Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Mediální výchova a digitální gramotnost nevidomých středoškoláků
Fraiová, Anna ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy nevidomých středoškolských studentů, a to zejména v aktuálním kontextu digitálních médií. V teoretické části text pojednává především o problematice vzdělávání zrakově postižených osob, o zařazení průřezového tématu Mediální výchova do výuky českých základních a středních škol a také o specificích digitálních médií a širokých možnostech jejich využití zrakově postiženými jedinci. Ve druhé části práce jsou detailněji prozkoumány jednotlivé složky digitální gramotnosti nevidomých středoškoláků. Jako výzkumná metoda byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly provedeny s desítkou zrakově postižených středoškolských studentů a následně podrobeny kvalitativní obsahové analýze. Hlavním cílem práce je upozornit na specifika vztahu nevidomých k digitálním médiím a zdůraznit význam mediální výchovy v této souvislosti.
Nostalgie: Počítačové hry jako nástroje překonání národnostních a věkových hranic
Králíček, Václav ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Zde představená diplomová práce se zabývá výzkumem podobnosti prožitků z počítačových her u hráčů pocházejících z různých kultur. Protože jsou produkty videoherního průmyslu dostupné téměř po celém světě, setkávají se s jejich obsahy hráči různých národností, kteří pak společně na internetových fórech diskutují o svých zážitcích a zkušenostech z hraní. Práce v mezikulturním srovnání zkoumá, nakolik jsou prožitky z počítačových her kulturně univerzální, čímž mohou mít potenciál sbližovat jedince pocházející z různých kulturních kontextů, a tím překonávat národnostní rozdíly. Jelikož se s hrami setkaly již čtyři generace, bylo předmětem zájmu výzkumu i sbližování hráčů různých věků. Práce se opírá o teoretiky hry Johana Huizingu, Vladimíra Boreckého a Rogera Cailloise, jakož i o antropology George Murdocka, Thomase Hyllanda Eriksena, Michala Tošnera a Clifforda Geerzte. Exkurz do dějin počítačových her jako média a jejich místo ve společnosti nabídl Lev Manovich. Výzkum byl prováděn dvěma metodami. Online dotazníkovým šetřením za použití principů metody sněhové koule a kvantitativní analýzou diskuzních příspěvků na internetové stránce 9gag.com. Podle dat získaných oběma metodami lze prožitky z počítačových her považovat za kulturně univerzální.
Komunikace značek IKEA a Bonami na sociálních sítích v rámci nouzového stavu v období pandemie Covid-19
Marinovová, Kristina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Komunikace značek IKEA a Bonami na sociálních sítích " značek vhodná doporučení pro obsahovou podobně zaměřených značek případě obdobné základě části nejprve stručný historický přehled a nejznámějších sociálních sítí Facebook, Instagram, Twitter včetně praktické části s práce za použití kvantitativního výzkumu založeného na dvourozměrné zaměří na definování společn a protichůdn ů ů ve způsobu, obsahu a komunikaci značek IKEA a . Závěrem práce vyhodnotí a předloží vhodná doporučení a poskytne odpovědi Měla na komunikaci značek vliv probíhající situa Jak se liší komunikace značek IKEA a Bonami
Monetizace digitálního obsahu v českých médiích
Pavlović, Martin ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Monetizace digitálního obsahu v českých médiích Tato bakalářská práce pojednává o trendu přímé monetizace digitálního žurnalistického obsahu. Zpočátku mapuje vývoj zpoplatňování a zasazuje jej do kontextu proměn mediálních trhů po masovém rozšíření internetového připojení. Následně zkoumá další důvody, které k nástupu paywallů vedly, jednotlivé typy přímé monetizace a diskutuje vybrané aspekty, jež úspěšnost zpoplatňování ovlivňují. Teoretická část je uzavřena diskuzí o některých problematických stránkách přímé monetizace a definicí základních postupů, jimiž se vydavatelé snaží získávat nové předplatitele. V praktické části je provedena analýza nabídek digitálního předplatného u vybraných českých médií a marketingových aktivit, kterými jejich prodeje podporují. Posléze je rozebírán vlastní spotřebitelský výzkum týkající se postojů českých čtenářů ke zpoplatněnému internetovému obsahu a jejich preferencí v různých aspektech jednotlivých nabídek, jako jsou například cenová hladina nebo periodicita hrazení předplatného. V rámci praktické části byly provedeny také tři rozhovory se zástupci médií, která nějakou formu přímé monetizace využívají, přičemž získané poznatky jsou využívány napříč prací.
