě. I přes to v inkluzivním vzdělávání spatřují určité přínosy, především v tom, že se děti mohou učit vzájemné motivaci, spolupráci, potřebným sociálním dovednostem a snažit se vnímat a respektovat odlišnosti, díky čemuž následně získají potřebné kvality pro...
Možnosti fyzioterapie u dětí s vadným držením těla staršího školního věku
MAREŠOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce je zaměřena na vadné držení těla u dětí staršího školního věku a možnosti fyzioterapie, které lze u této věkové skupiny využít. Vadné držení těla je velice často zahrnuto mezi civilizační choroby, které jsou z velké části způsobené nedostatkem pohybu a jednostranností moderního života. Obecně jde o dlouhé setrvávání ve statických polohách a o úbytek fyzicky náročnější práce. Cílem mojí práce je nastínit problematiku u této věkové skupiny dětí a posoudit vliv fyzioterapeutické léčby u pacientů staršího školního věku s vadným držením těla. V teoretické části je popsáno správné držení těla, svalové řetězce podílející se na stabilizaci trupu, anatomie hlubokého stabilizačního systému a samotné vadné držení těla. Další kapitola se zabývá starším školním věkem z hlediska somatického i motorického vývoje. Poslední kapitola popisuje fyzioterapeutické metody, které lze u této problematiky využít. Pro praktickou část mé bakalářské práce jsem zvolila metodu kvalitativního výzkumu se dvěma dívkami staršího školního věku. Každá z nich dostala skupinu vytvořených cviků, které si po edukaci měly cvičit doma samy po celou dobu terapie cca 10 týdnů. Navíc docházely na 9 sezení, při kterých jsme se zaměřovaly na vadné držení těla a akutní problémy dívek. Na začátku i na konci terapie byla odebrána anamnéza a kineziologický rozbor. Na tomto základě byl sestaven individuální krátkodobý i dlouhodobý fyzioterapeutický plán. V příloze jsou ukázky několika cviků zaměřených na zvolenou problematiku. Tato bakalářská práce může sloužit jak pro odbornou tak i laickou veřejnost, a to za účelem informovanosti o možnostech využití různých fyzioterapeutických postupů u vadného držení těla.

Viz též: podobná jména autorů
4 MAREŠOVÁ, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.