Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,194 záznamů.  začátekpředchozí33185 - 33194  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.58 vteřin. 

Integrované plány rozvoje měst na příkladu Ústí nad Labem
Sahulová, Markéta ; Postránecký, Josef (vedoucí práce) ; Ryšlavý, Ivo (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je řešení problematiky integrovaných plánů rozvoje měst v České republice, na konkrétním příkladu Ústí nad Labem. Krajské město má v současné chvíli pro své území zpracované tři integrované plány, z nichž dva jsou zónového charakteru -- IPRM Centrum a IPRM Neštěmice -- sídliště Mojžíř, a jeden s tématickým zaměření na oblast dopravy -- IPRM Mobilita. V teoretické části je rozebrána urbánní dimenze kohezní politiky Evropské unie a dále pak její podoba a metodika v podmínkách České republiky. Konkrétní integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem jsou potom obsahem části praktické, která je zaměřena na aplikaci dokumentů do praxe, vyhodnocení skutečné provázanosti projektů a nalezení východisek pro následující programové období.

Současná praxe v územním plánování v ČR - na příkladu města Ústí nad Labem
Sahulová, Markéta ; Šulcová, Irena (vedoucí práce) ; Řípová, Claudia (oponent)
Obsahem mé bakalářské práce je řešení problematiky územního plánování České republiky, na konkrétním příkladu Ústí nad Labem. Krajské město v současnosti vytváří z vlastního podnětu nový územní plán, navíc ze své pozice zasahuje i do další územně plánovací dokumentace. V teoretické části je rozebrán stavební zákon č.50/1976 Sb. a jeho novela, zákon č.183/2006 Sb., se zhodnocením dopadů na praxi v územním plánování. Konkrétní územně plánovací dokumentace je obsahem části praktické. Aplikace regulačního plánu do praxe je demonstrována na revitalizaci náměstí v centru města.

Endoteliální funkce a dysfunkce, možnosti detekce a vztah k vybraným rizikovým faktorů aterosklerózy
Šejda, Tomáš ; Poledne, Rudolf (vedoucí práce) ; Filipovský, Jan (oponent) ; Češka, Richard (oponent)
1 Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Autoreferát disertační práce Endoteliální funkce a dysfunkce, možnosti detekce a vztah k vybraným rizikovým faktorům aterosklerózy MUDr. Tomáš Šejda Praha 2008 2 Doktorské studijní programy v biomedicíně Univerzita Karlova v Praze a Akademie věd České republiky Obor: vnitřní nemoci Předseda oborové rady: Prof. MUDr. Ondřej Topolčan, CSc. Školicí pracoviště: I. interní klinika FTN a IPVZ, Praha Pracoviště pro výzkum aterosklerózy IKEM, Praha Autor: MUDr. Tomáš Šejda Školitel: Prof. Ing. Rudolf Poledne, CSc. Školitel konsultant: Doc. MUDr. Renata Cífková, CSc. Oponenti: …………………………………… …………………………………… …………………………………… Autoreferát byl rozeslán dne: ................... Obhajoba se koná dne: ………………. v ………. hod. kde …………………….................. ……………………………….. S disertací je možno se seznámit na děkanátě Lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Plzni. 3 Disertační práce je předkládána ve formě monotématicky zaměřeného souboru 4 vědeckých publikací. 4 Obsah 1. Souhrn.........................................................5 2. Summary.....................................................7 3. Úvod............................................................9 4. Schéma funkcí endotelu.............................12 5. Cíle disertační...

