Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obsahový a vydavatelský koncept deníků zdarma: komparace Česká republika a Francie
Kičmerová, Lada ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce "Obsahový a vydavatelský koncept deníků zdarma: komparace Česká republika a Francie" pojednává o bezplatných denících na českém a francouzském trhu. První část práce mapuje jednotlivé bezplatné tituly, které na obou trzích vychází a věnuje se také blíže společnosti Metro International a charakteristice francouzského trhu s tištěnými médii. Druhá část popisuje vydavatelský koncept bezplatných deníků se zaměřením na inzerci a inzerenty, vlastnictví a náklady deníků zdarma, stejně jako na čtenářskou obec, distribuční kanály a redakce těchto deníků. Třetí část je věnována obsahovému konceptu a shrnuje výsledky kvantitativní analýzy provedené na vzorcích výtisků českých a francouzských deníků zdarma. Středem zájmu této části jsou používané zdroje publikovaných textů, množství a rozsah článků, rubriky a témata, kterým se bezplatné tituly věnují stejně jako grafická úprava deníků. Čtvrtá část stručně nastiňuje poslední události na trhu s bezplatnými deníky a zamýšlí se nad možným vývojem do budoucna. Cílem práce je postihnout fenomén bezplatných zpravodajských deníků na obou trzích a shrnout jejich hlavní charakteristiky po vydavatelské i obsahové stránce.
Základní statistické údaje o kultuře v České republice 2019. 3. díl, Knihovny a vydavatelská činnost
Lindnerová, Vladimíra ; Zeitnerová, Olga ; Nová, Hana ; Razáková, Jana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Předmětem zjišťování je činnost veřejných knihoven a vydavatelská činnost. Mezi nejvýznamnější šetřené ukazatele patří počet knihovních jednotek, registrovaných čtenářů, výpůjček, návštěvníků, zaměstnanců, ukazatele o hospodaření, počet vydávaných titulů periodických a neperiodických publikací, audio, videodokumentů a e-dokumentů, údaje o zasílání povinného výtisku a distribuci.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství
Falta, Matěj ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství se snaží zmapovat především aktuální technickou a personální stránku DTP oddělení v rámci českých vydavatelských domů. Využívá k tomu kvantitativní metodu dotazníkového šetření. V rámci praktické části výzkumu se podařilo získat data od devíti z celkových deseti oslovených vydavatelství. Ta byla zvolena na základě jejich čtenosti za pomoci dat od Unie vydavatelů. Hlavním přínosem práce je nepochybně téma samotné - text se věnuje skupině mediálních profesionálů, která je pro fungování tištěných médií nezbytná, přestože z dlouhodobého hlediska je akademickou sférou přehlížena. Text nepřináší žádné revoluční poznatky o oboru tištěných médií v České republice, přestože na základě získaných dat je možné alespoň částečně přiblížit fungování a styl práce mediálních profesionálů v DTP odděleních. Práce je drobným kvantitativním příspěvkem do akademické diskuse, která aktuálně bohužel neprobíhá, přestože by probíhat měla.
Korektury a jejich úloha v dnešních médiích na příkladu časopisu Respekt
Platil, Daniel ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Korektury a jejich úloha v dnešních médiích na příkladu časopisu Respekt" se skládá ze dvou částí. První, teoretický, oddíl se věnuje zejména vymezení jednotlivých pojmů, samotné korektorské práci či zvyklostem a pravidlům při zásazích do textů. Snaží se také zasadit do historických souvislostí proměnu činnosti do podoby, kterou známe dnes, což souvisí zejména s rychlým technickým rozvojem v polygrafickém průmyslu. Druhá, tedy praktická, část následně pomocí dotazníkového šetření ověřovala čtenářskou spokojenost s jazykovou úrovní publicistického časopisu Respekt. V návaznosti na výsledky šetření, které poukazovaly na zhoršující se kvalitu, byla provedena korektura deseti vybraných čísel z let 1997, 2007 a 2017, zda skutečně dochází na poli korektur ke změnám. Odhalené nedostatky se práce pokouší zasadit do kontextu doby i redakční práce analyzovaného média. Při této příležitosti byla oslovena i jazyková redaktorka Respektu Petra Švehlová - ta se pokusila získané údaje interpretovat a zhodnotit. Provedené korektury sice odhalily jistá pochybení, nepotvrdily však samotnou vstupní hypotézu podpořenou výše zmíněným výzkumem. Naopak jasně dokazují znatelné zlepšení.
Krize, fúze, změny vlastníků a konsolidace - ekonomický vývoj vybraných mediálních skupin v letech 2009-2013
Beránek, Jan ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje proměnám vlastnictví českých zpravodajských médií v období tzv. celosvětové ekonomické krize let 2008-2013. Toto období v českých podmínkách charakterizuje postupný odchod zahraničních investorů, kteří ovládali většinu tuzemských vydavatelství. Na jejich místo nastoupili za obecně méně lukrativních tržních podmínek domácí podnikatelé, jejichž zájmy se přirozeně kříží s místní politickou scénou. Změna se dotkla především vydavatelských domů vystavěných okolo tištěných periodik, na něž i kvůli technologickým změnám dolehla krize nejvíce. Tento text tuto proměnu trhu popisuje, analyzuje a zkoumá ekonomické faktory, které k ní vedly, a to jak na makroekonomické, tak i podnikohospodářské úrovni. Výsledkem je zjištění, že zahraniční majitelé vesměs na zdejším trhu dobře vydělávali a krize pro ně znamenala signál k výběru zisků a odchodu. Příchod českých majitelů přinesl kontroverze a vzbudil obavy ze zásahů do obsahu, přičemž v roce 2017 indicie naznačují, že mohou ovládaná média zneužít proti svým oponentům. Proti tomu ovšem hovoří jednoznačně doložená hodnota pozice na trhu, která by měla omezovat tyto snahy.
