Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44,162 záznamů.  začátekpředchozí44153 - 44162  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.20 vteřin. 

Nabývání vlastnictví
Tégl, Petr ; Dvořák, Jan (oponent) ; Radvanová, Senta (oponent)
"Nabývání vlastnictví" - toto téma jsem si zvolil za obsah svérigorózní práce. Vybral jsem si je nejen z důvodu mého hlubšího zájmuo tuto problematiku, ale též proto, protože by jeho zpracování snad mohlo zaplnit mezeru, která v recentní české odborné literatuře v této oblasti stále přetrvává. Nemáme žádné dílo, které by se podrobněji zabývalo výše uvedeným tématem a hlouběji zkoumalo jeho jednotlivé aspekty. Vzhledem k tomu, že vlastnictví (vlastnické právo) jako stěžejní a nejdůležitější věcné právo tvoří samotný základ právního řádu vůbec a soukromého práva zvlášť a je jeho neodmyslitelnou součástí, nabývá neexistence jakéhokoliv díla, které by tuto materii uceleně upravovalo, na významu. I když v současné odborné literatuře nenajdeme žádnou monografii, která by se týkala výlučně institutu nabývání vlastnictví, přesto je korektní poukázat na některá díla, jež se touto otázkou - alespoň okrajově - zabývají. Především lze uvést dílo autorů Holuba, Pokorného a Bičovského "Občan a vlastnictví v českém právním řádu". Pracovníci soudní praxe v něm podávají základní pohled na vlastnické právo, zabývají se pojmem vlastnického práva a jeho subjektů, pojmem věci v právním smyslu, obsahem a ochranou vlastnického práva, držbou, omezeními vlastnictví, dotýkají se též institutů spoluvlastnictví, společného jmění...

Volný čas žáků na 1.stupni základní školy
Koudelková, Dana ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Petrová, Alexandra (oponent)
Zadání tématu Volný čas žáků I. stupně základní školy rozumím jako odkazu k volnému času dětí mladšího školního věku, který mohou trávit po povinném vyučování ve škole nejen v rámci rodinného prostředí, ale samozřejmě i ve spolupráci se školou, mimoškolskými institucemi aj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití programu prevence úrazů dětí na 1.stupni ZŠ
Studničková, Jitka ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Dětské úrazy jsou celosvětově považovány za závažný nejen zdravotnický problém, ale také společenský, sociální a v neposlední řadě i ekonomický. Dětská úrazovost patří k hlavním příčinám dětské úmrtnosti i nemocnosti. V České republice mají úrazy ročně na svědomí přibližně třista mrtvých a na tři tisíce trvale postižených dětí. Mezi evropskými státy se řadíme k zemím s nejvyšším výskytem úrazovosti. Úrazy se nestávají jen tak, každému úrazu předchází konkrétní nebezpečná situace. Většinou to znamená, že dospělí buď neudělali vše, co mohli, aby úrazu zabránili, nebo podcenili bezpečnost prostředí, kde se dítě pohybuje. Hlavně ale dítě nenaučili chovat se tak, aby úrazu předešlo. Zjistila jsem, že málokdo si plně uvědomuje tato základní fakta, a proto jsem si zvolila jako téma diplomové práce problematiku dětské úrazovosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Československá námořní plavba (1948-1989)
Krátká, Lenka ; Kubů, Eduard (vedoucí práce) ; Kocian, Jiří (oponent) ; Jančík, Drahomír (oponent)
DISERTAČNÍ PRÁCE ABSTRAKT ČESKOSLOVENSKÁ NÁMOŘNÍ PLAVBA, 1948-1989 CZECHOSLOVAK OCEAN SHIPPING, 1948-1989 2016 Lenka Krátká Práce se věnuje problematice založení a rozvoje československé námořní plavby v období let 1948- 1989. Téma je zpracováno s využitím velkého množství primárních pramenů; čerpá i z relevantní sekundární literatury. Kromě toho text přináší pohled na československou námořní plavbu prostřednictvím vzpomínek bývalých československých námořníků (zaznamenaných metodou orální historie). Cílem práce je postihnout historii československé námořní plavby v širším kontextu politického, zahraničněpolitického a ekonomického vývoje Československa ve sledovaném období. Klíčový moment pro založení obchodního loďstva znamenal rok 1948, kdy specifický politický a ekonomický vývoj (země se dostala do sféry vlivu Sovětského svazu a zároveň transformovala svou ekonomiku v centrálně řízenou s absencí tržních principů) umožnil rozvoj dopravního odvětví, pro jehož fungování nemělo Československo ani přirozené podmínky, ani praktické zkušenosti. Na základě politicky motivovaného rozhodnutí se Československá námořní plavba na počátku 50. let rozvíjela ve spolupráci s Čínskou lidovou republikou, která tak obcházela embargo uvalené západními státy na nákupy lodí i provoz námořní plavby. Po ukončení spolupráce s...

Otázka svobody a osobnosti v raném díle N. A. Berďajeva
Múčka, Jakub ; Švec, Ondřej (vedoucí práce) ; Nykl, Hanuš (oponent)
Anotace: I přesto, že téma svobody a osobnosti je pro filosofii N. A. Berďajeva klíčové, v raném díle autora ještě není přímo tematizováno. Stojí však na pozadí jeho vývoje. V následující práci bude otázka svobody a osobnosti studována v raném myšlení autora v letech 1900-1905, kdy Berďajev procházel ideově zvláštní cestou od tzv. legálního marxismu, přes různé varianty idealismu (novokantovství, nietzscheánství) až k definitivnímu příklonu ke křesťanství, tj. náboženství boholidství. V bakalářské práci se pokusím nejen studovat autorovo osobité pojetí filosofické antropologie včetně jeho případných proměn, ale také posoudit, nakolik bylo téma svobody a osobnosti u Berďajeva stěžejním pro jeho vývoj k zralé tvorbě.

