Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky u předškolních dětí s poruchami řeči
Merendová, Gabriela ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato práce byla zaměřena na sledování rozvoje grafomotoriky u dětí ve třídě s upraveným vzdělávacím programem. Byl sledován vývoj motorických, rozumových a řečových funkcí šesti dětí s narušenou komunikační schopností navštěvujících třídu s upraveným vzdělávacím programem mateřské školy v průběhu jednoho roku. Denně byla prováděna cvičení jemné motoriky a grafomotoriky mimo běžný školní program. Byly vypracovány kazuistiky těchto dětí. Výsledky těchto dětí byly porovnány s výsledky souboru 20 dětí stejného věku z běžné třídy mateřské školy. Byly zjištěny rozdíly ve všech sledovaných parametrech. Největší rozdíly mezi oběma soubory se projevily v oblasti řečových funkcí. Naopak při porovnání kresby postavy u těchto dětí s kresbami vrstevníků z běžné třídy lze sledovat u většiny dětí přiblížení se úrovně kresby. Klíčová slova: předškolní děti, grafomotorika, jemná motorika, řečové funkce, narušená komunikační schopnost
Pitný režim dětí předškolního věku.
Procházková, Lenka ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Eislerová, Iva (oponent)
v eském jazyce: Bakalá ská práce se zabývá hydratací d tí p ed kolního v ku. Typ práce je teoreticko- empirický. V teoretické ásti je rozpracována fyziologie t lních tekutin, poruchy vodního hospodá ství, pot eba tekutin v d tském v ku, pitný re im, slazené nápoje a jejich vliv na lidský organismus. Empirická ást je realizována prost ednictvím dotazníkového et ení. Skupina respondent je tvo ena rodi i d tí ve v ku od 3 do 6 let. Cílem bakalá ské práce je zjistit, zda je pitný re im d tí p ed kolního v ku dostate ný, jaké tekutiny preferují a jaké jsou návyky d tí v pitném re imu. Význam práce spo ívá v roz í ení pov domí o hydrataci a upozorn ní na d le itost pitného re imu. Klí ová slova: P íjem tekutin, hydratace, p ed kolní d ti
Pozornost u předškolních dětí
Černá, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
česky Hlavním úkolem bakalářské práce je zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popis období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část, se poté zabývá empirickým výzkumem s předškolními dětmi. Dětem v mateřské škole byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti. Tyto testy byly poté vyhodnocovány a zpracovány. Byly zjišťovány rozdíly v plnění úkolů mezi jednotlivými dětmi a mezi třemi stanovenými skupinami dětí. Bakalářská práce hledá odpověď na otázku, jaké jsou rozdíly mezi čtyřletými, pětiletými a šestiletými dětmi a porovnává výkon a úroveň pozornosti mezi jednotlivými skupinami dětí. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní děti
Vliv médií na rozvoj řeči u dítěte
Koudelová, Zuzana ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými vlivy, jež mají média, konkrétně pak televize, na rozvoj řeči u dítěte. V první části je rozebrán vývoj řeči, narušení komunikační schopnosti, historie médií a dostupné studie o vlivu sledování televizních pořadů na osobnost dítěte. Praktická část zkoumá, zda a jaký vliv má sledování televizních pořadů na dítě a jeho řeč.
Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním věku
Jedináková, Lucie ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce pod názvem Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním zařízení, se zabývá přípravou, realizací a zhodnocením projektu pro děti v předškolním zařízení. Projekt se týká zdraví a životního stylu dětí se zaměřením na pohybový režim, zdravotně orientovaná cvičení a pohybové aktivity. Projekt byl zrealizován v mateřské škole na konkrétní skupině předškolních dětí a jeho náplň se stala součástí školního vzdělávacího programu.
Sledování vlivu výuky AJ na vývoj artikulace dítěte
Tatková, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce nastiňuje problém vlivu výuky anglického jazyka na vývoj artikulace v předškolním věku. V teoretické části se věnuji vývojem řeči a artikulace, dále uvádím srovnání mezi tvorbou českých a anglických hlásek. Třetí kapitola popisuje problematiku poruch artikulace včetně nejčastějších artikulačních obtíží u předškolních dětí. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá výukou anglického jazyka v mateřské škole. Hodnotí klady i zápory této výuky. V rámci výzkumného šetření v praktické části diplomové práce jsem se zaměřila na vyšetření řeči předškolních dětí. Důležitý byl také rozhovor s lektorkou anglického jazyka. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit úroveň artikulace u předškolních dětí, navštěvující výuku anglického jazyka. Šetření jsem provedla dvakrát s odstupem půl roku. Výsledky spíše potvrdily mé podezření, že vývoj výslovnosti může být ovlivněn výukou anglického jazyka v předškolním věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.