Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz Číny v českých denících v roce pořádání letních olympijských her 2008
Janecká, Petra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz Číny v českých denících v roce pořádání letních olympijských her 2008" si dává za cíl zachytit mediální obraz Číny v českém tisku reprezentovaném deníky MF Dnes, Právo a Hospodářské noviny. Zkoumaným obdobím je celý rok 2008, tedy rok, kdy se v Pekingu konaly XXIX. letní olympijské hry, a Čína se tak dostala do ještě v ětšího zájmu médií. Metodou práce je zkoumání vybraných článků za pomoci kvantitativní obsahové analýzy, jež se snaží odpovědět na otázky týkající se tematické agendy deníků ve spojitosti s Čínou, původnosti příspěvků, či celkového vyznění článků. V neposlední řadě analýza zohledňuje fenomén olympijských her a poměrně napjaté dění kolem nich, které taktéž přineslo svůj podíl článků a témat. Jelikož se jedná o trojici deníků s odlišnými čtenářskými profily, zaměřuje se analýza zároveň na rozdílnosti mezi nimi.
Srovnání dvou největších fotbalových přestupů z české ligy v Deníku Sport a MF Dnes
Tůma, Vojtěch ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Chladová, Marta (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání dvou největších fotbalových přestupů z české ligy v Deníku " se zabývá odchody Tomáše Rosického roce 2001 a Tomáše Součka ze Slavie Praha do West Hamu United v Na jejich příkladu zkoumá proměnu sportovní žurnalistiky v českém tisku mezi oběma sledovanými obdobími onkrétně se zaměřuje na články které byly vydány dva týdny před oficiálními oznámeními přestupů a dva týdny po nich. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části se věnuje tématu sportovní žurnalistiky, jejímu vzniku a vývoji, postavení ve společnosti a aktuální situaci v tištěných médiích. čerpání těchto poznatků slouží především odborná literatura. Dále se zaměřuje na fenomén fotbalových přestupů, které jsou nedílnou součástí sportovního světa, a popisuje okolnosti odchodů Rosického a Součka z české ligy do zahraničí. Ve druhé části je stanoven cíl práce. Dále představuje vybraná média a určuje výzkumné praktické části práce pomocí kvantitativní obsahové analýzy zkoumá, jak periodika o událostech informovala. Důraz klade na počet vydaných textů, jejich délku, žánrové a tematické zaměření. Výsledky se snaží podpořit prostřednictvím grafů. Závěr práce tvoří porovnání Sportu a MF DNES ve sledovaných obdobích a naznačení vývoje sportovní žurnalistiky v českém tisku.
Mediální obraz proměny elit po roce 1989: morální Havel a technokrat Klaus
Loudová, Barbora ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Československá společnost prošla v roce 1989 zásadní změnou. Podílela se na ní také určitá skupina společnosti, která za předchozího režimu nemohla do politického dění oficiálně zasahovat. Činila tak proto podle tehdejší legislativy nezákonnými cestami a často kvůli tomu byla perzekuována. Tato skupina disidentů se podílela také na revolučních změnách. Z toho pramení jistá mytizace těchto osob. Během devadesátých let však začal jejich vliv postupně upadat. Politickou elitu z řad disentu postupně nahrazovala nová pravicová elita, slibující ekonomickou reformu a rychlou transformaci. Idealistické pojetí politiky nahradilo to pragmatické. Do popředí se dostávaly zcela odlišné dravé osobnosti, které neměly s bojem proti totalitě nic společného, zato se však velmi rychle naučily politické dovednosti. Tuto proměnu elit v české společnosti vystihuje srovnání Václava Havla a Václava Klause. Oba patřili k hlavním hybatelům tuzemské politiky. Tato diplomová práce se proto zaměřila právě na ně a jejich mediální zobrazení. Média reflektují každodenní realitu, jsou prostředníkem mezi veřejností a politikou, proto právě skrze ně práce mapuje vývoj elit pro roce 1989. Především zkoumá demytizaci elit z řad disidentu a jejich náhradu novou politickou reprezentací v první polovině devadesátých let a posléze také na...
Babiš vs. Bakala. Komparace mediálního obrazu Zdeňka Bakaly v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Právo
Trojanová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...
Hokejové zpravodajství a publicistika očima žen a mužů
Hrbáčková, Anna ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Záruba, Robert (oponent)
Předložená diplomová práce Hokejové zpravodajství a publicistika očima žen a mužů se zabývá možným rozdílem v tvorbě sportovních novinářek a novinářů. V teoretické části je pomocí odborné literatury představena problematika genderu ve sportovní žurnalistice, základní stereotypy spojené s prací sportovních novinářek a charakteristika ženského stylu psaní. V analytické části jsou následně rozebrány hokejové zpravodajské a publicistické příspěvky konkrétních českých novinářek a novinářů. Analýza zahrnuje audiovizuální reportáže z pořadů Branky, body, vteřiny; Hokej den poté a psané reportáže z Mladé fronty Dnes a její internetové mutace iDNES.cz. Důraz je kladen zejména na četnost statistických dat, popis atmosféry a emocí, originalitu výrazů či užívání sportovních publicismů a klišé. Cílem kvalitativní obsahové analýzy je prokázat, zda a jakým způsobem se od sebe příspěvky vybraných sportovních novinářek a novinářů liší.
