Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ochrana osobnosti dítěte v tradičních médiích
Henzlová, Sandra ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Connelly Kohutová, Radka (oponent)
Práce pojednává o ochraně osobnostních práv v tradičních médiích. Ochranu osobnosti zakotvuje Listina základních práv a svobod, podstatnou částí této práce je však popis, jak ochranu osobnosti chápe občanský zákoník, neboť je základním pramenem, ze kterého ochrana osobnosti v českém právním řádu vychází. Další podstatná část práce se týká i jiných předpisů, především trestního zákoníku, který také pamatuje na ochranu osobnosti. V souvislosti s ochranou osobnosti se práce zaměřuje na judikaturu, která se zaměřuje především na děti. Na základě judikatury pak přináší pohled na novinářskou práci, co se týče informování o nezletilých, z pohledu soudů, které neustále upozorňují, že jedním z hlavních úkolů společnosti je chránit nezletilé děti při jejich vývoji. V případech, kdy veřejný zájem převyšuje zájem dítěte, je zásah do osobnostního práva oprávněný. Je však nutné, aby novinář v takovýchto situacích přemýšlel, do jaké míry je zásah opodstatněný. Práce také uvozuje základní pojmy, které se ochrany osobnosti dítěte, médií a sociálních sítí týkají. K zásahům do osobnostních práv nedochází pouze v tradičních médiích, ale také na sociálních sítích, kde platí obdobná pravidla jako v tradičních médiích. Je proto nutné myslet na to, že i v prostoru internetu musíme myslet na stejná pravidla, kterými se máme...
Svoboda projevu v českém mediálním prostředí - případové studie
Gantner, Filip ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce se zabývá komplexním popisem svobody projevu v českém mediálním prostředí. Odpovídá přitom na výzkumnou otázku, jaké jsou meze svobody projevu médií a v médiích, pokud se tato svoboda střetne s právem na ochranu osobnosti. Práce je pojata jako interdisciplinární studie na pomezí právní a mediální vědy. Důraz klade na roli médií při realizaci svobody projevu a na působení soudů při aplikaci ustanovení o svobodě projevu, a zvláštní pozornost pak věnuje právě kolizi mezi svobodou projevu a právem na ochranu osobnosti. Práce nejprve vymezuje jednotlivé složky svobody projevu, a to na podkladu jednotlivých relevantních ustanovení českého právního řádu, mezinárodních smluv a předchozí rozhodovací praxe Evropského soudu pro lidská práva. Následně přibližuje, jak byla tato východiska reflektována v judikatuře Ústavního soudu České republiky. Zabývá se zároveň i základním vymezením otázek spojených s ochranou osobnosti. Na základě provedené analýzy pak přináší celkem deset případových studií zaměřených na aplikaci poznatků z předchozího textu práce na hypotetické skutkové okolnosti týkající se svobody projevu médií a svobody projevu v médiích. V nich odpovídá na výzkumnou otázku a naznačuje, jak by za současného stavu judikatury mohly být soudní praxí rozhodovány spory spočívající v kolizi mezi právem na...
Mediální obraz prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících: Případová studie mediální reprezentace prezidentských voleb v USA, Francii a České republice
Presser, Šimon ; Kmeťková, Zuzana (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem mediálního obrazu prezidentských kandidátů, a to jak v rovině teoretické, tak i v rovině empirické. Teoretická část se věnuje tématům nastolování agendy, význačnosti a rámcování. Především však sumarizuje dosavadní studie a metodologické přístupy k výzkumu nastolování agendy atributů a vytváření mediálního obrazu politických kandidátů. Celkem je v této práci analyzováno šestnáct výzkumů prováděných v různých mediálních prostředích. Z těchto studií byla za použití konceptuálního clusteringu vyextrahována sada obecně platných a sledovatelných mikroatributů. Tato baterie byla dále doplněna o vlastní úvahy autora a o atributy, které vzešly z empirického výzkumu českých deníků. Výsledkem teoretické části je tak široce aplikovatelná sada 29 mikroatributů, které naplňují pětici makroatributů a dvojici nově definovaných zastřešujících metaatributů. Vedle zmíněné sady atributů je v této diplomové práci vytvořena a popsána zcela nová metoda výpočtu Koeficientu mediální afekce, díky němuž je možné vyhodnotit afektivní zabarvení obrazu kandidátů v médiích novým a variabilně upravitelným způsobem. Teoretická část práce tedy představuje nový a komplexní přístup ke sledování mediálního obrazu prezidentských kandidátů. V empirické části je tato metodologie aplikována na...
Teleshopping a teleshoppingové pořady pohledem regulace
Hadaš, Jiří ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tématem práce je specifický segment komerční mediální komunikace -teleshopping. Předmětem teleshoppingového vysílání není jen přímý prodej zboží, ale například i konzumace služeb, kterými mohou být účast v interaktivní soutěži, věštba či jiná služba ezoterického charakteru. Teleshopping jako jedna z forem obchodního sdělení podléhá úpravě zákona o regulaci reklamy, zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Podstatným pramenem úpravy je rovněž judikatura Městského soudu v Praze a Nejvyššího správního soudu. Na příkladech správní praxe Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je popsána regulace tohoto segmentu obchodních sdělení a je zachycena celá šíře možných porušení zákonných předpisů v případech vysílání teleshoppingu. Předkládaný materiál pro komplexnost rozboru dané problematiky zasazuje teleshopping do širšího kontextu, proto se věnuje rovněž popisu dalších forem obchodních sdělení zastoupených v oblasti televizního vysílání a vysvětluje rozdíly mezi jednotlivými typy. Pozornost je věnována také zahraničním zkušenostem, zejména pak příkladům postihů protiprávního teleshoppingu ve vybraných evropských zemích.
Regulace reklamy v televizním vysílání
Böhmová, Alžběta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Tématem této bakalářské práce je reklama v televizním vysílání a její regulace v České republice. Jejím cílem je poskytnout ucelený přehled současné regulace televizní reklamy a nastínit její fungování v praxi. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována historii reklamy a její regulace na našem území od doby Rakouska-Uherska až do současnosti. Obsahem druhé části je právní regulace televizní reklamy v ČR - v jejím úvodu je předestřen vliv Evropského práva na současnou českou právní úpravu, poté následuje rozbor soukromoprávní regulace reklamy s důrazem na úpravu nekalé soutěže a následně rozbor regulace veřejnoprávní. Třetí část práce se zaměřuje na instituce působící v oblasti regulace reklamy, kterými jsou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a Rada pro reklamu. Poslední část práce se věnuje reálnému fungování této regulace, přičemž aplikace zákonných pravidel a činnost pověřených institucí je demonstrována na několika kauzách z oblasti české televizní reklamy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Benda, Jakub
14 Benda, Jan
3 Benda, Jan,
1 Benda, Jaroslav
4 Benda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.