Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gendrové stereotypy v zobrazení žen současnými českými fotografy na sociální síti Instagram
Šebková, Natálie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza způsobu zachycení a prezentování žen vybranými českými fotografy a fotografkami na sociální síti Instagram. V první podkapitole se zabývám tématem digitální fotografie, přechodem od analogového věku k digitálnímu a manipulací fotografického obrazu. Ve druhé a třetí podkapitole zkoumám sociální sítě spolu s jejich vlivem na současnou společnost, blíže se pak zaměřuji na sociální síť Instagram a její vizuální komunikaci. Následující část práce je v této kapitole věnována problematice genderu, genderovým stereotypům a sociálním nerovnostem, ve které se zaměřuji i na genderové stereotypy ve vizuálních médiích a na sociálních sítích. Praktická část je založena na dvou přístupech - kvantitativní obsahové analýze vizuálních sdělení, tedy výzkumu vybraných instagramových obsahů osmi fotografů a fotografek, a kvalitativních rozhovorech s některými z těchto tvůrců. Hlavní výzkumná otázka zní: "Jak se ve fotografiích vybraných českých fotografů/fotografek na sociální síti Instagram projevují zažité genderové stereotypy v zobrazení žen?" Tato otázka byla zodpovězena prostřednictvím šesti specifických podotázek. Kvantitativní obsahová analýza odpověděla na podotázky týkající se především vizuální stránky jednotlivých obsahů z hlediska genderové stereotypizace....
Analýza potencionálního vlivu současné hudby a hudebních textů na utváření genderových identit z pohledu posluchačů
Marxtová, Kateřina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma genderu v hudbě a jeho vnímání posluchači. Zaměření práce bylo zvoleno pro prozatimní nedostatečnou míru akademického zkoumání při zaměření jak na hudební sdělení, tak na komunikaci ohledně genderu v hudbě, také pro narůstající frekvenci konzumace hudebních médií. Výzkum byl prováděn prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy hudebního sdělení na vzorku Billboard Top Charts za posledních 50 let (mezi lety 1970-2019) a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů na multigeneračním vzorku. Do výzkumu bylo zahrnuto celkem 500 písní, dotazováno bylo osm respondentů různých věků i pohlaví. Témata mužů, žen a vztahů mezi nimi se ukázala být dominantními tématy ve zkoumaném hudebním vzorku, přičemž napříč vymezeným obdobím prošla významným vývojem. Zaznamenán byl přesun od metaforičnosti k explicitě, zároveň byl identifikován i vývoj samotných metaforických označení. Mezi mužskými a ženskými interprety byla také sledována inklinace k jiným komunikovaným tématům. Ženy se více zaměřovaly na téma lásky, milostného trojúhelníku, konec vztahu a submisivitu. Muži přitom spíše zmiňovali sex a intimní témata, v poslední době také témata peněz a závislostí, která jsou naopak u žen skoro neobjevují. Přesun k tématu peněz se také pojí s tématem konzumerismu, které bylo adresováno...
Užívání tištěných a online médií mezi ženami a muži na mateřské nebo rodičovské dovolené
Řehořová, Lidmila ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou médií v životě "mladých" rodičů. Teoretická část přestavuje aktuální trendy v přístupu k tištěným a online médiím u vybrané cílové skupiny, a tou jsou ženy a muži na mateřské a rodičovské dovolené. Stěžejní otázkou je, jakým způsobem přistupuje konkrétní skupina lidí k mediálním obsahům. Změnil se subjektivně jejich vztah k médiím v této nové životní roli? Výzkumnou metodou jsou kvalitativní rozhovory s celkem deseti respondenty (sedm žen a tři muži). Analýza rozhovorů vychází z postupů zakotvené teorie - nejprve na úrovni otevřeného kódování, následně axiálního kódování. Na závěr práce jsou shrnuty vyzkoumané poznatky mimo jiné o skutečnosti, zda nebo do jaké míry si dotazovaní uvědomují změny ve vztahu k médiím v důsledku rodičovství.
