Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení chemického pokusu v době ICT - hliník a jeho sloučeniny
Sloup, Radovan ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, David (oponent) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Cílem práce je popsat pozici reálného pokusu ve výuce chemie na počátku 21. století a přispět k řešení dohadů, zda je nebo není tento didaktický prostředek v současných školách takovou vzácností, jak se někdy uvádí. Východiskem práce je rozsáhlá rešerše literatury týkající se přírodovědné gramotnosti, která je podmínkou nejen správné interpretace pokusu, ale i jeho vhodného využití ve výuce. Teoretická část práce sleduje také ukotvení chemického pokusu v kurikulárních dokumentech a jeho pozici ve výuce chemie v nedávné minulosti. Protože pokus je dynamická vizuálie, jsou v části práce vizuálie klasifikovány a je popsán jejich výskyt a funkce v současné informační společnosti, v učebnicích chemie, jako součást hypermediálních programů pro výuku chemie a ve výuce obecně. Hypermediálním programům je v této práci věnována pozornost jako materiálům pro výuku chemie, které se osvědčily především v e-learningu. Prostřednictvím dotazníkového šetření na ZŠ a SŠ v celé České republice byly zjišťovány nejen materiální, ale i personální možnosti vyučujících chemie a škol směrem k realizaci pokusu ve výuce. Získaná data jsou analyzována statistickými metodami a jsou vyvozena porovnání například v rámci krajů, typu školy a délky praxe vyučujících. Na několika základních pokusech s použitím hliníku jako...
Demonstrace jako prostředek názornosti v chemickém vzdělávání
Hájková, Zdeňka ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Nižňanský, Daniel (oponent)
Demonstrace jsou významným názorným prostředkem použitelným ve výuce chemie. Vedle demonstrací chemických experimentů a multimediálních demonstrací lze předvádět také demonstrace "neexperimentální", tj. např. materiální modely a demonstrace založené na makroskopické analogii, které lze obvykle realizovat pouze s předměty denní potřeby. Tato disertační práce se zabývá zejména vyhledáváním, koncepcí, vývojem a možnostmi využití "neexperimentálních" demonstrací. Zvláštní pozornost při tom byla zaměřena na mezipředmětové demonstrace vztahující se k oblasti tzv. nanosvěta, které byly s ohledem na jejich tematickou náplň označeny jako "nanodemonstrace". Tyto demonstrace jsou bezpečné a časově i finančně nenáročné. Předvádět je může učitel a / nebo je mohou realizovat sami žáci. Vyhledané, modifikované i nově vytvořené "nanodemonstrace" byly v rámci práce sdruženy v české databázi "nanodemonstrací", kterou doplňují další výukové materiály týkající se "nano", a to: dvě PowerPointové prezentace, pracovní listy k žákovským "nanodemonstracím" a pracovní listy s mezipředmětovými úlohami. Dále se tato práce věnuje ověřování "nanodemonstrací" a pracovních listů přímo ve výuce na středních školách. Výsledky provedených šetření ukázaly, že "nano" lze úspěšně implementovat do středoškolské výuky, ačkoliv se jedná o...
Využití vibrační spektroskopie pro studium pigmentu violaceinu
Váňová, Hana ; Němec, Ivan (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studiem mikrobiálního pigmentu violaceinu v reálném vzorku lyofilizovaných mikroorganismů. Vzorek byl zkoumán pomocí metod vibrační spektroskopie se zaměřením na aplikovatelnost povrchem zesílené a rezonanční mikro - Ramanovy spektroskopie. K tomuto účelu bylo použito několika různých zesilujících systémů společně se sadou excitačních laserů emitujících ve viditelné oblasti spektra. Závěrem práce jsou vyhodnocení týkající se vhodnosti použití jednotlivých zesilujících systémů a excitačních vlnových délek pro úspěšnou identifikaci pigmentu violaceinu ve vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Case Study of Physiotherapy Treatment of a Patient with the Diagnosis of Total Endoprothesis of Hip
Pyrillos, Tryfonas ; Dudová, Agnieszka (vedoucí práce) ; Smejkal, Petr (oponent)
Title: Case Study of Physiotherapy Treatment of a Patient with the Diagnosis of Total Endoprothesis of Hip Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou totální endoprotéza kyčelního kloubu Summary The abstract of my study concerns the treatment of the case of a patient who had an operation of total endoprothesis of hip on the right hip joint, caused by osteoarthritis. My practice was performed at Ústřední Vojenská Nemocnice. My Bachelor Thesis is divided in two parts: 1) Theoretical part 2) Practical part. The first part is the theoretical one which consists of a brief description of the anatomy, biomechanics and kinesiology of the hip which helps for better understanding of the mechanism of total endoprothesis of hip. Additionally, description of the osteoarthritis which caused the operation is mentioned. Also there is information about every detail related to total endoprothesis of hip. On the other most important part of this thesis, the second part is the practical one which includes the anamnesis and the kinesiologic examinations of the patient, after total endoprothesis of hip caused by osteoarthritis. Then six physiotherapeutic sessions also were performed and all physiotherapeutic procedures are described in detail on a daily base. Additionally, final kinesiologic...