Analýza mediální reprezentace prezidentské volby ve Francii 2017 v denících MF Dnes a Právo
Vaníček, Bohumil ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Bauer, Paul (oponent)
Volba francouzského prezidenta je vždy celosvětově velmi sledovanou událostí. Francouzský prezident patří k nejvlivnějším evropským státníkům, stabilita Francie se odráží i v dalších částech kontinentu. Pro média je prezidentská volba vděčným tématem, které rozebírají ze všech možných stran. Prezidentská kampaň ve Francii se v roce 2017 vyznačovala silnými výroky a výsledek voleb byl celosvětově očekávanou událostí. Do finálního kola se probojovala Marine Le Penová, předsedkyně Národní fronty. Kontrast její osoby a pozdějšího vítěze centristy Emanuela Macrona, dodal prezidentské kampani speciální náboj. V této bakalářské práci se zabývám otázkou, jak o těchto událostech ve Francii informovaly české deníky MF Dnes a Právo. Zejména v práci sleduji, zda deníky přistoupily k tématu objektivně a nestranně a analyzuji, s jakou prioritou o francouzském tématu informovaly a o jakou konkrétní událost a období se nejvíce zajímaly. V případě tak zásadní události, jakou je volba francouzského prezidenta, se naskytuje otázka, jestli deníky MF Dnes a Právo ve svých článcích neprotěžovaly nebo naopak neopomíjely jednoho z kandidátů. Obě zvolená média mají v České republice odlišné spektrum čtenářů, jedno je politicky zaměřené doprava od středu, druhé naopak doleva. Stěžejní otázku jsem zpracoval pomocí...
Komparativní studie mediálního obsahu deníku MF Dnes v období před vlastnictvím Andrejem Babišem a po předání do svěřeneckých fondů
Višňovský, Pavel ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na studii mediálního obrazu politických stran v deníku MF DNES. V práci jsou sledovaná dvě období, v nichž na periodikum neměl mít údajně vliv politik a podnikatel Ing. Andrej Babiš. První z období je vymezeno od vzniku hnutí ANO 2011 až do uzavření obchodu s vlastníky vydavatelství MAFRA, druhé je vymezeno předáním majetku Andreje Babiše do svěřeneckých fondů a analýza končí jeho odstupem z postu ministra financí. V práci jsou aplikované postupy komparativní analýzy a výsledky jsou pro přehlednost zpracovány v přiložených tabulkách. Tabulky jsou doplněný souvislým textem, který stručně charakterizuje obsah politických článků, které se na titulních stranách objevovaly. Při analýze deníku je přihlédnuto k aktuální politické situaci. Studie je doplněna historickým a současným kontextem působení deníku Mladá fronta DNES i podnikatele a politika Andreje Babiše.
Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích
Zitka, Lukáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích zkoumá, jakým způsobem vybraná česká média informovala o tématu migrační krize. Teoretická část představuje jednotlivé důležité koncepty, které poskytly této práci teoretické ukotvení. V teoretické části práce je taktéž obsažené stručné shrnutí událostí, kterými se vyznačovalo zkoumané období. V analytické části práce je představená metoda obsahové obrazové analýzy. Kapitola výsledky výzkumu poskytuje porovnání přístupu jednotlivých vybraných deníků, tedy Deníku, Mladé fronty DNES, Hospodářských novin a Práva, k publikování snímků k tématu uprchlické krize. Práce končí zhodnocením a výčtem hlavních poznatků, které výzkum přinesl.
Politika sdílení článků z tištěných novin na webech Hospodářských novin a MF DNES
Hronová, Markéta ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá politiku sdílení článků z tištěných titulů - Hospodářských novin a Mladé fronty DNES - na svých webech. Nejprve pomocí rešerší vědeckých prací zjišťuje, jak se s digitalizací vyrovnávají tištěné tituly v zahraničí. Dále popisuje, jaké modely sdílení či následné zpoplatňování tištěného obsahu on-line zahraniční média zavádějí. Pomocí kvantitativní analýzy pak práce zjišťuje, jestli sdílí více článků zdarma Mladá fronta DNES na webu iDNES.cz, nebo Hospodářské noviny na serveru iHNed.cz či Aktuálně.cz, který patří do stejného vydavatelství a jeho obsah tvoří stejní redaktoři. Kvantitativní analýza porovnává obsah domácí rubriky v lednu 2015 a 2016, takže rovněž sleduje vývoj politiky sdílení textů v těchto médiích v čase. Hypotéza zní, že více textů zdarma sdílí Hospodářské noviny, především proto, že mají sdílenou redakci. Hlubší vhled do jednání obou médií přinášejí semi-strukturované rozhovory se zástupci vedení vydavatelství, které tituly provozuje. Práce zodpovídá výhody a nevýhody sdílených či rozdělených redakcí, blíže popisuje procesy, jež sdílení textů v jednotlivých periodikách doprovázejí, věnuje se byznys modelům, které obě vydavatelství praktikují a přibližuje plány, které se spoluprací tištěných a webových titulů vydavatelství mají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.