Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obey: Umění, či propaganda?
Kostruh, Matěj Sebastián ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je studium komunikace, respektive komunikace jako společenského fenoménu. Nejdříve se čtenář v textu seznámí s podstatou a základní úlohou komunikace, faktem, že funguje jako prostředek sociální transakce a řadou teoretických přístupů, jak lze komunikaci chápat a jaké společenské funkce může vykonávat. Následně je popisováno, co je to masová společnost a jaký charakter má masová komunikace, ve které hrají dominantní úlohu tzv. masová média, a to s návazností na stručnou definici pojmů persvaze, reklama a propaganda. Dále autor rozebírá konstitutivní povahu komunikace a vliv reklamy na formování spotřebitelské kultury včetně persvazivních technik reklamního diskurzu. Druhou část práce pak uvozuje kapitola o vizuální kultuře a streetartu - druhu postmuzejního umění. Nakonec nabízí text případovou studii o streetartové kampani OBEY a analýzu jejího významu na základě teoretických poznatků v rámci studia sociální komunikace.
Publikum má vždy pravdu: výzkum vzorců divácké recepce televizní show "Tvoje tvář má známý hlas"
Kostruh, Matěj Sebastián ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Publikum má vždy pravdu: výzkum vzorců divácké recepce televizní show "Tvoje tvář má známý hlas" se zaměřuje na výzkum motivace televizního publika ke sledování populární imitační reality show Tvoje tvář má známý hlas z produkce české televizní stanice TV Nova. Z perspektivy klasických auditoriálních výzkumů a teoretického diskurzu kulturálních studií se předkládaná kvalitativní analýza zabývá především zachycením a interpretací diváckých požitků, které publikum při sledování dané show zažívá, ale také sociálními funkcemi a kulturními významy, jakých pořad pro své uživatele nabývá. Ústředním nálezem rozboru je zjištění, že požitky diváků oscilují kolem jejich interakce s kulturními identitami, jejichž produkci se pořad systematicky věnuje. Vznik potěšení je založen na mechanismu sémiotické imitační hry s těmito kulturními identitami, respektive hře v rozeznávání pop-kulturních referencí a následném porovnávání ikonických znaků původní identity s její hereckou nápodobou. Divák zažívá potěšení v okamžiku, kdy je mu umožněno zužitkovat svůj kulturní kapitál a znalosti populárního umění tak, aby mohl tyto imitační kulturní reference dekódovat a získat z nich uspokojivý smysl. Mediální produkce by proto měla s ohledem na vlastní obsahy příslušné poznatky aplikovat, aby pro své...
Obey: Umění, či propaganda?
Kostruh, Matěj Sebastián ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Obey: umění, či propaganda?" se primárně zabývá současným uměleckým hnutím označovaným jako street art - pouliční umění. Dále pak vztahem tohoto moderního směru ke spotřební kultuře jako k dominantnímu kulturnímu rámci soudobé kapitalistické společnosti. Ve své první třetině práce street art definuje, popisuje jeho vývoj a hodnoty coby autentické subkultury namířené proti oficiální kultuře a produktům konzumerismu, které dnes ovládají vizuální krajinu měst a podle některých dokonce odcizují jedince od reality lidského bytí. V druhé třetině se text věnuje axiomatickému fenoménu postupného sbližování alternativního street artu s kulturou hlavního proudu a zkoumá konkrétní důvody, proč k takové praxi dochází. Čtenář se dozví, že street art podléhá tzv. komodifikaci a že může být snadno implementován do struktur spotřebního trhu. Pouliční umění se navíc jeví jako efektivní marketingový a propagační nástroj, a také proto se k němu obracejí komerční subjekty jako k možnému zdroji inspirace pro své komunikační kampaně. Hodnota street artu pak spočívá pro firmy i v autenticitě jeho undergroundových ideálů, které se nyní řada z nich pokouší osvojit s cílem repolohovat svou image, jež by byla ve výsledku více relevantní pro jejich cílové trhy. Poslední třetinu práce tvoří případová studie...
Obey: Umění, či propaganda?
Kostruh, Matěj Sebastián ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je studium komunikace, respektive komunikace jako společenského fenoménu. Nejdříve se čtenář v textu seznámí s podstatou a základní úlohou komunikace, faktem, že funguje jako prostředek sociální transakce a řadou teoretických přístupů, jak lze komunikaci chápat a jaké společenské funkce může vykonávat. Následně je popisováno, co je to masová společnost a jaký charakter má masová komunikace, ve které hrají dominantní úlohu tzv. masová média, a to s návazností na stručnou definici pojmů persvaze, reklama a propaganda. Dále autor rozebírá konstitutivní povahu komunikace a vliv reklamy na formování spotřebitelské kultury včetně persvazivních technik reklamního diskurzu. Druhou část práce pak uvozuje kapitola o vizuální kultuře a streetartu - druhu postmuzejního umění. Nakonec nabízí text případovou studii o streetartové kampani OBEY a analýzu jejího významu na základě teoretických poznatků v rámci studia sociální komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.