Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
První rok Týdeníku Echo
Jahn, Oliver ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci s názvem První rok Týdeníku Echo se z různých úhlů věnuji založení a průběhu prvního roku existence nového Týdeníku Echo. Popisuji příčiny startu týdeníku jakožto projektu, který po odchodu z vydavatelství Mafra stvořili bývalí novináři Lidových novin pod vedením Dalibora Balšínka. Věnuji se zaměření, formě obsahu i vývoji podoby magazínu. Popíši průběh částečné obměny časopisu, kdy, ač se to původně nezamýšlelo, prošel proměnou z čistě digitálního titulu na magazín, který od listopadu 2014 vychází rovněž i v tištěné verzi. Uvádím rozdíly v obou současně vycházejících verzích, na vybraných textech ilustruji zaměření Týdeníku Echo a jeho nejzásadnější témata a dokumentuji i vývoj čtenosti a počet předplatitelů týdeníku.
Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013
Hradiský, Jakub ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013 v empirické části zkoumá, jaká je struktura obsahu týdeníku, jaká jsou preferovaná témata a jaké je zastoupení příspěvků v týdeníku z hlediska definovaných proměnných v období od vzniku týdeníku v roce 2012 do parlamentních voleb, které se konaly v říjnu roku 2013. Analýza se také zabývá tím, jak je v týdeníku prezentován koncern Agrofert, jehož je týdeník součástí, a Andrej Babiš, jakožto majitel koncernu Agrofert a předseda politického hnutí ANO, které vedl jako lídr kandidátky do předčasných parlamentních voleb v roce 2013. Analýza zkoumá, zda se v obsahu týdeníku projevuje nějakým způsobem fakt, že je jeho majitel zároveň také podnikatelem, vlastníkem jedné z největších českých firem a vrcholným politikem. Metodou, zvolenou pro analýzu obsahu týdeníku, je kvantitativní obsahová analýza. V teoretické části se práce zabývá základními společenskými rolemi a funkcemi médií a koncepty svobody a nezávislosti médií. Nahlíží na tyto koncepty především z pohledu vlivu vlastnictví médií na jejich obsah a fungování. Teoretická část přináší také přehled vývoje české mediální krajiny po roce 2008 z hlediska vlastnických změn českých tištěných médií.
První rok Týdeníku Echo
Jahn, Oliver ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci s názvem První rok Týdeníku Echo se z různých úhlů věnuji založení a průběhu prvního roku existence nového Týdeníku Echo. Popisuji příčiny startu týdeníku jakožto projektu, který po odchodu z vydavatelství Mafra stvořili bývalí novináři Lidových novin pod vedením Dalibora Balšínka. Věnuji se zaměření, formě obsahu i vývoji podoby magazínu. Popíši průběh částečné obměny časopisu, kdy, ač se to původně nezamýšlelo, prošel proměnou z čistě digitálního titulu na magazín, který od listopadu 2014 vychází rovněž i v tištěné verzi. Uvádím rozdíly v obou současně vycházejících verzích, na vybraných textech ilustruji zaměření Týdeníku Echo a jeho nejzásadnější témata a dokumentuji i vývoj čtenosti a počet předplatitelů týdeníku.
Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES
Heřmanská, Lucie ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce na téma Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES se zabývá fungováním vlastnictví periodického tisku v České republice. Konkrétně si klade za cíl představit současnou situaci v této oblasti na deníku Mladá fronta Dnes, který po dlouholeté přítomnosti zahraničního majitele německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft přešel do vlastnictví českého podnikatele a současného místopředsedy vlády a ministra financí Andreje Babiše. Po jeho vstupu do zmíněného nejčtenějšího českého seriózního deníku se začaly ve veřejném diskurzu objevovat pochybnosti, zda mohou být média, vlastněná politicky i podnikatelsky významnou osobou, nezávislá. Tato práce proto sleduje jednak změny, které nastaly v periodiku Mladá fronta Dnes v důsledku příchodu nového majitele a jednak také to, zda ve sledovaném období docházelo skrze články deníku k vylepšování mediálního obrazu jeho osoby a zájmů. Předložené výsledky zjištěné prostřednictvím metody kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy ukazují, že sice došlo k značnému nárůstů příspěvků souvisejících s novým majitelem, jejich vyznění bylo ale spíše negativní.
Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013
Becková, Tereza ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce "Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013" je představit čtenářům komplexní analýzu působení Andreje Babiše a politického hnutí ANO 2011 na českou společnost a identifikovat využití nástrojů politického marketingu. Práce představuje osobnost Andreje Babiše a zabývá se okolnostmi vzniku politického hnutí ANO 2011, jeho prvním výrazným volebním úspěchem ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2013 za pomoci profesionálního použití nástrojů politického marketingu a následným zahájením permanentní kampaně. Ta je hnutím využívána k ujišťování voličů o plnění slibů, k nimž se zavázalo ve volbách. Permanentní kampaň byla v průběhu roku 2014 narušena, neboť proběhly volby do Evropského parlamentu a komunální a senátní volby. Práce zmiňuje také krizovou komunikaci v případě mediálních kauz, jež působení ANO 2011 v politice provázejí. Jako vrchol permanentní kampaně hnutí ANO je označen a analyzován projev Andreje Babiše na mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny k Čapímu hnízdu, která se uskutečnila v květnu 2016. V závěru práce zahrnuje výzkumy popularity parlamentních stran a politiků, které ukazují, že ANO je dlouhodobě nejpreferovanějším parlamentním...
Manipulace v médiích? Obsahová analýza článků o Andreji Babišovi ve vybraných celostátních denících
Šrámková, Petra ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kmeťková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možné manipulaci v českém mediálním prostředí v souvislosti s českým vicepremiérem Andrejem Babišem, který vlastní největší mediální skupinu Mafra. První část práce vysvětluje teoretická východiska zkoumaného jevu a teorii informace a manipulace. Druhá část práce mapuje jednotlivé zkoumané deníky a jejich případné etické kodexy či samotného Andreje Babiše a společnost Mafra. Poslední výzkumná část již kvalitativně analyzuje jednotlivé deníky za rok 2015 a zkoumá jejich vzájemné rozdíly či podobnosti.
ANO 2011: strana typu firmy?
Zavřel, Filip ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Diplomová práce "ANO 2011: strana typu firmy?" pojednává o analýze českého politického hnutí ANO 2011 s cílem určit, zda a případně do jaké míry politické hnutí ANO 2011 odpovídá modelu strany typu firmy, jak ho popsali Jonathan Hopkin a Caterina Paolucci v roce 1999. Práce vychází z kontextu změny stranické organizace a logiky vývojové typologie politických stran. Hlavním cílem tedy je určit, zda hnutí ANO 2011 odpovídá charakteristikám modelu strany typu firmy. Základní hypotézou přitom je, že ze začátku hnutí ANO 2011 modelu odpovídalo, zatímco v současnosti se již od něj vzdaluje směrem k podobě tradičních politických stran. V závěru práce je popsán příspěvek k revizi modelu strany typu firmy, který nabízí upravený pohled. V tomto pohledu jsou charakteristiky strany typu firmy chápány spíše jako marketingová strategie nebo podtyp, než jako samostatný a obecně platný vývojový typ.
Koncept značek v politickém prostředí - Případová studie Andreje Babiše
Mádlová, Andrea ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Predkladana diplomova prace se zabyva konceptem znacek v politickem prostredi a klade si za cil analyzu znacky Andreje Babise - soucasneho lidra hnuti ANO 2011. Autorka zkouma zejmena osobnost jeho znacky, k cemuz vyuziva Saucieruv model OCEAN. Dale analyzuje vzajemne propojeni mezi znackou hnuti ANO a znackou Andreje Babise. Vyzkum vychazi z odpovedi 454 respondentu, kteri se zucastnili dotaznikoveho setreni. Vysledky jsou analyzovany z pohledu dvou volicskych skupin - volicu hnuti ANO a volicu jinych politickych stran.
Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013
Dobrovodský, Martin ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.
Aktivity holdingu Agrofert perspektivou Mladé fronty Dnes a Lidových novin před a po jejich převzetí Andrejem Babišem
Havlová, Laura ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Zkoumání vlivů, které má vlastník na svá média, je v dnešní informační době důležitým tématem. Tato magisterská diplomová práce se zabývá potenciálním vlivem majitele na jeho noviny na příkladu koupě vydavatelství Mafra majitelem holdingu Agrofert Andrejem Babišem. Sleduje informování o aktivitách holdingu Agrofert ve dvou denících společnosti Mafra - v Mladé frontě Dnes a v Lidových novinách. Sledované období zahrnuje dva roky předtím a dva roky poté, co Mafru koupil vlastník Agrofertu a současný ministr financí Andrej Babiš (jde o období 25. 6. 2011- 24. 6. 2013 a 25. 6. 2013-24. 6. 2015). Práce, používající postupy kvantitativní obsahové analýzy, se zaměřuje na komparaci článků o Agrofertu ve sledovaných denících v těchto dvou časových úsecích. Ve vzorku 631 textů zkoumá dvě desítky kategorií, jako je například téma, umístění na stránce či citování Andreje Babiše, a zjišťuje, jak se změnil mediální obraz Agrofertu ve sledovaných periodicích. Proměna obsahu titulů Mafry po změně jejího vlastníka doposud nebyla rozsáhleji zpracována, jedná se tedy o první ucelenější vhled do této problematiky. Tato práce si dala za úkol přinést přehled změn, ke kterým ve sledovaném období došlo, a připravit půdu pro další, úžeji zaměřené výzkumy. Mezi nejzásadnější změny, které výzkum kromě jiného ukázal, patří...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.