Case study of physiotherapy treatment of a patient with the diagnosis after anterior cruciate ligament surgery
Chartosias, Pavlos ; Vláčilová, Ivana (vedoucí práce) ; Smejkal, Petr (oponent)
Title: Case study of diagnosis of Anterior Cruciate Ligament surgery Author: Chartosias Pavlos Aim: In the thesis I will be analyzed the function and the mechanism of the knee joint, understanding the kinesiology relation with the Anterior Cruciate Ligament, focusing on the main principles and procedures of the therapy and rehabilitation after one day of surgery. Methods: The therapy included five meetings with the patient during two weeks of clinical practice. The patient had physiotherapy in the morning at the same time. The main goal for the first five days after surgery was to archive as bigger Range Of Motion was possible in the operated knee joint, remove the pain, strength and relax a group of muscles, mobilized any blocked joint and educate the patient how to use the crutches physiological and how can be independent as much possible. Results: Our therapeutic relation between me and the patient was perfect. After five days of therapy my patient archives 50 degrees flexion in the operated knee joint from 0 at the first day. Her doctor was very satisfy, that's why he indicated to her that she is able to go home after the fifth day of my therapy because my therapy was effectiveness and the results were positive. Key words: Anterior Cruciate Ligament, Range Of Motion, Post Isometric Relaxation,...
Preparation of plasmonic nanoparticles in non-aqueous environments and in water using chemical way and by laser ablation and their testing
Hochmann, Lukáš ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Procházka, Marek (oponent)
Příprava nanočástic (N) se stala význačnou oblastí chemie díky unikátním vlastnostem, které tyto částice mají a které vedou k širokému okruhu možných aplikací. N se běžně používají v katalýze, elektronice, fotonice a nachází se i v mnoha předmětech běžné denní potřeby. Navíc, vzhledem ke svým plasmonickým vlastnostem, se N ušlechtilých kov· hojně používají ve spektroskopii, kupříkladu při povrchově zesíleném Ramanově rozptylu (SERS). V závislosti na plánovaném použití N lze k jejich přípravě použít více cest. V pří- padě přípravy N v kapalinách (koloid·) lze použít r·zné metody chemické redukce. Tyto metody jsou dobře zavedené postupy, obzvláště ve vodném prostředí. Pro určité aplikace by však byly příhodnější koloidy v jiných rozpouštědlech. Proto je hlavním cílem této práce zhodnotit možnosti přípravy koloid· chemickou redukcí a laserovou ablací ve vodě a organick- ých rozpouštědlech. Dalším cílem je charakterizace připravených částic a zhodnocení jejich potenciálu pro SERS. Zlaté koloidy ve vodě a alkoholech byly připraveny redukcí kyseliny tetracholoro zlatité tetrahydridoboritanem sodným. K přípravě stabilních sol· v alkoholech byl dále nutný pří- davek polyvinylpyrrolidonu (PVP) jako stabilizátoru, protože přímá příprava koloid· chemickou redukcí v alkoholech vedla k jejich kolapsu. Dále...
Počítačem podporované experimenty ve výuce chemie na střední škole
Stratilová Urválková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Nesměrák, Karel (oponent)
Název: Počítačem podporované experimenty ve výuce chemie na střední škole Abstrakt Školní experimentální praxe žáků by měla reflektovat stav reálné laboratoře, aby přírodní vědy nebyly pro žáky odtržené od reality. V tom případě je potřeba do výuky zařadit instrumentální techniku, bez které se žádná současná laboratoř neobejde. Pro školní podmínky jsou v tomto ohledu vhodné školní experimentální systémy, které spojují moderní technologie s možností uplatnění metod orientovaných na žáka (např. badatelsky orientovanou výuku), které připravují žáky na celoživotní učení. V České republice dochází v posledních letech k postupnému průniku počítačem podporovaných experimentů do přírodovědného vzdělávání, avšak není mnoho výzkumů, které by zjišťovaly, zda jsou na jejich použití žáci i učitelé připraveni a jakým způsobem začleňují čeští učitelé počítačem podporované experimenty do výuky. Realizovaný výzkum se zjišťoval pomocí dotazníkového šetření postoje učitelů chemie (N = 65) a studentů učitelství chemie (N = 38) k měřicím přístrojům. Zároveň se prostřednictvím akčního výzkumu na dvou školách (3 učitelky chemie, 50 žáků celkem) pokoušel popsat, jak dochází k začleňování počítačem podporovaných experimentů do výuky chemie. Zapojení žáci vyplňovali pre- a post-dotazník zjišťující změnu postojů k přístrojům ve...