Aktivní životní styl seniorů
Kolářová, Kateřina ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA TĚLESNÉ VÝCHOVY A SPORTU Aktivní životní styl seniorů Abstrakt Vedoucí bakalářské práce: Vypracovala: Prof. Ing. Václav Bunc, Csc. Kateřina Kolářová Praha, leden 2012 Abstrakt Název: Aktivní životní styl seniorů Cíle: Cílem této práce je posoudit na základě literárního rozboru vliv pohybových aktivit na seniora Metody: Práce je rešeršního charakteru. Informace jsou čerpány z dostupných odborných publikací a z internetových zdrojů. Je zaměřená na informace spojené s aktivním životním stylem. V první řadě se věnuje charakteristice stáří a stárnutí, ve druhé řadě se zaměřuje na to, jak ovlivnit životní styl, jak ze sedavého způsobu života udělat aktivní. Výsledky: Ideální se ukazují činnosti, jako je chůze- činnosti, na které jsou adaptováni. Aby staří lidé mohli cvičení provádět, je důležité brát v potaz ekonomický blok- cvičení laciné, ale také realizovatelné každý den a s maximálním prožitkem. Klíčová slova: senioři, zdravý životní styl, stáří, fitness, fyziologické a psychické změny

Příspěvek k patofyziologii trombofilního stavu po operaci pro zlomeninu horního konce stehenní kosti u pacientů starších 75 let
Kudrnová, Zuzana ; Kvasnička, Jan (vedoucí práce) ; Dyr, Jan (oponent) ; Malý, Jaroslav (oponent)
Úvod: Zlomeniny horního konce stehenní kosti jsou častým operačně řešeným úrazem velmi starých pacientů (>75 let). Z hlediska TEN patří tyto rekonstrukční operace k nejrizikovějším, s výskytem TEN až u 80%. Z toho hlediska vyžadují zajištění profylaxe TEN. Na trombofilní stav má vliv pokročilý věk pacientů a jejich polymorbidita. Cíle a metody: Cílem naší studie bylo zjistit změny hemokoagulace ve skupině 41 nemocných starších 75 let po zlomenině proximálního femuru po dobu 28 pooperačních dní. Dalším cílem bylo zjistit výši protrombogenní reakce endotelu a reakce akutní fáze. Třetím úkolem bylo zjistit, jak je ovlivněna klíčová složka hemostázy - aktivita FXa - jeho specifickým inhibitorem fondaparinuxem a enoxaparinem, který inhibuje FXa a trombin v poměru 4:1 a zda po jejich dlouhodobém podávání nedochází v této rizikové skupině pacientů naopak ke krvácení. Pacienti byli náhodně rozděleni do dvou skupin podle podaného antitrombotika: fondaparinuxu (n=23) a enoxaparinu (n=18). Výsledky: Ze zvýšených hladin parametrů koagulace a zánětu již předoperačně vyplývá, že samotné trauma aktivuje prozánětlivý a tedy sekundární protrombogenní stav. Pooperačně dochází k jejich dalšímu zvýšení, které dále přetrvává do 28. pooperačního dne sledování. Obě antitrombotika tlumila shodně markery generace trombinu...

Jezuitské školské drama v Praze v 1. polovině 18. století
Jacková, Magdaléna ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce) ; Svatoš, Martin (oponent) ; Scherl, Adolf (oponent)
Pod pojmem skolske divadlo rozumime takove divadelni akce provozovane studenty nebo zaky, ktere maji sve pevne misto v pnlbehu skolniho roku alnebo je jednim z jejich hlavnich ucelu predvest, jakych do sahli studenti pokroku, predevsim co se tyee vystupovani na verejnosti a ovladani latiny. Skolske divadla predstavuje sice nejmene efektni, ale zaroven nejpoeetnejsi tvar jezuitskeho divadla. Zaroven je jeho nejmene znamou cast!, protoze skolske hry se temer zadne nedochovaly. o to cennejsi je 66 kompletnich textu her z praiskych koleji, diky nimz si muzeme udelat alespon pribliznou predstavu 0 tom, jak vypadaly hry provozovane v 1. pol. 18. stol. na praiskych gymnaziich. Nejjednodussi formu skolskeho divadla predstavovaly tzv. cvieeni (exercitationes) a deklamace (declamationes), poloverejne produkce predvadene pred velmi omezenym okruhem publika, obvykle pred studenty jedne tridy, ktere ani nemusely nutne mit dramatickou formu. Pravidelnou prilezitost k nastudovani skolskych her poskytovala zejmena dye obdobi: masopust a konec skolniho roku. 0 provozovani masopustnich her na praiskych jezuitskych gymnaziich v prvni polovine 18. stoleti marne jen velmi skromne dUkazy. Naprosta vetSina dochovanych her zrejme spada do kategorie her uvedenych na konci skolniho roku. Zatimco puvodne byvalo zvykem nastudovat v...