Rámcování Průmyslu 4.0 v českých médiích v letech 2013-2018
El Bournová, Hana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
1 Anotace Průmysl 4.0 -⁠ tzv. "čtvrtá průmyslová revoluce" -⁠ spočívající v digitalizaci a automatizaci průmyslu je v českých médiích relativně novým tématem. Ne až tak novým tématem je digitalizace obecně, což je proces zavádění digitálních technologií v nejrůznějších oblastech výroby i života společnosti. Argumenty optimistů i kritiků digitálního pokroku se časem stabilizovaly ve dvou antagonistických paradigmatech, přičemž obě skupiny argumentů "prosakují" do mediálního diskurzu. V práci budou zkoumány hlavně tyto dva směry, ale rovněž bude zohledněn neutrální přístup, který neprotežuje ani jeden z extrémních protipólů. Práce bude zkoumat rámcování tématu a shodu mezi mediální prezentací a akademickou literaturou. Účastníky akademické debaty na téma digitální věk můžeme najít mimo jiné mezi teoretiky digitálních médií. Lze je v zásadě rozdělit do dvou hlavních táborů. Optimisté (Negroponte, Jenkins, Mařík) v principu vyzdvihují nové možnosti, které digitalizace přináší, naopak kritikové (McChesney, Spitzer, Morozov) poukazují na to, že digitální pokrok je nebezpečný. Na jedné straně dochází k protežování digitálního pokroku a zavádění robotizace, na druhé straně však akademici varují před úpadkem společnosti a negativní stránkou digitálního věku. V práci proto půjde o to porovnat tyto argumenty s rámci...
Tvorba a konzumace podcastů v České republice se zaměřením na marketing a podnikání
Gregorová, Leona ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje fenoménu podcastingu, a jeho vymezení v rámci nových médií. Představuje termín v kontextu jeho historie a současném stavu na zahraničních trzích, tedy v kolébce jeho vzniku. Podrobněji ho popisuje z pohledu jeho charakteristických rysů, formy, obsahu a dále také z pohledu jeho konzumace a tvorby. Dále ho vymezuje v kontextu ostatních media typů, jako je rozhlas, online video či audioknihy. Pozornost je věnována i možnostem jeho monetizace. Fenomén je ukotven i v souvislosti s koncepty nových médií jako je produsage, participativní kultura a long-tail. V neposlední řadě je několik kapitol věnováno vývoji média a jeho aktuálnímu stavu v rámci České republiky. Významná část práce nabízí vhled do vzorců užívání média českými posluchači, dále pak poskytuje vhled do současné podcastingové scény očima tvůrců podcastů se zaměřením na marketing a podnikání. Na základě kvantitativního šetření mezi posluchači byly hlouběji prozkoumány charakteristické znaky užívání média, jeho socio-kulturní aspekty, motivace k poslechu, názory na rozmanitost české nabídky a vnímání reklamy v podcastech. Na základě kvalitativní analýzy byly následně identifikovány druhy přístupů k tvorbě podcastů a řada dalších faktorů s nimi související, včetně motivujících a demotivujících faktorů. V...
Nová média v práci s divadelním publikem
Zavřelová, Eva ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice využití nových médií a implementace současných trendů online komunikace v prostředí divadel. V první části jsou definovány nejdůležitější pojmy a představeny hlavní platformy online komunikace. Následuje komparativní analýza komunikace pěti českých divadel na sociálních sítích – jedná se o Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, Slovácké divadlo v Uherském Hradišti, Městské divadlo Zlín, Moravské divadlo v Olomouci a Klicperovo divadlo v Hradci Králové. V další části je pak vyhodnocen výzkum publika Jihočeského divadla s důrazem na online komunikaci a participaci, který byl realizován ve spolupráci s tímto divadlem. Na základě tohoto výzkumu a komparativní analýzy jsou v práci formulována doporučení pro komunikační strategii Jihočeského divadla.
Vztah těla a technologií ve scénickém prostoru
Jan Märcová, Sára ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Tato diplomová práce je snahou o reflexi využití současných digitálních technologií ve scénickém prostororu a jejich vlivu na hereckou práci. Ve zkratce pojmenovává vývoj a principy neomediálních děl, stejně jako formu Live Cinema a to převážně v divadelním kontextu. Zkoumá postavení reálných, živých objektů/subjektů v kontrastu s imateriálními a virtuálními obrazy, které jsou tvořeny světlem nebo zvukem. Způsoby a možnosti vzájemného vlivu technologií a těl jsou v práci popisovány na příkladech inscenací z českého divadelního kontextu. Jakým způsobem digitální technologie proměňují hereckou práci? Narušují základní divadelní vztah mezi tělem herce a tělem diváka? Jsou mediální formy divadla destrukční pro jeho „liveness“? A jakým způsobem se proměňuje divácké vnímání? Tyto a podobné otázky jsou stěžejní pro předloženou diplomovou práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.