Chemická termodynamika ve výuce chemie na vyšším gymnáziu
Tříska, Jan ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku chemické termodynamiky na čtyřletém gymnáziu nebo v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Teoretická část práce se zabývá analýzou současně platných kurikulárních dokumentů, východiskem je Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Následně na několika příkladech Školních vzdělávacích programů uvádí, v jakém rozsahu se vyučuje chemická termodynamika, a do kterých ročníků je toto téma zařazeno. Součástí je i recenze nejpoužívanější středoškolských učebnic. Předmětem praktické části práce jsou učební texty připravené pro výuku chemické termodynamiky na vyšším gymnáziu, které jsou určeny žákům jako studijní materiál namísto učebnice. Tyto učební texty jsou vytvořeny tak, aby byly reálně využitelné při výuce chemie na vyšším gymnáziu v povinných i volitelných předmětech. Obsahují stručný výklad učiva a učební úlohy, které podporují žáky k aktivitě při hodinách. Mají všechny náležitosti středoškolské učebnice a detailně prezentují veškeré středoškolské učivo chemické termodynamiky a termochemie. Oba učební texty obsahují ve svém závěru i a autorská řešení úloh pro učitele.
Tvorba výukových materiálů k oblasti Chemie kolem nás
Štefková, Ivona ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent) ; Richtr, Václav (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá tvorbou výukových materiálů na témata z oblasti Chemie kolem nás a okolnostmi jejich implementace do výuky chemie s ohledem na požadavky kurikulárních dokumentů. Na učivu vztahujícímu se k chemii léčiv a k chemii hnojiv je ukázáno propojení reálného světa s obsahem, který je vyučován v předmětu chemie, což by mohlo přispět ke zlepšení náhledu žáků na samotný předmět. Po odborné i didaktické stránce se výukový materiál snaží učiteli ulehčit jeho přípravu na vyučovací hodiny svou pestrostí a zpracováním (učební text, powerpointová prezentace, hry, laboratorní cvičení, atd.), žákovi pak zpřístupňuje tato praktické témata prostřednictvím různých typů úkolů, zajímavostí, zábavných hrátek atd. Hodnocení výukových materiálů a zjišťování postoje žáků a učitelů bylo provedeno formou dotazníkových šetření. Z výsledků šetření vyplynulo, že daná témata považují žáci i jejich učitelé za přínosná a patřící do oblasti chemie. K problematice léčiv přistupovaly dívky oproti chlapcům s větším zájmem, což nebylo zjištěno u problematiky hnojiv. Připravené výukové materiály považovala většina žáků a učitelů za vyhovující, a tudíž lze předpokládat, že jsou vhodné ke vzdělávání žáků na střední škole.
Portrayals of First World War trauma in Virginia Woolf's Mrs. Dalloway and Pat Barker's Regeneration
Šmejkal, Petr ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat a srovnat zobrazení traumatu z první světové války v dílech Mrs Dalloway od Virginie Woolf a Regeneration od Pat Barker. Práce se také bude snažit popsat typické symptomy, možné příčiny a léčbu tohoto traumatu, jak byla zobrazena v literatuře. Vzhledem k tomu, že dílo Mrs Dalloway bylo jedním z prvních literárních děl, která se zabývala tímto typem traumatu, zatímco dílo Regeneration bylo napsáno mnoho let po konci války, tato práce se také pokusí zjistit, jak tento fakt ovlivnil způsob, kterým bylo válečné trauma v těchto dílech zobrazeno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 SMEJKAL, Pavel
7 Smejkal, Pavel
22 Smejkal, Petr
22 ŠMEJKAL, Petr
2 Šmejkal, P.
7 Šmejkal, Pavel
1 Šmejkal, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.