Vliv novinářské profese na osobní život novinářů a novinářek
Krejčí, Eva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce se zaměřuje na téma vlivu novinářské profese na osobní, soukromý a rodinný život novinářů a novinářek. Cílem je nalézt různé přístupy, s jakými přistupují lidé zaměstnaní v médiích ke své práci a skloubení osobního života se zaměstnáním, stejně jako identifikace a popsání případných rozdílů v přístupech mezi muži a ženami. Metodou kvalitativního výzkumu jsou polostrukturované rozhovory následně podrobené analýze skrze zakotvenou teorii. Vzorek respondentů složeny z mužů i žen, kteří v období vzniku práce pracují v médiích různých typů, zaměření i dosahu má napomoci komplexnímu náhledu na věc.
Mediální obraz menstruace v masových médiích a v uživatelských obsazích
Strouhalová, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediálním obrazem menstruace v masových médiích a v uživatelských obsazích. Menstruace je biologický proces, který je nutný pro reprodukci. Má určitou roli nejen z biologického hlediska, ale také kulturního. Po dlouhou dobu byla menstruace tabuizována a stigmatizována. V dnešní době se již nepotýkáme s naprostou tabuizací, ale některá stigmata a stereotypy přetrvaly. Diplomová práce vychází z teorie sociální konstrukce reality, kdy jsou masová média považována za jednoho z činitelů, kteří se na tomto konstruování podílejí. Cílem práce je analyzovat obraz menstruace v masových médiích vytvářených profesionály a porovnat ho s obrazem v uživatelských obsazích, který vytváří veřejnost na sociálních sítích. Pro dosažení komplexního pohledu na danou problematiku jsou použity dvě výzkumné metody - kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní analýza rámců. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je zjištěna četnost a výskyt tématu menstruace v masových médiích. Pomocí analýzy rámců je zjištěno, jak je téma zobrazováno a rámováno, jak v masových médiích, tak v uživatelských obsazích.
Výzkum vnímání vlivu kultovního seriálu HBO Sex ve městě na jeho divačky
Houlíková, Martina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
O seriálu Sex ve městě byla sepsána řada odborných článků či prací, avšak žádná z nich se přímo nezabývala dopadem seriálu na své fanynky. Z empirického hlediska diplomová práce Výzkum vnímání vlivu kultovního seriálu HBO Sex ve městě na jeho divačky představuje kvalitativní analýzu, v níž jsou prostřednictvím hloubkových rozhovorů s divačkami zkoumány jejich názory na různé aspekty seriálu. Dále zde sleduji jejich motivace ke sledování takového mediálního obsahu a rovněž je zmapován i vnímaný vliv divaček seriálu na jejich životy. Při kvalitativní analýze se autorka zaměřila především na jevy ze seriálu jako genderová stereotypizace, konzumní styl života (product placement v seriálu) nebo například samotné postfeministické vyznění seriálu jako takového. Inspirací pro tuto práci bylo dílo Ien Angové, která se ve svém výzkumu zaměřila rovněž na fanoušky kultovního seriálu Dallas a snažila se interpretovat úspěšnost tohoto fenoménu skrze kvalitativní výzkum.
Analýza reprezentace sebevražd a sebepoškozování v populární kultuře v letech 1999-2019
Nainová, Victoria ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na reprezentaci sebevražd a sebepoškozování ve filmových a seriálových snímcích americké produkce za období 1999-2019. Cílem práce je zjistit, jak jsou fenomény zobrazeny a s jakými aktéry populární kultura tyto fenomény spojuje. Teoretická část práce se zabývá sociální a mediální konstrukcí reality, stereotypizací, stigmatizací a pojmovým vymezením fenoménů. Jelikož jsou tyto fenomény součástí sociálně deviantního chování, je mu věnovaný krátký popis pro lepší porozumění. Analýza je provedena metodou kvalitativní obsahové analýzy, která je doplněna o kvantitativní analýzu pro porovnání sociodemografických údajů. Na základě vybraného vzorku, který se skládá ze 23 snímků, proběhlo kódování dat, a to prostřednictvím zakotvené teorie. Tento postup mi umožnil získat přehled o datech a vytvořit typologii, po které následuje interpretace zjištění. Tato zjištění ukazují, jak americká produkce fenomény reprezentuje, s jakými aktéry je spojuje a na základě porovnání s reálnými daty přináší přehled o přesnosti této reprezentace. V souvislosti s mediální konstrukcí reality jsou zjištění spojená s těmito fenomény důležitá, protože neodborná veřejnost může považovat zobrazení těchto fenoménů za relevantní a názory na ně přijímat za své vlastní.
