Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s textem a rozvíjení čtenářské gramotnosti minoritních skupin
Vejlupek, Michal ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
Resumé Práce s textem a rozvíjení čtenářské gramotnosti minoritních skupin Moje diplomová práce, Práce s textem a čtenářská gramotnost u minoritních skupin, pojednává o čtení a čtenářské gramotnosti. Zabýval jsem se definicemi těchto pojmů s nastíněním jeho vývoje. Popsal jsem historický vývoj jednotlivých metod výuky čtení se zaměřením na porozumění. U minoritních skupin jsem se zaměřil na vietnamské etnikum a problematiku jeho života u nás s důrazem na odlišnou komunikaci. Přiblížil jsem problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem a způsob výuky v České republice, která je zatím v počátcích. V praktické části jsem zkoumal, jaké jsou rozdíly mezi vietnamskými a českými žáky a mé výsledky potvrzují, že téměř žádné. Nalezl jsem sice horší výsledky v porozumění, ale nijak výrazné. Výsledky čtenářského dotazníku ukazují ještě menší rozdíly.
Problematika jazykových her v filosofii L. Wittgensteina
Klapilová, Adéla ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Život Ludwiga Wittgensteina, vývoj filosofie jazyka a vliv Wittgensteina na Vídeňský kruh. Analýza díla Tractatus logico-philosophicus. Koncepce jazykových her ve Wittgensteinově filosofii a spis Filosofická zkoumání. Vysvětlení pojmu "hra" a pojmu "jazyková hra". Pravidla a jejich místo v jazykových hrách. Důležitost kontextu pro správné pochopení řečeného. Otázka vyslovitelného a podstata v nevyslovitelném. Využití znalosti koncepce jazykových her pro výuku. Klíčová slova: Ludwig Wittgenstein, hra, jazyková hra, pravidla, kontext, výuka
Funkce inferencí při porozumění textu
Honková, Tereza ; Nebeská, Iva (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá inferencemi a jejich funkcí v procesu porozumění textu. Teoretická část obsahuje přehled různých definic pojmu inference, dále vymezení pojmů, které s inferencemi souvisejí a také klasifikace inferencí na základě odborné literatury. Empirická část je založena na analýze textů kuchařských receptů (okrajově také technických návodů). Vymezili jsme pět formálních prostředků, které signalizují nutnost vytvořit si inference (zájmena, elipsa, hyponymně-hyperonymní vztahy, totalizátor vše a adjektivizovaná příčestí) - ve všech případech jde o inference nezbytné k porozumění textu. Tyto inference jsme na základě klasifikací popsaných v teoretické části dali do souvislosti s typy inferencí. Dalšími inferencemi, které si recipient při čtení těchto textů tvoří, jsou inference, které nejsou vázány na konkrétní jazykové prostředky: jsou to inference přemosťovací a instrumentální. Velkou roli při tvoření inferencí hrají kromě znalosti daného jazyka také všeobecné znalosti a zkušenosti.
Sémantický web v konfrontaci s Peircovým pojetím sémiotiky
Řeháčková, Dana ; Pudlák, Štěpán (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Sémantický web byl vytvořen za účelem konceptualizace dat dostupných na internetu, a to prostřednictvím formalizovaných reprezentací, které jsou určeny ke sdílení a znovupoužití. Vizí sémantického webu je vysoká přesnost a relevance odpovědi na vyhledávací dotaz. Kontroverznost a víceznačnost pojmu "sémantický web" vede k otázce, do jaké míry v sobě sémantický web skutečně zahrnuje sémantické prvky odehrávající se přímo ve webovém prostředí? Nejedná se pouze o souhrn označení specifické množiny standardů pojící se s datovými jednotkami? Cílem této práce je komparovat používání pojmů v prostředí sémantického webu v metadiskursu sémantiky s tradičními akademickými sémiotickými přístupy vycházejících z pragmatiky Ch. S. Peirce, Ch. W. Morrise a H. P. Grice. Práce by měla přispět ke zmapování dané problematiky a ukázat možnosti fungování sémantického webu založeného na sémiotických koncepcích.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Šímová, Jana ; Mazalová, Alena (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Revitalizace předpolí Květné zahrady má za cíl více příblížit Květnou zahradu lidem. Podat inforamce o historii Květné zahrady i o současném stavu. Zároveň doplňuje funkce, které v zahradě nefungují nebo zcela chybí. Snahou je vytvoření atraktivního vyhledávaného místa pro relaxaci, zábavu a vzdělání.
Zkušenosti žen s domácím násilím
LÁZNIČKOVÁ, Milada
Cílem výzkumu je s použitím narativního přístupu zachytit pohled žen na vlastní zkušenosti s domácím násilím. Teoretická část se věnuje problematice domácího násilí, charakteristice osobnosti týrané ženy a narativnímu přístupu. Jako inspirace pro pochopení role oběti násilí je využita hlubinná interpretace pohádky o Modrovousovi. Praktická část popisuje vlastní výzkum, který je tvořen rozhovory s třemi ženami, které jsou v současné době klientkami intervenčního centra.
Možnosti a meze interpretace v arteterapii
PRÁŠEK, Jiří
Bakalářská práce pojednává o možném uplatnění prostředku interpretace během procesu arteterapeutické léčby. Zabývá se potenciálem, který může interpretační proces v arteterapii nabývat, různými podobami jeho uplatnění a významu pro léčbu. Dále jsou v práci rozpracovány kritéria pro určování pravdivosti interpretací a východiska a předpoklady, které je nutné či doporučené brát v úvahu, pokud má mít interpretační zákrok přínosný, tedy měnící, léčebný charakter. V závěrečné části je rozvedena otázka interpretace symbolů obsažených v kresbě. V úplném závěru je předloženo několik stručných zásad, podle kterých lze interpretační proces v arteterapeutické realitě řídit.
Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.
T. G. Masaryk a Církev československá
HANUŠOVÁ, Kateřina
Magisterská diplomová práce se zabývá vztahem T. G. Masaryka k Církvi československé. Cílem práce bylo postihnout důvody, proč Masaryk do Církve československé nevstoupil, i přestože tato církev vznikla na základě Masarykových názorů. Východiskem této práce bylo vedle životopisných prací také studium textů Masarykových a dále studium textů, které se věnovaly Církvi československé. Práce se skládá ze čtyř hlavních částí. První část analyzuje Masarykův náboženský vývoj. Druhá část se zabývá jeho názory na jednotlivé náboženské problémy. V předposlední části jsou shrnuty základní informace o Církvi československé a poslední část se zabývá už konkrétně vztahem Masaryka a této církve.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.