Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti měření udržitelného rozvoje na regionální úrovni
Kramulová, Jana ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švihlová, Dana (oponent) ; Nováček, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi měření udržitelného rozvoje na regionální úrovni. V teoretické části představuje kromě definic a vývoje tohoto pojmu i související koncepty a různé přístupy k udržitelnému rozvoji. Dále jsou diskutovány zdroje dat a vhodné vlastnosti ideálních indikátorů. V praktické části jsou představeny metody využitelné pro měření udržitelného rozvoje včetně omezení a možných problematických oblastí. Následně jsou tyto metody aplikovány na jednotlivé regionální úrovně dle klasifikace CZ-NUTS (úrovně NUTS 1 až NUTS 3 a také LAU 1 a LAU 2). V závěru práce jsou představeny nejvhodnější techniky k prezentaci výsledků. Cílem práce je posoudit a zhodnotit možnosti praktického využití především kvantitativních metod (statistických metod a modelovacích technik) pro analýzu a měření udržitelnosti rozvoje území a navrhnout nejvhodnější metody pro jednotlivé regionální úrovně. Práce odpovídá na tři výzkumné otázky, a sice: zda je jedna metodika vhodná pro všechny "regionální" úrovně; zda je vhodnější posuzovat udržitelný rozvoj z hlediska pilířového či kapitálového přístupu; a konečně zda je pro měření udržitelnosti vhodnější jeden souhrnný (kompozitní) indikátor nebo indikátorová sada zahrnující větší počet indikátorů.
Nové trendy CSR strategií a jejich aplikace pro lokální strategii vybrané společnosti, včetně možností komunikace
Nováková, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá rozborem současných trendů na poli CSR aktivit nadnárodních firem, zejména pak společností s rychloobrátkovým zbožím (FMCG), s detailnějším pohledem na příklad společnosti Unilever. Tato práce se pokouší odpovědět na otázku, jaké jsou vnímané přínosy CSR strategií a jaké existují její limity. Cílem práce je prozkoumat současný vývoj v oblasti společenské odpovědnosti firem za pomocí analýzy současných strategií mezinárodních FMCG společností. Práce je rozdělena na teoretickou část čerpající z dostupných děl o CSR a praktickou část, ve které ja použita PEST analýza, SWOT analýza, dotazníkové šetření a obsahová analýza pro účely vyvrácení či potvrzení stanovených hypotéz.
Financování nestátních neziskových organizací působících v oblasti sportu v Kraji Vysočina
Eliášová, Lenka ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Účelem diplomové práce je zjištění struktury a poměrné výše zdrojové základny organizací působících v oblasti amatérského sportu v Kraji Vysočina, identifikace dostupnosti jednotlivých zdrojů (zejm. z pohledu časových nákladů a náročnosti, udržitelnosti a nárokovatelnosti zdrojů, zjištění zda se jedná o jednorázové či opakované příjmy, apod.) a zjištění, jak jsou z pohledu organizací u jednotlivých zdrojů uváděny preference, s jakými riziky a nejistotami spojují čerpání zdrojů a jak organizace hodnotí efektivnost úsilí vynaloženého na jejich čerpání. Cílem práce je analyzovat současný stav financování nestátních neziskových organizací působících v oblasti sportu v Kraji Vysočina, na základě analýzy formulovat konkrétní doporučení vedoucí ke zlepšení struktury zdrojové základny a navrhnout takovou strukturu a poměr zdrojů, která by se jevila z pohledu dotazovaných organizací jako nejvhodnější.
