Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,731 záznamů.  začátekpředchozí1061 - 1070dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vzdělávání Romů v ČR
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga
Specifika vzdělávání seniorů a význam trénování paměti
Benešová Štíbrová, Alena ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifiky vzdělávání seniorů a představuje trénování paměti seniorů jako účinný nástroj udržení paměťových funkcí v séniu. Tato práce nejprve vymezuje pojmy stárnutí, stáří a senior, je zde uvedena stručná demografická charakteristika stárnoucí populace a dále jsou v textu popsány změny, kterými jedinec v průběhu stárnutí prochází. V souvislosti s těmito změnami zde pojednávám o konceptu úspěšného stárnutí a na něj navazuji částí věnující se samotnému vzdělávání seniorů a trénování paměti. V následující části bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována spokojenost účastníků s těmito kurzy a využitelnost poznatků v praxi.
Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Šafirová, Lucie ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Janiš, Kamil (oponent)
Následující diplomová práce se snaží zjistit, jaký význam mělo vzdělávání u pamětníků šoa. Nastiňuje podobu vzdělávání v Československu v letech 1918-1948 a zaměřuje se na vzdělávání židovské menšiny. Výzkumná část práce obsahuje analýzu narativních rozhovorů s pamětníky židovského původu, kteří prožili druhou světovou válku. Skrze studium odborné literatury a analýzu kvalitativních dat zachycuje, jakou roli hrálo vzdělávání v době předválečné, válečné a poválečné. Práce poukazuje na to, že vzdělávání mělo pro židovskou menšinu význam vždy a jeho role se měnila v závislosti na sledovaném období. Klíčová slova: židovská menšina, vzdělávání, Československo 1918-1948
Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu
Kvasničková, Jana ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
(česky) Bakalářská práce nazvaná "Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu" se soustředí především na výuku předmětů zabývajících se problematikou, výchovou a vzděláváním osob s vadou sluchu. Práce se zaměřuje hlavně na speciálně-pedagogické obory, jejichž absolventi se výchově a vzdělávání jedinců s vadou sluchu věnují. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první z nich je shrnuta historie vzdělávání osob s vadou sluchu, vymezeny termíny, které se v práci objevují, tj. např. surdopedie či medicínský a sociokulturní přístup k problematice hluchoty. Dále je zde přehled české legislativy vztahující se ke vzdělávání osob s vadou sluchu. Část praktická je dále rozdělena do dvou sekcí. V první z nich jsou shromážděny informace ze studijních plánů a sylabů relevantních předmětů. Na základě analýzy sylabů uvádí formu, způsob a obsah výuky vybraných oborů na konkrétních vysokých školách. V sekci druhé jsou potom analyzovány výsledky z elektronického dotazníku s odpověďmi studentů zkoumaných oborů. Na základě vysokoškolských sylabů jednotlivých předmětů a dotazníkového průzkumu práce mapuje přístupy k problematice vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu a snaží se podat obraz současné podoby, kterou výuka...
Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského
Schullerová, Nikola ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
NÁZEV: Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského AUTOR: Nikola Schullerová KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na výchovu a toleranci v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského. Cílem práce je představit názory obou autorů na problematiku výchovy a tolerance za použití analýzy pramenné literatury. Názory Johna Locka i Jana Amose Komenského jsou zasazeny do širšího historického kontextu, ze kterého je patrné jejich názorové zaměření a ovlivnění. V závěru práce jsou názory obou autorů porovnány z hlediska vzájemné podobnosti a odlišnosti s přihlédnutím k současné moderní době. Je kladen důraz na základní rozdíl ve vnímání, zaměření a přesah díla Johna Locka a Jana Amose Komenského. KLÍČOVÁ SLOVA: Jan Amos Komenský, John Locke, výchova, tolerance, vzdělávání
Možnosti zavedení školské sociální práce na základní školy v České republice
Skalová, Nikola ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Suda, Radek (oponent)
Diplomová popisuje možnosti zavedení školské sociální práce na základní školy v ČR. V úvodu se zaměřuje na vhled do problematiky školské sociální práce spolu s charakteristikou role školského sociálního pracovníka a možnými překážkami na cestě v zavedení školské sociální práce. Dále je pojednáno o praxi školské sociální práce v zahraničí a současném stavu poradenského systému ve školství ČR. Práce se také zaměřuje na legislativní nastavení a návrh možné budoucí podoby školské sociální práce v ČR. V závěru je nastíněn návrh specializačního vzdělávacího programu pro školské sociální pracovníky v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,731 záznamů.   začátekpředchozí1061 - 1070dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.