Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,759 záznamů.  začátekpředchozí7750 - 7759  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.46 vteřin. 

Numerické modelování chování částicového kompozitu se sesíťovanou polymerní matricí
Máša, Bohuslav ; Ševčík, Martin (oponent) ; Náhlík, Luboš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením makroskopického chování částicového kompozitu se sesíťovanou polymerní matricí zatíženého tahem. Hlavním cílem práce je určení mechanických vlastností kompozitu při tahovém zatížení za pomocí numerických metod (zejména metody konečných prvků). Vyšetřovaný kompozit je složen z matrice v kaučukovitém stavu a z tuhých částic na bázi oxidu hliníku (Al2O3). Hyperelastické vlastnosti matrice byly popsány pomocí Mooney-Rivlinova modelu materiálu. V úvahu byly brány různé konfigurace rozmístění částic, jejich odlišný tvar, orientace a rozlišné objemové množství, pro něž byly vytvořeny numerické modely, přičemž bylo vzato do úvahy také porušování matrice kompozitu. Výsledky výpočtů jsou porovnány s experimentálními daty, přičemž byla konstatována dobrá shoda mezi numerickými modely s porušováním matrice a experimentálními daty.

Implementace pilotního řešení Business Intelligence v obchodní firmě
Spišáková, Katarína ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je pilotní řešení implementace Business Intelligence v obchodní firmě. Tato firma se zabývá prodejem gastronomických spotřebičů a kompletní realizací provozů veřejného stravování včetně servisů. Práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretickým shrnutím metody Balanced Scorecard a Business Intelligence. Součástí teoretické částí je kapitola, která je věnována fungování BI v malých společnostech a možnostem těchto firem. Druhá část je praktickým řešením, kde jsou na úvod čtenáři důkladně seznámeni s firmou. V následujících kapitolách je cílem určení klíčových indikátorů ve vybrané firmě na základě aplikování metody strategického řízení Balanced Scorecard. Následné vytvoření strategické mapy, která představuje model chování firmy a využití výstupů při reálné implementaci Business Intelligence.

Integrace žáka s Aspergerovým syndromem na I. stupni základní školy - problémové oblasti
Pavlíčková, Lucie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá integrací žáka s Aspergerovým syndromem na běžné základní škole a jeho problémovým chováním v daných oblastech v době vyučování a volnočasových aktivitách. Toto téma má na základě teoretických poznatků, postřehů z praxe a dále uvedením konkrétních případů přiblížit danou problematiku, která je v dnešní době čím dál častěji zmiňována a řešena. Klíčová slova Porucha autistického spektra, autismus, Aspergerův syndrom, problémové chování

Únavové vlastnosti hořčíkové slitiny AZ61
Provazníková, Andrea ; Juliš, Martin (oponent) ; Pantělejev, Libor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá únavovým chováním hořčíkové slitiny AZ61 odlité metodou squeeze casting. V rámci práce byly zjištěny základní mechanické charakteristiky a získána nízkocyklová únavová data. Dále bylo provedeno metalografické hodnocení struktury a také fraktografická analýza únavově porušených vzorků.

OPEC a jeho politika během první ropné krize
Kolštrom, Jan ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Krček, Matěj (oponent)
První ropný šok sehrál výraznou roli ve formování světové ekonomiky. Zásadní roli v tomto procesu sehrála Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC). Práce pojednává o politickém a ekonomickém pozadí let před ropnou krizí, především pak situací v USA a na Blízkém východě. Ze studia struktury obchody s ropou, především pak vlivu skupiny známé jako "Sedm sester" a jejího konfliktu s kartelem OPEC , lze vyvodit řadu odpovědí na některé často kladené otázky ohledně vzniku ropných krizí. Důležitou částí práce je analýza dopadu jednání kartelu OPEC na světovou ekonomiku 70. let. Toto jednání vedlo ke vzniku řady jevů a zformování světového trhu s ropou tak, jak ho známe teď.

Revitalization Program of Floral Garden in Kromeriz
Kovács, Július ; Ruller, Ivan (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
The main purpose of my project was to restore historical axis of the garden and to make it more atractive for visitors. So I design the exhibiton pavilion in the north part of the garden and in the south part botanical garden with relax zone. I design new layer of the garden respecting baroque principles, giving them new modern values: SIMPLICITY, VIRTUOUSNESS AND UTILITY.

