Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 243 záznamů.  začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klavírní hra v rozvoji hudebnosti v hudebně pohybových činnostech
Bukačová, Monika ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je rozvoj hudebnosti a hudebně pohybových činností prostřednictvím klavírních skladeb u dětí v mladším školním věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část vychází z ontogenetických, fyziologických a psychologických zákonitostí tohoto období. Dále se zabývá prostředky, které ovlivňují hudebnost dítěte a na závěr této části je popsán vztah klavírní hudby a pohybu a jsou vyjmenovány základní hudebně pohybové činnosti a jejich důležité aspekty. Druhá část diplomové práce, která je částí praktickou se zvolením kvalitativního přístupu výzkumu, vychází z těchto teoretických poznatků. Praktická část práce se zabývá klavírními skladbami a jejich obsahem k pohybovému vyjádření. Jsou určeny cíle, výzkumné otázky, metody a techniky výzkumu. Pro výzkum byly zvoleny tři skladby od P. Ebena a Snění od Schumanna. Před každou hudebně pohybovou činností byla zvolena vhodná motivace a případně zařazena průpravná cvičení. Každá vybraná skladba je zaměřena na rozličné problematiky, kde prostřednictvím pohybu mohou děti lépe pochopit problematiky v daných skladbách. Pro hudebně pohybové činnosti byly zvoleny běžné aktivity, které vycházejí z přirozeného světa dítěte. Výsledky výzkumu jsou zapisovány v tabulkách. Byla zde možnost pozorovat a srovnat děti s...
Differentiation in English language teaching at the elementary school
Juránková, Martina ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
- v českém jazyce Diplomová práce 'Diferenciace výuky anglického jazyka na základní škole' si klade za cíl nalézt způsoby jakými diferencovat výuku anglického jazyka v jisté páté třídě prvního stupně základní školy tak, aby byla co nejefektivnější a nejpřínosnější pro všechny žáky - jak ty jazykově nadanější, tak i ty méně nadané. Teoretická část se zabývá tématy učení, a efektivního učení s důrazem na výuku anglického jazyka, dále tématy diferenciace, heterogenních tříd a rozdílů mezi žáky. V závěru teoretické části jsou uvedeny příklady aktivit vhodných pro práci s heterogenní třídou. Praktická část využívá akčního výzkumu, který si dává za cíl diferencovat výuku v již zmíněné páté třídě prvního stupně. Výsledky výzkumu budou popsány v poslední kapitole. Předpokládá se, že po skončení výzkumu dojde ke zlepšení situace ve třídě, kdy si všichni žáci budou v hodinách anglického jazyka připadat dostatečně vytíženi.
Vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku
Sláčíková, Barbora ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení vlivu tělesné výšky, BMI, pohlaví a pohybové aktivity ve volném čase na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na mladší školní věk a jeho zvláštnosti v tělesném, psychickém, pohybovém a motorickém vývoji. Dále se práce zabývá pohybovou aktivitou a jejím vlivem na dětský organismus. Důležitou kapitolou teoretické části je kapitola zaměřená na růst a vývoj. Na tyto poznatky navazují informace o antropometrických a somatických změnách v období mladšího školního věku. Diplomová práce dále obsahuje popis testových baterií a hlavně podrobnějším popisem zvolené testové baterie MOBAK 3. V praktické části se nachází informace o výzkumných metodách, výzkumném souboru a využití vybrané statistické metody. Výsledky ukázaly, že vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí není významný. Statistická významnost se prokázala u dalších dosazených proměnný, kterými byly BMI, pohlaví a pohybová aktivita ve volném čase. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, tělesná výška, pohybové kompetence, motorické testování, Mobak
Test hmatového vnímání - "Tactual profile" pro žáky mladšího školního věku se zrakovým postižením
Ticháčková, Klára ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá testem hmatového vnímání Tactual Profile a je zaměřena na žáky mladšího školního věku s těžkým zrakovým postižením. Teoretická část práce je věnována tématům zrakové postižení, hmatové vnímání, rozvoji dalších kompenzačních smyslů a specifikům ve vývoji těžce zrakově postižených dětí v předškolním věku. Teoretická východiska práce jsou doplněna aktuálními studiemi z amerického prostředí zabývajícími se významem rozvoje hmatového vnímání u dětí v souvislosti s následnou výukou Braillova písma. Práce obsahuje detailní popis materiálu Tactual Profile, včetně historie materiálu a teoretických východisek. Následuje vlastní výzkumná část, která byla zpracovávána kvantitativní metodou. Výsledky získané testováním byly zpracovány do grafů dle jednotlivých kategorií materiálu. V práci jsou obsaženy také dvě zprávy z vyšetření jako příklad možného vyhodnocení v praxi. Cílem práce je zjištění úrovně hmatového vnímání u dětí mladšího školního věku s těžkým zrakovým postižením prostřednictvím testu Tactual Profile. Dalším cílem je vytvoření zkrácené verze tohoto testu, která by mohla tvořit návrh funkčního vyšetření hmatu ve školní a poradenské praxi. Tato zkrácená verze je obsažena v příloze práce. Z výsledků testování vyplývají minimální rozdíly mezi hmatovým vnímáním nevidomých...
