Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,088 záznamů.  začátekpředchozí643 - 652dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Veřejné zakázky ve zdravotnictví
Počarovský, Jiří ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Maršál, Aleš (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku veřejných zakázek. Veřejné zakázky poskytují široký prostor pro neefektivní alokaci zdrojů. Tento prostor je v práci teoreticky zkoumán. Jsou diskutovány transakční náklady, tlak na cenu a kvalitu poskytovaných služeb, vliv míry konkurence na výslednou cenu a vliv ziskového a neziskového statusu dodavatelů služeb. Tyto aspekty jsou následně ověřovány na empirických datech. Data pocházejí z veřejných zakázek, které byly vypsány sto jedenácti vybranými nemocnicemi v České republice v letech 2006 - 2009. Je použita metoda nejmenších čtverců a nejmenších absolutních odchylek. Výsledky ukazují na skutečnost, že vyšší počet nabídek implikuje nižší podíl výsledné a odhadované ceny veřejné zakázky. Druhým závěrem je fakt, že otevřené zadávací řízení snižuje výslednou cenu oproti jiným druhům řízení.
Vybrané nekalosoutěžní jednání a právní ochrana proti takovému jednání
Kelman, Jan ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Cílem mé práce je analyzovat problematiku klamavé reklamy a pojednat o možných prostředcích právní ochrany proti tomuto nekalosoutěžnímu jednání a to v rozsahu odpovídajícímu diplomové práci. Na tuto problematiku autor nahlíží převážně ze soukromoprávního hlediska. Práce má za cíl nejprve seznámit čtenáře s obecnou tématikou nekalé soutěže a pojmoslovím s ní souvisejícím. Následně podat výklad o konkrétních aspektech klamavé reklamy a právní ochrany proti ní. Diplomová práce se skládá z úvodu, devíti kapitol a závěru. Každá z kapitol se zabývá různými aspekty nekalé soutěže. V úvodu je popsáno téma práce, její struktura a zamýšlený cíl, jenž chce autor naplnit. První kapitola vymezuje pojem "soutěž". Tato kapitola je dále dělena a popisuje právo na soutěžní chování, meze jeho právní úpravy a normativní základy práva na soutěžní chování. Druhá kapitola se zabývá hospodářskou soutěží a skládá se ze dvou částí. První část se zaměřuje na definici pojmu "hospodářská soutěž" a jeho obecném výkladu . Druhá část pojednává o právu hospodářské soutěže a jeho dělbě. Kapitola třetí vykládá pojem "nekalá soutěž" a uvádí detailní přehled subjektů v nekalé soutěži. Podkapitoly tak pojednávají o "soutěžitelích", "spotřebitelích", "jiných osobách" a "právnických osobách oprávněných hájit zájmy...
Stanovištní nároky a kompetice mezi původním a invazními druhy Impatiens
Čuda, Jan ; Skálová, Hana (vedoucí práce) ; Prach, Karel (oponent)
V České republice se běžně vyskytují tři druhy rodu Impatiens (netýkavka), z nichž jeden je původní - I. noli-tangere a dva jsou invazní - I. parviflora a I. glandulifera. Protože všechny druhy se vyskytují na relativně podobných stanovištích, je otázka, zda invazní druhy nemohou mít negativní vliv na původní druh, případně dokonce nemůže být původní druh kompetičně vyloučen. Cílem práce bylo: (i) porovnat stanovištní nároky druhů Impatiens, (ii) zjistit, zda je možná jejich koexistence a (iii) posoudit vliv invazních druhů na druh původní. Byly vytyčeny dva soubory trvalých ploch, které se nacházely dohromady na pěti lokalitách. První soubor obsahoval 84 trvalých ploch, celkem 7 typů kombinací výskytu druhů Impatiens a byl určen ke studiu stanovištních nároků. Stanovištní nároky jsem hodnotil podle proměnných prostředí naměřených přímo v terénu (vlhkost, zástin, sklon svahu, pokryvnost volné půdy) a nepřímo pomocí Ellenbergových indikačních hodnot doprovodných druhů Impatiens: (vlhkost, světlo, půdní reakce, živiny). Druhý soubor obsahoval 45 ploch, na ploše byla sledována vždy dvojice druhů původního a invazního. Jeden z druhů byl odstraněn a byla sledována reakce druhu ponechaného. Hodnotil jsem reakci počtu, pokryvnosti a výšky druhu po odstranění kompetitora. Nejdůležitejšími faktory prostředí...