Inkulturace evangelia vincentské spirituality do prostředí Francie 17. století
Majerčíková, Jana ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Červenková, Denisa (oponent)
INKULTURACE EVANGELIA VINCENTSKÉ SPIRITUALITY DO PROSTŘEDÍ FRANCIE 17. STOLETÍ. V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit, jak vincentská spiritualita přispěla k inkulturaci evangelia ve Francii 17. století. Text je rozdělen do tří částí. První část obsahuje historický a náboženský rámec francouzské společnosti v 16. a 17. století, což je období, které je spojeno s úsilím o obnovu duchovního a morálního života společnosti. Druhá část je věnována životu a dílu Vincence de Paul, iniciátoru spirituality, velkému reformátorovi vnitřní obnovy církve v 17. století a hlavnímu patronovi charitativních děl. Třetí část specifikuje termíny spiritualita, kultura a inkulturace pro pochopení důležitosti rozvoje charitativních společenství pro komunikaci mezi církví a různými sociálními skupinami na úrovni přiměřené jejich chápání. Bezprostředně následuje vlastní část, která popisuje inkulturaci evangelia a spirituality Vincence de Paul v práci kněží Misijní společnosti, dcer křesťanské lásky a paní křesťanské lásky. Pojednává se zde o třech hlavních ctnostech jako pilířích spirituality: pokoře, prostotě a službě jako projevu činné lásky.

Typologický přístup s využitím reakčních časů na písmena a slova v počáteční výuce čtení
Harazinová, Radka
Práce mapuje současné tendence, trendy a výzkumy ve výuce čtení. To je vnímáno jako dovednost, která je nedílnou součástí širokého komplexu počáteční gramotnosti. Cílem práce je prokázání typového členění u žáků. Individualizovaným přístupem je možné rozlišit jejich základní orientace v učení se čtení a následně jim je umožněno využít vlastní schopnosti a drobné odlišnosti ve svůj osobní prospěch. K typovému rozlišení dochází měřením reakčních časů na písmena a slova. K tomuto účelu byl vytvořen softwarový program, jehož ověřování je také součástí práce. Pro posouzení efektivity typologického přístupu byla zvolena metoda přirozeného experimentu. Klíčová slova: počáteční čtení - gramotnost - primární gramotnost - primární vzdělávání - preprimární vzdělávání - školní zralost, připravenost - vývojové poruchy učení - metody výuky čtení.

Typologický přístup s využitím reakčních časů na písmena a slova v počáteční výuce čtení
Harazinová, Radka ; Horák, Josef (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Wildová, Radka (oponent)
Práce mapuje současné tendence, trendy a výzkumy ve výuce čtení. To je vnímáno jako dovednost, která je nedílnou součástí širokého komplexu počáteční gramotnosti. Cílem práce je prokázání typového členění u žáků. Individualizovaným přístupem je možné rozlišit jejich základní orientace v učení se čtení a následně jim je umožněno využít vlastní schopnosti a drobné odlišnosti ve svůj osobní prospěch. K typovému rozlišení dochází měřením reakčních časů na písmena a slova. K tomuto účelu byl vytvořen softwarový program, jehož ověřování je také součástí práce. Pro posouzení efektivity typologického přístupu byla zvolena metoda přirozeného experimentu. Klíčová slova: počáteční čtení - gramotnost - primární gramotnost - primární vzdělávání - preprimární vzdělávání - školní zralost, připravenost - vývojové poruchy učení - metody výuky čtení.

Fúze akciových společností v české legislativě
Rebhanová, Kateřina ; Bokšová, Jiřina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá uvedením do problematiky fúzí akciových společností. Nejdříve se zaměřuje na základní charakteristiku akciových společností a později na vybranou část problematiky fúzí. K závěru jsou získané poznatky demonstrovány na praktickém příkladu.