Funkce vychovatele v rozvoji neřečových oblastí u dětí s narušenou komunikační schopností
Havlíková, Věra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na funkci vychovatele v rozvoji neřečových oblastí u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce má dvě stěžejní části. Teoretická část je rozdělená do čtyř kapitol, které postupně seznamují s vývojem dítěte v mladším školním věku, s narušenou komunikační schopností, s neřečovými oblastmi komunikace a se vzděláváním žáků s narušenou komunikační schopností. Tyto informace poskytují základní vhled do problematiky práce a usnadňují orientaci v tématu. Empirická část představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru, do kterého jsou zapojeni čtyři žáci s narušenou komunikační schopností. Výzkum si klade za cíl zjistit u dětí obtíže v neřečových oblastech, a jaký vliv může mít na jejich rozvoj vychovatel školní družiny. V souladu s těmito cíli je postupně analyzováno senzorické vnímání, kognitivní procesy a motorika. Rovněž jsou pozorovány změny mezi šetřeními. Kapitola obsahuje případové studie žáků, ve kterých je zahrnuta osobní a rodinná anamnéza, individuální schopnosti dětí, sociální interakce a informace o logopedické péči. Dále jsou zde podrobně prezentovány výsledky vstupního i kontrolního vyšetření. Na základě jejich zhodnocení jsou formulovány odpovědi na výzkumné otázky. Závěr kapitoly je věnován doporučením pro praxi, která též vyplývají z výsledků...
Školní lyžařské výcvikové kurzy a jejich vliv na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků
Marková, Simona ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem školního lyžařského výcvikového kurzu na fyzickou, psychickou a sociální stránku rozvoje žáků mladšího i staršího školního věku. Snaží se zprostředkovat nabyté zkušenosti, míru rozvoje žáka v daných oblastech, postřehy a pocity žáků, kteří kurz absolvovali v nedávné době. Práce se krátce zabývá historií lyžování, zákonitostmi v jednotlivých věkových kategoriích, vhodnou lyžařskou výbavou pro děti, lyžařským výcvikem i samotným průběhem školního lyžařského výcvikového kurzu. Zabývá se také současnými problémy životního prostředí, hypokinézou a jejími důsledky. Pro výzkumnou část požíváme jako metodu výzkumu dotazník. V této práci se pracujeme se žáky základních škol v České republice. Klíčová slova sjezdové lyžování, lyžařský výcvikový kurz, základní škola, rozvoj žáka, mladší školní věk, starší školní věk
Pohybobvé schopnosti dětí mladšího školního věku ve florbalu
Dubová, Kristýna ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností chlapců mladšího školního věku, kteří se aktivně věnují florbalu. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6 - 60) a Celostního motorického testu. Testování jsem uskutečnila ve florbalovém klubu Start 98 Praha, kde jsem otestovala 62 hráčů. Úroveň pohybových schopností jsem porovnávala s běžnou populací. Chtěla jsem také zjistit, jak velké rozdíly budou u hráčů, kteří jsou rozděleni podle výkonnosti. Výzkumná část ukazuje, že nejlepších výsledků hráči dosáhli v testech, které testují silové schopnosti. Dál se ukázalo, že nejhorších výsledků hráči dosáhli při testování obratnosti. Průměrných výsledků dosahovali hráči při testovaná rychlostních schopností. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, florbal, testování, motorické testy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 243 záznamů.   začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.