Biotic interactions in epiphytic lichen communities
Černajová, Ivana ; Svoboda, David (vedoucí práce) ; Peksa, Ondřej (oponent)
Súhrn Bakalárska práca je literárnou rešeršou problematiky interakcií v spoločenstvách epifytických lišajníkov. V prvej časti definuje epifytický habitat, ktorý sa svojou mikroklimatickou heterogenitou výrazné líši od iných typov habitatov. Časť venovaná samotným interakciám je rozdelená na kapitoly o kompetícii a o predácii. Lišajníky si medzi sebou a s inými organizmami konkurujú hlavne o svetlo a priestor. Známych mechanizmov kompetície je niekoľko, väčšina spočíva v prerastaní stielok a v chemických interakciách. Vlastnosti podstatné pre úspech v kompetícii sú hlavne morfológia stielky, rýchlosť rastu a obsah alelochemikálií. Kompetičné vlastnosti jednotlivých druhov sa líšia v závislosti na abiotických podmienkach a na celkovom zložení spoločenstva. Prítomnosť spásačov a parazitov núti lišajníky investovať zdroje do tvorby obranných látok. Ich rozmiestnenie je v zhode s teóriou optimálnej obrany. Existujú dôkazy o tom, že všetky tieto interakcie menia vlastnosti jednotlivcov aj druhov, hlavne čo sa týka obsahu sekundárnych metabolitov a šírky realizovanej ekologickej niky. Konkurenti a predátori môžu determinovať rozšírenie druhov v rámci potenciálneho areálu. Práca je zhrnutím doterajších poznatkov o mechanizmoch, charaktere a dopadoch kompetície a predácie v spoločenstvách epifytických lišajníkov....
Marketingová koncepce řízení developerských projektů
Varšo, Matej ; Modranský, Marcel (oponent) ; Dohnal, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práca analyzuje a podáva ucelený pohľad na marketing a marketingové aktivity developerskej spoločnosti pri už realizovanom developerskom projekte Panorama City v Bratislave. Marketingové atribúty sú neodmysliteľnou súčasťou developerského projektu v orientácii na svojich zákazníkov, budovania svojho imidžu, nadobúdanie trhového podielu a výhody na konkurenčnom trhu nehnuteľností. Daná tematika a spomenuté skutočnosti sú témou tejto záverečnej práce. Výsledkom diplomovej práce je zhodnotenie stratégie pri danom developerskom projekte a pohľade na princípy riadenia a smerovania stratégie aj pri realizovaní iných developerských projektov. Snahou práce je na základe získaných skutočností formou jednotlivých analýz, konštatovať ich správny alebo nesprávny výber respektíve nájsť najlepšiu možnú variantu riadenia pre spoločnosť na trhu, ktorý sa vyvíja spolu s potencionálnym zákazníkom. Práca je rozdelená na dve časti. Prvá teoretická časť je zameraná na oboznámenie sa so základnými pojmami a procesmi v oblasti stavebného trhu, developerského procesu, analýzami marketingového prostredia a marketingovými stratégiami používanými v oblasti stavebníctva s využitím odbornej a vedeckej literatúry. V druhej časti-praktickej analyzuje konkrétnu slovenskú developerskú spoločnosť a jej už realizovaný developerský projekt a koncipovanie stratégie v oblasti marketingu. Aplikáciou viacerých analýz, ktorými sú SLEPT, Porter a SWOT analýza, poukázať na výsledky a zistenia po ktorých je možné konštatovať prípadné riešenie novej varianty smeru riadenia využiteľný aj pri ostatných projektoch
Návrh systému opatření pro zlepšení tržní pozice firmy
Svozil, Milan ; Krýsová, Jana (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce navrhuje opatření pro zlepšení tržní pozice firmy. V první části této práce jsou jako východiska použita teoretické podklady, na které následně navazuje druhá část práce, kde dochází k aplikaci vysvětlených ekonomických pojmů na získané údaje společnosti MISVO TRANS s.r.o. Výstupem práce jsou návrhy změn, které povedou ke snížení nákladů a vyřešení problémů, které danou společnost zatěžují, tak aby byla firma schopna přečkat období recese a dále prosperovala.