Zaměření na ŠKODU na Ukrajině: řízení podnikatelské udržitelnosti na klíčových silných stránkách
Paleta, Vojtěch ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Kroupa, Miroslav (oponent)
Globální svět se silně změnil a rok 2013 znamenal pro automobilový průmysl velkou výzvu! Na začátku roku 2013 předpovídali automobilový odborníci stabilní růst v zemích LDC a CIS. Ale dnes v roce 2014 víme, že tomu bylo jinak. Jak jsou trhy turbulentní ukazují aktuální změny v americké hospodářské a finanční politice, která ovlivňuje strukturální ekonomické a tržní deformace v zemích LDC. Na druhé straně současná politická krize na Ukrajině ovlivňuje samotné trhy CIS, kde je ŠKODA uznávaným zahraničním automobilovým výrobcem. Podobné je to i se současnou Ruskou zahraniční politikou anexe, jež negativně ovlivňuje vývoj směnných kurzů, které pak přinášejí strategické ochladnutí růstu a profitability ŠKODA. Ve stejném okamžiku probíhají krize politických systémů na trzích, kde je ŠKODA dlouhodobě silná, například arabský svět. Navzdory těmto turbulentním tržním změnám představila ŠKODA v roce 2013 největší modelovou ofenzivu v historii značky, která je však zároveň spojena s historicky největšími investičními náklady. To vše v době, kdy je svět více propojen, požaduje větší flexibilitu, rychlejší zavedení produktů na trh a častější frekvenci radikálních inovací. Existují strategické souvislosti mezi automobilovým výrobcem, národní ekonomikou a zaměstnanci? Je udržitelnost klíčovým předpokladem pro růst automobilového výrobce? Pokud ano, je možné měřit udržitelný růst v automobilovém průmyslu? Jak řídit správně automobilový podnik aby byl dlouhodobě udržitelný, rostl a byl profitabilní navzdory turbulentním tržním prostředí?
Zelený Marketing: Elektrické Automobily
Humbatova, Maya ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Od nástupu "Velké deprese" v rámci finanční a ekonomické krize v letech 2008 až 2009 a v důsledku prohlubování krize eurozóny vyvstává čím dál více otazníků nad omezenou kapacitou lidského rozvoje. V akademické sféře vzkvétá teorie trvale udržitelného rozvoje představující komplexní přístup ke společenské, ekonomické a institucionální sféře. Tato práce zkoumá paradigma zvané "zelený marketing" (Green Marketing), jeho perspektivy a kritiky; zelený spotřebitelský trh; segmentaci a strategie zeleného marketingu. Pro dosažení hlubšího výzkumu aplikace teorií zeleného marketingu se tato práce zaměřuje na automobilní průmysl. Jedním z důvodů je, že současná mobilita, regulovaná řadou zákonů, si klade za cíl snižovat emise CO2. Druhým pak samotná existence elektromobilů, které představují technologicky velmi pokrokový a k přírodě šetrný způsob dopravy, a tudíž vyžadují kreativní marketingový přístup. Další část práce vysvětluje specifika elektrických vozidel značky Tesla Motors a popisuje, jak tato firma za pomoci strhujících objevů v dané oblasti ovlivňuje potřeby, požadavky a vnímání spotřebitelů. Studie zkoumá, jakým způsobem elektrická vozidla čelí konkurenci konvenčních dopravních prostředků, aby dosáhla vstupu na nové trhy.
Udržitelný cestovní ruch na příkladu Jihočeského kraje
KAJAN, Adam
Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnotit stav environmentálních, ekonomických a sociálně kulturních aspektů, týkajících se cestovního ruchu v Jihočeském kraji. Bude realizována analýza jednotlivých aspektů cestovního ruchu a návrh opatření na jejich zlepšení. Cílem je definovat pojem ekoturismus - turistika, která je zodpovědná, směřovaná do přírodních oblastí, přispívá k ochraně životního prostředí, zlepšuje prosperitu místních lidí a má prvek vzdělávací či studijní. Na základě informací z literární rešerše a situační analýzy je vytvořen dotazník pro terénní šetření. Terénní šetření se provádí v městech Jihočeského kraje. Následně, budou dotazníky analyzovány a zpracovány. S těmito výsledky jsme určili nevyužité zdroje. V konečné části bakalářské práce proběhne vyhodnocení hypotéz a návrh nového produktu. Produkt byl zaměřen na přestavbu farmy na agrofarmu a rozšíření nabídky poskytovaných služeb.
