Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání společenské odpovědnosti firem a její dopad na spotřební chování generace Z
Časarová, Dominika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje představení konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), jejího vnímání představiteli generace Z a jejího potenciálního vlivu na spotřební chování členů této kohorty. Dle mnoha výzkumů je totiž zapojení firem do řešení celospolečenských problémů a sdílení jejich vlastních hodnot pro tuto generaci důležité. První část práce se zabývá obecným vymezením CSR a jeho zapojením do firemní strategie; dále je vysvětlena problematika spotřebního chování a faktorů, které jej ovlivňují; poslední kapitola pak teoreticky vymezuje pojem generace a představuje současné generační kohorty. Empirická část se zaměřuje na samotnou generaci Z, její spotřební chování a postoj k CSR. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných individuálních rozhovorů s představiteli dané generace. Jeho cílem bylo zjistit, jak představitelé generace Z vnímají roli CSR v dnešním světě, v jaké oblasti jej nejvíce vnímají a zda má nějaký vliv na jejich spotřební chování.
Výzkum postojů generace Z k módním značkám
Čepelova, Anastasia ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na generaci Z a její postoje k luxusním módním značkám. Její první část se věnuje teoretickému ukotvení klíčových pojmů. Nejprve je v ní rozebrána role módy a luxusu v současné společnosti, následně jsou tyto pojmy vztaženy k luxusním značkám a jejich marketingové strategie. Mimo to se teoretická část věnuje i popisu generace Z, konkrétně definování klíčových vlivů a postojů prezentovaných předchozími studiemi na toto téma. V druhé části je popsán výzkum postojů, který probíhal formou hloubkových rozhovorů s devíti respondenty. V závěru jsou představeny výsledky výzkumu v podobě šesti hlavních oblastí, které jsou pro generaci Z důležité při nákupu luxusních módních značek.
Percepce marketingových obsahů na sociálních médiích generací Z
Drozdová, Barbora ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Výzkumy ukazují, že nejmladší generace Z tráví na chytrých zařízeních 10 hodin týdně. Obsahy na sociálních médiích jsou plné sponzorovaných příspěvků, jejich označení ale není konzistentní. Jsou identifikovány dva hlavní problematické momenty reklamy, první, když reklama není označena nebo je označena neefektivně a druhý, kdy je obsah mířený na děti a mladistvé, ačkoliv je pro ně silně nevhodný. V práci jsou poprvé uceleně představeny výzkumy z roku 2018 zabývající se problematikou skryté reklamy v českém prostředí, kvalitativní a kvantitavní. Poté je tvořena analýza přístupu různých vlivných subjektů v marketingovém průmyslu. Zjištění z analýzy ukazují vysokou nekonzistentnost regulace audiovizuálních obsahů v České republice.
Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol
Bernardová, Martina ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je prostřednictvím marketingového výzkumu porovnat míru vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol. Metody: V diplomové práci je využito dvou na sebe navazujících metod. První z nich je metoda dotazníkového šetření zahrnující 508 respondentů, kteří byli během výzkumu studenty středních škol. 32 respondentů rozdělených do dvou skupin se zúčastnilo i druhé metody, kterou je focus group. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že ve všech zkoumaných oblastech, mají sportovci větší vliv na nákupní preference studentů středních škol než blogeři. Nejvýraznější rozdíly v efektivitě vyplynuly ze samotného porovnání obou skupin respondenty. Klíčová slova: marketingová komunikace, nákupní chování, referenční skupina, generace Z, sportovní celebrita, influencer
Influenceři na Instagramu jako novodobí názoroví vůdci a jejich role v životě dospívajících dívek v České republice
Ščamburová, Jana ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí influencerů na Instagramu v životech českých dospívajících dívek ve věku 15-18 let. Cílem práce je pochopit, jak dívky on-line tvůrce vnímají, jaký k nim mají vztah a jakou úlohu hrají v jejich životech. Důraz je kladen na reálnou zkušenost, kterou dívky s aplikací Instagram i s tvorbou influencerů mají. Teoretická část práce sumarizuje relevantní teorie, literaturu i výzkumy týkající se vybrané problematiky. Praktická část práce se soustředí na vyhodnocení vlastního výzkumného šetření, které bylo uskutečněno za pomoci kvalitativní výzkumné metody. Celkem bylo provedeno sedm polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s dospívajícími dívkami aktivně užívajícími aplikaci Instagram. Hlavním zjištěním je skutečnost, že influenceři na Instagramu tvoří přirozenou součást životů vybraných dívek. Parasociální vztahy byly během výzkumu mezi dívkami a influencery zaznamenány. Aby influencer na Instagramu uspěl, musí být autentický, důležitou roli hraje také míra blízkosti ve vztahu influencer-follower. Výzkum poukázal na možnou on-line platformovou migraci influencerů i followerů, kdy cílovou platformou, na které uživatelé nejvíce působí, je Instagram. Influenceři na Instagramu hrají ve vztazích dívek s vrstevníky sociální roli. Dívky uvedly, že s konzumací obsahů influencerů na...
Chování spotřebitelů z řad generace Z
Viternová, Nikola ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá spotřebním chováním generace Z. Ta je teprve druhou nejmladší generací, aktuálně však vstupuje do produktivního věku a současně tvoří už třetinu světové populace. Zároveň s tím roste i její kupní síla, a tak se hlubší pochopení generace Z v rolích spotřebitelů stává z hlediska marketingu a obchodu nezbytným. To je i cílem této práce. Teoretická část nejprve vymezuje problematiku spotřebního chování. Největší pozornost je v této kapitole věnována vlivům, které na něj mají výrazný dopad, a to včetně vlivu souvisejícího s příslušností k určité generační kohortě. Právě ty jsou předmětem druhé kapitoly, která kromě jejich vymezení a také stručné charakteristiky předchozích generací přináší souhrn poznatků o generaci Z. Ta je zde charakterizována z několika perspektiv, včetně jejích specifik z hlediska spotřebního chování. Ty pak blíže prozkoumává vlastní kvalitativní výzkum. Ten prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů u participantů zjišťuje, jak a proč jsou pro ně důležité aspekty doporučení, personalizace, autenticity, ohleduplnosti značek k životnímu prostředí a rychlé dostupnosti zboží. Tematická analýza sesbíraných dat následně zjišťuje, že u účastníků rozhovorů hrála velkou roli důvěra, která podmiňovala míru relevance aspektů doporučení, autenticity a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.