Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tělesné tresty ve výchově dětí
BARTOŠOVÁ, Olga
Bakalářská práce podává ucelený pohled na problematiku tělesného trestání dětí v České republice, a to i v historickém kontextu. Toto téma je v poslední době celosvětově velmi diskutované a nadčasové. V naší republice jsou tělesné tresty stále hodně využívané jako výchovný prostředek. Otázkou je, kdy bude Česká republika připravena přijmout zákon zakazující používání fyzických trestů. Práci tvoří dvě části. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy jako výchova, odměny, tresty a možné následky nepřiměřeného používání tělesných trestů. Praktická část řeší formou kvantitativního výzkumu používání tělesných trestů ve výchově dětí u pedagogicky vzdělaných respondentů. Jako metodu sběru dat jsem zvolila elektronický dotazník. Data byla zpracována a převedena do tabulek a grafů. Bylo stanoveno 7 výzkumných otázek, na které se snažím hledat odpovědi.
Realita trestání v mateřské škole
VOŘÍŠKOVÁ, Štěpánka
Cílem bakalářské práce je pokusit se zmapovat realitu trestání v mateřské škole. V teoretické části se práce zabývá trestem z psychologického a pedagogického hlediska, obecně problematikou trestání dětí pohledem odborné veřejnosti a dále s trestem souvisejícími tématy, jako je legislativa, poslušnost, autorita, normy chování apod. Bakalářská práce je výzkumného charakteru. V praktické části je ke sběru dat zvolen kvalitativní přístup. Formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je zjišťován názor učitelek mateřských škol na trestání dětí a také zkušenost dětí s trestáním v MŠ.
Pravidla v Mateřské škole
HAUKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá pravidly v mateřské škole. Práce se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol: definice, pravidla, odměny a tresty, pedagogika Marie Montessori a Waldorfská pedagogika. Je v ní popsáno, čeho se pravidla týkají, nastavení pravidel, denní režim, porušení pravidel, přirozené důsledky, a další, mimo jiné z historického hlediska. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, metodou rozhovoru s jedenácti učitelkami z různých mateřských škol. Cílem práce bylo zmapovat současný stav pravidel v mateřské škole, která pravidla považují učitelky za nejdůležitější a nakolik jsou ve vzdělávacím procesu v mateřské škole efektivní.
Resocializace mladistvých pachatelů v praxi probační a mediační služby
BÖHM, Bohumír
Cílem bakalářské práce bude zmapovat postupy pracovníků Probační a mediační služby ČR jak v trestním řízení vedeným s mladistvými pachateli trestné činnosti, tak i v rámci jejich resocializace. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části autor vymezí základní právní pojmy v oblasti soudnictví mládeže, rozdílnost koncepcí retributivní a restorativní justice, problematiku trestání a ukládání výchovných opatření mladistvým pachatelům a vnějšího hodnocení jejich činnosti pohledem Probační a mediační služby ČR a orgánu sociálně-právní ochrany dětí v řízení v trestních věcech mladistvých. V praktické části bude zkoumáno metodou kvalitativní analýzy pomocí polostrukturovaných rozhovorů provedených jednak s probačními úředníky a jednak s mladistvými pachateli, kteří absolvovali akreditované resocializační programy. Výzkum bude zaměřen na postoje a proces resocializace této skupiny osob. Zejména bude věnována pozornost otázkám, jak jsou tyto programy vnímány, hodnoceny samotnými mladistvými osobami, a jaký měly vliv na jejich další život. Výběrový soubor budou tvořit klienti a pracovníci Probační a mediační služby ČR v Jindřichově Hradci, Třebíči, Táboře a v Českých Budějovicích.
Komparace právních úprav volebního práva vězňů v Evropě
Rozman, Jakub ; Stauber, Jakub (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent)
Tato práce analyzuje v teoretické i praktické rovině tenzi mezi standardem demokratických zřízení v podobě všeobecného volebního práva a na druhé straně vyloučením určitých skupin, v tomto případě vězňů, z volebního procesu. Právo na svobodnou volbu je podstatou demokratické společnosti a jakékoliv jeho omezení přirozeně vyvolává otázky hledající vhodné zdůvodnění. Byť je váha hlasu jednotlivce v rámci celé společnosti nevýznamná a pouze v ojedinělých případech může jednotlivec nebo malá skupina ovlivnit konečný výsledek, plní volební právo i jinou funkci - je to symbol vyjadřující postavení člověka ve společnosti jakožto občana. Restriktivní pojetí volebního práva vězňů má své kořeny v antickém konceptu "občanské smrti" a zpravidla předkládá kontraktariánské argumenty. Společnost ovšem postupně prošla zásadními změnami a je poptáváno moderní ospravedlnění. Zákonný trest je přirozenou implikací spáchání trestného činu, ale co musí člověk spáchat, aby mu v liberálních demokraciích vyznávající hodnoty jako rovnost, inkluzivnost a právo na sebeurčení bylo dočasně nebo navždy oslabeno jeho občanství?