Boží milosrdenství - pramen a vzor milosrdenství sv. Faustyny Kowalské
Matysková, Veronika ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Ventura, Václav (oponent)
RESUMÉ MATYSKOVÁ, Veronika, Boží milosrdenství - pramen a vzor milosrdenství sv. Faustyny Kowalské Diplomová práce na téma Boží milosrdenství - pramen a vzor milosrdenství sv. Faustyny Kowalské je koncipována jako práce zasahující do oblasti spirituální a částečně dogmatické teologie. Tématicky se zaměřuje na postižení vztahu mezi Božím a lidským milosrdenstvím v duchovním životě svaté Faustyny. Obsahuje analýzu pojetí Božího a lidského milosrdenství a jejich vzájemného vztahu v Deníčku světice a jejich konfrontaci s biblickými a tologickými údaji. První část práce popisuje způsob vnímání a prožívání Božího milosrdenství v životě sestry Faustyny, sleduje její výpovědi a porovnává je s biblickým zjevením, učením magisteria a současnou teologickou reflexí. Druhá část obsahuje souhrnnou prezentaci jednotlivých forem uskutečňování milosrdenství v životě svaté Faustyny jako odpověď na milosrdenství zakoušené. Třetí část přehledně seznamuje s obsahem poslání světice, s významem obrazu milosrdného Ježíše, svátku Božího milosrdenství a modlitby korunky. Téma práce nejen poukazuje na souvislost a závislost milosrdenství lidského na Božím milosrdenství, ale zároveň vyzývá čtenáře, aby zkušeností s Božím milosrdenstvím nechali přetvářet svůj životní postoj. Počet znaků (bez mezer): 177 025.

Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku
Brixíová, Lenka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku zpracovává téma primárního vzdělávání, především téma současného pojetí výuky počátečního čtení (cíle, úkoly, organizace, metody a hodnocení výuky). Obsahuje též soubor didaktických her pro rozvoj čtení, který by měl být inspirací při práci s dětmi. Z uvedeného výzkumného šetření, jehož cílem bylo zmapovat práci učitelů v 1. ročníku, vyplynulo, že by učitelé takovýto soubor uvítali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Karásková, Božena ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Anotace Diplomová práce se zabývá problematikou studentů se specifickými poruchami učení a chování na středních školách. Toto téma je v zahraniční literatuře podrobně zpracováno, ale v České republice není ještě důkladně popsáno. Práce nabízí pohled na danou problematiku jak ze strany učitelů, tak studentů. Důležitou oblastí práce jsou sekundární symptomy dyslexie, které se začínají projevovat v dospívání. Sekundárních obtíže ovlivňují nejen vzdělávání na střední škole, ale zasahují i do osobního života dyslektiků a následně se projevují i v zaměstnání. Práce obsahuje rady jakým způsobem sekundární obtíže kompenzovat. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jestli je studentům věnována odpovídající péče a jestli o ní jeví zájem. Na straně pedagogů bylo zjišťováno, zdali jsou pro práci s tímto typem studentů dostatečně připraveni, jak vnímají studenty s dyslexií při výuce a jakou pomoc studentům nabízejí. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z individuálních rozhovorů se studenty a pedagogy. Na základě výzkumného šetření jsem vyvodila náměty pro školní praxi. Klíčová slova Dyslexie, specifické obtíže, vzdělávání, studenti, učitelé, speciální péče, individuální vzdělávací plán

Obavy a příprava na důchod – listopad 2016
Čadová, Naděžda ; Malina, Ondřej
V rámci listopadového výzkumu CVVM SOU AV ČR v.v.i., dotazovalo občany České republiky na téma finančního zajištění ve stáří. Otázky byly zaměřeny nejen na subjektivní obavu z budoucího nedostatku ekonomických zdrojů či důvěru v zaopatření státem, ale také na faktickou přípravu v podobě investic a úspor. Výsledky naznačují, že ekonomické prosperita země v posledních měsících se promítla i do optimismu české populace vzhledem k očekávanému penzijnímu věku. Přesto je alarmující malý podíl lidí se špatnou životní úrovní, kteří nespoří na stáří.

VYHODNOCENÍ ÚROVNĚ KVALITY A DOSTUPNOSTI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE STŘEDOČESKÉM KRAJI K ROKU 2015
Vavrochová, Jaroslava ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat poskytované sociální služby a zhodnotit jejich současnou úroveň ve Středočeském kraji z hlediska kvality, dostupnosti a struktury. Zvláštní pozornost je věnována okresu Kladno, jednomu z nejlidnatějších regionů kraje. Téma sociálních služeb je aktuální nejen z hlediska demografického trendu stárnutí populace. V současné době je nutné zajistit nezbytnou pomoc i ostatním potřebným skupinám obyvatel. Je možné konstatovat, že sociální služby mají vliv na kvalitu života a nastavení jejich současného systému je na vysoké úrovni a bere ohled na specifické potřeby jedinců. Práce se věnuje dostupnosti a struktuře sociálních služeb poskytovaných jednotlivým cílovým skupinám ve Středočeském kraji. Dochází k závěru, že služby mají vyhovující strukturu a jsou poskytovány převážně ve větších městech. Nižší počet sociálních služeb je k dispozici v menších centrálních a okrajových regionech kraje. V okrese Kladno je k dispozici vysoký počet sociálních služeb všech druhů, které jsou poskytovány v odpovídající kvalitě. I přesto se nabídka služeb pro seniory jeví jako nedostatečná, zejména z důvodu nepostačující kapacity služeb pobytových.