Publikum má vždy pravdu: výzkum vzorců divácké recepce televizní show "Tvoje tvář má známý hlas"
Kostruh, Matěj Sebastián ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Publikum má vždy pravdu: výzkum vzorců divácké recepce televizní show "Tvoje tvář má známý hlas" se zaměřuje na výzkum motivace televizního publika ke sledování populární imitační reality show Tvoje tvář má známý hlas z produkce české televizní stanice TV Nova. Z perspektivy klasických auditoriálních výzkumů a teoretického diskurzu kulturálních studií se předkládaná kvalitativní analýza zabývá především zachycením a interpretací diváckých požitků, které publikum při sledování dané show zažívá, ale také sociálními funkcemi a kulturními významy, jakých pořad pro své uživatele nabývá. Ústředním nálezem rozboru je zjištění, že požitky diváků oscilují kolem jejich interakce s kulturními identitami, jejichž produkci se pořad systematicky věnuje. Vznik potěšení je založen na mechanismu sémiotické imitační hry s těmito kulturními identitami, respektive hře v rozeznávání pop-kulturních referencí a následném porovnávání ikonických znaků původní identity s její hereckou nápodobou. Divák zažívá potěšení v okamžiku, kdy je mu umožněno zužitkovat svůj kulturní kapitál a znalosti populárního umění tak, aby mohl tyto imitační kulturní reference dekódovat a získat z nich uspokojivý smysl. Mediální produkce by proto měla s ohledem na vlastní obsahy příslušné poznatky aplikovat, aby pro své...
Mediální reprezentace mateřství ve vybraných českých médiích
Havelková, Lenka ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reprezentaci tématu mateřství ve vybraných českých médiích. Mateřství samotné i pohled na něj se ve 21. století v mnohém změnil, jak ukazují současné výzkumy. Cílem práce je zachytit, jak je ve vybraných titulech pro ženy - Ona Dnes a Blesk pro ženy téma mateřství reprezentováno a jaké konstrukce jsou čtenářkám předkládány. K dosažení cíle práce byla využita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu - analýza rámcování a metoda kvantitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělená na teoretickou část, ve které jsou nastíněny současné koncepty feministického výzkumu médií, jelikož je problematika v této práci nahlížena z pohledu feminismu a genderové teorie. V empirické části práce jsou stanoveny výzkumné otázky a hypotézy. Následuje vyhodnocení výsledků výzkumu. Nejprve je prezentováno devět rámců, které byly identifikovány a poté zhodnoceny, následuje přehled jejich kvantitativního zastoupení ve zkoumaných titulech. Poté následuje vyhodnocení kvantitativní obsahové analýzy, ke které se vztahují vedlejší výzkumné otázky a hypotézy. V diskuzi a závěrečné části jsou poté zhodnoceny výsledky, které jsou porovnány s teorií a zahraničními výzkumy. Představeny jsou také limity výzkumu a nastínění dalšího možného bádání v dané oblasti.
Percepce online seznamování v závislosti na genderu: vliv na formování hodnot uživatelů
Tranova, Thuy Dung ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Abstrakt Diplomová práce má za cíl se zaměřit na online platformu zvanou Tinder, která je určená k seznamování uživatelů a formování kontaktů (tzv. "online dating"). Je to komunikační prostředek, který se stal běžným nástrojem ke komunikaci a k vyhledávání společenských kontaktů. Práce uvádí do kontextu okolnosti a důvody, které k tomuto typu jednání vedou, a na základě interdisciplinárního poznání vysvětluje, proč se online seznamování dostává v 21. století do popředí při hledání partnera. V neposlední řadě bude sledovat, zda a jak se liší percepce online seznamování v závislosti na genderu uživatelů, bude zkoumat jejich předpoklady, postoje i to, jak se podle názoru uživatelů užívání platformy odráží na formování hodnot, které vyznávají. Práce je rozdělená do tří částí. První část uvádí teoretický kontext zkoumaných otázek, jako jsou např. genderové role a zaměření na oblast vztahů, vznik a průběh online seznamování v moderní společnosti a v neposlední řadě úvod do online platformy Tinder. V druhé, praktické, části se práce soustředí na analýzu dat z hloubkových rozhovorů, které budou provedeny s aktivními uživateli online platformy. Práce je zakončená závěrem. Klíčová slova: Online dating, genderové role, sebeprezentace, formování vztahů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.