Marketingová komunikace Mladé fronty DNES v letech 2010 až 2015
Coufalová, Dominika ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingové komunikace deníku Mladá fronta DNES. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy marketingu a marketingové komunikace, které jsou doplněny o specifika v mediálním prostředí, konkrétněji v oblasti tištěných médií. Dále je zde shrnuta historie tisku 20. století na území České republiky s důrazem na okolnosti vzniku sledovaného deníku. Práce se také zabývá aktuálním stavem českého mediálního trhu, představuje jeho momentální subjekty a stručně zmiňuje vývoj nákladů a čtenosti denního tisku. Další kapitola popisuje vývoj deníku po stránce historické a technické a přibližuje denní samostatné přílohy, které spolu s deníkem vychází. V praktické části následuje pohled na deník a stručné představení toho, jak funguje marketingové oddělení a jaká je strategie a marketingový mix deníku. Největší pozornost je ale věnována rozebírání jednotlivých oblastí komunikačního mixu, které byly vymezeny a specifikovány teoretickou částí. V praktické části jsou poté představeny a analyzovány konkrétní největší aktivity, které deník ve sledovaném období využíval. Poslední kapitola práce tyto aktivity hodnotí a vyvozuje z nich závěry v rámci úspěšnosti. Také propojuje celkové fungování deníku a aktivity, které byly voleny na jeho...
Jaroslav Šalda. Portrét titána tisku
Škrabalová, Iveta ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Abstrakt v českém jazyce Práce zachycuje životní příběh "self-made mana" Jaroslava Šaldy, tvůrce a ředitele Melantrichu, největšího tiskového podniku československé První republiky. Těžištěm poznání jsou rozhovory s pamětníky, archivní dokumenty a literární zdroje. Každá z kapitol představuje část z odpovědi na otázku: Jak je možné, že se z nemanželského dítěte bez prostředků a univerzitního vzdělání stal člověk s rozsáhlými odbornými znalostmi, častý host ministrů i prezidenta a mocný vládce mediálního průmyslu. Text ve svém celku, pevně svázaný s historií českého národa a Melantrichu, reflektuje zkušenost muže, který svůj život zasvětil budování, neboť konstruktivní, inovativní, vytrvalou a tvrdou práci považoval za hlavní prostředek k jeho naplnění, klíč k úspěchu. Zobrazuje osobnost ztělesňující známé rčení: Když se chce, všechno jde. Klíčová slova Jaroslav Šalda, Melantrich, Česká strana národně sociální, České slovo, Svobodné slovo, Hvězda, Václavské náměstí, První republika, kapitalismus, podnikání, ředitel, tisk, noviny, vydavatelství, nakladatelství, odbojová činnost.
Vydavatelství a nakladatelství - rozdíly a shody v předlistopadovém a polistopadovém období
Sýkorová, Kateřina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce mapuje vývoj vydavatelství a nakladatelství v Československu a v České republice v letech 1948 až 2012 se zaměřením na legislativní vymezení jejich činnosti. Popisuje jednotlivé etapy České historie, které měly zásadní vliv na proměny vydavatelství a nakladatelství, tedy komunistický převrat v roce 1948 a následující padesátá léta a s nimi spojené zestátnění vydavatelských a nakladatelských podniků, zavedení cenzury a kontroly vydávaných periodických a neperiodických publikací; šedesátá léta a rok 1968 a tzv. Pražské jaro, kdy došlo ke krátkému uvolnění těchto omezení; následnou normalizaci, která přinesla tzv. "konsolidaci poměrů" ve smyslu politického a ideologického diktátu; posledním historickým předělem je rok 1989 a následující období zhruba do roku 2012, které s nástupem demokracie přináší proměnu trhu, privatizaci a nový legislativní rámec pro vydavatele a nakladatele. Cílem bakalářské práce je deskriptivní metodou porovnat vývoj vydavatelství a nakladatelství v předlistopadovém a polistopadovém období.
Vydavatelství Axel Springer a jeho transformace v digitální dům
Báčová, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Vydavatelství Axel Springer a jeho transformace v digitální dům se zabývá postupnou transformací německého vydavatelského domu Axel Springer z tradičního vydavatelství tištěných novin v dnešní digitální dům. Práce zkoumá obchodní aktivity a nabízí periodizovaný přehled dominantních obchodních strategií vydavatelství od jeho založení v roce 1946 do současnosti roku 2014. Souběžně s tím tak práce předkládá chronologický vývoj produktového portfolia vydavatelství. Právě tento záznam historické i aktuální podoby portfolia pak odkrývá nejen změny ve struktuře výnosů, ale také odklon vydavatelství od původně hlavního předmětu podnikání. Transformace se v případě vydavatelství Axel Springer vyznačuje přenosem principů mediálního podnikání do digitálního prostředí - v něm však vedle mediálních produktů také na nemediální produkty. Z ekonomického hlediska je tato strategie úspěšná, neboť vydavatelství Axel Springer v roce 2014 generuje více než 70% svého celkového zisku (EBITDA) z digitálních aktivit. Zároveň však práce kriticky dokazuje, že zdárná digitální transformace vydavatelství Axel Springer není výsledkem úspěšné digitální transformace prodeje mediálního obsahu. Jaké dopady tato případná "cesta z krize mediálního podnikání bez médií" může na samotná média mít, autorka nastiňuje v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.