Sankcionování právnických osob
Bartoš, Jan ; Bohuslav, Lukáš (vedoucí práce) ; Vokoun, Rudolf (oponent)
Sankcionování právnických osob Abstrakt Sankcionování právnických osob je tématem více než aktuálním. Ačkoli fenomén odpovědnosti právnických osob nebyl v průběhu historie kontinentálního systému práva ničím neznámým, k definitivnímu rozmachu došlo až ve druhé polovině dvacátého. a na počátku jednadvacátého století, kdy téměř všechny státy Evropy postupně trestní odpovědnost právnických osob zakotvily do svých právních řádů. Česká republika tak učinila zákonem č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob, zkráceně ZTOPO. Tato práce je rozdělena do šesti částí. První část pojednává obecně o trestní odpovědnosti právnických osob včetně stručného historického popisu. Druhá část se věnuje compliance programu, a to z hlediska jeho funkce i obsahu v kontextu relevantní judikatury. Třetí a čtvrtá část tvoří jádro celé práce. Třetí část se zabývá jednotlivými sankcemi, které lze právnickým osobám uložit. V práci jsou podrobně rozebrány jednotlivé sankce a problematické aspekty při jejich ukládání. Čtvrtá část poté popisuje úpravu ve Francii, Německu a Rakousku a nabízí tak mezinárodní komparaci s tuzemskou úpravou, a to včetně relevantních statistických dat V páté části pak autor předkládá relevantní statistická data z tuzemska. V šesté části jsou poté předneseny návrhy de lege ferenda, kde autor...
Vztah dětí k TV a jejich motivace
Čtvrtníčková, Tereza ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vztah dětí k tělesné výchově a jejich motivaci. Cílem práce je zjistit, jaký mají děti na 1. stupni základní školy vztah k tělesné výchově, zda je mezi nimi oblíbená a co je motivuje. V teoretické části se zaměřuji na definování motivace, postavení tělesné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu a její hodnocení. V praktické části jsem měla za cíl zjistit právě vztah dětí k tělesné výchově, jestli patří mezi jejich oblíbené předměty a co by je motivovalo, aby se jejich vztah k tělesné výchově zlepšil. Výzkum proběhl metodou kvantitativního online dotazování, na které navazovalo několik hloubkových rozhovorů. Respondenti byli žáci 2. - 5. ročníku vybraných ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA Motivace, pohyb, tělesná výchova, odměna, trest, žák, učitel.
Kolektivní odpovědnost při morálním usuzování dětí školního věku
Beranová, Anežka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Otázka zda využívat ve výchově a vzdělávání dětí kolektivních trestů je stále aktuální. Pakliže se proviní jedno dítě, například poškozením nějakého předmětu, nepřizná se a autorita nepřijde na to, kdo to zavinil, je lépe nepotrestat nikoho a nebo celou skupinu, tedy s spolu s viníkem i nevinné? V zákonech naší společnosti platí, že nelze potrestat nikoho, komu není prokázána vina, ovšem na výchovu dětí se toto nevztahuje, v rodinách i ve školách se často ke kolektivním trestům přistupuje. Je to věc názoru a roli také hrají okolnosti každého konkrétního provinění, jaký trest je vhodný a jaký je spravedlivý, což nemusí být jedno a to samé. Ovšem jak na tyto tresty pohlížejí děti samotné a co to vypovídá o vývoji jejich morálního uvažování? Jak děti školního věku hodnotí kolektivní tresty a jaké je jejich vnímání kolektivní odpovědnosti? Na to se ptal Jean Piaget ve svém výzkumu kolektivní odpovědnosti v morálním uvažování školních dětí. Předpokládal, že jejich vnímání kolektivní odpovědnosti by se mohlo podobat vnímání "primitivních" společností, kdy na prvním místě stojí přesvědčení, že trest musí přijít za každou cenu, aby očistil společnost pošpiněnou proviněním a nezáleží příliš na tom, na koho trest dopadne. Tento předpoklad se mu však nepotvrdil, ačkoli děti, kterých se dotazoval, se nacházely...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.