Preference atributů naučných stezek na Třeboňsku
IRMIŠOVÁ, Štěpánka
Cílem diplomové práce je vypracovat návrh projektu optimalizace naučných stezek ve vybraném území Třeboňské pánve. Pro vytvoření projektu je vybráno Lišovsko. Výstupem diplomové práce je návrh projektu nové naučné stezky určené převážně pro cyklisty. Záměrem projektu je přispět ke znovuoživení některých míst na trase naučné stezky pomocí inovovaného produktu.
Applying System Dynamics and Agent-based Modelling in Archaeological Simulation
Olševičová, K. ; Danielisová, Alžběta
We apply the social simulation to the cultural milieu of the late Iron Age in Central Europe and its economic strategies, especially on the subsistence and the carrying capacity of the settlement agglomeration in relation to the daily economic needs of its inhabitants. By means of the computational models of the economics of the particular central settlement (Staré Hradisko oppidum) and its hinterland we aim to verify hypotheses about the economic sustainability in case self-supplying is applied. To achieve this, the agent-based modelling, cellular automata approach and system dynamics modelling are used. In the paper we present four alternative scenarios of population dynamics (baseline and three versions of depopulation) and four alternative scenarios of food production and agricultural practices (baseline and three types of external events). The set of models for all scenarios was implemented in NetLogo and Stella. Outputs of the models are subject of interests of archaeologists and according to their feedback the models will be refined and extended.
Analýza malých a středních podniků z pohledu uplatnění principů udržitelnosti
Vojtěšek, Cyril ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Diplomová práce analyzuje přístup malých a středních podniků v České republice k tématům Green IT a udržitelnost. První část se týká spotřeby elektrické energie v oboru informačních technologií, která v posledních letech pravidelně roste a jejíž výroba je hlavním zdrojem emisí skleníkových plynů do atmosféry. Jednotlivé techniky jako konsolidace a virtualizace serverů, virtualizace klientských zařízení, cloud, řízení spotřeby, dematerializace a recyklace jsou podrobně popsány z hlediska toho, jak je podniky mohou využít ke snížení své uhlíkové stopy. Následuje část zabývající se materiálními aspekty Green IT. Popsán je životní cyklus výrobku a vliv jednotlivých fází na udržitelnost. Důraz je kladen na použití toxických materiálů ve výrobě a odbornou recyklaci vyřazené elektroniky, která se v poslední době stává jednou z priorit Green IT. Informační technologie jsou sice významným producentem skleníkových plynů, zároveň však mohou nabídnout prostředky, jak snížit jejich emise v jiných odvětvích. Protože nejvíce životní prostředí zatěžuje výroba elektrické energie a spalování paliv v logistice, jedná se především o tyto oblasti, kde může IT přispět. Díky IT mohou miliony lidí pracovat z domova, což také přispívá k udržitelnosti. Analytická část prezentuje výsledky šetření v malých a středních podnicích. Šetření se týká vztahu těchto firem ke Green IT a tomu, jaké postupy využívají. Jeho cílem je zjistit, kolik firem se tímto tématem aktivně zabývá a jaké z toho tyto firmy mají přínosy.
Význam CSR v přímém prodeji
Zoulová, Sabina ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mokrejšová, Veronika (oponent)
Práce se zabývá významem společenské odpovědnosti firem (CSR) v přímém prodeji. Teoretická část charakterizuje přímý prodej jako takový. Zaměřuje se na multilevel marketing, což je nejčastěji používaná forma přímého prodeje. Uvádí znaky, které nám pomohou odhalit nelegální systémy, jež se za multilevel pouze vydávají. Pomocí statistik poskytuje přehled o pozici přímého prodeje na trhu. Velká část je věnována ochraně spotřebitele. Do jisté míry ji může zaručit CSR, ale také Etický kodex a členství firmy v asociacích přímého prodeje. Praktická část obsahuje případovou studii. Problém je analyzován na největší společnosti přímého prodeje -- Avon Products. Cílem práce je potvrzení/vyvrácení hypotéz: "Při nákupu jsou pro zákazníky rozhodující jiné faktory než CSR firmy" a "Při výběru pracovní činnosti jsou pro lidi (distributory) rozhodující jiné faktory než CSR firmy". Vyhodnocení hypotéz proběhne na základě dotazníkového šetření, které má kvantitativní i kvalitativní část.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.