Elektronicky rekonfigurovatelné kmitočtové filtry
Gajdoš, Adam ; Langhammer, Lukáš (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout filtrační SISO struktury s elektronicky rekonfigurovatelnou změnou přenosové funkce za pomoci netradičních aktivních prvků s minimálně jedním řiditelným parametrem. V první části práce je pojednáno o rozdělení kmitočtových filtrů, pracovních režimech, ve kterých mohou pracovat a jejich návrhu pomocí metody Grafy signálových toků. V neposlední řadě je také probrána teorie elektronické rekonfigurace a vlivu parazitních vlastností obvodu. Druhá část práce se zabývá rozborem vlastností použitých aktivních prvků. Probrána je jejich funkce, zapojení pomocí dostupných reálných prvků (UCC a EL2082), tak i jejich transformace do podoby grafů signálových toků. V předposlední části práce je navrženo 5 zapojení rekonfigurovatelných SISO filtračních obvodů s použitím programu SNAP a je provedena jejich simulace v programu OrCAD jak s ideálními, tak i reálnými simulačními modely aktivních prvků. Poslední část se zabývá návrhem jednoho z navržených filtrů v programu EAGLE a jeho experimentálním měřením.

Modifikace některých psychodiagnostických metod zjišťování školní zralosti použitelné u sluchově postižených dětí
Frývaldská-Betinská, Markéta
Sluchové postižení obsahuje sociální a kulturní hodnoty přesahující fyzickou absenci slyšení. Proto porozumění sluchově postiženým znamená především porozumění charakteru prostředí, ve kterém vyrůstají, mechanismům sluchového postižení a příčinám sluchového postižení. Sluchově postižení nemají snížený intelekt, ale mají jazykové nedostatky či jsou jazykově ochuzeni. Přesto sluchově postižení vykazují vysokou míru nezaměstnanosti a z hlediska sociální struktury mají nízký socioekonomický status. Navzdory mnoha cílům a aspiracím rodičů, pedagogů a dalších odborníků tito lidé zůstávají mnohdy handicapovanými (tím není myšleno sluchové postižení) po celý život ve srovnání s jejich slyšícími protějšky. Oblast výuky sluchově postižených dětí zaznamenala od svých počátků obrovské změny. V posledních dekádách se vzdělávání sluchově postižených dětí dramaticky měnilo, prošlo řadou proudů a názorů. Od 90. let 20. stol. začínají být uváděny do škol bilingvální programy (předávání všech informací ve dvou jazykových kódech, ve znakovém jazyku a mluveném jazyku). Tento přístup zvyšuje šance dětí na integraci do běžných škol pro slyšící děti a narůstá i počet sluchově postižených dětí, která jsou v běžných školských zařízeních integrována. Šance na zvýšení jejich socio-ekonomického statusu se zvyšují. Rodiče těchto dětí...

Podnikatelský projekt sportovně-relaxačního areálu
Dolejší, Lada ; Malecha, Petr (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Cíl práce: Vytvořit technickoekonomickou studii, která stanoví technické, prostorové, finanční a personální parametry nově vzniklého objektu. Metody: Definování situační analýzy na základě metody dotazování a použití těchto výsledků při aplikaci jednotlivých částí marketingového projektu na nově vzniklý ekonomický subjekt. Výsledky: Diplomová práce popsala nový podnik z hlediska struktury marketingové a propagační koncepce a finančního plánu. Klíčová slova: Marketing, marketingový plán, podnik, obchodní společnost, finanční plán, metoda dotazování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Modifikace některých psychodiagnostických metod zjišťování školní zralosti použitelné u sluchově postižených dětí
Frývaldská-Betinská, Markéta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Jesenský, Ján (oponent) ; Souralová, Eva (oponent)
Sluchové postižení obsahuje sociální a kulturní hodnoty přesahující fyzickou absenci slyšení. Proto porozumění sluchově postiženým znamená především porozumění charakteru prostředí, ve kterém vyrůstají, mechanismům sluchového postižení a příčinám sluchového postižení. Sluchově postižení nemají snížený intelekt, ale mají jazykové nedostatky či jsou jazykově ochuzeni. Přesto sluchově postižení vykazují vysokou míru nezaměstnanosti a z hlediska sociální struktury mají nízký socioekonomický status. Navzdory mnoha cílům a aspiracím rodičů, pedagogů a dalších odborníků tito lidé zůstávají mnohdy handicapovanými (tím není myšleno sluchové postižení) po celý život ve srovnání s jejich slyšícími protějšky. Oblast výuky sluchově postižených dětí zaznamenala od svých počátků obrovské změny. V posledních dekádách se vzdělávání sluchově postižených dětí dramaticky měnilo, prošlo řadou proudů a názorů. Od 90. let 20. stol. začínají být uváděny do škol bilingvální programy (předávání všech informací ve dvou jazykových kódech, ve znakovém jazyku a mluveném jazyku). Tento přístup zvyšuje šance dětí na integraci do běžných škol pro slyšící děti a narůstá i počet sluchově postižených dětí, která jsou v běžných školských zařízeních integrována. Šance na zvýšení jejich socio-ekonomického statusu se zvyšují. Rodiče těchto dětí...