Rozvoj marketingových aktivit posilujících konkurenceschopnost firmy
Kaufmanová, Marie ; Vavřina, Zbyněk (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce bylo zhodnotit současnou situaci společnosti Liberecká IS, a. s. pomocí strategické analýzy, a na základě jejích výsledků navrhnout marketingové aktivity a jejich rozvoj, které by podporovaly konkurenceschopnost společnosti na trhu. V rámci těchto marketingových aktivit byl proveden marketingový průzkum největšího zákazníka společnosti, který potvrdil a v některých případech vyvrátil tušení společnosti ohledně kvality služeb, které jsou poskytovány a spokojenosti zákazníků společnosti. Průzkum tak nastínil další činnosti, které povedou ke zvyšování spokojenosti zákazníků a tím i větší konkurenceschopnosti společnosti.
Podnikatelsky plán pro založeni firmy, poskytující reklamní plochy
Zerza, Lukáš ; Ampapa, František (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
V diplomové práci „Podnikatelsky plán pro založeni firmy, poskytující reklamní plochy“ jsou analyzovány možnosti a šance založení právě takovéto firmy. První část práce tvoří teoretický úvod do problematiky a jsou zde definovány základní pojmy z dané oblasti. Následuje praktická část diplomové práce – založení firmy samotné. Tato část obsahuje analýzu konkurence a podnikatelský plán nově zakládané firmy.
Návrh podnikatelské strategie firmy EuroDistribution, s.r.o.
Rozehnal, Karel ; Kusala, Jiří (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
V dnešním silně konkurenčním prostředí je pro zajištění úspěchu firmy nutné věnovat zvýšenou pozornost procesu strategického řízení. Tato práce se zabývá rozborem a aplikací jeho dílčích částí a metod. Těmi jsou především analýza okolí, konkurence a klíčové vnitřní faktory, které podnikatelský subjekt v různé míře ovlivňují. Na základě zjištěných informací a vyhodnocení současného stavu společnosti je stanoven návrh možných směrů rozvoje společnosti s cílem zlepšení její pozice na trhu a potlačení slabých stránek firmy.
Konkurence a koncentrovanost v českém bankovnictví s využitím Competitive Intelligence
Matyášová, Daniela ; Blahová, Naďa (vedoucí práce) ; Brada, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na konkurenci a koncentrovanost českého bankovního trhu s využitím nástrojů Competitive Intelligence pro udržení a získání konkurenční výhody. Hodnocení koncentrace na tuzemském bankovním trhu je založené na výsledcích ukazatelů, jako je koncentrační poměr a Herfindahl - Hirschmanův Index. Na základě zjištěné míry konkurence panující mezi subjekty působícími v tomto segmentu je pozornost věnována procesu konkurenčního zpravodajství, Competitive Intelligence, jehož vhodnou implementací do firemní struktury si banka může zabezpečit získání a ponechání konkurenční výhody. Nastíněny jsou možné oblasti zájmů, jejichž systematický monitoring bance umožňuje přijetí včasných opatření reagujících na pozměněnou strategii konkurentů i směřujících ke zlepšení vztahu s klienty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,088 záznamů.   začátekpředchozí643 - 652dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.